Ihmettelyketju

  • 6 399 029
  • 38 815

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen kovasti miksi kaikki hehkuttaa tuota Pippa Middletonian niin perkeleen hyvännäköiseksi.
Jospa ne vertaa vain englantilaisiin naikkosiin. Nehän ovat yleensä vielä enemmän hevosen näköisiä, pitkänaamaisia ja lattarintaisia, harteikkaita kolhoja.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jospa ne vertaa vain englantilaisiin naikkosiin. Nehän ovat yleensä vielä enemmän hevosen näköisiä, pitkänaamaisia ja lattarintaisia, harteikkaita kolhoja.

Onneksi poikkeuksiakin löytyy kuten Emmerdalesta tuttu "Jasmine" : )

Linkki: Kuva Jenna-Louise Colemanista juhlakostyymissä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tuo Pippa naamaltaan ihan nätti, esimerkiksi tässä Ilta-Sanomien kuvassa näyttää minusta oikeinkin viehättävältä. Mutta ei tuo nyt sellainen jumalatar ole kuin mitä iltapäivälehdet ym. antaa ymmärtää. Ja erityisesti sitä minä en ymmärrä kun tuota persettä hehkutetaan niin älyttömästi, koska loppujen lopuksi tuo Pipan perse on aika luikku eikä mitenkään erityisen hyvä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minä ihmettelen, että miksi tämä ikivanha ison setelin vaihtohuijaus vuosikymmenestä toiseen menee läpi?

Viimeisin tapaus Iltalehdestä

Luulisi olevan kaupan kassojen yleisohjeistuksessa olevan isoilla punaisilla kirjaimilla, että iso seteli + pieni ostos + ostoksen peruminen + ulkomaalainen/muuten outo henkilö = huijaus. Pelkkä ison setelin vaihto ilman ostosta lienee ohjeistamalla jo useimmissa kaupoissa kielletty.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Vaikkei sulla ilmeisesti ääkkösiä ole (jota hiukan myös ihmettelen, laiskuutta lie), niin mikä helevetin sana tuo on?

Voisit kertoa ihan "avoimesti".

Kuten Sihvosen mediapelikirjassakin lukee, on tärkeää luoda omaa sanastoa alalle. Mielestäni Sihvonen yksinkertaisesti oli ensimmainen svoimrdti provosoiva toimittaja.

Noh, ehkä syynä oli kuitenkin se tosiasia, että kirjoitin työkoneella jonka rasittavan pieni näppis aiheuttaa ongelmia ja välillä tulee hutilyöntejä. Yleensä tulee nuo luettua läpi juurikin noiden sekoilujen takia..

Nyt ihmetyttää, että miten ääkkösten puuttuminen on laiskuutta? Meinaatko, että minun pitäisi copy/pasteta ä:t ja ö:t kirjoituksiin? Jättää kokonaan kirjoittamatta, jos ääkkösiä ei ole käytössä? Tai toki olisihan se mahdollista aina vaihtaa näppiksen maa-asetukset suomeksi kun kirjoitan Jatkoaikaan. En tosin laske sitä laiskuudeksi, jos en tätä viitsi tehdä. Mutta ehkä sinä avaat vähän tätä?

Päästän kuitenkin sinut jännityksestä ja kerron tuon sanan olleen "avoimesti", ei "svoimrdti". Pahoittelen tapahtunutta. äö
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nyt ihmetyttää, että miten ääkkösten puuttuminen on laiskuutta? Meinaatko, että minun pitäisi copy/pasteta ä:t ja ö:t kirjoituksiin?
Ääkköset saa helposti näppäilemällä [¨+a] = ä ja [¨+o] = ö. Kokeile, todella helppoa, toimii myös skandinäppiksellä.

Jopa ü, ë ja ÿ saadaan samalla logiikalla kätevästi. Tämä avautui minulle jo noin 15 vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ääkköset saa helposti näppäilemällä [¨+a] = ä ja [¨+o] = ö. Kokeile, todella helppoa, toimii jopa skandinäppiksellä.

Jopa ü, ë ja ÿ saadaan samalla logiikalla kätevästi. Tämä avautui minulle jo noin 15 vuotta sitten.

Ja mulle noin 15 sekuntia sitten. Kiitokset stairoxille.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt ihmetyttää, että miten ääkkösten puuttuminen on laiskuutta? Meinaatko, että minun pitäisi copy/pasteta ä:t ja ö:t kirjoituksiin? Jättää kokonaan kirjoittamatta, jos ääkkösiä ei ole käytössä? Tai toki olisihan se mahdollista aina vaihtaa näppiksen maa-asetukset suomeksi kun kirjoitan Jatkoaikaan.
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta nyt en älyä. Siis otat ä:t ja ö:t pois käytöstä välillä, kun kirjoittelet jotain - ilmeisesti siis ulkomaata? Miksi ne eivät voi olla käytössä? Eihän niitä tarvitse painaa ellei niitä näytölle halua. Kyllä minäkin kirjoitan aika paljon englanniksi, ja silloin jätän nuo skandit yksinkertaisesti käyttämättä. On tässä koneessa paljon muitakin merkkejä, joita käytän harvoin tai en ikinä, kuten vaikkapa å, £, $, ¤, ~, § ja niin edelleen. Ei niitä silti tarvitse blokata, kyllä sormet osaa ne väistää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta nyt en älyä. Siis otat ä:t ja ö:t pois käytöstä välillä, kun kirjoittelet jotain - ilmeisesti siis ulkomaata? Miksi ne eivät voi olla käytössä? Eihän niitä tarvitse painaa ellei niitä näytölle halua. Kyllä minäkin kirjoitan aika paljon englanniksi, ja silloin jätän nuo skandit yksinkertaisesti käyttämättä. ....

Joo - eihän se ole mies eikä mikään, joka ei suomi-näppiksellä osaa kirjoittaa esim. englantia sujuvasti, mutta yrittäkääpä kirjoittaa vaikka venäjäksi ihan ulkomuistista, kun näppäintulkki on unohtunut pyhähousujen taskuun.

Siihen nyt vinkki:
Ihan alkuun vedätte vain jokaisen kyrillisen näppäinrivin omaksi rivikseen tekstin yläpuolelle ja avot, siinäpä näppäintulkki!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
yrittäkääpä kirjoittaa vaikka venäjäksi
Niin, juu, onhan niitä tosiaan noita kehitysmaidenkin kieliä, joilla on omat kirjainmerkkinsä. Venäjät, kreikat, kiinat... Tuppaa unohtumaan tuollaiset.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Nyt minä taasen ihmettelen, miten esim. venäläisellä näppäimistöllä voisi kirjoittaa lennosta suomeksi vaikka Jatkoaikaan vaihtamatta maa-asetuksia?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ääkköset saa helposti näppäilemällä [¨+a] = ä ja [¨+o] = ö. Kokeile, todella helppoa, toimii myös skandinäppiksellä.

Jopa ü, ë ja ÿ saadaan samalla logiikalla kätevästi. Tämä avautui minulle jo noin 15 vuotta sitten.

Peijakas, innoissani jo juoksin toiselle koneelle testaamaan tätä, kunnes minulle avautui sama mikä joskus aikaisemmin. Jenkkinäppiksessä ei ole tuota "¨" näppäintä ollenkaan. Tai sitten se ei vain ole osunut silmään. Tästä kuvasta näkee jenkkinäppiksen kirjainten asettelun. Pääasiassa sama kuin suomalainen, mutta pienet, toisinaan ärsyttävät erot sieltä löytyy.

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta nyt en älyä. Siis otat ä:t ja ö:t pois käytöstä välillä, kun kirjoittelet jotain - ilmeisesti siis ulkomaata? Miksi ne eivät voi olla käytössä?

Ei missään nimessä tarvitse pyydellä anteeksi, enkä luonnollisesti ota mitään pois käytöstä kirjoittaessani. Kunhan yritin viisastella tuossa edellä. Eli siis minulla on käytössä työläppäri, jossa on jenkkinäppis ja sitten normaali suomalainen läppäri Suomen näppiksellä. Ainoa tapa, jolla saisin ä:t ja ö:t toimimaan, olisi vaihtaa tuon jenkkinäppiksen maa-asetukset, jolloin ä:t ja ö:t olisivat myös käytössä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitten vielä lehdet hehkuttaa että Pippa on vielä superkunnossa. Kyllä minäkin voin käydä ruottissa tuon lenkin vetämässä mutta ei se silti minusta superkuntoista tee.
Pippa Middleton hiihti, ainakin Vasaloppetin tulosten mukaan, tuon 90km matkan aikaan 7h 13min ja risat, mikä ainakin minun laskuissa on tavalliselle pulliaisella melko kova. Varsinkin kun kyseessä on britti, joka nyt ei ole ihan hiihtoladun varrella varmaankaan asustellut. Ei tuo "superkunnossa" hehkutus tässä tapauksessa ihan tuulesta temmattua ole. Väittäisin, että melko kovassa kunnossa Pippa on.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko ainoa, jonka mielestä Sm-liiga joukkueen (Oy:n) hallituksen puheenjohtajan ei pitäisi kommentoida nettipalstalle omalla nimellään yhtään mitään, vaan tämän tulisi pitäytyä omassa duunissaan konttorin puolella...? Moinen toiminta vaikuttaa jotenkin todella lapselliselta ja turhanpäiväiseltä...?
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Olenko ainoa, jonka mielestä Sm-liiga joukkueen (Oy:n) hallituksen puheenjohtajan ei pitäisi kommentoida nettipalstalle omalla nimellään yhtään mitään, vaan tämän tulisi pitäytyä omassa duunissaan konttorin puolella...? Moinen toiminta vaikuttaa jotenkin todella lapselliselta ja turhanpäiväiseltä...?

Mitää missäs näin on käynyt
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuossa taitaa olla viimeisin viesti Ilveksen hallituksen puheenjohtajalta: linkki viestiin.

Jotenkin tuntuu dorkalta, että tuolta tontilta kommentoidaan nettipalstojen nimimerkkien heittoja, oli ne sitten keksittyjä juttuja tai tosia.

Hannu Meskanen on pyrkinyt tuomaan Ilvestä lähemmäksi faneja ja on pyrkinyt käyttämään sosiaalista mediaa hyväksi tässä. En näe ongelmana sitä, että foorumina toimii ne sivut, joissa suurin osa Ilveksen kannattajien ydinjoukosta pyörii lähes päivittäin.

Ei tämä toki ihan ongelmatonta ole, sillä välillä mies on ottanut vähän turhan henkilökohtaisesti kirjoittajien tekstit jolloin ammattimaisuus kärsii.

Positiivisena asiana on kuitenkin se, että Ilveksen ympärillä pyörii kenties eniten kuppikuntia kuin missään muussa liigaseurassa. Tästä johtuen kaikenlaisia huhuja kiertää kaiken aikaa, ja ajan myötä osa näistä huhuista muuttuu yleisiksi totuuksiksi. Meskanen on pystynyt osalta näistä katkaisemaan tehokkaasti siivet heti alkuunsa. Juuri tämän kuppikuntaisuuden takia minun mielestäni Meskasen ratkaisu toimii Ilveksen kohdalla vaikka se saattaa ulkopuolisille näyttää amatöörimäiseltä tai typerältä.

Lisäksi edellisen johdon aikana ei ollut minkäänlaista keskustelua fanien ja johdon välillä ja tämä aiheutti paljon skismaa. Meskanen on pyrkinyt lisäämään tätä kommuniokointia.

Mutta vastauksena kysymykseesi, ei et ole ainoa, vaan vähän väliä joku sitä ihmettele. Saatte ilman muuta ihmetelläkin, itse olen tyytyväinen hänen toimintaansa tässä suhteessa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saatte ilman muuta ihmetelläkin, itse olen tyytyväinen hänen toimintaansa tässä suhteessa.

Juu, en minä lupaa ihmettelemiseen kysynyt, vapaassa maassahan me elämme. Minun mielestäni taas yksittäisten nimimerkkien sanomisten kommentointi jääkiekkoseuran hallituksen puheenjohtajan toimesta osoittaa epäammattimaisuutta ja organisoinnin puutetta, mutta kukapa minä olen tätä asiaa ihmettelyä enemmän kommentoimaan, kun en Ilveskannattajien arjesta tiedä tuon taivaallista. Näin HIFK-kannattajana tosin tuommoinen toiminta(suunnitelma?) tuntuu kovin ihmeelliseltä ja pikkumaiselta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä olisi sopinut sekalaisten kysymystenkin ketjuun, mutta kirjoitan sen nyt tänne.

Ihmettelen sitä tapaa, mitä varsinkin naiset monesti harrastavat. Miksi huonona päivänä täytyy omat fiilikset purkaa ja kohdistaa toiseen ihmiseen? En ymmärrä miten jotkut voivat tiuskia ja synkistellä muille ihmisille omien ongelmiensa takia. Ymmärrän jos asia liittyisi toiseen jotenkin, niin silloin se olisi ymmärrettävissä. Itselläni ei ainakaan tulisi mielenkään kohdistaa omia ongelmia toisiin ihmisiin.
Jep, ja sitten kun on tullut rauhoituttua, niin kaiken pitäisi olla taas hyvin sillä kun sanoo että "Sori, oli vähän huono päivä." "Huono päivä" oikeuttaa aika moneen asiaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen sitä tapaa, mitä varsinkin naiset monesti harrastavat. Miksi huonona päivänä täytyy omat fiilikset purkaa ja kohdistaa toiseen ihmiseen?

Jos et tätä asiaa vielä ymmärrä niin sun on pakko olla ikävuosiltasi vielä suht nuori. Voin kertoa, että naiset näin huonoina päivinä haluaisivat mielessään tappaa lähettyvillä olevat miehet mutta pystyvät tämän julmuuden monesti peittämään varsin hyvin...tai toiset yksilöt ei niin hyvin. Ei naisten vika vaan luonnon.

Monilla miehillä muuten sama juttu kerran kuussa mutta tulee lievempänä ja kestää päivän, pari.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen suuresti Master Chef- kilpailijoiden kokemusta/taitoja. Ollaan lintumetsällä ja jengi täysin kujalla perkaamisen suhteen kuten myös kokemuksessa yleensäkin lähtien jo syömisestä. Suht köyhää...tuskin tuo hienopersejengi käy edes sienessä tai marjametsällä. Varusteetkin päivän teemaan olivat täysin naurettavat. Mitä ihmettä?

Master Cheffejä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös