Ihmettelyketju

  • 6 350 590
  • 38 754

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Niin ne tämmöiset Pistooliuksetkin saa maailmanlaajuista huomiota. Samahan se oli jo Olli-Jokinen Simpsonin kanssa, kun kainalopallo on vaan tuollainen marginaalilaji. No, monet sentään tiesi että se on se neekeri siitä hupileffasta, mutta muijansa tappajana sekin tunnetaan viime kädessä.

How fuckin dare anyone out there make fun of OJ after all he´s been through??!!

Leave Nordberg alone!!!!Leave him alone!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
How fuckin dare anyone out there make fun of OJ after all he´s been through??!!

Leave Nordberg alone!!!!Leave him alone!
If a man picks his initials after our pumpkinhead, there's something very wrong with him.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on kysymys, tekikö Pistorius maan tavoille tyypillisesti vaiko ei. Pitää muistaa, että hän on jalaton, ettei pahemmin karkuunkaan pääse. Keskellä yötä kun herää, alakerrassa on ihminen (ihmisiä?), ase on kädessä ja oma kenties henki uhattuna. What do you do? What do you do?
No ei ainakaan kirjoita paskaa Jatkoajan keskustelupalstalle. Olet kyllä edelleen aivan kuutamolla tässä asiassa. Toisaalta, onhan Hesarikin kirjoittanut ihmeellistä skeidaa, kun ovat väittäneet poliisin ensin epäilleen, että Pistorius luuli jonkn murtautuneen taloon.

Ainoa oleellinen kysymys tässä asiassa on, onko symppis-Oscar lahdannut mallityttöystävänsä kiukuspäissään vai onko kaveri vain flipannut esim steroidien vaikutuksesta. Pääasia kuitenkin on, että tuota säälittävää urpoa ei tarvitse enää katsella yleisurheilukentillä.

Ihmettelen edelleen sitä, miksi ihmiset alkavat heti puolustella tällaisia muka-sympaattisia julkkiksia, tekivät ne mitä tahansa. Sitä en enää edes ihmettele, että valtaosan medialukutaito on nykypäivänä nollatasoa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi ihmiset eivät viitsi vastata mitään kun heille lähettää sähköpostia myynti-ilmoituksen johdosta, jos tavara on jo myyty tai tarjous ei kelpaa niin kyllä siitä voisi lyhyellä viestillä kertoa. Tietäisi että kannattaako keskittyä uusiin kohteisiin vai voiko kauppa sittenkin onnistua. Jos ei sähköposteihin huvita vastata niin laittaisivat sitten että yhteydenotot ainoastaan puhelimella.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksi ihmiset eivät viitsi vastata mitään kun heille lähettää sähköpostia myynti-ilmoituksen johdosta, jos tavara on jo myyty tai tarjous ei kelpaa niin kyllä siitä voisi lyhyellä viestillä kertoa. Tietäisi että kannattaako keskittyä uusiin kohteisiin vai voiko kauppa sittenkin onnistua. Jos ei sähköposteihin huvita vastata niin laittaisivat sitten että yhteydenotot ainoastaan puhelimella.

Itselläni on tavaraa jonkin verran myytävänä ympäri nettiä. Jos mulla on hintana vaikka tavaralla vaikka 700€ ja saan s-postiini 250€ tarjouksen, niin itse en edes vaivaudu vastaamaan viestiin. Näitä tulee muuten yllättävän paljon.

Jos järkevä tarjous tulee, niin tottakai vastaan heti kun mahdollista.
 

Rocco

Jäsen
No ei ainakaan kirjoita paskaa Jatkoajan keskustelupalstalle. Olet kyllä edelleen aivan kuutamolla tässä asiassa.
Oletko sinä sitten oikeassa?

Sanoin vain sen, että en ihmettele miksi Pistorius on kotiaan ja itseään suojellen ampunut murtovarkaan. Etelä-Afrikassa, kuten siellä töissä oleva kaverini sanoi, murtovarkaiden ja pikkurikollisten ampuminen on arkipäivää. Kukaan meistä ei tiedä tarkasti mitä on tapahtunut. Voi olla että Pistorius on kylmän viileästi lahdannut naisensa. Voi olla että hän on unesta herätessään ampunut murtovarkaan, joka olikin hänen tyttöystävä tekemässä yllätystä.

Jos kyseessä ei olisi julkkis, tästäkään tapauksesta emme olisi koskaan kuullut. Silti näitä tapahtuu siellä päivittäin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä en kyllä jummarra. Eli ihmetyttää. Lihansyöjänä minulle on loppujen lopuksi melkein sama, syönkö minä hevosta, kissaa tai koiraa (ok, ihmisen syönti voisi olla vähän outoa), etenkin jos nyt puhutaan pelkästään siitä, mistä eläimestä liha on tullut. Jos minulla ei ole mitään tietoa tai edes voisi olla tietoa siitä, mistä jauheliha on tullut, minä syön vaikka naapurin kissaa.

Toinen ihmetyksen aihe. Pohjois-Ameriikan reissun '10 jälkeen minusta on tullut vainoharhainen luteita kohtaan. Ja nythän kävi ilmi, että uutisotsikoissa pyörineillä nokialaistan abien risteilyllä St. Peter's Linella (vaimikälie) oli ollut luteita solkenaan. Onneksi omassa kämpässä ei ludeongelmaa ole ollut, mutta kuinka moni tietää, kuinka perkeleen vaikea niistä on päästä eroon? Ei tarvita kuin yksi lude matkalaukkuun, ja siitä ne sikiää ja valloittaa kämpän. Kaikkia ötököitä ylitse kaiken vihaavana ludeongelma olisi yksi kauheimmista skenaarioista, joita voisin normielämässä kohdata. Ja nehän ei kuole helpolla, ne säilyy keposesti yli kuusi kuukautta ilman ravintoa, eikä pakkanen niitä tapa ellei niitä käytännössä jäädytetä (eli lasketa lämpötilaa äkillisesti yli -15C), koska muuten ne menevät vain horrokseen. Ja lämpötilan palautuessa normaaliksi jatkavat same o same o-settiä. Niiden hävittäminen on tehty vaikeaksi, koska se myrkky, mikä tappoi ne toisen maailmansodan jälkeen melkein sukupuuttoon, on nykyisin kielletty ihmisille haitallisena myrkkynä.

KUKA VASTAA? VOISIKO JOKU JOSKUS AJATELLA LAPSIA?!?!1
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en kyllä jummarra. Eli ihmetyttää. Lihansyöjänä minulle on loppujen lopuksi melkein sama, syönkö minä hevosta, kissaa tai koiraa (ok, ihmisen syönti voisi olla vähän outoa), etenkin jos nyt puhutaan pelkästään siitä, mistä eläimestä liha on tullut. Jos minulla ei ole mitään tietoa tai edes voisi olla tietoa siitä, mistä jauheliha on tullut, minä syön vaikka naapurin kissaa.

Kyllä minä ainakin ihan mielelläni olen tietoinen siitä mitä suuhuni pistän, ja sama oikeus tulisi olla muillakin ihmisillä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kyllä minä ainakin ihan mielelläni olen tietoinen siitä mitä suuhuni pistän, ja sama oikeus tulisi olla muillakin ihmisillä.

Niin minäkin, mutta kysymys ei ollutkaan siitä. Jos nyt jälkikäteen saan kuulla syöneeni hevosta, niin mitä sitten? Lihaahan se hevosen lihakin on.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kyllä minä ainakin ihan mielelläni olen tietoinen siitä mitä suuhuni pistän, ja sama oikeus tulisi olla muillakin ihmisillä.
Kuvitteellinen tilanne: saatat olla liikuttuneessa tilassa ja nakkarille matkalla. Otatko porilaisen suuhusi joko tai ilman paikallista majoneesia?

Vakuumiin pakattu maailma on varmasti hieno paikka. Ota riski ja puraise porilaista.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuvitteellinen tilanne: saatat olla liikuttuneessa tilassa ja nakkarille matkalla. Otatko porilaisen suuhusi joko tai ilman paikallista majoneesia?

Vakuumiin pakattu maailma on varmasti hieno paikka. Ota riski ja puraise porilaista.

Todennäköisesti ilman. Minä ihmettelen sitä miten tämä liittyi asiaan? Kyllä näkisin, että ihmisellä pitää olla valinnanvapaus siitä mitä syö. Jos ostan naudanlihasta tehtyä jauhelihaa ja saankin hevosta niin olisihan se nyt se saatana. Toki hevonen ei elukkana tai lihatuotteena ällötä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kyllä olen. Oli oikeus reklamaatioon tai ei, haluan silti jatkossakin tietää mitä lihaa mukaani kaupasta ostan. Ei oo iso pyyntö.
No onhan se tietysti.

Ihan vain asian sivusta on kysyttävä, että montako kertaa olet Finduksen tuotteita ostanut ja odottanut niiltä jotain? Siitähän tämä vesilasin läikytys lähti jossain toisaalla, joten kerros nyt ihmeessä kuinka koskettavaa tämä on.

Tietysti jos ruokavalio on halvimmista kiinni ja sitä myöten myös tuohtumus aitoa niin pyydän anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan vain asian sivusta on kysyttävä, että montako kertaa olet Finduksen tuotteita ostanut ja odottanut niiltä jotain? Siitähän tämä vesilasin läikytys lähti jossain toisaalla, joten kerros nyt ihmeessä kuinka koskettavaa tämä on.

Tietysti jos ruokavalio on halvimmista kiinni ja sitä myöten myös tuohtumus aitoa niin pyydän anteeksi.

En ole tuohtunut eikä tämä tapaus minua henkilökohtaisesti mitenkään koskettanut (ts. en ole myrkkyhevosta syönyt naudan sijaan Findukselta)

Mutta ihan täysin aiheesta ihmiset tästä näreissään ovat, varsinkin koska kyseessä ovat eläimet ja täten tapaukseen sisältyy myös eettisiä valintoja.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mutta ihan täysin aiheesta ihmiset tästä näreissään ovat, varsinkin koska kyseessä ovat eläimet ja täten tapaukseen sisältyy myös eettisiä valintoja.
Eettisiä valintoja? Onko jollain halvinta mahdollista paskaa ostavalla jotain oikeutta valittaa, jos vieressä oleva noin 0,11€ kalliimpi on "eettisesti" varmempi valinta?

Vesilasissa myrskyää, kun typerykset eivät osaa itse kokata samaan hintaan. Vielä kun saataisiin ihraan säilöttyjä luoteja näitä niittämään...

Ihmettelen sähköhella-ellaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Niin minäkin, mutta kysymys ei ollutkaan siitä. Jos nyt jälkikäteen saan kuulla syöneeni hevosta, niin mitä sitten? Lihaahan se hevosen lihakin on.

Ja hyvää sellaista. Esim hevosen sisäfile hakkaa mennen tullen naudan vastaavan. Joskus esim Tampereen kauppahallista on saanut hevosen lihaa.
Edit: olen silti sitä mieltä että paketissa pitää lukea oikea sisältö.
Eettisistä valinnoista taas... ei kiinnosta, mutta jos kiinnostaisi niin mielummin söisin hevosta kuin tehotuotettua broileria.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Edit: olen silti sitä mieltä että paketissa pitää lukea oikea sisältö.

Juuri näin ja kyse ei ole edes mistään eettisistä asioista vaan monenkin kohdalla ihan terveydellisistä näkökulmista. Meidänkin perheessä on niin montaa erilaista ruoka-aine allergiaa, että toivoisi tosiaan kaikkien ainesosien olevan mainittuna tuoteselosteessa. Tosin aina joskus nuo termit noiden raaka-aineiden osalta ei kerro koko totuutta esim. lihan kaltaiset aineet on käsitteenä todella laaja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja hyvää sellaista. Esim hevosen sisäfile hakkaa mennen tullen naudan vastaavan. Joskus esim Tampereen kauppahallista on saanut hevosen lihaa.

Kysehän ei ole tästä. Hevosen liha toki on hyvää ja harvalla sitä vastaan mitään olisikaan jos se olisi sitä varten kasvatettu, nyt kyseessä loppuun ajettuja vanhoja kaakkeja jotka on kaukana lihaksi kasvatetusta ja oikealla rehulla syötetystä eläimestä. Puhumattakaan siitä että pitäisi tietää mitä eläintä syö milloinkin.

Tässä vähän pohdittavaa lisää tähän skandaaliin:
Ruotsissa katoaa 9000 hevosta vuodessa - Ulkomaan uutiset - Ilta-Sanomat

Ja tämä oli ruotsissa, mites muualla? Hevonen on aika iso kotieläin itse hävitettäväksi, joku haistanut bisneksen ja roudaa hevosia viimeiselle matkalle.... kohti jotain itäblokin teurastamoa.


_
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulla oli sattumoisin kaapissa kumpaakin Lidlin pois vetämää tuotetta, sekä raviolia että gulassia. Taidan nyt kuitenkin syödä kummatkin tölkit pois siitä riskistä huolimatta, että ne sisältävät naudanlihan sijasta jonkun romanialaisen mafioson tai muun rotan lihaa. Tai hummaa.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Minulle selvisi tänään, että "näyttää junttia" ei ole joka puolella käytössä. Itseasiassa kukaan keneltä tähän mennessä kysyin ei tiennyt mitä tuolla tarkoitetaan. Sitä tässä nyt ihmettelen. Että :center vaan kaikille.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ihmettelen tätä hevosenlihashow´ta.

Eihän kyse ole hevosenlihasta. On kyse pakkausmerkinnöistä ja niiden oikeellisuudesta. Ts. voitko luottaa niihin.

Silti media on täynnänsä kaiken maailman hevosihmisiä ja tyhmiä kysymyksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös