Mainos

Ihmettelyketju

• 6 483 403
  • 39 082

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pari kriittistä vanhempaa (Lue: älzin kivoja rollaattorisetiä ) herrasmiestä havaitsevat itselleen epämieluisia elementtejä: eri mielipide, kieliasu, väärä fontti, sanajärjestys, huono taustamusiikki, kunnalliskoti-ikkunan sälekaihtimen väärä kulma, väljentynyt päiväolut, läheisen leikkipuiston muksut metelöivät liian vähän ja se vitun takuupurukumi menettää makunsa jo kolmantena päivänä.
Ainahan voi kertoa, jos dosetti ei toimi, että syynä on Jatkoajan rinkirunkkaaminen.

Rinkirunkkaaminen on viehättävän soma, herkkä elementti ja suloääninen sormisointuinen instrumentti, joka pitää palstaa yllä. Mikä voi olla kauniimpaa, viehättävämpää kuin nuotiopaikan äärellä laskevan auringon alla, räiskähtelevän tulen äärellä, pyörivän savun hyväillessä eri suunnistaan, nähdä lepattavan luonnontulen ympärillä housut nilkoissa ähkiviä, huokailevia, tempoilevia jatkoaikalaisia?

Mikä teissä on vikana? Missä on teidän joukkohenki? Mitä vikaa on rinkirunkkaamisessa?

Rinkirunkkaamisen lanseeraaminen on turhaa, sillä se on jo vanha keksintö. Linkki vie kaupungin kuvasivulle:
http://4.bp.blogspot.com/-DHS2-KJLwuw/Vk8HWhEWatI/AAAAAAAAB8M/f6pI4LsY1to/s1600/18+e+kev%C3%A4t.JPG
Siitä on tehty jo patsaita ja suihkulähteitä - missä muualla kuin Tampereella.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jos pankin toiminta vituttaa, niin vaihtoon vaan. Itse olen käynyt läpi asiakkaana lähes kaikki Suomen pankkiketjut. Sama juttu operaattoreiden kanssa ja sähköntoimittajakin vaihtuu säännöllsin väliajoin tarjousten mukaan. Ihmetellä täytyy joidenkin, kuten vanhempieni, asiakasuskollisuutta joillekin firmoille.

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
En hirveästi ihmettele tuota Nordean ilmoitusta alkaa periä maksu pankkiautomaattien käteisnostoista. Sen sijaan ihmettelen monien tästä vauhkoontuneiden argumenttia: "Törkeää, sillä eihän kaikilla edes ole pankkikorttia!"
Olisi kiva tietää miten he ovat tähän asti saaneet käteistä pankkiautomaateista.
Toisaalta on varmaan ajan kysymys, milloin pankkien tiskeiltäkin tehdyistä käteisnostoista aletaan periä joku lisämaksu.
Nyt vähän ihmettelen sitä, että eikö tosiaan vielä peritä maksua jos käy nostamassa konttorissa rahaa tililtä. Toki se, että löytää konttorin mistä saa rahaa ja joka vielä olisi jotenkin järkevään aikaan auki lienee aika mahdotonta.

"Nordea-kohussa" ihmettelen sitä, että miksi nyt nousi meteli tuosta maksun perimisestä käteisnostoista. En ainakaan ole huomannut, että muiden pankkien tehdessä saman muutoksen olisi tullut mitään isompaa juttua (S-Pankilla on ainakin tuo maksu ja käsittääkseni myös Danskella, OP ei vielä peri maksuja). Kai se on sitten siitä kiinni, että nyt joku on pahoittanut mielensä ja soittanut iltapäivälehtiin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nyt vähän ihmettelen sitä, että eikö tosiaan vielä peritä maksua jos käy nostamassa konttorissa rahaa tililtä. Toki se, että löytää konttorin mistä saa rahaa ja joka vielä olisi jotenkin järkevään aikaan auki lienee aika mahdotonta.

"Nordea-kohussa" ihmettelen sitä, että miksi nyt nousi meteli tuosta maksun perimisestä käteisnostoista. En ainakaan ole huomannut, että muiden pankkien tehdessä saman muutoksen olisi tullut mitään isompaa juttua (S-Pankilla on ainakin tuo maksu ja käsittääkseni myös Danskella, OP ei vielä peri maksuja). Kai se on sitten siitä kiinni, että nyt joku on pahoittanut mielensä ja soittanut iltapäivälehtiin.
Nalle Wahlroos on vastaus.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen että milloin ja miksi suomalaisten elämä on mennyt näin helvetin raha- ja erityisesti tavarakeskeiseksi? Tai onhan tämä ihan yleismaailmallinen ilmiö mutta jotenkin tuntuu että Suomessa tämä tavaran ja materian perässä touhotus on vielä ollut jotenkin korostetun voimakasta viime vuosina. Jos jossakin on jotakin ilmaiseksi tai muutaman euron halvemmalla niin kuljetaan vaikka maailman ääriin ja mennään vaikka yöllä jonottamaan, ja siinä sivussa kadotetaan kaikki ihmismäiset tavat ja käyttäydytään kuin elukat. Sitten jos ei saakaan sitä tavaraa tai jotakin menee muuten mönkään niin käyttäydytään esim. myyjiä kohtaan aivan sikamaisesti ja unohdetaan kaikki käytöstavat.

Siis en minä sano etteikö raha olisi tärkeää, ja etteikö välillä ole kivaa ostella ja omistaa kaikenlaista tavaraa, mutta ei se saa olla elämän keskipiste, eikä sen tavaran takia saa minusta koskaan unohtaa ihmismäisiä käytöstapoja. Ja täytyy osata ajatella myös ihan järjen kanssa että onko esim. jonkun pari euroa halvemman kahvipaketin takia järkeä lähteä asiakseen kauppaan yöllä. No, kukin tavallaan. Ei vaan aina ymmärrä tätä maailman menoa.

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen sitä, että jos Espooseen halutaan puuhata urheilun yleisseuraa, jonka lyhenne olisi EU, niin miksei sen seuran nimeksi sitten laiteta vaikka Espoon Urheilijoita vaan joku Espoo United.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmettelen sitä, että jos Espooseen halutaan puuhata urheilun yleisseuraa, jonka lyhenne olisi EU, niin miksei sen seuran nimeksi sitten laiteta vaikka Espoon Urheilijoita vaan joku Espoo United.

Näyttääkö linkissä olevassa kuvassa oleva mies sellaiselta, joka arvostaisi suomen kieltä? Jos Espoo olisi Espöö, ei seuran nimessä varmaankaan olisi "ääkkösiä".

http://www.hs.fi/webkuva/taysi/700/1458535592397?ts=791

Nick Neim

Jäsen

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen facebookin tyrkyttämiä ryhmiä. Aiemmin tuossa sivun laidassa on ehdoteltu minulle ryhmäksi "Vladimir Putin fanclub Finland"ia, nyt viimeisen viikon aikana sen tilalle on ilmestynyt tällainen "Emme halua sotaa Venäjän kanssa, vaan rauhaa !" -ryhmä, jonka fb olettaa olevan itseäni kiinnostava. Ainakin tuossa tuoreemmassa jäseniä alle 600 enkä muista että aiempikaan tarjokas juuri suositumpi oli, joten ihmettelen minkä takia tuollainen on ainakin omalla seinälläni aktiivisesti framilla. Toki fb suosittelee joskus pienempiäkin ryhmiä (suljin tuon tuoreemman ruksista minkä jälkeen ehdotti paikallisen designputiikin faniryhmää jossa jäseniä ainoastaan 51), mutta niissä tapauksissa ryhmässä on ollut valmiiksi fb kavereita.

Ihmettelen facebookin tyrkyttämiä ryhmiä. Aiemmin tuossa sivun laidassa on ehdoteltu minulle ryhmäksi "Vladimir Putin fanclub Finland"ia, nyt viimeisen viikon aikana sen tilalle on ilmestynyt tällainen "Emme halua sotaa Venäjän kanssa, vaan rauhaa !" -ryhmä, jonka fb olettaa olevan itseäni kiinnostava. Ainakin tuossa tuoreemmassa jäseniä alle 600 enkä muista että aiempikaan tarjokas juuri suositumpi oli, joten ihmettelen minkä takia tuollainen on ainakin omalla seinälläni aktiivisesti framilla. Toki fb suosittelee joskus pienempiäkin ryhmiä (suljin tuon tuoreemman ruksista minkä jälkeen ehdotti paikallisen designputiikin faniryhmää jossa jäseniä ainoastaan 51), mutta niissä tapauksissa ryhmässä on ollut valmiiksi fb kavereita.
Facebook träkkää sinun muuta online-käyttäytymistäsi. Algoritmi on päätellyt, että sinua kiinnostaa suomenkieliset Venäjäpolitiikka-asiat, muttei hallitse semantiikkaa vielä niin hyvin, että osaisi päätellä kuinka mielipiteiden jakolinjat kyseisessä aiheessa menevät ja kummalle puolelle sinä kuulut. Kuitenkin nuo kehittyvät huimaa vauhtia, eipä siinä varmaankaan kauaa mene, että osaisi.

Helvetin kuumottavaa paskaa tuo träkkääminen, ja koska facebookia on kuitenkin tiettyjen ryhmien vuoksi pakko käyttää, olen ratkaissut asian eristämällä sen kokonaan omaan selaimeensa googlen palvelujen kanssa. Muut selailut ja haut sitten yksityisellä selaimella jossa on träkkäyksen estävät lisärit ja joku yksityisyyden huomioiva hakukone (esim. startpage tai duckduckgo).

Jotain helpotusta voi löytyä myös facebookista kun menee asetukset -> mainokset ja vetää sieltä kaikki tappiin. Sieltä pääsee linkin kautta myös jonkun yksityisyysasioita koskevan EU-puulakin sivuille cross-site träkkäysmainontaa kieltämään.

Ja aiheeseen liittyen kannattaa tietenkin myös googlen palveluista ottaa käytöstä kaikki sivuhistorian tallennukset, android-puhelimen paikannukset ja muut paskat.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ihmetyttää tämä "kännykällä linkkaamattomuus". Eli "en saa nyt kännykällä linkattua" jne. Täh? Kai sen osoiterivin voi vaan kopioida suoraan? Maalaa ja kopioi ja liitä. Kyllähän se ainakin Androidilla ja iPhonella on noin helppoa. FB-sovelluksessa jaa-napin kautta jne. Mitä en nyt ymmärrä?

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämä onkin hyvä muistaa romaneista puhuessa, kiitän tästä. Saan siis olla aidosti ahdasmielinen.

Minä olen ihmetellyt jo kauan, pukeutuvatko romanimiehet taksikuskien muodin mukaan vai taksikuskit romanimiesten muodin mukaan.

Jossain lehdessä tai televisio-ohjelmassa oli juttua, mitä ulkomaalaiset ihmettelevät suomalaisissa. Ranskalainen sanoi ihmettelevensä vihreiksi, punaisiksi ja sinisiksi värjättyjä hiuksia. Niin kauan kuin ihmisen ulkonäkö johtuu jostain tällaisesta ylimääräisestä ulkonäköön liittyvästä toiminnasta, saa sille minun puolestani jopa nauraa. Viimeisin esimerkki lienee tämä teinipoikien ananastukka, joita silloin tällöin näkee myös aikuisten ihmisten päässä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmetyttää tämä "kännykällä linkkaamattomuus". Eli "en saa nyt kännykällä linkattua" jne. Täh? Kai sen osoiterivin voi vaan kopioida suoraan? Maalaa ja kopioi ja liitä. Kyllähän se ainakin Androidilla ja iPhonella on noin helppoa. FB-sovelluksessa jaa-napin kautta jne. Mitä en nyt ymmärrä?
No kännykällä linkkien kanssa pelaaminen on nihkeämpää, kuin tietokoneella.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Suurin osa varmaankin käyttää puhelimen selainta. Selaimessa on osoiterivi ja sen voi kopioida suoraan.
Ainakin windows luurissa selainsofta on tuollaiseen paska, kun uusi välilehti nollaa hyvin herkästi (joskin aika randomilla) aiemman välilehden tapahtumat. Voi siis käydä (ja on usein käynytkin) että olen kirjoittanut viestin johon liittyvää linkkiä lähden hakemaan ja kun palaan kopioidun linkin kanssa viestin välilehteen, havaitsenkin siirtyneeni sivuhistoriassa muutaman selauksen taaksepäin (ja kirjoittamani teksti luonnollisesti hävinnyt, tai löytyy korkeintaan kun seuraavan kerran läppärillä menen viestiketjun sivulle, missä teksti löytyy valmiina draftina).

bart

Jäsen
Suurin osa varmaankin käyttää puhelimen selainta. Selaimessa on osoiterivi ja sen voi kopioida suoraan.
Itsellä on Sonyn android puhelin eikä siinä kyllä onnistu tuo selaimen osoiterivin kopiointi. Liekö jossain asetuksissa mahdollisuus ruksata näkyviin tuo työkalurivi; en ole jaksanut etsiä. Perheen muissa puhelimissa (Samsung) kopiointimahdollisuus on kyllä oletuksena päällä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän ihme se on kun jotkut haluaa jutella politiikasta ja muistakin sellaisista turhista ja epäolennaisista jutuista, esim. historiasta tai jostain sotajutuista. Äskenkin tossa oli joku tyyppi, joka höpisi ihan mitä sattuu. Joo kyllähän sitä omasta fiiliksestä haluaa kertoa ja muistakin mielessä olevista asioista, mutta että vaikka linnuista tai presidentinvaaleista? En mä ole lintu enkä mikään hemmetin presidentti. Joo aika yksipuolinen keskustelu oli. Onneksi lähti.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikähän ihme se on kun jotkut haluaa jutella politiikasta ja muistakin sellaisista turhista ja epäolennaisista jutuista, esim. historiasta tai jostain sotajutuista. Äskenkin tossa oli joku tyyppi, joka höpisi ihan mitä sattuu. Joo kyllähän sitä omasta fiiliksestä haluaa kertoa ja muistakin mielessä olevista asioista, mutta että vaikka linnuista tai presidentinvaaleista? En mä ole lintu enkä mikään hemmetin presidentti. Joo aika yksipuolinen keskustelu oli. Onneksi lähti.

Mitkä ovat mielestäsi sitten tärkeitä ja olennaisia juttuja, mistä on hyvä puhua?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä ovat mielestäsi sitten tärkeitä ja olennaisia juttuja, mistä on hyvä puhua?
Krapulasta kertominen esimerkiksi on aika hyvää small talkkia ja hyvä avaus, jos nyt jotain pitää puhua. Universaali ilmiö. Noin muuten mä mietin sitä mitä mä näen ja koen ja tunnen. En mä elä mitään kirpun tai muurahaisen elämää enkä murehdi tai mieti mitään natsisaksajuttuja. Tietty mitä vaan voi sanoa, mutta hemmetti jos toinen jauhaa pitkään jostain USA:n presidentinvaaleista. Niillä tyypeillä on jotain omia tarpeita. Onko lapsena kiusattu vai eikö ole saanut kotona tarpeeksi rakkautta.

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä olen sellasta tässä miettiny, ku aina sanotaan että, naista pitää ymmärtää, kuitenkin samalla hänen pitäisi olla samanarvoinen kuin mies. Miksei miehiä pidä ymmärtää, ollaanko me miehet niin yksinkertaisia ettei meitä voi ymmärtää väärin? vai eikö meitä vaan tarvitse ymmärtää? onko nainen niin mutkikas että, sitä ei voi ymmärtää oikein? jonka jälkeen sitä pitää niinku "ymmärtää" ? Itse en kyllä ymmärrä ketään ihan vaan ymmärtämisen ilosta. Siksi tämä rupes kaivertaa mieltä kun, noin viikon sisään kuulin tuon lauseen 4 kertaa, ja vieläpä eri tilanteissa.

Onko kellään mitään vastausta että, mitä tämä "ymmärtäminen" käytännössä tarkoittaa?? onko se tähän tyyliin?

N: Hei kulta, hobbyhallissa olis nyt kevät tarjouksessa omanpainon verran koristetyynyjä vain kympillä! Ja sielä olis vielä mun ihku lemppariväri laventelin keltasen liilat verhot kaupan päälle jos käy hakemassa ne kuopion varastosta.
M: (mutisee hetken ärräpäitä) no johan meillä on jokaiselle vuodenajalle oman väriset ja muotoiset sohvatyyny/verhosetit, mihin me muka niitä lisää tarvitaan??
N: noku, nää on niin halvat että, ois rikos jättää nää hakematta ja mun lempivärisetkin ne on!!!
M: (huokailee ja mutisee hetken) No okei, käydään hakemassa, mutta illalla sulla ei oo sitten pää kipee, eihän??

Tietenki jos sitä joskus yrittäis ymmärtää niin, saattais vahingossa saada. hmmmm... ehkä sitä ensi kerralla sitten ymmärtää vähän paremmin kun tulee tilanne vastaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy