Ihmettelyketju

  • 6 378 219
  • 38 790

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jännä juttu, kuinka Helsingin kokoisessa tuppukylässä voi kulkea monia vuosia törmäämättä vanhoihin koulukavereihin. Vaikka käväisisi muutaman tunnin ajan entisen koulunsa välittömässä läheisyydessä, todennäköisyys tuttuihin törmäämiseen on häviävän pieni.

Vielä omituisempaa on se, että asuin aikoinaan yli 10 vuotta Keski-Uusimaalla ja aina kun käyn noissa lapsuuteni maisemissa, olen missannut täydellisesti kaikki entiset tutut. Käsittääkseni ainakin suurin osa heistä asuu yhä noilla kulmilla, mutta aina vaan kykenen tiedostamattani välttämään heidät.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon on kännissä ja krapulassa tullut oltua mutta että samaan aikaan molemmissa, outoa.
No joo, mutta kyllä ainakin mun kehoni on aikamoisessa krapulatilassa, vaikka montakin kaljaa olisin jo siihen juonut. Ja kyllähän sen monesti näkee ihmisestä, jos se on jo monena päivänä ottanut. Tai ainakin itsestä tuntuu siltä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Meillä vaimo ajaa hyvin vastentahtoisesti jos minä olen kyydissä. Uskoakseni syy on sama kuin monessa muussa perheessä. Vaimo ei nimittäin kestä sitä ilmaisten hyvien neuvojen määrää. Niitä tihkuu väkisinkin puolisen tusinaa jo lyhyellä kauppareissulla. Vaimollakin jumaliste on varmaan 200 tkm ajettuna ja käsittelee mielestäni vieläkin pirssiä kuin 80-lätkäläinen, silloin ennen vanhaan kun lätkät olivat vielä käytössä.

Sama homma. Helvetin kalliiksi on ainakin meidän perheessä tullut tämä vaimon autoiluharrastus, enkä yhtään ihmettele sen perusteella, mitä olen ollut kyydissä. Toki kuulemma se haparointi johtuu siitä, että hermostuttaa, kun olen kyydissä. Ei sille minkään voi, mutta kun risteyksestä käännyttäessä oi'otaan sen verran, että takavanteet paukkuvat katukiveykseen ja aurauskulmat säätyvät ilmaiseksi, niin kyllähän siinä spontaani kirosanatulva suusta pääsee...

Nimim. paras kasko ja parkkitutka...
 
Ihmetyttää miten joillekin kelpaa ihan mikä tahansa, kun puhutaan seurustelusta. Tarkoitan nyt esim. yhtä tuttua kaveria. Turha ajatella niin ettei kauniimpaa ole saatavilla. Miksi tyytyä läskiin?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että pitäisi esimerkiksi äänestää homoa. Monet tai ainakin jotkut "suvaitsevaiset" ihmiset asettavat alitajuisesti homon etulyöntiasemaan, eivätkä pysty arvioimaan näitä ehdokkaita täysin objektiivisesti. Tuo näkyy myös täällä jatkoajan keskustelupalstalla. Ihmetyttää kyllä hieman. Mä en vielä tiedä kumpaa äänestän.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ainakaan en koskaan istu auton kyydissä, jos vain olen selvin päin eli ajokuntoinen. Vaadin aina saada ajaa, muuten en tule autoon ensinkään.

No nyt en tajua. Miksi tehdä jotain, jonka joku muukin voi tehdä? Miksi autolla ajamisen vaiva, kun sitä voisi vaan röhnöttää mukavasti?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kun en tuonne Muun urheilun puolelle suotta viitsinyt perustaa koripalloketjua, niin ihmetellään sitten tänne. Ensiksi ennen kauden alkua Tapiolan Honka, todellinen suurseura ei saanut liigalisenssiä "hoitamattomien velvoitteiden" takia ja nyt sitten Namika Lahti, perinteikäs joukkue sekin, on menossa konkurssiin, tai on ainakin pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa mm. palkanmaksun suhteen. Eli mitä ihmettä Korisliiga? Onko jenkkipelleily..korjaan kilpavarustelu ajanut joukkueet ottamaan turhan kovia riskejä, pelaamaan upporikasta, tai rutiköyhää, vai mistä voi olla kyse? Maajoukkue kuuluu euro-tasolla huomioitaviin joukkueisiin, mutta samaan aikaan kotimaan pääsarja yskii enemmän ja vähemmän.

Kyllähän se Turusen yhden miehen missio tehdä Lappeenrannan Namikasta eurooppalainen suurseura ja muovipussikirjanpito huvitti ja huimasi joku kausi sitten, mutta oliko se kuitenkin merkki jostain yleisemmästäkin tavasta johtaa koripallojoukkuetta Suomessa? Porvoon Tarmo...onhan näitä.

yle.fi:
"Miesten Korisliigan 2000-luvun menestyjä Namika Lahti saattaa ajautua konkurssiin. Seura on kärsinyt viime aikoina pahoista talousvaikeuksista.
Seurajohto kokoontuu torstaina yhteistyökumppaneiden kanssa pohtimaan, onko toimintaa mahdollista jatkaa.
Namika Lahden kolme amerikkalaispelaajaa ovat jääneet tammikuussa ilman palkkaa. Asian vahvisti YLE Urheilulle Namika Lahden nimettömänä pysyvä pelaaja."
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
No nyt en tajua. Miksi tehdä jotain, jonka joku muukin voi tehdä? Miksi autolla ajamisen vaiva, kun sitä voisi vaan röhnöttää mukavasti?

En ole tuossa asiassa lähellekään niin ehdoton kuin veli Evil, mutta silti mielummin ajan itse kuin istun kyydissä. Miksikö? Koska itse ajaessa tiedän, minkä verran sen auton kuski, jossa istun, on havainnoinut muiden tekemisiä, miten aikoo tai on jo reagoimassa mihinkin tilanteeseen, ja millä mielellä yleensäkin kuski on liikenteessä Kyydissä ollessa noista asioista on vain arvaus.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No nyt en tajua. Miksi tehdä jotain, jonka joku muukin voi tehdä? Miksi autolla ajamisen vaiva, kun sitä voisi vaan röhnöttää mukavasti?

En ole tuossa asiassa lähellekään niin ehdoton kuin veli Evil, mutta silti mielummin ajan itse kuin istun kyydissä. Miksikö? Koska itse ajaessa tiedän, minkä verran sen auton kuski, jossa istun, on havainnoinut muiden tekemisiä, miten aikoo tai on jo reagoimassa mihinkin tilanteeseen, ja millä mielellä yleensäkin kuski on liikenteessä Kyydissä ollessa noista asioista on vain arvaus.

Vähän samaa ajattelin. Lisäksi muiden kyydissä aina pelottaa, kun ei ne osaa ajaa oikein. Ei siis pysty röhnöttämään mukavasti kun on paska jäykkänä koko ajan. Kännissä ei pelota, eikä silloin saa toki ajaakaan.

Ihmisiä on sitä paitsi kokemukseni mukaan kahta sorttia. Niitä, jotka teettävät kaiken minkä voivat toisilla, joko silkkaa vittumaisuuttaan tai ihan vaan laiskuuttaan; ja niitä jotka tekevät asiat itse pyytäen apua vasta kun on aivan pakko. Minä kuulun jälkimmäisiin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Palatakseni vielä tuohon pelkääjän paikalla röhnöttämiseen niin juurikin tarkkailu on se mikä pelottaa. Eli en pysty esim peilien kautta tsiikaamaan mitä tapahtuu, sit aina pakolla katson myös aina kaistanvaihdon aikana ettei kuolleessa kulmassa ole ketään, vaikkakin pitäisi kuskiin luottaa tässäkin asiassa. Ei vaan pysty.

Sairasta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Suvaitsevaisuus ei tarkoita sitä, että pitäisi esimerkiksi äänestää homoa.

Juu ei, äärisuvaitsevaisuus on sitä, että on sitä homoa äänestettävä ja ulvottava kadulla ja netissä, että olet suvaitsematon jos et homoa äänestä.

Sitä on Haavisto-ilmiö.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK

"Aikuinen hämeenlinnalaismies oli kipeästi rahan tarpeessa."
...
"Marraskuussa alkaneiden lainaneuvottelujen aikana [hämeenlinnalais]mies ehti laittaa 18 000 euroa herra Harry Wilsonille. Kertasummat olivat parin sadan ja 2500 euron välillä."


Kipeästi rahan tarpeessa..? Toihan oli jo yli puolet lupaillusta lainasummasta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, vanhan sanonnan mukaanhan herrat istuu takana.

Ihmettelen miksei vanhaa sanontaa " herrat istuvat takana" ole vielä muutettu muotoon " herrat lepäävät pyykinkuivaustelineellä" ? Ja oikeastaan ihmettelen myös, että jotenkin innostus tähän lepäilypaikan kokeilemiseen on yllättänyt. Pitäisiköhän?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Osoituksena taas monet toimittajat: Kertovat kuinka talvi yllättää autoilijat. Ketä se muka yllättää keskellä talvea??? Ihmetyttää vähän.

Toki jos heinäkuussa lunta 20cm ja liukasta ja mustaa jäätä niin sitten voi jo sanoa yllättäneen, mutta ei tässä vaiheessa :D
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihmettelen miksei vanhaa sanontaa " herrat istuvat takana" ole vielä muutettu muotoon " herrat lepäävät pyykinkuivaustelineellä" ? Ja oikeastaan ihmettelen myös, että jotenkin innostus tähän lepäilypaikan kokeilemiseen on yllättänyt. Pitäisiköhän?

Miettinyt sitä samaa, josko kokeilisi lepäillä kuivaustelineella, mutta pelko siitä aiheutuvista kivuista ja säryistä sekä telineen mahdollinen rikkoutuminen on menneet uteliaisuuteni yli. Ainakin vielä toistaiseksi näin.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ihmetyttää miten joillekin kelpaa ihan mikä tahansa, kun puhutaan seurustelusta. Tarkoitan nyt esim. yhtä tuttua kaveria. Turha ajatella niin ettei kauniimpaa ole saatavilla. Miksi tyytyä läskiin?

Poika, sulla on vielä paljon opittavaa naisista. Vaikka kaikki naiset eivät missään mallin mitoissa olekkaan, niin mitä sitten? Ei ulkonäkö todellakaan ratkaise kaikkea, kun puhutaan seurustelusuhteista. Vai meinaatko tosissasi, että seurustelet mielummin umpi pahvin, mutta todella hyvännäköisen naisen kanssa kuin sellaisen, jolla on hieman muotoja ja järkeä päässä paljonkin? Itse otan mielummin jälkimmäisen.

Itse ihmettelen tuota vapaalla käytävää "pipo päässä ruokaillessa" keskustelua. Muutama(?) tyyppi on siellä sanonut, että tulevat ottamaan tyypiltä pipon päästä, jos tällaisen näkevät. Kyllä minä ainakin olisin äkkiä tällaisten tyyppien iholla, jos minulle tulisivat noin tekemään. Ja ei, en syö pipo päässä enkä pidä pipoa sisällä. Pipoa pidän vain silloin, kun on todella kovat pakkaset, sillä olenhan todella hieno mies ja kova panemaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nykyään varsin isolla osalla naisista on mukanaan sellainen iso käsilaukku, jota kuskataan omituisesti tuossa kyynärtaipeessa. Pitkä kantohihna helpottaa kantamista, mutta eikö tuollainen kassi pitemmän päälle ala rasittamaan ja painamaankin ikävästi kyynärtaivetta?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ihmettelen miksei vanhaa sanontaa " herrat istuvat takana" ole vielä muutettu muotoon " herrat lepäävät pyykinkuivaustelineellä"?

Pakko sanoa, että en voi heittää mitään kokemusperäistä arviota, mutta veikkaan noiden telineiden olevan lopulta varsin vittumainen matkustusmuoto pidemmän päälle. Siis juuri autoilussa. Kyllähän nuo varmasti jossain nykybisnesjetissä menisivät. Lisäksi tuo alkuperäinen sanonta on kai ajalta jolloin Suomen teiden kuntokin oli nykyistä huonompi, joten tuskin olisivat kestäneet. Kai nuo telineetkin olivat tuolloin jostain tuohivirsujen perkausjätteistä tehtyjä, joten vaikea nähdä niiden pitäneen vakautensa roudassa ja rospuutossa. Muutoinkin jengi poltti tuolloin, kun korsteenit eli auton ikkunoista tullut ilmankosteus olisi vetänyt nuo tellingit kuitenkin sulpuksi. Ei jatkoon.

Ja oikeastaan ihmettelen myös, että jotenkin innostus tähän lepäilypaikan kokeilemiseen on yllättänyt. Pitäisiköhän?

An pala nii saatana taval, mutta en silti uskalla suosittele. Tosin jos laitat kuvan omasta köllöttelystäsi, niin 50€ tippuu täältä helposti. Eiköhän tähän haasteeseen lähde koko JA-yhteisö mukaan eli olet näillä puheilla jo melkein haluamassa miljonääriksi.

pelko siitä aiheutuvista kivuista ja säryistä sekä telineen mahdollinen rikkoutuminen on menneet uteliaisuuteni yli.

Ylitä itsesi. Tähän pätee se vanha totuus, että ei se kerta telineellä makoilu susta telineellä makoilijaa tee. Ihminen on utelias eläin, joten anna palaa vaan. Kehokin on yllättävän sopeutuvainen eli se mikä aluksi sattuu, voi jo parin kerran jälkeen tuntua hyvältä. Itse jätin nämä telinetemppuilut kertaan, ei ollut mun juttu, mutta pitäähän sitä opiskeluaikana kokeilla rajojaan.

Ja nyt palaamme Haaviston vaalitoimistoon, jossa mikin varteen tarttuu...

Eipä tässä herroja ollakaan, ihan työväkeä.

No ennen vanhaan kansakoulun opettajat olivat papeista seuraavia ja lääkärille kaadettiin kahvi vasta kolmantena. Eli häntä pystyyn vaikka hakaneulalla ja tiukka alaviistokatse kohti rahvasta ja niiden sikiäimistöä. Jos et arvosta ammattiasi, niin ei sitä kukaan puolestasi tee.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös