Ihmettelen, miksi noin 40-vuotias vihainen mies asuu HOASin asunnossa.
Samassa rapussa asuu tosiaan tuollainen äärimmäisen äkäinen ukko, joka ei voi olla heittämättä jotain ilkeää joka helvetin kerta minut kohdatessaan. Kohtaamiset ovat olleet muistaakseni tällaisia:
Ensimmäisen kerran hän tuli vastaan rappukäytävässä matkalla pesemään pyykkejä. Taidettiin vaihtaa jotku perus moit. Sitten, noin viisi sekuntia myöhemmin tämä ukkeli mutisi jotain, enkä saanut selvää. Päätin olla vastaamatta mitään. Toiset viisi sekuntia myöhemmin murahti kuuluvalla äänellä "saatanan nulikka, mitä vittua". Ketään muita ei rappukäytävässä ollut, joten minullehan se oli osoitettu.
Toisella kerralla totesi kylmästi suoraan päin naamaa, että sukupolveni ja kaltaiseni nulikat ovat perseestä eikä meistä ole mihinkään. Rappukäytävässä tämäkin.
Kolmannella kerralla tämä mulkero tuli minua ja kaveriani vastaan portaissa. Vaatimus kuului: "tehkää tilaa kunnon ihmisille". Mitä tuohon voi edes sanoa!
Myönnän neljännen kohtaamisen olleen oma vikani. Olin siis tomuttamassa mattoja parvekkeella, koska itse asiassa kuvittelin, että se ei ole kiellettyä; eihän tässä talossa tai pihallakaan ole mitään telinettä siihen touhuun. Kerkesin tomuttaa ehkä kymmenen sekuntia, kun tämä ukkeli alkaa karjua parvekkeeltaan, että "nyt ne matot vittuun sieltä parvekkeelta jumalauta". En osaa oikein suhtautua ihmiseen, joka ei osaa käyttäytyä, vaan alkaa huutaa ja kirota välittömästi. Kysyin muutaman kerran rauhallisesti onko tämä kiellettyä ja missä näin lukee, mutta sain vastaukseksi vain kiroamista ja huutoa. Otin ne matot sitten pois ja menin tarkistamaan HOASin järjestyssäännöistä olenko väärässä, ja näinhän se oli. Tomuttaminen on sallittu vain sille tarkoitetulla paikalla (jota ei ole missään?). Samalla tämä raivohullu rinkutti ovikelloa ja ryskytti ovea noin vartin ja huuteli uhkauksia. Annoin raivota, enkä vastannut mitenkään.
Mitä tuohon nyt sitten voi sanoa? Kun ei hänellä ole mitään pilkettä edes silmäkulmassa kun se noita juttujaan heittää. Mielenkiintoista olisi tietää mikä hänellä on sitten hätänä, kun noin perseestä kerran on noinkin aktiivisesti.