Ihmettelyketju

  • 6 397 952
  • 38 811

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole minäkään Putousta katsonut sekuntiakaan, mutta muutaman hahmon olen nähnyt temmeltävän joissain tilaisuuksissa, ja jo se on riittänyt viestittämään mulle oleellisen. Jos voittajat ovat noin huonoja, mitä sitten muut. Eipä edes kiinnosta tietää. Surkeaa toistohuumoria ja hassuja hattuja. Ymmärrän suosion jonnekin tuonne yläkoulun korville saakka, mutta en kovin paljon vanhempien keskuudessa. Fiksuja ihmisiä ihan todistetusti jotkut noista tykkääjistä ovat, mutta huono on heidän huumorinsa. Katsoisivat Ihmebantua, Julmahuvia tai Monty Pythonia, penteleet.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Fiksuja ihmisiä ihan todistetusti jotkut noista tykkääjistä ovat, mutta huono on heidän huumorinsa. Katsoisivat Ihmebantua, Julmahuvia tai Monty Pythonia, penteleet.

Jos et löydä enempää hyvää huumoria, kuin nuo mainitut, niin voisin varovaisesti väittää, että olet tosikko...
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...Fiksuja ihmisiä ihan todistetusti jotkut noista tykkääjistä ovat, mutta huono on heidän huumorinsa. Katsoisivat Ihmebantua, Julmahuvia tai Monty Pythonia, penteleet.

Minä ihmettelen, että mikä vitun tarve joillain on aina nostaa se oma mieltymys johonkin asiaan ainoaksi oikeaksi? Ihmisillä on erilaiset halut, tahdot ja tykkäykset (luojalle kiitos siitä), mutta aina joillain on tapana tuoda esille se, etä minä, siis minä vain ja ainoastaan tykkään jostain, mikä on se ainoa oikea tapa. Sehän itsessään on myös mielipide, joka minun siis täytyy niellä, mutta avoimuutta ja avarakatseisuutta tähän elämää. Hannu Jortikan sanoin, "ei tää niin vaikeeta oo".
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos et löydä enempää hyvää huumoria, kuin nuo mainitut, niin voisin varovaisesti väittää, että olet tosikko...
Voisin väittää samaa, jos otit tuon lopun tosissasi. Ei nyt sotketa hymiöitä tähän. Ja on niitä toki paljon muitakin, mutta nuo nyt tuli ekana mieleeni.

Minä ihmettelen, että mikä vitun tarve joillain on aina nostaa se oma mieltymys johonkin asiaan ainoaksi oikeaksi? Ihmisillä on erilaiset halut, tahdot ja tykkäykset (luojalle kiitos siitä), mutta aina joillain on tapana tuoda esille se, etä minä, siis minä vain ja ainoastaan tykkään jostain, mikä on se ainoa oikea tapa. Sehän itsessään on myös mielipide, joka minun siis täytyy niellä, mutta avoimuutta ja avarakatseisuutta tähän elämää. Hannu Jortikan sanoin, "ei tää niin vaikeeta oo".

Yleensä puutun asioihin siksi, että huomaan jonkun olevan eksyksissä ja palautan oikealle tielle. Jos tämä nyt näin vakavaa oli, niin sorry. Huumoria.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ihmettelen miksi Winnipeg Jets kirjoitetaan kokonaan ylen txt:llä kun muut joukkueet kirjoitaan vain paikan nimellä. Paitsi tietysti Nykin jengit.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ihmettelen miksi Winnipeg Jets kirjoitetaan kokonaan ylen txt:llä kun muut joukkueet kirjoitaan vain paikan nimellä. Paitsi tietysti Nykin jengit.
Pitää varmistaa, ettei kukaan luule kyseessä olevan Teppo Winnipeg.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ihmettelen kun jatkuvasti jonkun rikoksen yhteydessä saa lukea rikollisen olleen poliisin vanha tuttu. Kannattais varmaan poliisienkin vähän miettiä kenen kanssa oikein kaveeraa.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Yleensä puutun asioihin siksi, että huomaan jonkun olevan eksyksissä ja palautan oikealle tielle. Jos tämä nyt näin vakavaa oli, niin sorry. Huumoria.

Sorry, myönnän että kirjoitetun tekstin perusteella en aina osaa tulkita ihmisiä, kun ei ole ilmeitä, eikä eleitä mukana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sorry, myönnän että kirjoitetun tekstin perusteella en aina osaa tulkita ihmisiä, kun ei ole ilmeitä, eikä eleitä mukana.
Eipä mittään. Myönnän itsekin, että tämä huumorini ei ehkä aina ole kaikkein helpointa näille palstoille, kun ei tule noita hymiöitä viljeltyä.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Minä ihmettelen, että mikä vitun tarve joillain on aina nostaa se oma mieltymys johonkin asiaan ainoaksi oikeaksi? Ihmisillä on erilaiset halut, tahdot ja tykkäykset (luojalle kiitos siitä), mutta aina joillain on tapana tuoda esille se, etä minä, siis minä vain ja ainoastaan tykkään jostain, mikä on se ainoa oikea tapa. Sehän itsessään on myös mielipide, joka minun siis täytyy niellä, mutta avoimuutta ja avarakatseisuutta tähän elämää. Hannu Jortikan sanoin, "ei tää niin vaikeeta oo".

Siis kyllähän tämän Putous-ohjelman surkeudesta on samaa mieltä suurin osa väestöstä, poislukien tietysti mummelit ja valtaosa keski-ikäisistä naisista, joita riittää.

Koko sketsiohjelman toteutus on mennyt pieleen. Sketsihahmo-kisa on varsinkin niin väkisin väännettyä huumoria, kuten myös kaikki muu ohjelman tuotanto, että minä nykyään nautin siitä, että maikkarin viihdeohjelma on täysi fiasko. Lisäksi kun muutama näistä naisnäyttelijöistä luulee olevansa niin hyviä ja niin hassuja, vaikka todellisuus on jotain ihan muuta.

Toki, eriävät mielipiteet hyväksyn, kyllä Putouksesta saa tykätä, jos hyväksyy kaikenlaisen hassuttelun, saman tyylisen kuten esim. Frendeissä ja muissa muovihuumoriohjellmissa, yms... niin ymmärtäähän sen, että kaikkihan silloin naurattaa. Odotan seuraavaksi väärin katsottu -kortti väitettä, can't wait.

Niin... myötähäpeän ja naurun tunteihan tämä ohjelma lähinnä herättää, katkera en suinkaan ole, vaan pikemminkin ihmettelen, miten Petteri Summanen on voinut käsikirjoittaa ja vetää näin paljon alta riman tämän Putous-ohjelman.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Toki, eriävät mielipiteet hyväksyn, kyllä Putouksesta saa tykätä, jos hyväksyy kaikenlaisen hassuttelun, saman tyylisen kuten esim. Frendeissä ja muissa muovihuumoriohjellmissa, yms... niin ymmärtäähän sen, että kaikkihan silloin naurattaa. Odotan seuraavaksi väärin katsottu -kortti väitettä, can't wait.

Tämän tyylinen tekstinpätkä on säälittävää ja näihin on aina tartuttava. Kuinka sinä, nimimerkki Sateentekijä, voit ja kehtaat nostaa oman huumorintajusi jalustalle. Sama juttu, kuin tuossa aiemmin nimimerkki Simon, joka tukli huomauttelemaan, ettei katso paskaa, vaikkei ole nähnyt ohjelmaa jaksoakaan.

Eikä minun ole tarkoitus puolustella Putous-ohjelmaa. Epätasaista materiaalia ja kuten sanoit, Summanen menee usein alta riman kässäreissä. Eipä silti tulisi mieleenikään tulla tänne edes mainitsemaan, kuinka korkealuokkainen huumorintaju minulla on. Ihan vitun tumppuunvetomeininkiä.

Jos tämä nyt sitten on mielestäsi väärin katsottu-kortti, niin suosittelen, että liityt nimimerkki Daespoon seuraan vahtimaan vääriä nauruja "Mille naurat juuri nyt?"-ketjuun.
 

scholl

Jäsen
Äsken oli joku musaohjelma kakkosella, jota katsoin ehkä puoli minuuttia. Siellä oli tyhjä katsomo. Mikseivät myyneet lippuja? Aivan pimeätä touhua.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En ole koskaan oikein hiffannut tuon ignore-toiminnon funktiota. Eilenkin tuli vastaan tällainen:

Pelin mielenkiintoisin ilmiö on kuitenkin tämä perisuomalainen lällättely, mikä tiettyjen yksilöiden takaraivossa räjähti kuin Orgazmoratorrilla ammuttuna. No, sainpahan mittavaan ignorelistaani muutaman nimimerkin lisää.

Hä? Jotenkin tällainen toiminta ei vain omassa mielessä oikein kuulu keskustelupalstan periaatteisiin, mutta kaipa tuokin sitten tärkeä toiminto on, kun sitä näemmä käytetään. Minkä ihmeen takia pyöriä täällä, jos ei kestä muita mielipiteitä? Ihmettelen miten joku nimimerkki bittiavaruudessa voi päästä niin pahasti ihon alle, että vedetään tällainen "kädet-korville-silmät-kiinni-lalallalalalall"-reaktio. Omiin silmiin tällaiseen turhaan kuittailuu, suomeksi vittuiluun, puututaan modejen toimesta ihan riittävän hyvin jos siitä raportoi, joten ehkä oikeastaan vain sellaisen yhden agendan jankkaajien (se ruotsalaisten joukkue Helsingistä) kohdalla tällaisen ymmärtää.

Noh, kukin tavallaan ja eihän se minulta pois ole, jos näin joku toimii.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ole koskaan oikein hiffannut tuon ignore-toiminnon funktiota.
Meikäläisen itsehillinnällä ignore on pakollinen lisävaruste. Ilman sitä antaisin itseni provoisoitua provosoimaan ja henkilökohtailemaan. Kakkuahan siitä tulisi. Luen yleensä ignoroitujen viestit, mutta kiellän itseäni painamasta vastaus- tai lainausnappia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minkä ihmeen takia pyöriä täällä, jos ei kestä muita mielipiteitä?
Ignorelistallani on viisitoista nimimerkkiä. Mielestäni siitä ei voi vetää suoraa johtopäätöstä, että en "kestä muita mielipiteitä".

Ignorelistalleni on yksi joutunut sellaisesta syystä, jota et ymmärrä eli eräässä viestissä oli sen verran pahasti omia arvojani loukkaavaa tekstiä, että katsoin parhaaksi siirtää nimimerkin ignoreen. Leon tuossa jo hyvin avasikin myös omaa näkökantaani, eli turhaan pidän näkyvillä minua provosoivaa tekstiä, mikäli joku nimimerkki suoltaa sellaista säännöllisesti.

Useampi nimimerkki sitten onkin juuri näitä yhden asian jankkaajia, joista joku onkin jo myös poistettu palstan vahvuudesta.

En myöskään näe mitään käyttöä tällaisella tekstillä ruudullani, kun yksinkertaisella operaatiolla pääsen siitä eroon:

En tiedä jaksanko enää tämän illan jälkeen seurata koko SM-liigaa jos joku Saipa vie TPS:n pleijaripaikan.
HOhhoijaa. Alkaa koko Liigan mielenkiinto kadota jos Saipa pääsee pleijareihin.
Sitten kun on se viimeinen ottelu mikä pitäisi voittaa niin Saipa (onneksi) häviää sen kuten tässä on pari kertaa käynyt Tepsiä ja Ilvestä vastaan muutama vuosi sitten.
Turhaan siellä yritetään pitää toivoa yllä.
Olen myös useasti samantyylisiä viestejä raportoinut modeille mutta koska se tuottaa huomattavasti epävarmemmin haluamani tuloksen, olen viime aikoina jättänyt sen vähemmälle. Tänään kuitenkin puhtaan provoviestin viimeisimmäksi raportoin testatakseni mitä tapahtuu. Mainitaan vielä, ettei kohdistunut millään tavalla minuun tai SaiPaan tuo provoaminen.

Mun mielestä puhtaasti provokatiivinen kirjoittelu on yksi tämän palstan suurimpia ongelmia ja siihen suhtaudutaan moderaattorien puolelta aivan liian löysästi. Vähän sama asia kuin filmaaminen jalkapallossa. Filmaaminen saataisiin kuriin, jos oikeasti haluttaisiin mutta nyt joudutaan tyytymään vain satunnaisiin keltaisiin kortteihin.

Kun itse langetan jollekin nimimerkille elinikäisen pelikiellon omalle ruudulleni on se helpoin tapa päästä eroon mun mielestä jatkuvasti paskaa suoltavista nimimerkeistä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Näitä Ässien ja Lukkojen faneja sentään yhdistää Jokeriviha mikä heille suotakoon.

Ihmettelen oikeasti tosi paljon tätä otteluketjussa heitettyä kommenttia.
En tunne ketään Lukko-fania, tai Ässä-fania, joka vihaisi jokereita.

Samaan aikaan samassa ketjussa joku käytti Millwall-chanttia:"No one likes us, we don't care jne." muunneltuna Jokereihin.. Miksi näin? Minkä takia Jokerit on millään tavalla verrattavissa Millwallin? En ymmärrä lainkaan.

Meikäläisellä on teoria: Jokereita ei kukaan symppaa, joten heitä; omiensa mukaan: INHOTAAN.
He ottivat omakseen tämän Millwallin itseinhon ja keksivät itselleen sopivan "myyntiartikkelin":"ultras"-kannattajat ja näitä seuraavat chantit. Aivan kuten lädeissä ja muualla ns. kulttuurimaissa.

Wannabe. That's what you are.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aina vaan jaksaa ihmetyttää Kirsten Dunstin kitisevä ääni sekä sinne tänne liikkuvat silmämunat. Kaikenlaisia talentteja ja "talentteja" sitä julkkiksiksi on noussutkin vuosikymmenien saatossa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Tähän asti ollut vähän isommissa myyntifirmoissa töissä jossa on saanut hyvät eväät eikä oikein ole tarvinnut välttämättä itse panostaa markkinointiin niin paljoa aina. Nyt kun perusti oman firman ja oikeasti lähdetään ihan nollasta, myyntiä pitäisi saada ja pankkitili näyttää aika heikolta! Joten ei pysty isosti panostamaan vielä.

Tuote on toimiva ja yksityisasiakkaat on kohteena, tuntuu vain että se kaikki mitä on oppinut on tällä hetkellä aivan jäässä. Ideoita pyörii ja liikaakin. Mitään ei tunnu tapahtuvan. Pää räjähtää, kuitenkin pitäisi mahdollisimman pienellä rahalla, mieluusti ilman rahaa saada hommaa liikkeelle. Tämä on kuitenkin hieno fiilis ja nyt kun tämän saa toimimaan niin onpahan ainakin noustu nollasta!!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaikka olen viettänyt täällä aikaa yli kuusi vuotta, en ole yhtä ainoaa nimimerkkiä lukuunottamatta ärsyyntynyt keneenkään niin pahasti, että olisin pistänyt jonkun tyypin ignore-listalleni. Jos joku tyyppi ärsyttää, niin hyppään vaan kyseisen henkilön suoltaman tekstin yli enkä yleensä vaivaannu edes vastaamaan hänen provoihinsa.
 

Ralph

Jäsen
Vaikka olen viettänyt täällä aikaa yli kuusi vuotta, en ole yhtä ainoaa nimimerkkiä lukuunottamatta ärsyyntynyt keneenkään niin pahasti, että olisin pistänyt jonkun tyypin ignore-listalleni. Jos joku tyyppi ärsyttää, niin hyppään vaan kyseisen henkilön suoltaman tekstin yli enkä yleensä vaivaannu edes vastaamaan hänen provoihinsa.

Nimiä pöyään tai mitään ei ole tapahtunut. Itse en ole ikinä edes harkinnut ignore-listaa käyttäväni, vaan myös hypin vain yli enkä vastaa niihin, jos joku lähettää ärsyttäviä viestejä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyllähän tuolla aika liuta on nimiä. Suurin osa on näitä yhden asian jankkaajia, ammatti-provoilijoita, tai sitten sellaisia joiden sanoma ei vaan mene hyvällä tahdollakaan yhteen omien arvojeni kanssa. Tai lähinnä sellaisia, jotka niitä arvoja koko ajan loukkaavat. Noreville on ihan hyvä tapa tehdä palstasta luettavampi. :) Enkä mä nyt siitä koe sen suurempia tunnontuskia. Arvostan sananvapautta, mutta mun mielestä siihen kuuluu myös vapaus valita, mitä aineistoa haluaa henk.koht. lukea. Enhän mä pyöri ehdoin tahdoin jossain Hommaforumillakaan, vaikka siellä varmasti olisi ties kuinka hyvin perusteltuja mielipiteitä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Meikäläisen itsehillinnällä ignore on pakollinen lisävaruste.

Aikanaan tuli käytettyä ignorea jonkin verran, kun kaikenmaailman trolliveikot ja muut pellet täyttivät yhden jos toisenkin keskusteluketjun nollatason viesteillään. Sitten tuli se Firefoxin lisäosa, vBulletin tai jotain sinnepäin, jolla sai kokonaisia turhia keskusteluja piiloon. Firefoxia päivittäessä tuo lisäosa ei sitten enää ollut yhteensopiva jossain välissä, joten lopetin sen käytön. Lopetin myös ignore-toiminnon käytön, koska se ei tehoa silloin kun luen palstaa olematta kirjautuneena.

Nykyään siis kaikki mahdollinen tänne suollettu roska tulee kyllä silmille, jos sen antaa tulla. Jotenkin vaan automaattisesti tulee jätettyä lukematta tiettyjen nimimerkkien kirjoitukset, samoin kuin vakituisesti pinnalla olevista keskusteluista on helppo jättää väliin ne turhimmat jankkaukset ja pahaolo-kilpailut.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen miksi Nelonen näyttää parhaillaan vuorotellen SM-liigan huippuhetkiä ja suoraa lähetystä jostain jalkapallomatsista. Sellaisia puolen minuutin pätkiä kerrallaan ovat molempia tässä lähettäneet. Ohjelmatietojen mukaan sieltä pitäisi kai tulla tuota SM-liigaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös