Ihmettelyketju

  • 6 347 188
  • 38 754

bart

Jäsen
Suurin osa varmaankin käyttää puhelimen selainta. Selaimessa on osoiterivi ja sen voi kopioida suoraan.
Itsellä on Sonyn android puhelin eikä siinä kyllä onnistu tuo selaimen osoiterivin kopiointi. Liekö jossain asetuksissa mahdollisuus ruksata näkyviin tuo työkalurivi; en ole jaksanut etsiä. Perheen muissa puhelimissa (Samsung) kopiointimahdollisuus on kyllä oletuksena päällä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän ihme se on kun jotkut haluaa jutella politiikasta ja muistakin sellaisista turhista ja epäolennaisista jutuista, esim. historiasta tai jostain sotajutuista. Äskenkin tossa oli joku tyyppi, joka höpisi ihan mitä sattuu. Joo kyllähän sitä omasta fiiliksestä haluaa kertoa ja muistakin mielessä olevista asioista, mutta että vaikka linnuista tai presidentinvaaleista? En mä ole lintu enkä mikään hemmetin presidentti. Joo aika yksipuolinen keskustelu oli. Onneksi lähti.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikähän ihme se on kun jotkut haluaa jutella politiikasta ja muistakin sellaisista turhista ja epäolennaisista jutuista, esim. historiasta tai jostain sotajutuista. Äskenkin tossa oli joku tyyppi, joka höpisi ihan mitä sattuu. Joo kyllähän sitä omasta fiiliksestä haluaa kertoa ja muistakin mielessä olevista asioista, mutta että vaikka linnuista tai presidentinvaaleista? En mä ole lintu enkä mikään hemmetin presidentti. Joo aika yksipuolinen keskustelu oli. Onneksi lähti.

Mitkä ovat mielestäsi sitten tärkeitä ja olennaisia juttuja, mistä on hyvä puhua?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ehkä sellaisia (sosiaalisempia) ihmisiä, joiden on aivan pakko kertoa oma näkemyksensä joka asiasta, vaikka ei tietäisikään mitään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä ovat mielestäsi sitten tärkeitä ja olennaisia juttuja, mistä on hyvä puhua?
Krapulasta kertominen esimerkiksi on aika hyvää small talkkia ja hyvä avaus, jos nyt jotain pitää puhua. Universaali ilmiö. Noin muuten mä mietin sitä mitä mä näen ja koen ja tunnen. En mä elä mitään kirpun tai muurahaisen elämää enkä murehdi tai mieti mitään natsisaksajuttuja. Tietty mitä vaan voi sanoa, mutta hemmetti jos toinen jauhaa pitkään jostain USA:n presidentinvaaleista. Niillä tyypeillä on jotain omia tarpeita. Onko lapsena kiusattu vai eikö ole saanut kotona tarpeeksi rakkautta.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä olen sellasta tässä miettiny, ku aina sanotaan että, naista pitää ymmärtää, kuitenkin samalla hänen pitäisi olla samanarvoinen kuin mies. Miksei miehiä pidä ymmärtää, ollaanko me miehet niin yksinkertaisia ettei meitä voi ymmärtää väärin? vai eikö meitä vaan tarvitse ymmärtää? onko nainen niin mutkikas että, sitä ei voi ymmärtää oikein? jonka jälkeen sitä pitää niinku "ymmärtää" ? Itse en kyllä ymmärrä ketään ihan vaan ymmärtämisen ilosta. Siksi tämä rupes kaivertaa mieltä kun, noin viikon sisään kuulin tuon lauseen 4 kertaa, ja vieläpä eri tilanteissa.

Onko kellään mitään vastausta että, mitä tämä "ymmärtäminen" käytännössä tarkoittaa?? onko se tähän tyyliin?


N: Hei kulta, hobbyhallissa olis nyt kevät tarjouksessa omanpainon verran koristetyynyjä vain kympillä! Ja sielä olis vielä mun ihku lemppariväri laventelin keltasen liilat verhot kaupan päälle jos käy hakemassa ne kuopion varastosta.
M: (mutisee hetken ärräpäitä) no johan meillä on jokaiselle vuodenajalle oman väriset ja muotoiset sohvatyyny/verhosetit, mihin me muka niitä lisää tarvitaan??
N: noku, nää on niin halvat että, ois rikos jättää nää hakematta ja mun lempivärisetkin ne on!!!
M: (huokailee ja mutisee hetken) No okei, käydään hakemassa, mutta illalla sulla ei oo sitten pää kipee, eihän??


Tietenki jos sitä joskus yrittäis ymmärtää niin, saattais vahingossa saada. hmmmm... ehkä sitä ensi kerralla sitten ymmärtää vähän paremmin kun tulee tilanne vastaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vielä pitäis tietää, että mitä yhteistä on naisen ymmärtämisellä ja pillunsaannilla? Tässä tapauksessa yrittäisin enemmän ymmärtää miestä, joka kääntää jonkinnäköisen itse kehitellyn ongelmansa pillujutuksi. Eli miestäkin pitää koettaa ymmärtää.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vielä pitäis tietää, että mitä yhteistä on naisen ymmärtämisellä ja pillunsaannilla? Tässä tapauksessa yrittäisin enemmän ymmärtää miestä, joka kääntää jonkinnäköisen itse kehitellyn ongelmansa pillujutuksi. Eli miestäkin pitää koettaa ymmärtää.

Ei kait niillä mitään suoranaista yhteyttä ole. Oon itekki saanu pillua silleen et en vielä seuraavaa päivänäkään ymmärtäny mistää mitään, sen verran vei viinan piru miestä. Mutta noin niiku parisuhde elämässä, naisen ymmärtäminen on joku vitun avainsana. Eihän sitä tarvi sinkkuna mitää ymmärtää, sen ku tökkii menemään kolosta koloon, mutta jos jtn syvällisempää juttua hakee kun pillu, niin silloin niitä kuulema tarttee ymmärtää. Enkä sitä sillä kyselly että, tästä olisin mihkään vihille menossa, kuhan ihmetyttää tuo sanan käyttö, "Naista pitää ymmärtää"

Niikuin sanoin jo ekassa viestissäni, olen törmännyt tähän aiheeseen viikon sisään niin monta kertaa että, se pisti mielen mietteliääksi. Toki pitäähän kaikkia ihmisiä ymmärtää, mutta ei niistä tehdä mitää numeroa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Toki pitäähän kaikkia ihmisiä ymmärtää, mutta ei niistä tehdä mitää numeroa.

Jos joku nainen sanoo että naista pitää ymmärtää, niin se on vain jokin kevytkenkä joka yrittää hakea jotain hyväksyntää ilman mitään itsekritiikkiä. Todennäköisesti en keskustelisi sellaisen kanssa uudestaan.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Parisuhteessa toista tulisi ymmärtää, ihmisen ratkaisua, vaikka ei ymmärtäisi itse lopputulemaa (oli sitten mies tai nainen). Ja ei, seksin ei kuuluisi olla mikään neuvottelukapula.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku nainen sanoo että naista pitää ymmärtää, niin se on vain jokin kevytkenkä joka yrittää hakea jotain hyväksyntää ilman mitään itsekritiikkiä. Todennäköisesti en keskustelisi sellaisen kanssa uudestaan.
Heh, asiaa.

Joo mulla on tosi suuri tarve ja halu ymmärtää ihmisiä ja olla niille hyvä, mutta monien naisten jutut ja ajattelumallit menee yli hilseen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olen itseasiassa melkoisen tekopyhä, koska en yritä ymmärtää edes ihmistä, mutta kirjoitan silti Jatkoaikaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos joku nainen sanoo että naista pitää ymmärtää, niin se on vain jokin kevytkenkä joka yrittää hakea jotain hyväksyntää ilman mitään itsekritiikkiä. Todennäköisesti en keskustelisi sellaisen kanssa uudestaan.
Tai joku hölmö, jolla ei ole muuta puolustusta typerille mielipiteilleen tai mielihaluilleen kuin sukupuolensa. Vartin päästä se kuitenkin väittää olevansa feministi. Miksi pelata yksillä korteilla, tai tyytyä niihin jotka on jaettu.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos joku nainen sanoo että naista pitää ymmärtää, niin se on vain jokin kevytkenkä joka yrittää hakea jotain hyväksyntää ilman mitään itsekritiikkiä. Todennäköisesti en keskustelisi sellaisen kanssa uudestaan.

No se tästä vielä puuttuis että, ois naisen suusta kuullut tuon. Yhteinen nimittäjä näille keskusteluille oli, seurustelu tai pikemminkin avioliitto ja miehen suusta kuultuna.

Ihmisen ymmärtäminen on vaikeaa mutta naisen ymmärtäminen mahdotonta...

Sinäpä sen sanoit! Miten voi ymmärtää jotain sellaista joka ei itsekkäään ymmärrä itseään tai halujaan.

Parisuhteessa toista tulisi ymmärtää, ihmisen ratkaisua, vaikka ei ymmärtäisi itse lopputulemaa (oli sitten mies tai nainen). Ja ei, seksin ei kuuluisi olla mikään neuvottelukapula.

Täydellisessä mailmassa se on juurikin noin mutta, näin jälkiviisaana kun miettii omia parisuhteita, niin kyllä viettely ja seksi oli tyttöystöävien valttikorttina. Luulenkin että joidenkin naisten ajatus maailma on sellainen missä rajoja ja sopimuksia voi rikkoa koska kyllähän niitä aina voi sopia seksillä.

Onkohan kukaa koskaan synnyttänyt riitaa tyhjästä vain saadakseen sovintoseksiä?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Naisella on rinnat ja nainen tuoksuu hyvälle. Siinä on sellaiset neuvotteluvaltit, että ainakin tämä heikko mies on polvet koukussa naisen, siis vaimon, edessä. Ymmärrän, kuuntelen ja silitän, jotta saan, kyllä te tiedätte mitä. Mutta ei seksi oikeasti ole kaikki kaikessa. Se on se, että on joku ihminen jonka kanssa jakaa ilot ja surut. On ihminen, joka tuntee sut läpikotaisin ja hyväksyy sut juuri sellaisena kuin olet. Ei tarvitse esittää mitään. Voi piereskellä, raapia persettä tai vaikka kaivella muniaan juuri silloin kuin siltä tuntuu ja tietää ettei toinen lähde viereltä mihinkään. Ihanaa ja niin mutkatonta. Voikaa hyvin.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Naisella on rinnat ja nainen tuoksuu hyvälle. Siinä on sellaiset neuvotteluvaltit, että ainakin tämä heikko mies on polvet koukussa naisen, siis vaimon, edessä. Ymmärrän, kuuntelen ja silitän, jotta saan, kyllä te tiedätte mitä. Mutta ei seksi oikeasti ole kaikki kaikessa. Se on se, että on joku ihminen jonka kanssa jakaa ilot ja surut. On ihminen, joka tuntee sut läpikotaisin ja hyväksyy sut juuri sellaisena kuin olet. Ei tarvitse esittää mitään. Voi piereskellä, raapia persettä tai vaikka kaivella muniaan juuri silloin kuin siltä tuntuu ja tietää ettei toinen lähde viereltä mihinkään. Ihanaa ja niin mutkatonta. Voikaa hyvin.


Tuossa taisi ne hyvän parisuhteen oikeat avainsanat olla, eli hyväksyy toisen sellaisena kuin on. ei oo nykymaailmassa mikään helppo homma. Omissa aikuisiän parisuhteissa on ollut molemmissa sellainen fiilis että, se on ihan sama miten päin tekee tai sanoo niin aina teet väärin, Onneksi niistä on päästy. Onnea teille, sinne onneliseen parisuhteeseen :D
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan kukaa koskaan synnyttänyt riitaa tyhjästä vain saadakseen sovintoseksiä?
En ole ikinä riidellyt kenenkään kanssa. Miksi olisin? Ei kait se ole kivaa. Jos nainen on riitelytuulella niin mä oon lähtenyt vaikka kaljalle. Sen takia tykkään pitää omaa kämppää ja eihän sitä muutenkaan joka päivä jaksa ketään. Tietty mä oon aina yrittänyt sopia ja puhua, mutta kaikkien kanssa se ei vaan onnistu kun niiden tunteet laukkaa vuoristorataa. Kyllä ne yleensä parin päivän päästä pyytää anteeksi ja tietty mäkin pyydän aina kun teen jotain sellaista ja usein pyydänkin. Turha kuitenkaan ruveta itsekin riitelemään tai kiukuttelemaan. Jotkut jopa vaihtaa äänensävyä tai korottaa ääntä, mitä mä en ymmärrä. Se on suoraan kaljalle ->
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En ole ikinä riidellyt kenenkään kanssa. Miksi olisin? Ei kait se ole kivaa. Jos nainen on riitelytuulella niin mä oon lähtenyt vaikka kaljalle. Sen takia tykkään pitää omaa kämppää ja eihän sitä muutenkaan joka päivä jaksa ketään. Tietty mä oon aina yrittänyt sopia ja puhua, mutta kaikkien kanssa se ei vaan onnistu kun niiden tunteet laukkaa vuoristorataa. Kyllä ne yleensä parin päivän päästä pyytää anteeksi ja tietty mäkin pyydän aina kun teen jotain sellaista ja usein pyydänkin. Turha kuitenkaan ruveta itsekin riitelemään tai kiukuttelemaan. Jotkut jopa vaihtaa äänensävyä tai korottaa ääntä, mitä mä en ymmärrä. Se on suoraan kaljalle ->

ööö... saadaksesi sovintoseksiä? :D

Noniin, tämä selvittää myös sen, miksi me suomalaiset olemme niin mukiin menevää kansaa. Erosin vuosi sitten viiden vuoden suhteesta, ja olin siitä ajasta varmaan 4 vuotta kännissä, nyt ei viinan perkele enää maistu juur ollenkaan. Ite en kans seksistä niin paljo tykkää että, jaksais sen takia tapella.
Joskus kuitenkin suutun itselleni ja hetken lepyteltyäni vetäsen hartaasti kötöseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Teollisuuskadun Itäväylän puoleinen pää on rempassa jo vissiin toista kuukautta ja toinen itään menevistä kaistoista on pois käytöstä. Tämä tekee edeltävistä liikennevaloista (T-risteys) aika pahan pullonkaulan. Se ei ole vielä se ihmettelyni aihe vaan se, että kun se risteys menee tukkoon vetoketjuilmiötä odotellessa, myös Teollisuuskadun suuntaiset valot vaihtuvat vääjäämättä punaiselle ennen kuin suma ehtii purkaantua. Siitä päästäänkin tähän varsinaiseen dilemmaan. Jos suojatiellä ei ole jalankulkijoita, ovatko keskellä T-risteystä seisovat autot velvollisia odottamaan valojen vaihtumista vihreiksi vai ei? Nyt siinä on ollut melkein joka päivä tilanne, missä autot seisovat paikassa, missä ne eivät normitilanteessa ikinä seiso. Risteykseen pyrkivät soittavat torvea valoissa seisoville, koska heidän mielestään se punainen valo ei koske risteysalueella olevia autoja. Mutta jos se jalankulkuvalo on samassa tolpassa vihreä, niin mulla ainakin menisi sormi suuhun tuossa paikassa. Kumpi on oikeassa? Valon vaihtumista odottava kuski, vai itkupotkuraivarin saanut torvea soittava taksikuski siinä takapuskurissa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teollisuuskadun Itäväylän puoleinen pää on rempassa jo vissiin toista kuukautta ja toinen itään menevistä kaistoista on pois käytöstä. Tämä tekee edeltävistä liikennevaloista (T-risteys) aika pahan pullonkaulan. Se ei ole vielä se ihmettelyni aihe vaan se, että kun se risteys menee tukkoon vetoketjuilmiötä odotellessa, myös Teollisuuskadun suuntaiset valot vaihtuvat vääjäämättä punaiselle ennen kuin suma ehtii purkaantua. Siitä päästäänkin tähän varsinaiseen dilemmaan. Jos suojatiellä ei ole jalankulkijoita, ovatko keskellä T-risteystä seisovat autot velvollisia odottamaan valojen vaihtumista vihreiksi vai ei? Nyt siinä on ollut melkein joka päivä tilanne, missä autot seisovat paikassa, missä ne eivät normitilanteessa ikinä seiso. Risteykseen pyrkivät soittavat torvea valoissa seisoville, koska heidän mielestään se punainen valo ei koske risteysalueella olevia autoja. Mutta jos se jalankulkuvalo on samassa tolpassa vihreä, niin mulla ainakin menisi sormi suuhun tuossa paikassa. Kumpi on oikeassa? Valon vaihtumista odottava kuski, vai itkupotkuraivarin saanut torvea soittava taksikuski siinä takapuskurissa?
Taksikuski on oikeassa. Autot ovat risteysalueelle menneet vihreillä ja he saavat siitä (varovaisuutta noudattaen?) ajaa pois. Olen 99 % varma asiasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taksikuski on oikeassa. Autot ovat risteysalueelle menneet vihreillä ja he saavat siitä (varovaisuutta noudattaen?) ajaa pois. Olen 99 % varma asiasta.
No niin minunkin maalaisjärkeni sanoo. Mutta sitten jäin jumittamaan tohon jalankulkuvalohommaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Taksikuski on oikeassa. Autot ovat risteysalueelle menneet vihreillä ja he saavat siitä (varovaisuutta noudattaen?) ajaa pois. Olen 99 % varma asiasta.
Ei kai sinne risteykseen tai risteysalueelle pidä ajaa jos se on tukossa ja sinne ei mahdu. Sen takia joihinkin risteyksiin on maalattu niitä ruudukoita, että tyhmemmätkin tajuaisivat sen.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai sinne risteykseen tai risteysalueelle pidä ajaa jos se on tukossa ja sinne ei mahdu. Sen takia joihinkin risteyksiin on maalattu niitä ruudukoita, että tyhmemmätkin tajuaisivat sen.

Tämä niin vitun tuhat kertaa! Parhaimmat road raget saan itse päälle sankareista jotka tööttäilevät takana kun en halua ajaa risteykseen jonka toisella puolella on pysähtynyt jono risteyksen reunaan asti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lieventävänä asianhaarana mun esimerkkitapauksessa on kyllä se, että jos haluaa neljän aikoihin päästä Vääksyntieltä valoista läpi Junatielle ennen viittä, on kyllä aivan pakko mennä sumaan mukaan. Toi on ihan älytön sumppu tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös