Ihmettelyketju

  • 6 367 927
  • 38 785

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ihmettelen, jos jonkun mielestä Jethro Rostedt on hauska. Minun mielestä ei. Tämä kävisi ihan yhtä hyvin Ärsyttävin ihminen TV:ssä -ketjuun.

Rostedtin jutut eivät ole hauskoja. Enemmänkin Jethro on sanan awkward suomenkielinen vastine, jolle itsessään saa nauraa. Koko olemus on niin koominen, että ei tuota heppua voi pokerinaamalla katsoa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jukka Jalosen kommentti eilen Ylelle Suomi-USA -pelin jälkeen: "Tämä on surullinen päivä Suomen äideille". Siis nyt vittu jotain rajaa!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmettelen, jos jonkun mielestä Jethro Rostedt on hauska. Minun mielestä ei. Tämä kävisi ihan yhtä hyvin Ärsyttävin ihminen TV:ssä -ketjuun.

Seuraavaksi pitäisi sitten tietää, että kuka mahtaakaan olla Jethro Rostedt? Ei kuulu tuttavapiiriini ja muutenkin tuntematon suuruus minulle, johtuukohan siitä, että en juurikaan katso televisiota. Enkä edes jaksa googlata, kunhan ihmettelen vain.

vlad.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen, jos jonkun mielestä Jethro Rostedt on hauska. Minun mielestä ei. Tämä kävisi ihan yhtä hyvin Ärsyttävin ihminen TV:ssä -ketjuun.

Tässä varmaan osittain viitataan mm. TV-ohjelmaan "Mieletön maailma", jossa Jethro Rostedt ja Simo Frangen ratkiriemukkaasti kommentoivat kotivideoita.

Ko. ohjelma saa varsinaisen "Hauskat kotivideot"-ohjelman tuntumaan suorastaan tasokkaalta tuotokselta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää jalkapallo, ja tarkemmin sanottuna Man Cityn ja QPR:n mestaruuden ratkaisseen ottelun loppu. 2-2 tasoituksen jälkeen QPR aloittaa keskiympyrässä...

Hieman kyllä ihmetyttää täälläkin.

Vielä enemmän ihmetyttää, kuinka Jatkoajan Manchester City -ketjussa nimimerkit käyvät onnittelemassa Cityä mestaruudesta, ja City-fanit kiittävät onnitteluista. Siis mitä helvettiä.

Ymmärrän etäkannatuksen, etenkin silloin, kun sille on jotain järkeviä perusteita, mutta en sitä, että valitaan sillä hetkellä kovin jengi, ja aletaan kannattaa sitä. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että valitaan joku combo tyyliin "Brasilia, Real ja Chelsea", tai "Barca, Man City, Espanja, Red Wings, Dortmund ja Juventus", ja ollaan niin helvetin kovia multi-faneja. Jos jostain syystä joku "suosikki"jengeistä vajoaa pohjamutiin, korvataan se tietysti uudella. Tosin täytyy todeta, että täällä Jatkoajassakin nämä multikannattajat lienee n. 14-19 -vuotiaita, mutta silti.

Ja takaisin siis siihen asiaan, tuli vähän eksyttyä sivuraiteelle. Suomalaiset City-fanit kiittävät onnitteluista - siis mitä helvettiä? Kuinka paljon he ovat tehneet duunia Cityn mestaruuden eteen? Ymmärrän, kun Roberto Mancini kiittää onnitteluista, mutta en sitä, että Jatkoajassa nimimerkki "Asslicker" onnittelee Cityä mestaruudesta, ja nimimerkki "Gloryhunter since 2011" kiittää onnitteluista.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Pakko on ihmetellä sitäkin, miten paljon nuo iPhonet maksavat. Olen tässä vähän funtsinut josko kesällä hommaisi uuden kännykän nykyisen Noksun tilalle. Katselin Elisan sivuilla hintoja, ja esim. huippupuhelimena pidetty Sampan Galaxy S2 maksaa 449 euroa, Nokian hehkutettu Lumia kasisatanen 419 euroa ja N9:n saa jo kolmella sadalla. IPhone 4S pienimmällä muistikoollakin on 619 euroa. Kuka hullu nyt ostaa sen iPhonen, kun (lähes) samantasoisia luureja saa satasia halvemmalla?

No kyllä mä tiedän että brändi ratkaisee. Apteekissa Burana maksaa moninkertaisesti sen, mitä esim. Ibumax, joka on käytännössä täysin sama lääke. Suurin osa ihmisistä ostaa silti Buranaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tässä varmaan osittain viitataan mm. TV-ohjelmaan "Mieletön maailma", jossa Jethro Rostedt ja Simo Frangen ratkiriemukkaasti kommentoivat kotivideoita.

Ko. ohjelma saa varsinaisen "Hauskat kotivideot"-ohjelman tuntumaan suorastaan tasokkaalta tuotokselta.

Samaa mieltä. Mieletön maailma on ihan käsittämättömän huono ohjelma. Nyt ohjelmasta on sentään pätkäisty lopusta pois sen linnunkivittäjäsilmäisen afroamerikkalaisen repliikki "Huvat suomalaiset, jos teilla on hauskoja videoita, lahettaka ne minule". Simo Frangénkin on vajonnut todella alas, luulisi hävettävän. Rostedt taas ei ole lainkaan hauska, vaan pelkästään ärsyttävä läski.

Suomen jääkiekkoliitto tarjoaa kotimaisille toimittajille Leijona-tuotteita 20 prosentin alennusmyynnillä tämän päivän ajan.

Hämmentävä ajoitus: Medialle tarjotaan alennuksella fanituotteita | MM-jääkiekko 2012 | Iltalehti.fi

Voisiko kyseessä olla tökerö yritys voidella lehdistöä?
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Nyt ohjelmasta on sentään pätkäisty lopusta pois sen linnunkivittäjäsilmäisen afroamerikkalaisen repliikki "Huvat suomalaiset, jos teilla on hauskoja videoita, lahettaka ne minule".

Tämä linnunkivittäjäsilmäinen afroamerikkalainen on Jama Jama, Suomen paras ja ystävällisin asiakaspalvelija. Suomen suosituin asiakaspalvelija haluaa ryhtyä parantamaan työkulttuuria

Simo Frangénkin on vajonnut todella alas, luulisi hävettävän.

Todella alas. Kaukana ovat Maailman Ympäri ja leijonan harja
 

12961

Jäsen
Ihmettelen Turun lentoaseman alueen ympäristöluvan panttaamista ja ylipäätään sitä, miksi tuo on Natura2000-alueeksi valittu. Suora lainaus Natura-arvioinnista:

Pomponrahkan alueella on tehty yksi havainto luontodirektiivin liitteen II lajeihin kuuluvasta kiiltosirppisammalesta (Derpanocladus vernicosus). Isosuolla tehty havainto on vuodelta 1941 ja lajia on tämän jälkeen tuloksettomasti etsitty 1990- ja 2000 luvulla. Kasvupaikka on todettu kuivuneeksi ja metsittyneeksi. Natura-alueen lettojen häviämisen myötä kiiltosirppisammalen kasvupaikat ovat hävinneet eikä lajia todennäköisesti enää esiinny Pomponrahkalla.

Ei vittu mitä pelleilyä suojella aluetta, jossa on tehty yksi ja ainoa havainto todella harvinaisesta sammalesta yli 70 vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ihmetyttää obi-wanin tapa hankkiutua ongelmiin tällä foorumilla. Eihän tästä ole kuin muutama viikko, kun hän sai viikon pelikiellon ja jälleen kerran hän pääsee miettimään asioita viikon ajaksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmetyttää obi-wanin tapa hankkiutua ongelmiin tällä foorumilla.

Ai jaa...mä en ihmettele ainakaan yhtään. Tiedä sitten mikä mielenlaatu kulloinkin on päällä kemiallisesti tai ilman. Mielestäni hyvä tyyppi mutta usein silkkaa vittuilua mielessä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Niin ja nyt se häirikkö vielä veti pari muuta mukaansa, varmaan kiusallaan. Ihmettelen sitä, että kun omien tietojeni mukaan ensimmäistä kertaa joku kirjoitukseni pääsee jonkun muun allekirjoitukseksi, niin heti heitetään kyseinen palstaveli jäähylle. Epistä.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten toi Michel Telon biisi Ai se eu te pego voi olla noin suosittu...Youtubesta videota on katsottu yli 300 000 000 kertaa ja radiosta soi vähän väliä.

Toki ihan ok biisi, muttei missään nimessä noin hyvä ainakaan mun mielestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten toi Michel Telon biisi Ai se eu te pego voi olla noin suosittu...Youtubesta videota on katsottu yli 300 000 000 kertaa ja radiosta soi vähän väliä.

Toki ihan ok biisi, muttei missään nimessä noin hyvä ainakaan mun mielestä.

Oltiin Turkissa lomalla viime viikolla, ja tuo saatanan renkutus soi siellä vähintään kerran tunnissa, menit sitten minne tahansa. Ennen matkaa ei ko. biisi aiheuttanut oikein mitään tunteita, mutta nyt saa kyllä välittömän raivokohtauksen päälle.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen miksi suomalaiset haluavat aina luoda hirveän negatiivisen Suomesta kuvan kun keskustelevat ulkomaalaisten kanssa. Joo meillä juodaan ihan hirveästi viinaa, on joo muuten korkeat itsemurhatilastotkin, niin ja talvi on ihan helvetin pimeää aikaa.

Miksi ei tuoda esiin esim. luontoa, kesäöitä, lappia, järviä yms.

Tämä tuli mieleeni kun katselin Anthony Bourdainin Suomi-jakson. Joka paikassa oli aina pakko ryypätä ja varsinkin tämä perhe minkä luona Bourdain vieraili oli myötähäpeässään jotain ainutlaatuista. Joo karjalanpiirakka näyttää pillulta ja ainahan suomessa juodaan kirkasta viinaa ruoan kanssa.

En usko, että tulee toista kertaa vierailulle..

Joo, tiedän, mitähän ne meistä nyt ajattelee.......
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Miksi ei tuoda esiin esim. luontoa, kesäöitä, lappia, järviä yms.

Sitten kun...

Näytetään luontoa: täynnä roskaa ja paskaa
Näytetään kesäöitä: läskejä yöuinneilla
Näytetään lappia: vitusti itikoita
Näytetään järviä: sameaa vettä ja kelluvia ruumiita
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihmettelen miksi suomalaiset haluavat aina luoda hirveän negatiivisen Suomesta kuvan kun keskustelevat ulkomaalaisten kanssa.

Aina sama juttu, ja ei tule ikinä homma tästä paremmaksi muuttumaan. Suomalainen ei itseään tai maatansa kehu edes syystä. Paremmin suuhun sen sijaan sopivat valitukset, voivottelut ja kitinä poliitikkoja/auktoriteetejä kohtaan.

Jos suomalaista kehutaan, kehuun kuuluu vastata vähätellen/kieltäen, ei missään nimessä kiittäen. Sehän tukisi kehujan mielipidettä, ja olisi näin ylimielistä käytöstä. Jos suomalaiselle kehutaan maan naisia kauniiksi, kuuluu siihen vastata "Suurin osa täällä on kyllä rumia ja läskejä, noi on varmaan ruattalaisia".

Sitkeitä ovat, perkeleet.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihmettelen miksi suomalaiset haluavat aina luoda hirveän negatiivisen Suomesta kuvan kun keskustelevat ulkomaalaisten kanssa. Joo meillä juodaan ihan hirveästi viinaa, on joo muuten korkeat itsemurhatilastotkin, niin ja talvi on ihan helvetin pimeää aikaa.

Miksi ei tuoda esiin esim. luontoa, kesäöitä, lappia, järviä yms.

.

Onneksi olen ollut poikkeus, kun olen maailmalla matkaillut. Aina olen ulkomaalaisille kehunut Suomen luonnon maasta taivaaseen ja takaisin. Kertonut kuinka hiljainen ja valkoinen ja kaunis maa on talvella ja kuinka uskomattoman kuuma voi olla Suomessa kesällä ja kuinka kraanavettä saa juoda noin vain ja on parempaa kuin ullotettu vesi. Kehunut olen saunan ja oikeastaan kaiken mahdollisen, mitä on kehuttavissa. Huonoista asioista en ole maininnut, saavat ne havaita itse, jos Suomeen eksyvät.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Miksi kaikkien täytyy tulla kertomaan, etteivät ymmärrä tätä jääkiekon pelikirjakeskustelua ja ns. meidän peliä? Myönnän toki, että omakin pelikirjaymmärrys on hyvin rajallinen. Sen sijaan tiedostan sen, että pelikirjaosaaminen on erittäin keskeistä, jos haluamme menestyä kansainvälisissä turnauksissa, sillä pelaajatuotanto ei ole Kanadan, Venäjän, Ruotsin tai USA:n tasoa.

Sitten hehkutetaan näitä koutseja, joiden mielestä "jääkiekko on pelaajien peli, eikä mitään rakettitiedettä". Esim. Heikki Leimettä kehuttiin siitä, että hän ei liikaa pelikirjoista välitä, kun hänet nimitettiin TPS:n päävalmentajaksi. Suurin osa näistä "pelaajien peli" -koutseista on todellisuudessa hyvinkin pelikirjasivistyneitä, mutta esittävät mediassa tietynlaista roolia. Sitten on toki näitä heikkileimeitä ja esatikkasia, jotka ovat oikeasti valmentajina pihalla asioista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen miksi suomalaiset haluavat aina luoda hirveän negatiivisen Suomesta kuvan kun keskustelevat ulkomaalaisten kanssa.
Siksi, että ylimielisyys, itsekehu ja leuhottaminen, jota ulkomailla harrastetaan taajaan, on vastenmielistä. Ruotsalainen piirre, pois se meistä, fy fan!

Toinen syy voi olla se, että Suomen ilmasto on ihan paska ja aika moni muukin asia täällä on ihan objektiivisestikin ajatellen päin vittua.
 

J.Petke

Jäsen
Toinen syy voi olla se, että Suomen ilmasto on ihan paska ja aika moni muukin asia täällä on ihan objektiivisestikin ajatellen päin vittua.

Minä olen taas sitä mieltä, että Suomessa moni asia on todella hyvin verrattuna muihin maihin. Asiat toimivat ja ovat yleensäkin toteutettu järkevästi.

Suomen ilmasto voisi kyllä olla huomattavasti mukavempi. Erityisesti kevättä ja kesää voisi venyttää parilla kuukaudella.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Minä olen taas sitä mieltä, että Suomessa moni asia on todella hyvin verrattuna muihin maihin. Asiat toimivat ja ovat yleensäkin toteutettu järkevästi.

Suomen ilmasto voisi kyllä olla huomattavasti mukavempi. Erityisesti kevättä ja kesää voisi venyttää parilla kuukaudella.
Suomessa on tosiaan hienoa tuo yhteiskuntamalli. Hyvinvointiyhteiskunta ilmaisine koulutuksineen on jotain sellaista, mistä voimme olla aidosti ylpeitä. Mutta mitä tulee ilmastoon, historiaan, nähtävyyksiin ja kulttuuriin niin aika surkeasti on asiat, kun katsoo esim. tuota Giro d'Italiaa TV:stä ja vertaa Suomeen.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Suomessa on tosiaan hienoa tuo yhteiskuntamalli. Hyvinvointiyhteiskunta ilmaisine koulutuksineen on jotain sellaista, mistä voimme olla aidosti ylpeitä. Mutta mitä tulee ilmastoon, historiaan, nähtävyyksiin ja kulttuuriin niin aika surkeasti on asiat, kun katsoo esim. tuota Giro d'Italiaa TV:stä ja vertaa Suomeen.

Joo mene Napoliin ja kehu jätehuoltoa. Sikäli hassua että ei kovin monella muullakaan maalla mene hyvin jos pannaan rinnakkain Italian historian kanssa (tarkoitan siis Rooman ajan historiaa yms. en "demokraattisen Italian" historiaa). Sisiliassa olleena en myöskään kaikilta osin allekirjoita ilmastoakaan, liiga on liigaa. Kulttuurissa sama juttu, ei mene hyvin jossei olla Italian tasolla :).

Olen ollut kuudessa eri maassa töissä ja kyllä asiat ovat Suomessa erittäin hyvin (ehkä juuri sen vuoksi, että jos ne ovat 95% hyvin, niin nillitetään siitä viidestä prossasta ja yritetään parantaa sitä).
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmettelen tyyppejä, jotka pelaa hedelmäpeliä/vastaavaa kahdella koneella yhtäaikaa. Miksi helvetissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös