Ihmettelyketju

  • 6 344 554
  • 38 746

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelaajilla on varmaan hauskaa.
Sitä juuri ihmettelin, että mikä siinä on hauskaa: kentällä ei ole tilaa, koko ajan viisi pelaajaa kiekossa kiinni tai seisoo maalin edessä, ei mitään aavistusta ketkä on samassa joukkueessa. Kerran osallistuin ja lähdin pois muutaman minuutin jälkeen.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ymmärrä näitä kaikkia villityksiä. Miksi pitää ostaa housut joissa on 20cm on liian lyhyet lahkeet. Esim YLE.n NHL pelin studioisäntä (Sami Laine?) vetää just sellaisilla. Eipä tuolla mulle sen suurempaa väliä, ihmettelen.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miten nämä kisakylät saadaan aina tehtyä mahdollisimman huonoiksi? Olympialaisten kisakylä saa taas urheilijoilta aikamoista kritiikkiä. Varma kisojen alkamisen merkki on se, että uutisia alkaa tulla asioista mikä on kisakylässä pielessä. No onhan siellä Pekingin kisakylässä sentään KFC ja Pizza Hut, joten viis huoneiden lämmöstä yms.

edit: toivottavasti kortsuja on sentään varattu tarpeeksi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kuinka hiton nopeasti nämä nykyröökit oikein sammuvat itsekseen? Kirjoitin whatsup viestiä röökillä käydessä ja ehti sammumaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesällä 2020(?) pyöräilin ympäri Helsinkiä ja Pakila/Maunula-alueella jollain sivukujalla oli omakotitalon pihassa HSL:n bussi. Mikäköhän oli homman juju.

 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Subwayn sämpyläartisti töräytti soosia mun subiin oikein huolella, mikä itsessään on ihan ok. Sitä mä tässä kelailen, että eikö ne itse tiedä, kuinka sotkuista touhua se patongin einehtimis prosessi voikaan olla. Antavat nimittäin ainoastaan yhden servietin, eikä missään ole telinettä josta voisin itsenäisesti lisää sellutuotetta napata.
Nimerkillä,
Chipotlet poskilla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Subwayn sämpyläartisti töräytti soosia mun subiin oikein huolella, mikä itsessään on ihan ok. Sitä mä tässä kelailen, että eikö ne itse tiedä, kuinka sotkuista touhua se patongin einehtimis prosessi voikaan olla. Antavat nimittäin ainoastaan yhden servietin, eikä missään ole telinettä josta voisin itsenäisesti lisää sellutuotetta napata.
Nimerkillä,
Chipotlet poskilla.
Säästävät varmaan paperia. Viimeaikoina en ole saanut enää sitä sisempää paperia, mihin leipä ennen käärittiin, vaan leipä on kääritty suoraan yhden kääreen sisään.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Säästävät varmaan paperia. Viimeaikoina en ole saanut enää sitä sisempää paperia, mihin leipä ennen käärittiin, vaan leipä on kääritty suoraan yhden kääreen sisään.
Se riippuu paikan ohjeistuksesta. Joissain paikoissa ilman sisempää paperia on ihan oikein tehty. Se sisempi paperi on mukana leivän kokoamisessa, mutta pitäisi poistaa leivän tultua valmiiksi. Puoliso oli aikoinaan subissa töissä, ja heillä oli tämä ohje. Joissain paikoissa se taas tulee mukana.
 

Glove

Jäsen
Mistähän tämä yhtäkkinen suklaanhimo tuli? Hyvin harvoin tulee suklaata tai karkkia yleensäkää syötyä, mutta nyt tekee mieli. Vissiin raskaana tai jotain...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mistähän tämä yhtäkkinen suklaanhimo tuli? Hyvin harvoin tulee suklaata tai karkkia yleensäkää syötyä, mutta nyt tekee mieli. Vissiin raskaana tai jotain...

Mitäs paskaa täällä jauhetaan? Tuomitsen tämä erittäin nopeasti ja vähättelevästi vessan pystystä alas vetämällä. En todellakaan ota edes selvää voisiko käyttämisiä sanoja olla edes olemassa, teen nopeasti diagnoosin: sinähän olet hullu! En millään usko että tiedät mistä puhut.

Hyi sinua, vittu mikä rääväsuu! Häpeän, minä häpeän.

Ei vaan. Suklaa on hyvää ja välillä siihen tulee vain himo. Ja minä ihmettelen miksi ihmiset jaksaa yhä jauhaa kokemuksiani, ei sillä enää niin merkitystä ole kun asiat on finaalissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitäs paskaa täällä jauhetaan? Tuomitsen tämä erittäin nopeasti ja vähättelevästi vessan pystystä alas vetämällä. En todellakaan ota edes selvää voisiko käyttämisiä sanoja olla edes olemassa, teen nopeasti diagnoosin: sinähän olet hullu! En millään usko että tiedät mistä puhut.

Hyi sinua, vittu mikä rääväsuu! Häpeän, minä häpeän.

Ei vaan. Suklaa on hyvää ja välillä siihen tulee vain himo. Ja minä ihmettelen miksi ihmiset jaksaa yhä jauhaa kokemuksiani, ei sillä enää niin merkitystä ole kun asiat on finaalissa.
Otahan vilperi nyt oikeasti ihan rauhallisesti ja pistä Jatkoaikakin vaikka siksi aikaa tauolle kun tilanne vähän paranee. Kaikki täälläkin ihan varmasti haluaa sinulle pelkkää hyvää, eikä tuollainen pään aukominen täysin ulkopuolisille varmaankaan edesauta tilannettasi yhtään. Päinvastoin se saattaa vaan tuntua entistä kurjemmalta mikäli täälläkin lietsot pahaa oloasi ympäriinsä ja kaikki eivät enää aio ihan pelkän huumorin varjolla kuitata kaikkea.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Otahan vilperi nyt oikeasti ihan rauhallisesti ja pistä Jatkoaikakin vaikka siksi aikaa tauolle kun tilanne vähän paranee. Kaikki täälläkin ihan varmasti haluaa sinulle pelkkää hyvää, eikä tuollainen pään aukominen täysin ulkopuolisille varmaankaan edesauta tilannettasi yhtään. Päinvastoin se saattaa vaan tuntua entistä kurjemmalta mikäli täälläkin lietsot pahaa oloasi ympäriinsä ja kaikki eivät enää aio ihan pelkän huumorin varjolla kuitata kaikkea.

Nyt ihan vihon viimeisen kerran oikeasti, käsi raamatulla vannoen, kovasti siihen uskoen ja polvilla jo anelen, ottakaa minut todesta! Minä itken jo asunnossani kun murheet painaa mieltä ja ei ne perkeleen muurit vaan tunnu sortuvan. Vastaanlaittajat ovat myös luonteeltaan niin jääräpäitä ettei niitä saa millään uskomaan. Herran jumala. tämä on aivan hirveää. Ei ne usko, minun on pakko jo asunnossa kailottaa ääneen havaintojani.

Ei vaan, nyt alan ottamaan rauhallisesti vähitellen. Ei sillä niin merkitystä ole oliko matkani varrella kirjoittamani kaikki kokemukset edes totta mutta minä taisin hoitaa kuitenkin hommat finaaliin kun kävin lääkärin juttusilla. Hoidin itsekin vaan hommat niin päin persettä että taidan saada minäkin potkut töistä.

En auo enää päätäni ulkopuolisille. Olenko koskaan aukonut edes? Minähän vain käytän nättejä sivistyssanoja. Se tässä paha onkin kun kaikilla ei ole niin vahvaa huumorintajua kuin meitsillä. Meikäläinen se viljelee läppää lähes jatkuvasti, etenkin alkoholia ottaneena.

Minun kova ääneen purkaus humalapäissä ja pilke silmäkulmassa; Mitä enemmän sinäkin nautit, niin sitä enemmän minäkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Minä itken jo asunnossani kun murheet painaa mieltä ja ei ne perkeleen muurit vaan tunnu sortuvan. Vastaanlaittajat ovat myös luonteeltaan niin jääräpäitä ettei niitä saa millään uskomaan. Herran jumala. tämä on aivan hirveää.
Sähän pääsit nopeasti pois sieltä osastolta. Siskon mies jne. Et tainnut siellä ollakaan. Voi vilperi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Subwayn sämpyläartisti töräytti soosia mun subiin oikein huolella, mikä itsessään on ihan ok. Sitä mä tässä kelailen, että eikö ne itse tiedä, kuinka sotkuista touhua se patongin einehtimis prosessi voikaan olla. Antavat nimittäin ainoastaan yhden servietin, eikä missään ole telinettä josta voisin itsenäisesti lisää sellutuotetta napata.
Nimerkillä,
Chipotlet poskilla.
Ainoa mihin kastike sopi oikein reilussakin määrin oli lihapullasubi. Jonka sitten viisaudessaan päättivät lopettaa.
En ole asioinut sen jälkeen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihmetellään täällä nyt vielä perjantain aihetta:
miksi tuolla Oodissa on koronatodistuksen tulostuspiste? Ei siis mitään yksittäistä kone+tulostin -yhdistelmää (Tulosta tässä! -kyltillä varustettuna), vaan neljän työntekijän rivi odottamassa mahdollisia tulostuttajia? Ei siinä perjantaina kukaan jonottanut, tai asioinut, siellä ollessani.

Ja miksi olisikaan, eihän tuo enää missään liene käytössä?

E:korjataan nyt kuitenkin...
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ihmetellään täällä nyt vielä perjantain aihetta:
miksi tuolla Oodissa on koronatodistuksen rokotuspiste? Ei siis mitään yksittäistä kone+tulostin -yhdistelmää (Tulosta tässä! -kyltillä varustettuna), vaan neljän työntekijän rivi odottamassa mahdollisia tulostuttajia? Ei siinä perjantaina kukaan jonottanut, tai asioinut, siellä ollessani.

Ja miksi olisikaan, eihän tuo enää missään liene käytössä?
Johan nyt, koronatodistuskin pitää rokottaa. Prinsessa Leia valomiekkoineen ja Convoy juopot välittömästi Oodiin ja stoppi tuolle hullutukselle, koronatodistus kuolee tuohon piikkiin ja saa aidsin !!1!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Putinia ja Medvedeviä kun katsoo netistä löytyvistä kuvista, joissa seisovat rinnakkain, niin Medvedev vaikuttaa muutamaa senttiä pidemmältä. Kuitenkin jos etsii netistä tietoa miesten pituuksista, niin Medvedevin kerrotaan olevan 163 cm kun taas Putinin 168 cm. Joissain lähteissä jopa 170 cm.

Veikkaan että Medvedin pituus on oikein, Putinin pituutta on liioiteltu, ja siihen on varmaan Venäjän puolelta käytetty runsaastikin resursseja että tuo 168-170 cm on saatu syötettyä nettiin totuutena.

Kun lisäksi otetaan huomioon, että Putin käyttää niissä yhteiskuvissa Medvedevin kanssa 5 cm piilokorkoja, niin äijähän on oikeasti vain ~155 senttinen käppänä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kun lisäksi otetaan huomioon, että Putin käyttää niissä yhteiskuvissa Medvedevin kanssa 5 cm piilokorkoja, niin äijähän on oikeasti vain ~155 senttinen käppänä.
Kylse sut jujiin vetää hetkessä (olettaen hänen judotaitojen olevan totta) :P
Miksi muuten joka toisessa tai kolmannessa ketjussa NATO on esillä vaikka ei liity edes ketjuun...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kun sanotaan, että vituttaa kuin pientä oravaa, kun käpy on jäässä, niin tunteekohan se orava oikeasti vitutusta, vai suhtautuuko se ongelmaan vain kylmän järkevästi ja analyyttisesti?

Voi olla toki yksilökohtaisia eroja oravien välillä
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kun sanotaan, että vituttaa kuin pientä oravaa, kun käpy on jäässä, niin tunteekohan se orava oikeasti vitutusta, vai suhtautuuko se ongelmaan vain kylmän järkevästi ja analyyttisesti?

Voi olla toki yksilökohtaisia eroja oravien välillä

Sanontojen alkuperäinen idea jää usein hämäräksi.

Voi Jokis-parkaa eväidensä kanssa, lumessa tarpovaa mummoa ja rikollista, joka vei tuhkatkin pesästä, joka kuitenkin pitäisi olla hyvä asia, ettei itse tarvitse vaivautua.
 
K

Kiekkokatsoja

Kun sanotaan, että vituttaa kuin pientä oravaa, kun käpy on jäässä, niin tunteekohan se orava oikeasti vitutusta, vai suhtautuuko se ongelmaan vain kylmän järkevästi ja analyyttisesti?

Voi olla toki yksilökohtaisia eroja oravien välillä
Luontokappaleet ovat tottuneet haastavaan elämään, ja siten he tyypillisesti etsivät asioihin ratkaisuja. Tuskin pohtivat mitään.
Sanontoja on monia ja monenlaisia. Ja hyvin paljon on myös erinomaisia sanontoja. Itsekin olen niitä käyttänyt palstalla.
Ihminen tekee havaintoja, ja pohtii asioita. Sieltä voi syntyä sanontoja. Se on ikäänkuin luovaa ajattelua, ja tavallaan "taiteen laji."
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sanontojen alkuperäinen idea jää usein hämäräksi.

Voi Jokis-parkaa eväidensä kanssa, lumessa tarpovaa mummoa ja rikollista, joka vei tuhkatkin pesästä, joka kuitenkin pitäisi olla hyvä asia, ettei itse tarvitse vaivautua.
Kukapa se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
Tuijottaa kuin lehmä uutta porttia.
Ei ole koiraa karvoihin katsominen.
Ei yksi pääsky vielä kesää tee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kuu Kiurusta kesään.
Kiuru meni jo pari viikkoa sitten, se on maaliskuussa KESÄ.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös