Ihmettelyketju

  • 6 377 629
  • 38 790

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Maksamaton parkkisakko

Toisilla ei näköjään ole elämää. Miten joillain on aikaa ja mielenkiintoa neljänkympin takia veivata kuukausitolkulla?
Tuossa on kyse niin paljon isommasta ja tärkeämmästä asiasta kuin neljästäkymmenestä eurosta, etten ihmettele yhtään, että joku ilmeisen paksutaskuinen kansalainen haluaa selvittää asian oikean laidan. Luulisin KKO:n myöntävän valitusluvan, koska viime tapauksen jälkeen perustuslakivaliokunnalta tuli KKO:n tuomiosta eriävä lausunto, joten tällä hetkellä tilanne on fifty-sixty yksityisen pysäköinninvalvonnan laillisuuden suhteen. Uskon KKO:n pitäytyvän aiemmassa kannassaan ja painottavan sopimusvapautta julkisen vallankäytön tiukan rajaamisen kustannuksella. Mitkään lausunnothan eivät Korkkia sido. Miehen kulut tuskin siis jäävät kuuteen tonniin.

Tähän liittyy myös hauskoja valtajännitteitä, koska KKO:n presidentti Pauliine Koskelo antoi perustuslakivaliokunnan lausunnosta haastattelun, jossa totesi, että sen laatijat eivät ole tainneet ajatella asiaa aivan loppuun asti. Siitä syntyi reipas keskustelu tuomarin sananvapaudesta.

Kaiken kaikkiaan aika mielenkiintoinen keissi.

EDIT: Miten tuossa puhuttiin jo KKO:een valittamisesta, kun hovikin on vielä käymättä?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Narikkamaksuista sietääkin valittaa, mutta siitä, että pysäköi väärin ja jaksaa vielä valittaa, niin...

No toisaalta tuon ymmärtää periaatteiden takia, mutta ei kenelläkään luulisi olevan niin halvat periaatteet, että jaksaa valittaa jostain kahdesta eurosta. Tuon verran vähintään jätetään tippiäkin ravintolaan. Jos pakolliset narikkamaksut olisivat jotain 5+ euroa, niin sitten ehkä jo ymmärtäisi, mutta niin pienet summat ovat melkein kuin ilmaa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuossa on kyse niin paljon isommasta ja tärkeämmästä asiasta kuin neljästäkymmenestä eurosta, etten ihmettele yhtään, että joku ilmeisen paksutaskuinen kansalainen haluaa selvittää asian oikean laidan.

Otin nyt vain tämän tietyn osuuden muuten fiksusta kirjoituksesta. Todennäköisesti kyseessä on joku hieman varakkaampi henkilö, jolla tosiaan ei ole pikkurahasta heti puutetta. Itse olen saanut yhdet sakot yksityiseltä ja auto oli isäukon nimissä. Ei tullut kyllä mieleenkään alkaa napista näistä vaan maksoin kiltisti. Itsehän unohdin sen saatana parkkikiekon.

Ihmettelen kyllä tavallaan miten joku viitsii.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ihmettelen kyllä tavallaan miten joku viitsii.

Juuri näin. Minusta tämä menee samaan kategoriaan kun nämä kassajonon seisottajat jotka "ovat varmoja, että hyllynreunassa sen jauhopussin hinta oli 10snt alempi kuin kassakone väittää". Näille on joskus tullut vipattua 50snt tippiä jotta päästäisivät kassa neidin pälkähästä. Toinen lauma on nämä yhden mädän sipulin kauppaan takaisin roudaajat. Sitten hyvitellään 8 senttiä ja asiakas ajaa myhäillen takaisin kotiin.Luultavasti johonkin 20km:n päähän vieläpä.

Eli siis asiakas saattaa olla oikeassa näissä, mutta miten joku jaksaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten lääkäri tai lääkäriasema voi hävittää lääkärin tekemän raportin vammoista? Kuulemma ulkopaikkakuntalaisesta ei tehdä lausuntoa tietsikalle ollenkaan vaan pelkkä paperiversio ja se on kadonnut?

Tervetuloa 2010-luvulle!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vähän ihmetyttää, kun porukka latailee uutta NHL:ää netistä ja kuumuu kun se ei onnistukaan. Eikös se julkaisupäivä kuitenkin ole tällä viikolla, joten ei varmaan ole ihan elämä ja kuolema kyseessä tuon kanssa?
Tämän viestin tarkoitus ei ollut siis vittuilla, mutta kunhan vaan ihmettelin.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Vähän ihmetyttää, kun porukka latailee uutta NHL:ää netistä ja kuumuu kun se ei onnistukaan. Eikös se julkaisupäivä kuitenkin ole tällä viikolla, joten ei varmaan ole ihan elämä ja kuolema kyseessä tuon kanssa?
Tämän viestin tarkoitus ei ollut siis vittuilla, mutta kunhan vaan ihmettelin.

Hyvin ihmetelty, sama on ihmetyttänyt minuakin.

Toinen asia joka ihmetytti tänään, on se, kun olin menossa rautatieasemalle metrolla, eteeni istui minua vanhempi (~50v.) mies, joka sitten jutteli minulle kuin vanhalle tutulle. Lähtiessään tokaisi vielä, että annanko nimmarin kun olemme tehneet Jokisen kanssa ensimmäisen maalin... ko. miehellä oli HIFK-paita päällä (oletan siis, ettei puhunut "meistä" HIFK-faneina), joten ihmetykseksi jäi, keneksiköhän se minua luuli?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Hyvin ihmetelty, sama on ihmetyttänyt minuakin.

Toinen asia joka ihmetytti tänään, on se, kun olin menossa rautatieasemalle metrolla, eteeni istui minua vanhempi (~50v.) mies, joka sitten jutteli minulle kuin vanhalle tutulle. Lähtiessään tokaisi vielä, että annanko nimmarin kun olemme tehneet Jokisen kanssa ensimmäisen maalin... ko. miehellä oli HIFK-paita päällä (oletan siis, ettei puhunut "meistä" HIFK-faneina), joten ihmetykseksi jäi, keneksiköhän se minua luuli?

Jos se luuli, että olet Visnovsky?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pizza-onlinessa on näköjään ainakin tampereen ravintoloissa hieman tapahtunut sitten viime tilauksen. Bonus-systeemit kadonneet käytännössä kaikista ravintoloista, annosten hinnat nousseet kautta linjan about 1-2 euroa ja useisiin ravintoloihin ilmestynyt ylimääräisiä kotiinkuljetusmaksuja. Tämä verrattuna about kesäkuuhun.

Enpä ollut aikaisemmin tajunnut että tuolla leikitään kartellia. Sen verran laajalla skaalalla kalliimmaksi muuttunut.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Vähän ihmetyttää, kun porukka latailee uutta NHL:ää netistä ja kuumuu kun se ei onnistukaan. Eikös se julkaisupäivä kuitenkin ole tällä viikolla, joten ei varmaan ole ihan elämä ja kuolema kyseessä tuon kanssa?
Tämän viestin tarkoitus ei ollut siis vittuilla, mutta kunhan vaan ihmettelin.

Eiköhän tuossa kuumumisessa ole kyse siitä, että on maksettu se 25 euroa ja sitten peli ei ilmestykkään ajallaan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
EDIT: Miten tuossa puhuttiin jo KKO:een valittamisesta, kun hovikin on vielä käymättä?

Hovi voidaan skipata, jos halutaan hakea suoraan ennakkopäätös KKO:lta.

Mitä tuohon itse tapaukseen tulee, niin tässäpä linkki, jossa annetaan mielenkiintoinen näkökulma asiaan: Blogspot: Onko uudessa parkkisakko-oikeudenkäynnissä kyse valvontayhtiön vedätyksestä?

Tiivistettynä blogistin näkemys, että kyseinen oikeusjuttu on Q-Parkin itsensä nostama bulvaanin avulla. Tavoitteena saada ennakkopäätös ennen kuin eduskunta saa uutta lakia aikaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ihmettelen sitä, miten olen onnistunut pääsemään erään palstaveljen ihon alle ja kipeästi. Tämä itseään ilmeisen huomattavana hahmona pitävä tapaus on lähestynyt useilla yksityisviesteillä, jotka sisältävät lähinnä sekavaa epätoivoissävytteistä yksinpuhelua, luonnollisesti höystettynä törkeillä henkilökohtaisuuksilla. Viimeisin sisälsi jo jotain, mikä on rikoslaissa määritelty rangaistavaksi. Tuo käytös ihmetyttää erityisesti siksi, etten tiedä, miten olen tätä henkilöä loukannut. Kertoisi edes sen, niin voisin mahdollisesti auttaa pahan olon poistossa. Ihmetyttää myös se, luuleeko tuo tyyppi saavuttavansa käytöksellään mitään muuta kuin voimakasta sääliä itseään kohtaan. Ei nimittäin saavuta.

Moni voi ihmetellä, miksi kirjoitan asiasta tänne enkä lähetä tälle tyypille yksityisviestiä takaisin. No siksi, että tämä tapaus aktivoi yksityisviestiominaisuuden vain siksi ajaksi, että ehtii lähettää verbaalioksennuksensa minulle, ja ottaa sitten yksityisviestit taas pois käytöstä.

Joku psykologiaa opiskellut voisi lähestyä minua vaikka yksityisviestillä ja kertoa, miten tuohon tapaukseen tulisi suhtautua. Tottakai jätän nuo omaan arvoonsa, mutta voinko mahdollisesti auttaa tuota tyyppiä jotenkin?
 
HS - Ville Peltonen pääsi jo luistimille

Peltonen bongattu baarista viime perjantaina, mutta nyt hesari kirjoittaa sympaattisesti Villen päässeen jo luistimille. Kontakteja pitää kuitenkin vältellä kun kärsinyt juuri aivotärähdyksestä. Eikä ole vielä varmaa pystyykö pelaamaan torstaina. Jokainen tyylillään, mutta joku haistahtaa, joko toimittaja tai sitten joku muu...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HS - Ville Peltonen pääsi jo luistimille

Peltonen bongattu baarista viime perjantaina, mutta nyt hesari kirjoittaa sympaattisesti Villen päässeen jo luistimille. Kontakteja pitää kuitenkin vältellä kun kärsinyt juuri aivotärähdyksestä. Eikä ole vielä varmaa pystyykö pelaamaan torstaina. Jokainen tyylillään, mutta joku haistahtaa, joko toimittaja tai sitten joku muu...
En tiedä syytteletkö nyt Peltosta tai IFK:ta vai toimittajaa, mutta jos Peltosen tilannetta jotenkin kyseenalaistat niin pakko mainita että olen minäkin baarissa pystynyt olemaan vaikka urheilu onkin ollut kondiksen puolesta poissuljettu vaihtoehto.

Hieman eri asia kuitenkin notkua Apollon tiskillä GT kourassa, kuin painaa kaukalossa taistelemassa kiekosta 90-kiloisten karjujen kanssa.

Lähinnä sen takia reagoin, kun jossain ketjussa sitä ehdittiin jo aiemminkin ihmetellä miten Peltonen on voinut viikonloppuna olla baarissa vaikka oli "muka loukkaantunut kovinkin pahasti" tai jotain sinne päin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Lähinnä sen takia reagoin, kun jossain ketjussa sitä ehdittiin jo aiemminkin ihmetellä miten Peltonen on voinut viikonloppuna olla baarissa vaikka oli "muka loukkaantunut kovinkin pahasti" tai jotain sinne päin.
Vähän mä olin pettynyt että kesti näin kauan ennen kuin kukaan jaksoi närkästyä tuosta sunnuntaisesta kommentistani.

Ihmettelen myös sitä ettei kukaan jaksanut vastata Hesarissa pari viikkoa sitten esitettyyn mielipiteeseen jonka mukaan "pesäpallo pilaa monta yleisurheilijaa". Höh, eikö ihmiset närkästy enää?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tällä hetkellä on alhaalla ainakin Liigapörssin, Poliisin, HS:n, IS:n ja Snickersin nettisivut. Mitä täällä tapahtuu? 11.9?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tällä hetkellä on alhaalla ainakin Liigapörssin, Poliisin, HS:n, IS:n ja Snickersin nettisivut. Mitä täällä tapahtuu? 11.9?
Eilen hyökättiin GoDaddy -nimisen domainhallintayrityksen kimppuun ja alas meni miljoonia sivustoja loppuillaksi. Saattaisi olla joku vastaavanlainen.

EDIT: Eipä tarvitse enää edes arvailla.
 
Viimeksi muokattu:

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Moni voi ihmetellä, miksi kirjoitan asiasta tänne enkä lähetä tälle tyypille yksityisviestiä takaisin. No siksi, että tämä tapaus aktivoi yksityisviestiominaisuuden vain siksi ajaksi, että ehtii lähettää verbaalioksennuksensa minulle, ja ottaa sitten yksityisviestit taas pois käytöstä.

Joku psykologiaa opiskellut voisi lähestyä minua vaikka yksityisviestillä ja kertoa, miten tuohon tapaukseen tulisi suhtautua. Tottakai jätän nuo omaan arvoonsa, mutta voinko mahdollisesti auttaa tuota tyyppiä jotenkin?

Tämä henkilöhän kaiketi kommunikoi täysin rauhallisesti - vaikka jotkut viesteistään ulkopuolisen silmin katsottuna saattaisivatkin näyttää kiihdyksissä kirjoitetulta - objektiivisesti asioita puiden, eikä häntä lainkaan haittaa, mitä muut hänestä ajattelevat, vaikka silloin tällöin käyttääkin ignore-toimintoa.

Eihän sellainen mitään apua tarvitse.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen vähän poliisin toimintaa. Kansanedustaja kertoo julkisesti että häntä on uhkailtu lakiesityksen takia, mutta poliisin mukaan asiaa ei tutkita koska rikosilmoitusta ei ole tehty. Kuitenkin jatkuvasti poliisi ottaa itse tutkintaan oma-aloitteisesti juttuja, kuten nyt vaikkapa lätkämatsissa tapahtuneita pahoinpitelyitä videoiden perusteella, Enkeli-Elisan tapaus ja milloin mitäkin.

Eikö nyt perkele kansanedustajan uhkailu ole sitä luokkaa, että sitä alettaisiin samalla hetkellä tutkimaan kun asiasta kuullaan? Kuitenkin kyseessä on yritys vaikuttaa lainsäätäjään.

Edit: lähteenä Hesari. Toki lausunto tulee KRP:stä, mutta silti.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmettelen vähän poliisin toimintaa. Kansanedustaja kertoo julkisesti että häntä on uhkailtu lakiesityksen takia, mutta poliisin mukaan asiaa ei tutkita koska rikosilmoitusta ei ole tehty. Kuitenkin jatkuvasti poliisi ottaa itse tutkintaan oma-aloitteisesti juttuja, kuten nyt vaikkapa lätkämatsissa tapahtuneita pahoinpitelyitä videoiden perusteella, Enkeli-Elisan tapaus ja milloin mitäkin.

Eikö nyt perkele kansanedustajan uhkailu ole sitä luokkaa, että sitä alettaisiin samalla hetkellä tutkimaan kun asiasta kuullaan? Kuitenkin kyseessä on yritys vaikuttaa lainsäätäjään.

Edit: lähteenä Hesari. Toki lausunto tulee KRP:stä, mutta silti.
Enkeli Elisa- jutusta ja lätkätappelusta on siis ilmeisesti tehty rikosilmoitukset. Mä ainaki olen ymmärtänyt, että monia asioita ei edes voi käsitellä ilman rikosilmoitusta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enkeli Elisa- jutusta ja lätkätappelusta on siis ilmeisesti tehty rikosilmoitukset. Mä ainaki olen ymmärtänyt, että monia asioita ei edes voi käsitellä ilman rikosilmoitusta.

Lätkätappelusta ei ole tehty rikosilmoitusta, poliisi alkoi oma-aloitteisesti niitä tutkia. Pahoinpitelyt eivät ole asianomistajarikoksia, eli henkilön itse ei tarvitse tehdä rikosilmoitusta. Enkeli-Elisassa rikosilmoitus tehtiin. Uhkailut ovat käsittääkseni asianomistajarikoksia eli niistä on itse tehtävä rikosilmoitus.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä henkilöhän kaiketi kommunikoi täysin rauhallisesti - vaikka jotkut viesteistään ulkopuolisen silmin katsottuna saattaisivatkin näyttää kiihdyksissä kirjoitetulta - objektiivisesti asioita puiden, eikä häntä lainkaan haittaa, mitä muut hänestä ajattelevat, vaikka silloin tällöin käyttääkin ignore-toimintoa.

Eihän sellainen mitään apua tarvitse.

Jarkko Ruudulla on oikeudet tänne?

Ihmettelen, miten bussi numero 39 voi olla seutulinja, vaikka kaikki muut ovat seutulinjat on numeroitu 500-sarjalla.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihmettelen vähän poliisin toimintaa. Kansanedustaja kertoo julkisesti että häntä on uhkailtu lakiesityksen takia, mutta poliisin mukaan asiaa ei tutkita koska rikosilmoitusta ei ole tehty. Kuitenkin jatkuvasti poliisi ottaa itse tutkintaan oma-aloitteisesti juttuja, kuten nyt vaikkapa lätkämatsissa tapahtuneita pahoinpitelyitä videoiden perusteella, Enkeli-Elisan tapaus ja milloin mitäkin.

Eikö nyt perkele kansanedustajan uhkailu ole sitä luokkaa, että sitä alettaisiin samalla hetkellä tutkimaan kun asiasta kuullaan? Kuitenkin kyseessä on yritys vaikuttaa lainsäätäjään.

Edit: lähteenä Hesari. Toki lausunto tulee KRP:stä, mutta silti.

Kai tämä on näitä "uhkailuja", missä edustaja hankkii julkisuutta itselleen ja puolueelleen sopivasti ennen vaaleja. Sampsa on katsos uhrautuva ja mitään pelkäämätön tosimies ja marttyyri. Edes rikosilmoitusta hän ei tee, koska kunnon kokoomuskonna ei pelkää mitään :) Henk koht en usko sanaakaan mistään uhkailuista ennen kuin poliisi toteaa että sellaista on tapahtunut ja syytteitä nostetaan/tuomioita luetaan.

Herran taustaa jollain tavalla tuntevana voisin väittää, että jos vaikka minä menisin ja ihan oikeasti häntä uhkailisin, vaikkapa että: "Sampsa saatana sä oot niin täys pillu koko jätkä että vedän sua kuonoon ku tulet vastaan ensi kerralla". Niin alta vuorokauden mua istutettais jo kuulusteluissa. Joten vielä kerran: en usko uhkailuja tapahtuneen, koska tämä kaveri, lakimies kun on, aivan taatusti tekisi asiasta rikosilmoituksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös