Ihmettelyketju

  • 6 370 581
  • 38 789

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
On ehkä itseähölmentävää (tai siis tietämättömyyden julkituovaa) ihmettelyä, mutta minkä takia väitetysti:
Narrit kyttää silmä kovana kaikki CHL-matsit ettei vaan missään sattuisi näkymään ulkomaalaisien vedonlyöntitoimistojen mainoksia.
...
?

(Lainaus "Mille naurat juuri nyt?" -ketjun viestistä, joka ei aiheuttanut nauramisreaktioita.)
 
Ihmettelen, milloin Jere Karalahti päätti alkaa ihan julkiseksi idiootiksi? Jeren ja fitnesmalli-rakkaan onnea julistetaan nykyään melkein päivittäin eri juoru- ja iltapäivälehdissä. Milloin on otettu selfie ja milloin käyty pitseriassa syömässä. Samaan aikaan käydään käräjiä, jossa ex-vaimo perii saataviaan. Tämä kirjoitustaidoton leijona-pakki ylläpitää blogia, joka ei nyt varsinaisesti anna kuvaa kovin suuresta älyllisestä toiminnasta. Pikemminkin narsistisesta luonteesta. Ylipäänsä on aina hieman epäilyttävää kun joku pintajulkkikseksi kovasti pyrkivä julistaa: "Mä oon oikeesti muuttunu. Tankkaan hyvää oloo, terveyttä ja onnellisuutta."

Lyödäänkö vetoa, että heti kun Karalalahti on kiekkopelinsä pelannut, nähdään hänet kehonrakennuskisoissa tai jossakin shownyrkkeilyhäkissä. Lopulta hänellä on oma talkshow Yle Puheella, ja Kati Turtola pitää miestä perhekeskeisenä sankarinaan.

Muuten ihan sama, mutta ärsyttää jo valmiiksi kun tietää miten tämä kaari menee.

E: Unohtui mainita, että Jere tekee myös rap-levyn yhdessä JVG:n, Notkean Rotan ja kanssa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ihmettelen, milloin Jere Karalahti päätti alkaa ihan julkiseksi idiootiksi? Jeren ja fitnesmalli-rakkaan onnea julistetaan nykyään melkein päivittäin eri juoru- ja iltapäivälehdissä. Milloin on otettu selfie ja milloin käyty pitseriassa syömässä. Samaan aikaan käydään käräjiä, jossa ex-vaimo perii saataviaan. Tämä kirjoitustaidoton leijona-pakki ylläpitää blogia, joka ei nyt varsinaisesti anna kuvaa kovin suuresta älyllisestä toiminnasta. Pikemminkin narsistisesta luonteesta. Ylipäänsä on aina hieman epäilyttävää kun joku pintajulkkikseksi kovasti pyrkivä julistaa: "Mä oon oikeesti muuttunu. Tankkaan hyvää oloo, terveyttä ja onnellisuutta."

Lyödäänkö vetoa, että heti kun Karalalahti on kiekkopelinsä pelannut, nähdään hänet kehonrakennuskisoissa tai jossakin shownyrkkeilyhäkissä. Lopulta hänellä on oma talkshow Yle Puheella, ja Kati Turtola pitää miestä perhekeskeisenä sankarinaan.

Muuten ihan sama, mutta ärsyttää jo valmiiksi kun tietää miten tämä kaari menee.

E: Unohtui mainita, että Jere tekee myös rap-levyn yhdessä JVG:n, Notkean Rotan ja kanssa.

Boldasin omalla luvalla tärkeän kohdan, tuotahan se tuppaa olemaan.

Saattaa siirtyä television puolelle, alkuun sisustuohjelmissa ja kepeissä hassutteluissa vieraana uuden rakkaan kanssa. Lopulta saa hyväntuulenohjelman AVAlle, pläjäyksessä annetaan rakkaus-, ruoka- ja treenivinkkejä, hymyillään jatkuvasti ja kaikilla on hyvä olla. IHANAA!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tämä kirjoitustaidoton leijona-pakki ylläpitää blogia, joka ei nyt varsinaisesti anna kuvaa kovin suuresta älyllisestä toiminnasta. Pikemminkin narsistisesta luonteesta.

Ainakin Jerellä(kin) tuntuu olevan paljastelunhalua. Ylimmässä blogituksessaan kuva jossa seisoo jonkun tyypin kanssa notskin äärellä perse paljaana.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Miksi Janne Laakkonen pelaa Ruotsin kolmannella sarjatasolla? Allsvenskanin huippujoukkueet eivät miestä varmaankaan enää tarvitse, mutta työpaikan luulisi löytyvän jostain sarjan heikommista joukkueista. Tai sitten edes näistä pienemmistä pääsarjoista (Tanska, Ranska, Norja, Italia jne.).
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Arvostan Jereä pelaajana, mutta olipa hänellä heikko kirjallinen anti. Minusta jokaisen, joka ylläpitää blogia, tulisi kirjoittaa mieluiten kirjakielellä eikä ns. arkikielellä, koska jälkimmäinen ei vaan tunnu kovinkaan älykkäältä, olkoon kirjoittajana millainen professori tahansa. Myönnän, etten minäkään kovin usein kirjoita ensiluokkaista suomea, mutta pyrin ainakin välttämään arkikielen käyttöä, varsinkin keskustelupalstoilla.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Ei voi kuin ihmetellä mitenkä nopeasti noi vauvat kasvaa.. meidän 2kk vauva pukee jo koon 62 ja hymyilee isälle minkä kerkiää, voi että. :) 2v taapero voi taas ärsyttää yllättävän paljon. ;)
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kun miettii Venäjän markkinoille suunnattujen maitovalmisteiden järjetöntä piilomainontaa ja hamstraamista, satojen metrien jonoja ja tappeluja milloin leipä-, milloin osake-, milloin ämpäri- ja milloin rokotejonoissa, sekä MTV3:lla 15 vuotta pyörineen täysin sekopäisen tv-sarjan ja erään lahelaisen rap-artistin täysin käsittämätöntä kansansuosiota, ihmettelen päivästä päivään enemmän, onko meillä suomalaisilla jokin kollektiiviselle mielenhäiriölle (s.o. joukkopsykoosille) altistava geenivirhe.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun miettii Venäjän markkinoille suunnattujen maitovalmisteiden järjetöntä piilomainontaa ja hamstraamista, satojen metrien jonoja ja tappeluja milloin leipä-, milloin osake-, milloin ämpäri- ja milloin rokotejonoissa, sekä MTV3:lla 15 vuotta pyörineen täysin sekopäisen tv-sarjan ja erään lahelaisen rap-artistin täysin käsittämätöntä kansansuosiota, ihmettelen päivästä päivään enemmän, onko meillä suomalaisilla jokin kollektiiviselle mielenhäiriölle (s.o. joukkopsykoosille) altistava geenivirhe.

Täytyy sanoa, että olen säälien seurannut sinun elämääsi. Kaipuusi Kekkosen aikaan on sydäntä riipivää, olen pahoillani.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Täytyy sanoa, että olen säälien seurannut sinun elämääsi. Kaipuusi Kekkosen aikaan on sydäntä riipivää, olen pahoillani.
Selvennätkö vielä, mikä lainaamassasi viestissä, jossa hämmästelin suomalaista massakäyttäyttistä, oli "kaipuuta Kekkosen aikaan"? Tuolloinhan massapsykoosin eri muodot vasta vallalla olivatkin - piireissä jos toisissa.

On sinänsä liikuttavaa, joskin myös kovin surullista ja palstan nykypirtaan sopivaa, että olet "seurannut elämääni" (toivottavasti kuitenkin vain keskustelupalstan viestien kautta), ja vieläpä säälien. Ihmettelen silti ennen kaikkea, ettet seuraamiseltasi tiedä, että Urkista oli aika jättänyt jo vuosikausia ennen kuin näin päivänvalon tässä todellisuudessa. Kaipuuta kun voi, omasta mielestäni, tuntea vain itse koettuun menneisyyteen.
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ihmettelen kuinka ihmiset tuhoavat maailmaa. Viimeiset 120 vuotta, ihminen on tuhonnut melkein kaiken muutamassa sadassa vuodessa, imenyt öljyn loppuun ym. Muutamassa sadassa vuodessa?

Ihmettelen miten meidän lapset pärjäävät?
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen miten meidän lapset pärjäävät?

Mirkku vetelee koulussa kiitettäviä arvosanoja ja opettajat kehuvat kovasti. Matti vähän oireilee ja onkin jo jäänyt kiinni lintsaamisesta ja tupakan poltosta. Niillä on tosi ikävä sua, varsinkin Matilla kun se on niin nuori vielä. Tulisit jo kotiin. Menneet on menneitä...
 

motamoro

Jäsen
Ihmettelen onko tämä yleinenkin kehon reaktio vai olenko jokin poikkeus. Eli aina kun nauttii alkoholia suht maltillisen määrän illassa eli esim. 4-8 annosta, jolloin alkoholin poistuminen kehossa asettuu nukkumisajalle niin herään aika tarkkaan täsmälleen siihen aikaan yöllä kun viimeinenki alkoholigramma poistuu kehosta (nettilaskurien mukaan). Sattumaako, vai mistä mahtaa johtua?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmettelen onko tämä yleinenkin kehon reaktio vai olenko jokin poikkeus. Eli aina kun nauttii alkoholia suht maltillisen määrän illassa eli esim. 4-8 annosta, jolloin alkoholin poistuminen kehossa asettuu nukkumisajalle niin herään aika tarkkaan täsmälleen siihen aikaan yöllä kun viimeinenki alkoholigramma poistuu kehosta (nettilaskurien mukaan). Sattumaako, vai mistä mahtaa johtua?
Kusihädästä?
 

motamoro

Jäsen
Kusihädästä?

Ei ainakaan tästä. En muista että koskaan olisin tuolloin mennyt vessaan, vaan ainoastaan katsonut kelloa ja ihmetellyt outoa heräämisaikaa, jonka jälkeen samantien jatkanut unia. Esimerkiksi eilen kävin tyhjentämässä rakkoni 3 minuuttia ennen nukkumaanmenoa, heräsin klo 00.43 nukuttuani 2 tuntia ja käänsin ainoastaan kylkeä jatkaen unia. Aamulla kun syötin 2 olutta ja 2 viskipaukkuani lintukodon laskuriin niin se antoi ajaksi 00.48, jolloin alkoholin olisi pitänyt olla palanut kokonaan.

Näin on käynyt jo kymmeniä kertoja.
 
Joka paikka pursuaa liveseurantaa Cheekin keikalta. Viikkokausiin ei ole juuri muuta medioissa promottukaan. Mikä siitä tekee asian, jonka oletetaan kiinnostavan koko kansaa? Eikö tuo ole aika normikeikka johon halukkaat ovat saaneet ostaa lippuja ja mennä kuuntelemaan? Vai pitäisikö tässä itselläkin olla jotenkin fiilistelyissä mukana. Ihailen kyllä toisaalta tuota koneistoa, kuinka ovat onnistuneet lampaat villitsemään. Tulee mieleen Juha Nummisen Kyyhkynen-romaanin Mr. CeeCee.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joka paikka pursuaa liveseurantaa Cheekin keikalta. Viikkokausiin ei ole juuri muuta medioissa promottukaan. Mikä siitä tekee asian, jonka oletetaan kiinnostavan koko kansaa?
Äärimmäisen hyvä kysymys; mielestäni kyseessä on kaiken kaikkiaan niin järkyttävä tapahtumaketju, että - Luojan kiitos - suomalaisen yhteiskunnan olot ovat vakaat, eikä kyseiseen massapsykoosiin liity mitään poliittista sanomaa tai liikehdintää.

Ja korostettakoon ynnä alleviivattakoon vielä erikseen, että tämä ei ole minkäänlaista kaipuuta Kekkosen, vaan yleisen järjenkäytön ja arvostelukyvyn, aikaan.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mikä siitä tekee asian, jonka oletetaan kiinnostavan koko kansaa? Eikö tuo ole aika normikeikka johon halukkaat ovat saaneet ostaa lippuja ja mennä kuuntelemaan?

Niin että asioista pitäisi jättää uutisoimatta koska ne eivät kiinnosta kaikkia ihmisiä? Ei muakaan kiinnosta lukea jokapäivä lehdestä Putin - juustosta, mutta onneksi on valinnanvapaus vaikka ihan vaan olla lukematta.

Eipä kovin moni suomalainen artisti ole vetänyt stadikalla kahta (lähes ) loppuunmyytyä keikkaa, joten ehkei voi ihan voi puhua " normikeikasta".

Viimeiset tunnit olen naureskellut Stadikalla seisoskeleville. Armoton vesisade ja vielä ukkonenkin pään päällä eikä sadesuojaa oikeastaan missään. Olen ilkeä.

Tälläiset viestit on oikeasti todella hämmentäviä, miten joku artisti voi aiheuttaa jossain ihmisissä tälläisiä patoutumia? Ei vaan kertakaikkiaan mene mun jakeluuni. Onko tässä kysymys jostain katkerista lapsuuden haaveista jotka jäi toteuttamatta? En mäkään voi väittää ymmärtäväni saati pitäväni esimerkiksi Haloo Helsingin musiikista, mutta ei nyt kävis mielessäkään alkaa kirjottelemaan ylläolevia viestejä. Wtf?

Miten se on multa pois jos joku kokee olevansa elämänsä keikalla Cheekin kanssa. Ei mitenkään. Hienoa vaan jos meno on mahtava ja näkee oman lempiartistinsa livenä, kyllä se fiilis on hieno kun ympärillä on samanhenkisiä ihmisiä ja artisti josta diggailee. Se ei ole mulle Cheek, mutta jollekin on. Olkoon. Jokaiselle jotakin :)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen aika varma, että median Cheek-hysteriaa kritisoiviin kuuluu niitä, jotka Metallican keikan kohdalla ovat ensimmäisenä tiedottamassa menevänsä keikalle ja ottavat keikalta paskan valokuvan ladatakseen sen muiden nähtäville internetiin. Internetissä sen näkevät kymmenet tai sadat sellaiset, joita asia ei kiinnosta pätkääkään, mutta silti kuva on ladattava, jotta lataaja saa muutaman tykkäyksen ja vähintään yhden kommentin, jossa ei ole muuta kuin "|,,|" tai jotain muuta typerää.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
...miten joku artisti voi aiheuttaa jossain ihmisissä tälläisiä patoutumia? Ei vaan kertakaikkiaan mene mun jakeluuni. Onko tässä kysymys jostain katkerista lapsuuden haaveista jotka jäi toteuttamatta? En mäkään voi väittää ymmärtäväni saati pitäväni esimerkiksi Haloo Helsingin musiikista, mutta ei nyt kävis mielessäkään alkaa kirjottelemaan ylläolevia viestejä. Wtf?

Miten se on multa pois jos joku kokee olevansa elämänsä keikalla Cheekin kanssa. Ei mitenkään. Hienoa vaan jos meno on mahtava ja näkee oman lempiartistinsa livenä, kyllä se fiilis on hieno kun ympärillä on samanhenkisiä ihmisiä ja artisti josta diggailee. Se ei ole mulle Cheek, mutta jollekin on. Olkoon. Jokaiselle jotakin :)

Kylläpäs on harvinaisen paljon asiaa tässä viestissä. Jos enemmän ihmisiä ajattelisi tällä tyylillä noin yleisesti niin maailma olisi huomattavan paljon parempi paikka elää. Täytyy myöntää, että ennen tätä viikonloppua en ollut koskaan kuullutkaan Cheekistä mutta jotain hänkin on elämässään tehnyt oikein, jos on onnistunut stadikallisen ihmisiä saamaan maksamaan rahaa hänen keikastaan. Itseltäni moinen ei onnistuisi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kylläpäs on harvinaisen paljon asiaa tässä viestissä. Jos enemmän ihmisiä ajattelisi tällä tyylillä noin yleisesti niin maailma olisi huomattavan paljon parempi paikka elää.

Näin asiaa pitäisikin ajatella, mutta mitä ihminen tunteilleen voi. Minua tässä Cheek-hysteriassa ärsyttää eniten se, että vaikka kyseessä on ymmärtääkseni itse "musiikkinsa" tekevä artisti, tuli hänestäkin ison massan juttu tosi-tv-ohjelman kautta. Maailmassa on silloin jotain vikaa, kun musiikkimyynti digitalisoituu, levykaupat kuolevat, radio on täynnä soittolista-asemia ja ihmiset löytävät musiikkisuosikkinsa televisiosta.

Cheek on ilmoittanut jäävänsä pitkälle keikkatauolle, enkä yhtään ihmettelisi vaikka tuona aikana stadionyleisö on löytänyt televisiosta uuden suosikkinsa ja lahelainen geelitukka ei ole enää kiinnostava. Asa sen sijaan pysyy omalla linjallaan ja säilyttää siksi oman kuulijakuntansa, vaikka suuri yleisö ei hänestä ole koskaan kuullutkaan.

Lordi sai euroviisuvoitollaan aikaan pienen hysterian, josta osasin olla iloinen, vaikka kyseinen musiikki ei liikuta minua mihinkään suuntaan. Kauppatorikin oli varmasti täynnä juhlivia ihmisiä, jotka eivät ollut ennen kuunnelleet heviä, mutta halusivat silti nauttia harvinaisesta juhlasta. Ei minua sekään häiritse, että jääkiekon maailmanmestaruutta juhlivat myös sellaiset ihmiset, jotka eivät seuraa jääkiekkoa kuin arvokisojen aikaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Näin asiaa pitäisikin ajatella, mutta mitä ihminen tunteilleen voi. Minua tässä Cheek-hysteriassa ärsyttää eniten se, että vaikka kyseessä on ymmärtääkseni itse "musiikkinsa" tekevä artisti, tuli hänestäkin ison massan juttu tosi-tv-ohjelman kautta.

Eiköhän se -98 alkanut ahkera ja määrätietoinen työ ansaitsekin palkintonsa ja pari korkealentoista vuotta. Olisi eri juttu jos Cheekin kohdalla puhuttaisiin puolessa vuodessa tähtiin masinoidusta "idols-jaresta".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eiköhän se -98 alkanut ahkera ja määrätietoinen työ ansaitsekin palkintonsa ja pari korkealentoista vuotta. Olisi eri juttu jos Cheekin kohdalla puhuttaisiin puolessa vuodessa tähtiin masinoidusta "idols-jaresta".

Ilman muuta ansaitsee, enkä siksi Cheekiä kritisoikaan. Minä kritisoin sitä yleisöä, joka löysi jo pidempään räppiä tehneen pojan vasta televisio-ohjelman kautta, joten suosionsa syy on verrattavissa idols-laulajiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös