Nato-äänestysketjussa joku mainitsi punavihreät USA-demonisoijat ja aloin pohtimaan, että demonisoiko vihreät USA:ta? Minä olen käsittänyt, että enemmän Venäjät ja Kiinat ovat niitä maita, jotka hieman vähemmän välittävät saastuttamisesta, ovat niitä demoneja vihreille. Vassareille jenkit tottakai, saatanan riistokapitalistit.
No, tästä ajatuksesta kuitenkin lähdin jatkamaan pohdintaketjua ja aloin miettimään, että missä vaiheessa ja miksi punaiset ja vihreät ovat sekoitettu keskenään? Okei, ovat samalla "puolella" puoluekentässä (joka itsessään taitaa olla jo aika vanhanaikainen tapa katsoa puolueita) ja molemmat nyt vähemmistöille koittavat vähän etuja ajaa, mutta siihen ne yhtäläisyydet taitavat jäädäkin noin pääosiltaan. Vihreät kuitenkin pääasiassa ajaa vihreitä arvoja ja vassarit "heikkojen" ja köyhien asioita, toki sillä erotuksella, että erittäin kärjistetysti punaiset eivät välitä hyvin toimeentulevista ihmisistä tai menestyvistä ja vihreät eivät välitä ihmisestä laisinkaan, ellei tämä ole homoseksuaali.
No, ainakin minun päässäni vihreillä ja vassareilla on eroa, enkä voisi omassa päässäni heitä yhteen niputtaa, kuten en Kokoomusta ja Perussuomalaisiakaan. Vaikka myönnettäköön, että loppujen lopuksi tämä pohdinta on turhaa, koska en oikeastaan välitä vittujakaan suomalaisesta puoluekentästä ja toivoisinkin joskus, että ihmiset valitsisivat riippumattomia yksilöitä edustamaan itseään, vaikkei tämä taida tulla koskaan toteutumaankaan. Pintapuolista pohdintaa kuitenkin, jonka ajattelin jakaa, on sille kuulijansa tahi ei.