IS:ssä oli juttua naapurikiistoista ja jotenkin pisti ihmetyttämään tuo mikäli joku soittaa Mauno Koivistoa noinkin lujaa. Siinä täytyy olla jo demari henkeen ja vereen.
Olemme kokeneet hänen taholtaan häirintää toistuvasti. Jos käymme wc:ssä yöllä tai käymme suihkussa tai muuten laskemme vettä klo 22 jälkeen, hän hakkaa makuuhuoneemme seinään. Jos koira haukkuu pihalla yhdenkin haukun, hän tuo musiikkisoittimensa pihaovelle ja huudattaa Mauno Koivistoa 120 desibelin voimalla. Kun koira on pihalla, hän tulee aidan taakse ja kiroilee koiralle. Nyt hänellä on sellainen laukkuun kiinnitettävä varashälytin, jota hän huudattaa, kun toimimme hänen mielestään sopimattomasti. vaikka elämme ihan normaalia eläkeläisten elämää.
Mauno Kuusisto oli kuulemma kova kaukopartiomies.
Niin astuit. Kts. aiemmat viestit. IS:n jutusta se alkoi ja karkasi hassuttelun puolelle.Taidan astua miinaan... taas... mutta Mauno Kuusisto oli tunnettu lyyrinen tenori ja iskelmälaulaja - hänen sota-aikojen aktiviteeteistaan ei ole mainintoja.
Meanwhile - Mauno Koivisto oli kyllä kaukopartiomies...
No, niinpä tietysti... I'll get me goat! ... eikäkö...Niin astuit. Kts. aiemmat viestit. IS:n jutusta se alkoi ja karkasi hassuttelun puolelle.
Ihan kuriositeettina voin kertoa, että olen istunut myös Mauno Koiviston takana, mutta se oli nelosen ratikka eikä bussi.Sopisi ehkä paremmin "Melkein sukua julkkikselle"-ketjuun, mutta olen istunut bussissa Mauno Kuusiston takana.
Sen hänelle nyt kertoisin, mutta en voi, kun Mauno on jo manan mailla.
Kai tuosta tulee jo raitisilmamyrkytys?11 tuntia ulkona, kävellen tai seisoskellen. Dösässä istuin kolme kertaa ja kerran junassa. Tunti ehkä yhteensä maksimissaan.
Monelle ei varmaan aukea sekään logiikka, että merkkipäivinä yms. ei muisteta puolisoa mitenkään. No, kukin tavallaan.Jotkut ostavat puolisoilleen äitienpäivä/ isänpäivälahjoja. Ihan ei aukea logiikka miulle.
Itse toki olen sillein erikoinen tapaus, että en osta ruovalleni lahjuksia kalenterin mukaan muuten kuin jouluksi. Jos löydän, taikka keksin jotain jolla ilahduttaa puolisoani, hommaan sen kalenteriin katsomatta. Perinteinen kukkien osto ilahduttaa enemmän minua, kuin toista puoliskoa. Toki hänkin kukista tykkää, mutta noilla ei meidän taloudessa pääse pisteitä nostamaan.
Ei kai siinä logiikkaa tarvita jos haluaa antaa lastensa isälle tai äidille lahjan isän-/äitienpäivänä. Jollain se voi vaan olla kotoa opittu tapa (kuten minulla). Äitini on kova ihminen antamaan lahjoja ja muistamaan merkkipäiviä. Hän muisti pienellä lahjalla välillä meitä myös toisten nimien nimipäivänä (tämä on minusta hölmöä). Ja ihan en ole varma ansaitsenko minä muistamista äitienpäivänä kun en ole kenenkään äiti. Silti mieheni muistaa minua jotenkin ja hänen lapsensa yleensä antaa jotain pientä äitienpäivään liittyen.Jotkut ostavat puolisoilleen äitienpäivä/ isänpäivälahjoja. Ihan ei aukea logiikka miulle.
Missäpäin on maaseutusi? Melläpäin käytiin virpomassa lankalauantaina.Eikö virpojat enää kierrä ovelta ovelle? Asutaan ensimmäistä pääsiäistä maaseututaajamassa ja kerrankin vielä muistin, että on palmusunnuntai ja varasin suklaata ja otin kolikkopurkin valmiiksi eteiseen. Tänään on sitten tosiaan yhdet virpojat käyneet, ja tuosta talon ohi on kävellyt varmaan neljä seuruetta ja lisäksi koiran kanssa lenkillä näin useamman seurueen virpojia.
Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä? Laitoin vielä aamulla ihan vaatteet päälle, etten vahingossa mene jossain aamutakissa avaamaan ovea.
Missäpäin on maaseutusi? Melläpäin käytiin virpomassa lankalauantaina.
Kyllähän se varmaan vaihtelee sen mukaan millaisia perheitä ja lapsia alueella on. Miten on kotona (tai koulussa) puhuttu ja ohjeistettu. Siitä kun oli aikoinaan porua kun käydään kiertämässä kokonaisia kerrostaloja ovelta ovelle keräämässä karkkia ja rahaa (että sellainen ei olisi sopivaa). Ja varmaan se virpomassa kiertäminen vähän riippuu siitäkin onko sellaisia lapsia jotka haluaa ja uskaltaa mennä tuntemattomien ovia kolkuttelemaan ja virpomaan. Minun lapsuudessa virvottiin sellaisia joihin oli joku yhteys. Eikä me paljon kierretty, parisen kertaa muistaakseni. Yleensä tuli virvottua vain lähisuku (vanhemmat & isovanhemmat).Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä?
Ootko varma ettet oo tuon exäsi tyttären äiti? Kuulostaa vaan oudolta jos kerran laittaa tyttönsä ovesi takana juoksentelemaan.Meillä kävi tänään kaksi seuruetta. Oli oikeastaan ensimmäinen kerta kun täällä kävi ulkopuolisia virpojia (sinä aikana kun ollaan täällä miehen kanssa asuttu). Ekassa porukassa oli pikkuserkkuni lapsi ja entisen poikaystäväni tytär ja yksi heidän kaveri (en tuntenut). Ja toisessa porukassa oli veljenlapseni ystävän sisko ja entisen poikaystäväni tytär, veljeni tuttavaperheen tytär ja yksi jota en tuntenut. Sitä en tiedä että kiersivätkö he talosta taloon vaan vain niissä taloissa joihin oli jokin (näennäinen) yhteys. Mutta minulle näistä likoista oli suurin osa naamalta ja nimeltä tuttuja.
Ei todellakaan asuta missään maalla, ja täällä virpominen menee mm. seuraavasti: kuulun muutamaan paikalliseen Facebook-ryhmään ja siellä porukka kyselee, että mihin saisi tulla virpomaan, ja ilmoitetaan lasten lukumäärä ja iät. Tai vaihtoehtoisesti porukka ilmoittaa, että täällä odoteltaisiin virpojia, osoite YV:lla. Ihmeen paljon siis vanhemmat ottaa koppia ja satunnainen ovelta ovelle kiertäminen jäänyt minimiin.Eikö virpojat enää kierrä ovelta ovelle? Asutaan ensimmäistä pääsiäistä maaseututaajamassa ja kerrankin vielä muistin, että on palmusunnuntai ja varasin suklaata ja otin kolikkopurkin valmiiksi eteiseen. Tänään on sitten tosiaan yhdet virpojat käyneet, ja tuosta talon ohi on kävellyt varmaan neljä seuruetta ja lisäksi koiran kanssa lenkillä näin useamman seurueen virpojia.
Onko tosiaan niin, että enää käydään vaan kavereilla virpomassa vai mitä ihmettä? Laitoin vielä aamulla ihan vaatteet päälle, etten vahingossa mene jossain aamutakissa avaamaan ovea.
Ei, en ole. En ole kenenkään äiti.Ootko varma ettet oo tuon exäsi tyttären äiti? Kuulostaa vaan oudolta jos kerran laittaa tyttönsä ovesi takana juoksentelemaan.
Ehkä hän on pysynyt ihan samana mutta viiteryhmä hänen ympärillään on vaihtunut.Katselin aikoinaan Big Brotheria ja siellä oli joku Sebastian, joka oli porukasta selvästi fiksuin. Myöhemmin opin tuntemaan hänet politiikan puolelta ja siellä hän ei ole selvästi fiksuin. Vähän ihmettelin sitä, että mitä tuolle on tapahtunut.
Näköjään tuo viiteryhmä on vähän paisunutkin... 17381 ilmoittautunutta henkilöä (incognito).Ehkä hän on pysynyt ihan samana mutta viiteryhmä hänen ympärillään on vaihtunut.