Ihmettelyketju

  • 6 347 188
  • 38 754

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sopisi ehkä paremmin "Melkein sukua julkkikselle"-ketjuun, mutta olen istunut bussissa Mauno Kuusiston takana.
Sen hänelle nyt kertoisin, mutta en voi, kun Mauno on jo manan mailla.
Ihan kuriositeettina voin kertoa, että olen istunut myös Mauno Koiviston takana, mutta se oli nelosen ratikka eikä bussi.
P.S. Muita julkkisten takana istumisia ei ihan heti tule mieleen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuriositeettina voin kertoa, että isävainajani tapasi soittaa Mauno Koi... Kuu... Koi... Kuu... vistoa... sistoa hyvin hillitysti levysoittimellaan.
Äääähhh... Tääkin taisi mennä ihan päin kuu... koi... mäntyä, Kari Mäntyä... hänen mäntyä... tultua... männään myökin....
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Jotkut ostavat puolisoilleen äitienpäivä/ isänpäivälahjoja. Ihan ei aukea logiikka miulle.

Itse toki olen sillein erikoinen tapaus, että en osta ruovalleni lahjuksia kalenterin mukaan muuten kuin jouluksi. Jos löydän, taikka keksin jotain jolla ilahduttaa puolisoani, hommaan sen kalenteriin katsomatta. Perinteinen kukkien osto ilahduttaa enemmän minua, kuin toista puoliskoa. Toki hänkin kukista tykkää, mutta noilla ei meidän taloudessa pääse pisteitä nostamaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jotkut ostavat puolisoilleen äitienpäivä/ isänpäivälahjoja. Ihan ei aukea logiikka miulle.

Itse toki olen sillein erikoinen tapaus, että en osta ruovalleni lahjuksia kalenterin mukaan muuten kuin jouluksi. Jos löydän, taikka keksin jotain jolla ilahduttaa puolisoani, hommaan sen kalenteriin katsomatta. Perinteinen kukkien osto ilahduttaa enemmän minua, kuin toista puoliskoa. Toki hänkin kukista tykkää, mutta noilla ei meidän taloudessa pääse pisteitä nostamaan.
Monelle ei varmaan aukea sekään logiikka, että merkkipäivinä yms. ei muisteta puolisoa mitenkään. No, kukin tavallaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jotkut ostavat puolisoilleen äitienpäivä/ isänpäivälahjoja. Ihan ei aukea logiikka miulle.
Ei kai siinä logiikkaa tarvita jos haluaa antaa lastensa isälle tai äidille lahjan isän-/äitienpäivänä. Jollain se voi vaan olla kotoa opittu tapa (kuten minulla). Äitini on kova ihminen antamaan lahjoja ja muistamaan merkkipäiviä. Hän muisti pienellä lahjalla välillä meitä myös toisten nimien nimipäivänä (tämä on minusta hölmöä). Ja ihan en ole varma ansaitsenko minä muistamista äitienpäivänä kun en ole kenenkään äiti. Silti mieheni muistaa minua jotenkin ja hänen lapsensa yleensä antaa jotain pientä äitienpäivään liittyen.

Ja onhan sitäkin ihmetelty että meillä juhlitaan nimipäiviä. Äiti näytti aikoinaan töissä korua jonka oli ostanut minulle nimipäivälahjaksi. Töissä ihmeteltiin että juhlitteko te nimipäiviäkin. Joo, kyllä. Samoin veljeni ekalle avovaimolle oli ihmetyksen aihe että miehen perhe juhlii nimipäiviä ja haluaa tulla silloin kahville ja tuoda lahjoja. Ja minun lapsuudessa kierrettiin meidän perheystävien kesken nimipäivillä. Aikuisten tapauksessa lahjaksi riitti kahvi- ja keksipaketti. Vain lasten syntymäpäivät vietettiin ja aikuisilla pyöreät ja "puoli" pyöreät muistettiin. Välillä oli kyllä sutinaa kun syksyssä oli niin paljon mitä piti muistaa ja "juhlia".
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Batman Returnsissa Selina Kyle hieman kilahtaa kun putoaa ikkunasta alas, mutta miksi se pistää kämppänsä ihan paskaksi siinä ennen kuin tekee sen Kissanaisen puvun? En tajuu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eikö virpojat enää kierrä ovelta ovelle? Asutaan ensimmäistä pääsiäistä maaseututaajamassa ja kerrankin vielä muistin, että on palmusunnuntai ja varasin suklaata ja otin kolikkopurkin valmiiksi eteiseen. Tänään on sitten tosiaan yhdet virpojat käyneet, ja tuosta talon ohi on kävellyt varmaan neljä seuruetta ja lisäksi koiran kanssa lenkillä näin useamman seurueen virpojia.

Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä? Laitoin vielä aamulla ihan vaatteet päälle, etten vahingossa mene jossain aamutakissa avaamaan ovea.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eikö virpojat enää kierrä ovelta ovelle? Asutaan ensimmäistä pääsiäistä maaseututaajamassa ja kerrankin vielä muistin, että on palmusunnuntai ja varasin suklaata ja otin kolikkopurkin valmiiksi eteiseen. Tänään on sitten tosiaan yhdet virpojat käyneet, ja tuosta talon ohi on kävellyt varmaan neljä seuruetta ja lisäksi koiran kanssa lenkillä näin useamman seurueen virpojia.

Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä? Laitoin vielä aamulla ihan vaatteet päälle, etten vahingossa mene jossain aamutakissa avaamaan ovea.
Missäpäin on maaseutusi? Melläpäin käytiin virpomassa lankalauantaina.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä?
Kyllähän se varmaan vaihtelee sen mukaan millaisia perheitä ja lapsia alueella on. Miten on kotona (tai koulussa) puhuttu ja ohjeistettu. Siitä kun oli aikoinaan porua kun käydään kiertämässä kokonaisia kerrostaloja ovelta ovelle keräämässä karkkia ja rahaa (että sellainen ei olisi sopivaa). Ja varmaan se virpomassa kiertäminen vähän riippuu siitäkin onko sellaisia lapsia jotka haluaa ja uskaltaa mennä tuntemattomien ovia kolkuttelemaan ja virpomaan. Minun lapsuudessa virvottiin sellaisia joihin oli joku yhteys. Eikä me paljon kierretty, parisen kertaa muistaakseni. Yleensä tuli virvottua vain lähisuku (vanhemmat & isovanhemmat).

Meillä kävi tänään kaksi seuruetta. Oli oikeastaan ensimmäinen kerta kun täällä kävi ulkopuolisia virpojia (sinä aikana kun ollaan täällä miehen kanssa asuttu). Ekassa porukassa oli pikkuserkkuni lapsi ja entisen poikaystäväni tytär ja yksi heidän kaveri (en tuntenut). Ja toisessa porukassa oli veljenlapseni ystävän sisko ja entisen poikaystäväni tytär, veljeni tuttavaperheen tytär ja yksi jota en tuntenut. Sitä en tiedä että kiersivätkö he talosta taloon vaan vain niissä taloissa joihin oli jokin (näennäinen) yhteys. Mutta minulle näistä likoista oli suurin osa naamalta ja nimeltä tuttuja.
 

Liitteet

  • IMG_20230402_163248.jpg
    IMG_20230402_163248.jpg
    841,7 KB · kertaa luettu: 51
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Urallaan viime vuosina muun muassa Romanian kivikovan pääsarjan sekä Saksan kolmossarjan kalunnut Jack Combs, 35, on painanut tällä kaudella ECHL:ssä 63 peliin tehot 33+53=86 ja kamppailee Liigan nykyisen "kasvattisarjan" pistepörssin voitosta.

www.eliteprospects.com/player/13845/jack-combs
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Meillä kävi tänään kaksi seuruetta. Oli oikeastaan ensimmäinen kerta kun täällä kävi ulkopuolisia virpojia (sinä aikana kun ollaan täällä miehen kanssa asuttu). Ekassa porukassa oli pikkuserkkuni lapsi ja entisen poikaystäväni tytär ja yksi heidän kaveri (en tuntenut). Ja toisessa porukassa oli veljenlapseni ystävän sisko ja entisen poikaystäväni tytär, veljeni tuttavaperheen tytär ja yksi jota en tuntenut. Sitä en tiedä että kiersivätkö he talosta taloon vaan vain niissä taloissa joihin oli jokin (näennäinen) yhteys. Mutta minulle näistä likoista oli suurin osa naamalta ja nimeltä tuttuja.
Ootko varma ettet oo tuon exäsi tyttären äiti? Kuulostaa vaan oudolta jos kerran laittaa tyttönsä ovesi takana juoksentelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Bussissa pärähti kajareista zalandon kevätale mainos soimaan. Olikohan kuskilla menny vähän piuhat sekasin, vai onko ne alkaneet häiritsemään ihmisiä taas ihan uusilla tavoilla. Mainos katkesi kyllä aika nopeasti kesken.
 

444

Jäsen
Välillä mä vaan ihmettelen…
Lähdettiin puolison kanssa iltapäivällä kurssille. Hän oli jossain välissä heittänyt puhelimensa lastenvaunuihin. Koska miksipä ei. Vauva lähti mummonsa kanssa kävelylle. Mummo jätti avaimen kotiin. Minulla ei ole ko. mummon puhelinnumeroa. Ko. puhelinnumero on salainen. Eli me emme saa viestiä eteenpäin henkilölle, että ollaan kotona. Alaovi on lukossa ja summeri ei toimi.
No onneksi Tampere on tällainen sopuisan kokoinen pikkukylä, niin mikäpä siinä lähteä jalkapatikassa etsimään mummoa ja vauvaa. Saa nähdä minkälainen lahopää vauvasta tulee, kun äitinsä ja äitinsä äiti ovat tuollaisia. Eikä tää faija nyt mikään ihan päinvastainen tapaus ole.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Eikö virpojat enää kierrä ovelta ovelle? Asutaan ensimmäistä pääsiäistä maaseututaajamassa ja kerrankin vielä muistin, että on palmusunnuntai ja varasin suklaata ja otin kolikkopurkin valmiiksi eteiseen. Tänään on sitten tosiaan yhdet virpojat käyneet, ja tuosta talon ohi on kävellyt varmaan neljä seuruetta ja lisäksi koiran kanssa lenkillä näin useamman seurueen virpojia.

Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä? Laitoin vielä aamulla ihan vaatteet päälle, etten vahingossa mene jossain aamutakissa avaamaan ovea.
Ei todellakaan asuta missään maalla, ja täällä virpominen menee mm. seuraavasti: kuulun muutamaan paikalliseen Facebook-ryhmään ja siellä porukka kyselee, että mihin saisi tulla virpomaan, ja ilmoitetaan lasten lukumäärä ja iät. Tai vaihtoehtoisesti porukka ilmoittaa, että täällä odoteltaisiin virpojia, osoite YV:lla. Ihmeen paljon siis vanhemmat ottaa koppia ja satunnainen ovelta ovelle kiertäminen jäänyt minimiin.

Kummaksi on jokatapauksessa mennyt.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Meillä taas lappu ovessa: "Virpojat tervetulleita!"
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ootko varma ettet oo tuon exäsi tyttären äiti? Kuulostaa vaan oudolta jos kerran laittaa tyttönsä ovesi takana juoksentelemaan.
Ei, en ole. En ole kenenkään äiti.
En minä nyt tiedä onko se niin outoa. Kyseessä on pieni kylä. Ex asuu perheineen vajaan kilsan päässä, ollaan tuttuja lapsesta saakka ja eksäni on veljeni ystävä ja heillä on samanikäisiä lapsia. Nähdään joskus kylänraittilla, kylätapahtumissa ja veljeni jutuissa ja ja lapset tuntee minut nimeltä ja naamalta. Ja kyse oli siis kahdesta eri tytöstä (eli sama likka ei käynyt kahta kertaa). Enkä tiedä että kenen idea oli edes tulla meille. Halusin vaan tekstissä tuoda esiin että ovellamme käyneet lapset eivät olleet minulle täysin vieraita...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Katselin aikoinaan Big Brotheria ja siellä oli joku Sebastian, joka oli porukasta selvästi fiksuin. Myöhemmin opin tuntemaan hänet politiikan puolelta ja siellä hän ei ole selvästi fiksuin. Vähän ihmettelin sitä, että mitä tuolle on tapahtunut.
 
Katselin aikoinaan Big Brotheria ja siellä oli joku Sebastian, joka oli porukasta selvästi fiksuin. Myöhemmin opin tuntemaan hänet politiikan puolelta ja siellä hän ei ole selvästi fiksuin. Vähän ihmettelin sitä, että mitä tuolle on tapahtunut.
Ehkä hän on pysynyt ihan samana mutta viiteryhmä hänen ympärillään on vaihtunut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis pari frendiä haluaa möllöttää kotona. Ymmärrätteks tekään niitä? Eikö se aika mene hukkaan elämästä, ainakin hereillä ollessa. Ja kuitenkin kaipaavat jotain tosielämän korvikkeita. Katsovat telkkarista miten muut elää elämää sen sijaan että itse eläisi sitä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tällainen lafka ajellut läpi talven bussit – aina lenkillä nähdessäni – tyhjänä vuorot normaalisti aikataulun mukaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hah, karitsanpaistit olivat saaneet koristeeksi hälyttimen. En kyllä ole varma olenko koskaan ennen nähnyt ruualla hälyttimiä.
 

Liitteet

  • IMG_20230406_184919_HDR.jpg
    IMG_20230406_184919_HDR.jpg
    302,4 KB · kertaa luettu: 128
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös