Ihmettelyketju

  • 6 353 833
  • 38 764

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sinihomejuuston suurena ystävänä en ymmärrä mikseivät heset, mäkit, rollssit yms. myy mitään aurajuusto-burgeria. Olenko ainoa joka kaipaan aurajuustoa hampurilaiseen?
Ainakin yksi peruste tähän voisi olla kustannukset, koska myydäkseen Aurajuusto-burgeria pitäisi käyttää nimisuojattua Aurajuustoa, joka luonnollisesti on aika tavalla hintavampaa kuin kebuloiden ja muiden käyttämä "aurajuusto", joka siis perus bulkki-sinihometta. Markkinoinnillisesti uskoisin, että ihmisiä ei niin vahvasti innosta sinihome-burger kuin vastaavasti Aura-burger tekisi. Ei siis varmastikaan ainoa syy ole tämä, mutta lienee tosiaan yksi vaikuttava tekijä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Burkie

Perkule, tossa lähikebulassa on listalla ihan Aurarulla. Pitäskö kysästä seuraavan kerran Abdelhakimilta että onkos kopiraitit kunnossa...
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Ainakin yksi peruste tähän voisi olla kustannukset, koska myydäkseen Aurajuusto-burgeria pitäisi käyttää nimisuojattua Aurajuustoa, joka luonnollisesti on aika tavalla hintavampaa kuin kebuloiden ja muiden käyttämä "aurajuusto", joka siis perus bulkki-sinihometta. Markkinoinnillisesti uskoisin, että ihmisiä ei niin vahvasti innosta sinihome-burger kuin vastaavasti Aura-burger tekisi. Ei siis varmastikaan ainoa syy ole tämä, mutta lienee tosiaan yksi vaikuttava tekijä.

Tämä pitää varmasti paikkansa kun tarkemmin ajattelee.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naughty burgerin nimikkohampurilaisessa on ihan kunnon köntti sinihomejuustoa.

lounasaikaan muistaakseni maksaa tuollainen ateriana ihan kohtuullisesti.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi kukaan katsoo leffoja lineaarisista tv lähetyksistä? Eikö niillä ole nettiä vai mikä juttu?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No esimerkiksi minulla ei ole käytössä mitään suoratoistopalveluita. Eipä sillä, en minä muutenkaan leffoja kovin paljoa katsoisi.
Aika helppo on kyllä näiden lineaaristen vaihtoehtojen Areenan, Katsomon tai Ruudun käyttöönotto ilmaiseksi. Toki vaatii jonkun älylaitteen, mutta esim. Chromecast näytti olevan jotain 19 euroa tarjouksesta ostettuna
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Miksi kukaan katsoo leffoja lineaarisista tv lähetyksistä? Eikö niillä ole nettiä vai mikä juttu?
Itse katson vähän kaikkea sekaisin, silloin tällöin myös lineaarista TV:tä. Jos vaikka sattuu joku hyvä leffa pyörimään niin samahan sitä on katsoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse katson vähän kaikkea sekaisin, silloin tällöin myös lineaarista TV:tä. Jos vaikka sattuu joku hyvä leffa pyörimään niin samahan sitä on katsoa.
Olen katsellut leffat ja sarjat pääosin tallenteina jotain kolkyt vuotta. Nyt kun on nämä striimauspalvelit, se on vielä helpompaa. Aikaakin säästyy kun katsoo mainostelkkarin jutut striimeinä, paljon vähemmän mainoksia
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen katsellut leffat ja sarjat pääosin tallenteina jotain kolkyt vuotta. Nyt kun on nämä striimauspalvelit, se on vielä helpompaa. Aikaakin säästyy kun katsoo mainostelkkarin jutut striimeinä, paljon vähemmän mainoksia
Ylen kanavilta tulee hyviä leffoja ja sarjoja - eikä mainoksia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylen kanavilta tulee hyviä leffoja ja sarjoja - eikä mainoksia.
Ja ne on ainakin pääsääntöisesti Areenassa ennen kuin telkkarissa katsottavissa. Arvostan kun voi valita itselleen sopivimman ajankohdan katseluun
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen katsellut leffat ja sarjat pääosin tallenteina jotain kolkyt vuotta. Nyt kun on nämä striimauspalvelit, se on vielä helpompaa. Aikaakin säästyy kun katsoo mainostelkkarin jutut striimeinä, paljon vähemmän mainoksia
No ei todellakaan ole. Katselin viimeksi The Joulukalenteria MTV:n palvelusta ja siihen oli tungettu heti alkuun viisi mainosta ja tuon vartin mittaisen ohjelman keskelläkin tuli viiden mainoksen blokki. Telkkarista katsottuna keskellä ei ollut mainoskatkoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei todellakaan ole. Katselin viimeksi The Joulukalenteria MTV:n palvelusta ja siihen oli tungettu heti alkuun viisi mainosta ja tuon vartin mittaisen ohjelman keskelläkin tuli viiden mainoksen blokki. Telkkarista katsottuna keskellä ei ollut mainoskatkoa.
Oma viimeisin kokemus Nelosen Selviytyjistä. Finaali oli katsottuna, kun telkussa oli vielä jotain vartti ohjelmaa jäljellä...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi kukaan katsoo leffoja lineaarisista tv lähetyksistä? Eikö niillä ole nettiä vai mikä juttu?
Se on vain televisio tai tv-lähetys. Lineaarinen siinä edessä on turha.

Itse katson joskus jos sattuu alkamaan sopivasti. Tietysti jos tv-ohjelman ehdottama aika ei sovi niin sitten katsotaan Areenasta, tai mikä palvelu kulloinkin on kyseessä.

Mutta olihan siinä oma tai tunnelmansa aikoinaan, kun Peter von Bagh esitteli illan elokuvan, ja sitten katsottiin koko Suomi yhdessä. Tai ainakin kaikki kulttuurinnälkäiset. Ja sitten huomenna koulussa tai työpaikalla voitiin keskustella nähdystä. Sitä yhteisöllisyyttä ei enää valitettavasti saavuteta suoratoistojen aikakaudella kun ohjelmia katsotaan milloin huvittaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on vain televisio tai tv-lähetys. Lineaarinen siinä edessä on turha.

Televisiosta katsomistaan se on kun pistän Guled & Nasran Areenasta käyntiin. Hyvä jollain termillä erottaa se ettei ole katsomassa klo 21.00 alkavaa lähetystä Teemalta tms.

Tietysti jos tv-ohjelman ehdottama aika ei sovi niin sitten katsotaan Areenasta, tai mikä palvelu kulloinkin on kyseessä.

En mä lue kovinkaan paljon mitään tv-ohjelmien alkamisaikoja. Joskus pitää tietysti tarkistaa, moneltako se matsi alkaa. Mutta että moneltako joku elokuva alkaa, niin ihan sama.

Ihmettelyketjun kamaa on tietysti nämä lehtien tv oppaat. En kyllä ikinä katso mitä ensi maanantaina tulisi lähetysvirrassa
 

rpeez

Jäsen
Aika helppo on kyllä näiden lineaaristen vaihtoehtojen Areenan, Katsomon tai Ruudun käyttöönotto ilmaiseksi. Toki vaatii jonkun älylaitteen, mutta esim. Chromecast näytti olevan jotain 19 euroa tarjouksesta ostettuna
Mulla on vanha kaveri, joka katsoo aina TV:stä ohjelmat vaikka olisi esim Areenassakin, ja hän tietää sen, koska olen monesti sen hänelle sanonut. Ei väliä vaikka kyseessä on TV-sarjakin, jotka olisi paljon helpompia streamata kuin muistaa TV:stä tallentaa kerran viikossa digiboxille.

Syy TV:n katseluun taisi olla, että tabletissa on pieni ruutu. Chromecastista tuskin on kuullutkaan.

Sitten voi olla niitä joilla on esim Moi:n kiinteädatamääräliittymä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itsekin epäilen mutta entinen TPS-legenda tällaista oli kylillä puhunut.
Mulla on tapana pitää itseäni liigakartalla lueskelemalla eri joukkueiden osioissa "päivänpolttavia" ketjuja ja tänä aamuna törmäsin aika erikoiseen ilmaisuun: entinen legenda!
Olen kyllä ymmärtävinäni, että kyseessä olisi entinen TPS:n pelimies, joka otteillaan olisi ansainnut legendan arvonimen, mutta entinen legendahan tarkan semanttisesti tarkoittaisi henkilöä, joka on menettänyt tuon legendan statuksen, syystä tai toisesta.
Nyt kuitenkin, jos esim. muistellaan vaikka Nykäsen Mattia, joka perseili kyllä ihan viimeisen päälle niin uransa aikana kuin etenkin sen jälkeen, ei silti ikinä menettänyt legendan statustaan ja kunnioitusta (urheilu-)suorituksistaan suurimmalle osalle suomalaista urheilukansaa - ja hyvä niin.

Niin että ihmettelen, mutta osaltaan ymmärränkin tuon lipsahduksen... vai pitäiskös tässä siteerata yhtä ikuista turkulaista(?) legendaa:
- Tuus ny @Wizzö itte selittään...
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Niin että ihmettelen, mutta osaltaan ymmärränkin tuon lipsahduksen... vai pitäiskös tässä siteerata yhtä ikuista turkulaista(?) legendaa:
- Tuus ny @Wizzö itte selittään...
Pistetään tämä krapulan piikkiin. Aika hölmöltähän tuo kyllä näyttää...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikä ****n sukunimi on "Natt och Dag"?

Linnea Yö ja Päivä

Woke-aika on kyllä sakea aika.


Jep olivat silloin 1200-luvulla ihan sekaisin wokesta kun aatelisperhe semmoisen nimen itselleen otti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onkohan mitenkäkin läheistä sukua Linnea tälle ukolle, Niklas Natt och Dag – Wikipedia
Enpä kyllä yhtään osaa sanoa. Kyllähän sitä jos jonkinlaista tyyppiä on saanut nimeä kantaa kun satojen vuosien ajan on suku ollut olemassa. Voivat olla läheistäkin sukua tai sitten pitäisi mennä 300 vuotta taaksepäin että löytyy yhteinen linkki.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mikä ****n sukunimi on "Natt och Dag"?

Linnea Yö ja Päivä

Woke-aika on kyllä sakea aika.

Juu nyt on kyllä melkoisen fiksu arvaus ja sitä seuraava wokevalitus kun kyseessä kuitenkin yksi Ruotsin vanhimmista yhä jatkuvista aatelissuvuista.

Varaukseton suositus muuten tuon ylempänä mainitun Niklas Natt och Dag'n trilogialle joka lähtee teoksesta 1793. On vallan huikealla tavalla saatu nordic noir vietyä menneeseen ja vaikka ajoittain on splatteria niin ei ole korni rikosmysteerikirjasarja ollenkaan.

Enpä kyllä yhtään osaa sanoa. Kyllähän sitä jos jonkinlaista tyyppiä on saanut nimeä kantaa kun satojen vuosien ajan on suku ollut olemassa. Voivat olla läheistäkin sukua tai sitten pitäisi mennä 300 vuotta taaksepäin että löytyy yhteinen linkki.
Sukulaisiahan nuo ovat varmasti kaikki ja nimi on epäilemättä suojeltu. Todennäköisesti nimeä on myös haluttu jatkaa naislinjassa jos se vaan on ollut aikansa lainsäädännön puitteissa mahdollista (en tiedä onko ollut). Luulisi kuitenkin ettei mistään ihan älyttömän isosta suvusta ole kyse ja varmaan nimellä siunatut ainakin tuntevat kaikki kaltaisensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös