Ihmettelyketju

  • 6 347 384
  • 38 754

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Sveitsi ei halua myydä tai luovuttaa aseita sellaisten maiden käyttöön, joiden kautta aseet voisivat myöhemmin joutua aseellisen konfliktin osapuolelle.

Siis hetkinen. Missä niitä aseita sitten käytetään jossei aseellisessa konfliktissa?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Myöskään ette voi ymmärtää sellaista, missä lauletaan kovaa ja korkealta, tunteella.
Toki voin. Aina ei huvita. Onhan se jotenkin noloa ja neitimäistä jos mies laulaa korkealta. Nynnyä. Miehen pitää äännellä matalalta kuten Tapsa, Ismo, Johnny Cash, Cave tai Waits. Matala ääni on kokemusta, uskottavuutta, vakuuttavuutta. Siksi moottoriöljymainoksissakin aina muristaan möreästi. Kuka voisi kuvitella Lasse Virenin tai vastaavan kauppaamaan Mobil ykköstä?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Soitannollisestihan Queen oli kelpo bändi, ja minua toki viehättää ja hämmästyttää se että jokainen jäsen teki biisejä eikä ne todellakaan jämähtäneet vain yhteen tai muutamaan tyylilajiin. Mutta se ääni, se ääni… se on kuin haarukan raapiminen liitutauluun tai sukkapuikko virtsaputkeen. Tulee ihan fyysisiä tuskan väristyksiä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Miehen pitää äännellä matalalta kuten Tapsa, Ismo, Johnny Cash, Cave tai Waits. Matala ääni on kokemusta, uskottavuutta, vakuuttavuutta. Siksi moottoriöljymainoksissakin aina muristaan möreästi. Kuka voisi kuvitella Lasse Virenin tai vastaavan kauppaamaan Mobil ykköstä?
Ei ensimmäinen mainosvideon ensimmäinen, ,mutta jälkimmäinen:


 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Bulsara ei ehkä ole mikään ikisuosikkini, mutta järjettömän kyvykäs laulaja ja karismaattinen esiintyjä tyyppi kyllä oli. Live Aidin veto oli Freddieltä ja koko yhtyeeltä aivan erinomainen, ja zeppeliini olisi tosiaan saanut olla lentämättä tuolla. Page soitti hepohöyryissään mitä sattuu.

Poppikoulukysymys: kuka henkilö soitti avausnuotit 1985 Live Aidissa, jos soundcheckejä ym. ei lasketa?
PAkko kokeilla: Tina Turner tai Michael Jackson?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Toki voin. Aina ei huvita. Onhan se jotenkin noloa ja neitimäistä jos mies laulaa korkealta. Nynnyä. Miehen pitää äännellä matalalta kuten Tapsa, Ismo, Johnny Cash, Cave tai Waits. Matala ääni on kokemusta, uskottavuutta, vakuuttavuutta. Siksi moottoriöljymainoksissakin aina muristaan möreästi. Kuka voisi kuvitella Lasse Virenin tai vastaavan kauppaamaan Mobil ykköstä?
Bee Gees ei taida siis lukeutua niihin bändeihin, joiden tuotantoa kuuntelet aina illan hämärissä?

Cashilla on kyllä sellaista musiikkia, jota voin kuunnella mielin määrin. Ja mitä enemmän niitä harvemmin kuultuja biisejä löytyy netin syövereistä, sitä enemmän pidän hänen tuotannostaan. Ehdottomasti niitä artisteja, joiden levyjä aion hankkia tulevaisuudessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Bee Gees ei taida siis lukeutua niihin bändeihin, joiden tuotantoa kuuntelet aina illan hämärissä?

Cashilla on kyllä sellaista musiikkia, jota voin kuunnella mielin määrin. Ja mitä enemmän niitä harvemmin kuultuja biisejä löytyy netin syövereistä, sitä enemmän pidän hänen tuotannostaan. Ehdottomasti niitä artisteja, joiden levyjä aion hankkia tulevaisuudessa.
Mulla on Cashilta hyllyssä se American-sarja eli ne viisi viimeistä albumia sekä kelpo tupla sitä edeltävältä ajalta (Man in Black - The Best of Johnny Cash). Olen havainnut kelpo setiksi alkuun pääsemiselle. Johnnyn tuotantohan on erittäin laaja ja helevetin epätasainen, luvalla sanoen, mutta on siellä sitä timanttia. Ja nuo Rubin-levyt ovat ihan thorogoodeja eli läpeensä hyviä.

Edit. Onhan mulla toki myös Folsom- ja Quentin-livet. Ihan essentiaaleja. Kantria en kyllä muuten kuuntele ollenkaan mutta J.R. on kaiken genrejaottelun ja arvostelun yläpuolella. Ihan siellä missä on Elvis, Lennon, Marley ja Coltrane.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki voin. Aina ei huvita. Onhan se jotenkin noloa ja neitimäistä jos mies laulaa korkealta. Nynnyä. Miehen pitää äännellä matalalta kuten Tapsa, Ismo, Johnny Cash, Cave tai Waits. Matala ääni on kokemusta, uskottavuutta, vakuuttavuutta. Siksi moottoriöljymainoksissakin aina muristaan möreästi. Kuka voisi kuvitella Lasse Virenin tai vastaavan kauppaamaan Mobil ykköstä?
Tarkoitatko ehkä Shell-miestä ja Supertyttöä.


 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En kyllä muista mutta veikkaan Geldof.
Ei kun Bob oli varmaan laskemassa silloin rahoja. Avausesiintyjä oli Status Quo, joka aloitti John Fogertyn teoksella Rockin’ All Over The World. Kipale alkaa pianointrolla, jonka kilautti ilmoille Andy Bown.

@Peltinen
@WarWas
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Soitannollisestihan Queen oli kelpo bändi, ja minua toki viehättää ja hämmästyttää se että jokainen jäsen teki biisejä eikä ne todellakaan jämähtäneet vain yhteen tai muutamaan tyylilajiin. Mutta se ääni, se ääni… se on kuin haarukan raapiminen liitutauluun tai sukkapuikko virtsaputkeen. Tulee ihan fyysisiä tuskan väristyksiä.
Äksl Ruusu tuottaa mulle suht samat olotilat. Ei auta vaikka on äänialaa ja keuhkoa, vituttaa koko äijä ja äänensä. Tunnettu yhtyeensä olisi ilman vokalistia vielä suht ookoo rappio-orkesteri. Autosoittimiin pitäisi integroida Shazam, joka haistaa radiosta Äkslin tuotokset ja arpoo minkä tahansa toisen kanavan tilalle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä kyllä inhoan nimimerkki Axl Roseakin ihan yhtä paljon. Vituttaa että se päästettiin kusemaan rakkaan bändin päälle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Totta. Olen aina vihannut Queenia ja Scorpionsia.
Minä kyllä inhoan nimimerkki Axl Roseakin ihan yhtä paljon. Vituttaa että se päästettiin kusemaan rakkaan bändin päälle.
Oon jo niin vanha, ettei mulla enää liikene aikaa tommoisiin vihaamisiin ja inhoamisiin... Pitää nauttia musiikista ja elämästä vielä, kun voi...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oon jo niin vanha, ettei mulla enää liikene aikaa tommoisiin vihaamisiin ja inhoamisiin... Pitää nauttia musiikista ja elämästä vielä, kun voi...
Olet sinällään oikeassa. En minäkään mitenkään aktiivisesti vihaa tai inhoa, että heräisin aamulla ja päättäisin vihata tämään Klaus Meinen eunukkiääntä. Vältän vain. En halua epämieluisia asioita elämääni.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Äksl Ruusu tuottaa mulle suht samat olotilat. Ei auta vaikka on äänialaa ja keuhkoa, vituttaa koko äijä ja äänensä. Tunnettu yhtyeensä olisi ilman vokalistia vielä suht ookoo rappio-orkesteri. Autosoittimiin pitäisi integroida Shazam, joka haistaa radiosta Äkslin tuotokset ja arpoo minkä tahansa toisen kanavan tilalle.
Guns n’ Rosesin Use Your Illusion -tuplalevyistä olisi saanut editoimalla helvetin hyvän singlen. Toiselle puolelle 14 Years ja toiselle Dust and Bones. Siis nämä biisit, jotka se rytmikitaristi laulaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oon jo niin vanha, ettei mulla enää liikene aikaa tommoisiin vihaamisiin ja inhoamisiin... Pitää nauttia musiikista ja elämästä vielä, kun voi...
Totta. Meitä odotetaan mullan alla. Kannattaa ennen mullan alle siirtymistä suosia nautintoa tuottavia ääniä tai hiljaisuutta, samoin kuin vältellä epämiellyttäviä ääniä. Tietysti jos saa erityistä nautintoa epämiellyttävien äänien saatanoimisesta, niin on kai sekin antoisaa loppuelämän sisältöä.

Samalla jäin miettimään, mistä edesmenneet Jukka Kajava ja Seppo Heikinheimo mahtoivat eläessään nauttia. Muistelmateoksensa perusteella Seppo tykkäsi pesäpallosta, kunnes "mökämusiikki" pilasi katselunautinnon. Heikinheimo meni edes jo noin neljännesvuosisata sitten, mutta tulkitsen, että mikäli asia on musiikista kiinni, Seppo ei viihtyisi edelleenkään pesiskatsomossa.

Ymmärrän Seppo-vainaata hyvin. Päätin tänä suvena käydä katsomassa livepesistä muutamasti, ja ainakin Hyvinkään Pihkalassa vituttava mökämusiikki soi joka likimain joka käänteessä, kun pallo ei ollut kentälle lyötynä. Ajatelkaa nyt, sieltä tuli jotain dirlandaata ja konehumppaa.

Miksei pesäpallopeleissä soiteta äänisaasteen sijasta esimerkiksi atonaalista nykymusiikkia, kuten Cagen, Schönbergin tai Varesen teoksia? Tai kun suomalaisesta pelistä on kyse, niin pesispeleissä voisi kajauttaa ilmoille Joonas Kokkosta, Kaija Saariahoa, Einojuhani Rautavaaraa tai Aulis Sallista. Mutta voi elämän kevät, ämyreistä luukutetaan dirlandaata. Täytynee palauttaa Tahkon kausikortti ja tiedustella mahdollisia korvauksia. Sopimusehdoissa ei ole puolella sanallakaan varoitettu asiakasta siitä, ettei ottelun seuraaminen ole mahdollista altistumatta retardimusiikille.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pakkoko urheilutapahtumissa on yleensäkään soida mikään musiikki? Oi niitä aikoja kun hopeasompaa vedettiin ihan hiljaisuudessa. Jokainen huohotus ja ähkäisy ja niiskutus kuului varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pakkoko urheilutapahtumissa on yleensäkään soida mikään musiikki? Oi niitä aikoja kun hopeasompaa vedettiin ihan hiljaisuudessa. Jokainen huohotus ja ähkäisy ja niiskutus kuului varmasti.
Homma on lipsahtanut ulos hansikkaasta niin laduilla kuin latujen varsilla.

Asiat olivat vielä vaaterissa, kun hiihtäjille riitti evääksi mustikkasoppa ja katsojille kuuma makkara, eikä ulkona todellakaan soitettu musiikkia. Isoihin hiihtokisoihin pystyi jotenkuten raahautumaan paikalle suht pienituloinenkin perhekunta, ja niiden oli siellä ulkoilmassa kiva jännittää, pärjäävätköhän suomalaiset, vai onko Jernberg sittenkin vahvin.

Nyt hiihtäjät naukkaavat latujen varrella salaisia molekyyliliuoksia, geelejä ja erivärisiä nappuloita. Katsojat murkinoivat latujen varsilla puolipäivärahan hintaisia tacolautasia hiihtoa seuratessaan, ja aitioissa märehditään jonkun toisen maksamaa tempuraa ja angushärkää ollen seuraamatta hiihtoja. Pienituloinen perhekunta katsoo hiihdot kotisohvan ääreltä, kun isoimmat hiihtokisat voi vielä toistaiseksi nähdä ilman maksukanavapaketin hankintaa. Perheen onkin kiva jännittää kotona, tuleekohan ekaksi maaliin kaksitoista vai kolmetoista kokovartalosukkaan pukeutunutta norjalaista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Asiat olivat vielä vaaterissa, kun hiihtäjille riitti evääksi mustikkasoppa ja katsojille kuuma makkara, eikä ulkona todellakaan soitettu musiikkia. Isoihin hiihtokisoihin pystyi jotenkuten raahautumaan paikalle suht pienituloinenkin perhekunta, ja niiden oli siellä ulkoilmassa kiva jännittää, pärjäävätköhän suomalaiset, vai onko Jernberg sittenkin vahvin.
Kotona keitetyt nakit pysyvät näppärästi kuumina termospullossa.
Tämän opettivat norjalaiset hiihtokatsojat Holmenkollenilla.
Toiseen termokseen kahvia konjakilla tai ilman.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kotona keitetyt nakit pysyvät näppärästi kuumina termospullossa.
Tämän opettivat norjalaiset hiihtokatsojat Holmenkollenilla.
Toiseen termokseen kahvia konjakilla tai ilman.
Toen totuus. Keitetty nakki vaatii vesihauteen. Ja ruokatermokseen voi asetella vaikkapa paistetut muikut pottuvoissa. Noilla neuvoin säästää hiihtotapahtumassa rutkasti kapitaalia, kun ei joudu ostamaan vähemmän maukasta vastaavaa murkinaa tapahtuman catering-oikeudet hankkineen ulkomaalaisen pääomasijoittajan enemmistöomistaman firman kioskista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Helvetti soikoon!
Olen pelannut aktiivisti jalkapalloa nuoruudessani vuosikausia, peliurani aikana ja jälkeen toimin tuomarina hyvän tovin, puhumattakaan, että olen seurannut jalkapalloa niin katsomoissa kuin nojatuolissakin käytännössä koko ikäni, mutten ikinä ole nähnyt maalia tehtävän suoraan sivurajaheitosta.
En ennen kuin vasta tänään... toki maalivahdin käsien kautta, mutta kuitenkin...
 

Glove

Jäsen
Helvetti soikoon!
Olen pelannut aktiivisti jalkapalloa nuoruudessani vuosikausia, peliurani aikana ja jälkeen toimin tuomarina hyvän tovin, puhumattakaan, että olen seurannut jalkapalloa niin katsomoissa kuin nojatuolissakin käytännössä koko ikäni, mutten ikinä ole nähnyt maalia tehtävän suoraan sivurajaheitosta.
En ennen kuin vasta tänään... toki maalivahdin käsien kautta, mutta kuitenkin...
Onhan tästä vissiin joku 10 vuotta? Oma maali toki, lasketaanko sitä?



 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Onhan tästä vissiin joku 10 vuotta? Oma maali toki, lasketaanko sitä?
...
Kaikki lasketaan... Tuo on mennyt tutkan ohi mulla ihan "heittämällä" <ahahahahaa> ...
Niin - omaksi maaliksi tuo tämänpäiväinenkin laskettiin, kun maalivahti koski palloon, mutta vastapuolen heitosta kylläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös