Ihmettelyketju

  • 6 378 242
  • 38 790

Baldrick

Jäsen
Ihmettelen, että miten julkkisstatus voi nostaa ihmiset tavallisia ihmisiä paremmaksi. Luin uutisen, jossa mies sai 4 vuoden vankeustuomion nyysittyään Kirsten Dunstin laukun. Ihmetyttää muutenkin kaikkien Paris Hiltonien ja Lindsay Lohanien tuomiot, joista ne istuu kolme päivää ja sen jälkeen iloisina keikistelevät Hawaijilla, vaikka pitäisi olla katkaisussa. Odotan, että kuinka kauan nykytähti joutuisi istumaan murhasta... Varmaankin vuoden tuomiolla selvinnee, taino OJ pääsi vapaaksi, mutta jätetään hänet muutenkin laskematta. (Hän kun ei täytä nykytähden kriteereitä ja hyvä jos oli varsinainen tähtikään ennen oikeudenkäyntiä.)

Tässä juttu Dunstin laukusta kokonaisuudessaan ->http://www.iltalehti.fi/viihde/2010090812311918_vi.shtml
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Olen ihmetellyt aikasemminkin jo ja ihmettelen edelleen, että miten alasti kävelevän ja muuten vikittelevän Britney Spearsin voi joku henkivartija kokea niin vastenmielisenä. Pari viikkoa vanha kuva Britneystä tähä kuvatodisteeksi sille, että minä ainakin viihtyisin henkivartijana tuollaisissa työolosuhteissa.

Linkki vie twitpic:iin.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Whaa da faaa?

Mm-mmiten?

Linkissä video ihmisistä kävelemässä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oma asunto Pohjois-Koreassa!?!

Pikkuisen piti siristellä silmiä, jotta tulikos sitä nähtyä oikein vai ei, kun erehdyin Jokakoti.fi:n sivustoilla aluehaun rajaukseen tarjoamaan "pohj"-kirjainyhdistelmää - tarjosi sitten suuressa viisaudessaan Pohjois-Koreaa yhdeksi alueeksi - WAU!!!

Sitähän on ihan kynsille lyöty, kun ei ole omaa asuntoa/mökkiä Pohjois-Koreassa - pistänkin tässä heti pyörät pyörimään, jotta minullekin tuo paikka auringossa lopulta järjestyisi.

PS. Ymmärrän kyllä jotakin yhdentyvästä Euroopasta, globaalista maailmankuvasta, tjsp, mutta kyllä tällainen idiotismi menee jo naurettavuuden puolelle.


EDIT: Tämän viestin olisi voinut laittaa myöskin muihin ketjuihin, kuten:
a) Mille naurat juuri nyt?
b) Pitäisikö itkeä vai nauraa?
c) Hyvät naurut Netissä, part #2

Jos siiten tuo asunto jotenkin järjestyisi, saisi varmaankin muutaman postauksen seuraava ketju: "Kadonneet jatkoaikalaiset"
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olen ihmetellyt aikasemminkin jo ja ihmettelen edelleen, että miten alasti kävelevän ja muuten vikittelevän Britney Spearsin voi joku henkivartija kokea niin vastenmielisenä. Pari viikkoa vanha kuva Britneystä tähä kuvatodisteeksi sille, että minä ainakin viihtyisin henkivartijana tuollaisissa työolosuhteissa.

Linkki vie twitpic:iin.
Voiko tämä kyseinen henkivartija olla.. homo? Voiko seksuaalinen suuntautuminen haitata ammatin harjoittamisen, kiusaako muut henkivartijat? Suuria kysymyksiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen ihmetellyt aikasemminkin jo ja ihmettelen edelleen, että miten alasti kävelevän ja muuten vikittelevän Britney Spearsin voi joku henkivartija kokea niin vastenmielisenä. Pari viikkoa vanha kuva Britneystä tähä kuvatodisteeksi sille, että minä ainakin viihtyisin henkivartijana tuollaisissa työolosuhteissa.

Linkki vie twitpic:iin.

Se on aivan sama hetero vai homo, mutta sympatiani ovat turvamiehen puolella.
Linkissä kuva ihmisestä, ei pillua näkyvissä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Käräjäoikeuden kanta Piia- Noora Kaupin ylinopeudesta. Satasen alueella Kauppi päästeli 168 km/h pieni lapsi kyydissään, mutta oikeuden mielestä ei ole näyttöä, että se oli tahallista ja päiväsakkojen määrä väheni viidellä??

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2010/09/1184494

Onhan sitä maksettavaa tuossakin, mutta hiukan ihmetyttää silti. Linkki vie tapaukseen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käräjäoikeuden kanta Piia- Noora Kaupin ylinopeudesta. Satasen alueella Kauppi päästeli 168 km/h pieni lapsi kyydissään, mutta oikeuden mielestä ei ole näyttöä, että se oli tahallista ja päiväsakkojen määrä väheni viidellä??

Onko lakiin muuten kirjattu, että jos on lapsi kyydissä, niin rangaistuksen tulee olla kovempi vai miksi tuo lapsi on otettu esille?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Onko lakiin muuten kirjattu, että jos on lapsi kyydissä, niin rangaistuksen tulee olla kovempi vai miksi tuo lapsi on otettu esille?

On. Se käsittääkseni kuusinkertaistaa tuomion, joka on aina ehdotonta vankeutta tai kivitys.
Lähinnä se nyt vituttaa minua entistä enemmän. Minulle nyt on yksi vitunmaku, vaikka Piia-Noora Kauppi olisi ajanut sitä 168km/h seinään, mutta en pidä ääliöistä jotka vaarantavat lastensa ja muiden ihmisten turvallisuuden omansa lisäksi.

Edit: Tosin ilmeisesti ihan vahingossa...
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen minkälainen auto on Piia-Noora Kaupilla. Jos alla on ollut Bugatti tai 911 turbo, niin ehkä tuollainen tuollainen ylinopeus voisi olla vahinko. Tietysti luulisi juristilla välähtävän korvien välissä mahdollinen ylinopeus, kun on joutunut ohittelemaan muitakin. Sanomattakin lienee selvää se, että millään tavis Toyota Corollalla ei tuollaisia nopeuksia saavuteta ilman selkeää tahallisuutta.

Edit: Päivän Iltalehti mainitsi autoksi Audi Q7:n.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Parikin aihetta ihmettelyyn löytyy tästä Helsingin Sanomien uutisesta, jossa Arto Juhani Ojan saama tuomio kerrotaan julkisuuteen, vaikka homma on salainen. No, ihan hyvä vain, kaveri saa ansionsa mukaan.

Sitten tuosta mitä on käynyt. Mikä on kyseinen firma ja mihin duuniin nuo alaikäiset sekä täysi-ikäiset miehet ovat hakeneet ja haastattelussa vetäneet itsensä munasilleen jonkun äijän käsiteltäväksi? Siis eikö ala hieman epäilyttämään täysi-ikäisiä jätkiä moinen touhu?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...ikäisiä+alastomia+työnhakijoita/1135260124635
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mikä on kyseinen firma ja mihin duuniin nuo alaikäiset sekä täysi-ikäiset miehet ovat hakeneet ja haastattelussa vetäneet itsensä munasilleen jonkun äijän käsiteltäväksi? Siis eikö ala hieman epäilyttämään täysi-ikäisiä jätkiä moinen touhu?

Itsekin olin juuri postaamassa samaa. Niljakkeen tuomio toki oli oikein ja varmasti voisi olla pidempikin, mutta kyllä pisti tapaus ihmettelemään. Jotenkin täysin käsittämätöntä, että täysi-ikäiset tai lähes sellaiset, lähtevät työhaastattelussa mukaan tuollaiseen. Tapaus on jotenkin aivan absurdi. Häh?
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itsekin olin juuri postaamassa samaa. Niljakkeen tuomio toki oli oikein ja varmasti voisi olla pidempikin, mutta kyllä pisti tapaus ihmettelemään. Jotenkin täysin käsittämätöntä, että täysi-ikäiset tai lähes sellaiset, lähtevät työhaastattelussa mukaan tuollaiseen. Tapaus on jotenkin aivan absurdi. Häh?

Tämä pitää paikkaansa. Olisi oletettavaa, että 16-18-vuotias osaa itse kieltäytyä tuollaisesta tilanteesta.

Tämä Oja on reservin kapteeni, mutta ei menetä sotilasarvoaan. Voiko hänet ottaa tosissaan tästä eteenpäin? Onko huulenheitto luontevaa kertauksissa? Kuka ottaa käskyjä tuollaiselta?
 

Viljuri

Jäsen
Kuuntelen Jääkiekkoiluiltaa Ylen Areenasta. Tai ainakin luulin kuuntelevani, 45 minuutin kohdalla alkaa merisää.

Ei kyllä pieni ihminen voi ymmärtää, että miten tärkeä tämä merisää on Ylelle, että ihan pitää laittaa mukaan Netin kautta kuunneltavaan jälkitaltiointiin?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskustan ex-puoluesihteeri Jarmo Korhonen palaa lehtitietojen mukaan keskenjääneiden yliopisto-opintojensa pariin. Gradun aihekin on selvinnyt: Urho Kekkonen.

Nyt varoituksen sana eräälle jyväskyläläiselle Kekkos-tutkijalle: tarkkaile Korhosen kirjoituksia, ettei ala näyttää teksti liian tutulta..
 

Theone

Jäsen
Tuli selattua kierrätyskeskuksen ketjuja läpi ja aika moni oli ihmetellyt/naureskellut Kanadan junioriliigat 2010-2011 -ketjulle ja sen lähes ainoalle kirjoittajalle HCH:lle. Päätin sitten vilkaista tuota ketjua ja täytyy kyllä ihmetellä mitä tämä kaveri touhuaa. Ilmeisesti tuossa liigassa vain ja ainoastaan tapellaan, jos siis yhtään tuota koodikieltä oikein tulkitsin.

Lainaus uusimmasta viestistä:

Lähtökeskeiseltä äärilaidaltaan lähtösilmällään kartaa havainnoiva HCH nosti T-Birdsin Dotyn ohella Kootenayn Dylan Schellenbergin potentiaaliseksi 17-vuotiaana sisään iskeytyväksi Dubin nousevaksi lähtöhahmoksi ja harmillisesti ison odotusarvon jätkä sivussa paikkajaosta loukkaantuneena, mutta polven kestäessä ottelemista aikaa kirjoittaa lähtörikkaita sivuja hahmon tarinaa Schellenbergin edessä on ja orjallisesti tehtäväänsä toteuttava HCH varmasti poimii äärilaidaltaan ne jätkän seuraavat hanskattomat elonmerkit.

Kyseessä kirjoituksen ensimmäinen kappale, joka on vielä yhtä lausetta! Mitä ihmettä tässä selitetään. Itselleni tuli mieleen joku Aku Ankassa oleva raviselostus.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nuo Ässien Rimpeläinen ja Suippo -mainokset hieman ihmetyttävät. Esim. tämä uusin jossa Suippo(jostain syystä annettu tämmöinen nimi raumalaiselle Lukon kannattajalle) nukkuu hallin edessä jotta saisi varmasti paikan Ässät-Tps -matsiin johon Rimpeläinen tulee ja ilmoittaa että ostappa kausikortti...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täytyy tosiaan ihmetellä, että mikä mahtaa olla se lisäarvo tälle palstalle, että tuo HCH saa pitää kirjoitusoikeutensa ja kirjoittaa tänne vuodesta toiseen tuonlaista kieltä. Mitäpä jos useampi alkaisi kirjoittaa vastaavalla tavalla. Kaikkiin ketjuihin. Ovatko säännöt toisille toiset. Noin toiset.

Tokihan lisäarvona voi olla joku huumorisektori mutta en oikein pidä sitäkään arvoa kovin viihdyttävänä. Sen kuin menisi Google Translateen ja kääntäisi sitä kautta ihan mitä tahansa, niin saisi vastaavaa "huumoria".

Eikä tuosta itse asiasta saa oikeastaan mitään tolkkua, joten vaikka HCH:n kautta onkin fiinisti kanadalaista junioriliigaraportointia tälläkin palstalla, niin en näe tuonlaista suoltamista kuin pelkkänä taakkana.

Kovasti saa siis ihmetellä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Nuo Ässien Rimpeläinen ja Suippo -mainokset hieman ihmetyttävät. Esim. tämä uusin jossa Suippo(jostain syystä annettu tämmöinen nimi raumalaiselle Lukon kannattajalle) nukkuu hallin edessä jotta saisi varmasti paikan Ässät-Tps -matsiin johon Rimpeläinen tulee ja ilmoittaa että ostappa kausikortti...

Rimpeläinen & Suippo kuulosti alusta asti siltä, että jutut muuttuvat hyvin pian melko jututtomiksi. Osa jutun hienoutta oli viime kaudella siinä, että mukana touhussa oli mm. Kivenmäki. Tällainen juttu vaan kuluu loppuun, ja silloin olisi syytä lopettaa myös sen tuottaminen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmetyttää se, että kun nykyisin muksuille ostetaan kännykät suurin piirtein heti kun oppivat puhumaan, niin tuntuu että meininki on mennyt sellaiseksi että lapset eivät kohta osaa ajatella enää omilla aivoillaan ja nuo kännykät ovat vanhemmille "lasten kaukosäätimiä". Tässä olen seuraillut muutaman kaverin/sukulaisen/työkaverin touhua ja lapset oikeasti tuntuvat soittelevan suurin piirtein 200 kertaa päivässä ja kyselevän koko ajan jotain, milloin on pipo hukassa ja milloin ei löydy maitoa jääkaapista ja milloin mitäkin. Ja sen lisäksi nämä vanhemmat sitten vielä soitteleva jatkuvasti ja varmistelevat esim. että lapsi muistaa lähteä kouluun, että muistaa pukea päällensä ennen kuin lähtee jne.

Tuntuu että lapsilta häviää kokonaan omatoimisuus ja omilla aivoilla ajatteleminen kun vanhemmat ovat koko ajan tavoitettavissa, puhumattakaan siitä miten paljon tuo jatkuva edestakainen puhelinrumba esim. vie vanhempien työpäivistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmetyttää se, että kun nykyisin muksuille ostetaan kännykät suurin piirtein heti kun oppivat puhumaan, niin tuntuu että meininki on mennyt sellaiseksi että lapset eivät kohta osaa ajatella enää omilla aivoillaan ja nuo kännykät ovat vanhemmille "lasten kaukosäätimiä".

Erilaisia vanhempia ja lapsia on olemassa. Montako muksua sulla on?

Len
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erilaisia vanhempia ja lapsia on olemassa. Montako muksua sulla on?

Ai niin, tarkoittaako tämä sitä että jos ei itsellä ole lapsia niin ei ole oikeutta arvostella niitä kenellä on?

Ei vaan ihan vertailen siihen kun esim. itse oli pentu, piti ihan oikeasti itsekin miettiä joskus asioita ja tehdä päätöksiä kun äiti ja isä eivät olleet koko ajan tavoitettavissa ja itsekään ei joka tilanteessa ollut puhelimen ääressä. Tuntuu että nykyisin nämä penskat soittelevat ihan jokaisesta pikkuasiasta eivätkä osaa tehdä mitään jos eivät ensin soita isälle tai äidille.

Enkä siis halua yleistää tätä koskemaan kaikkia lapsia/vanhempia mutta olen huomannut että tällainen toiminta on lisääntynyt aika paljon ja omassa kaveri-/tuttavapiirissäkin alkaa olla aika paljon sellaista että kun johonkin esim. lähdetään niin nämä "lapselliset" ovat 75% ajasta puhelin korvalla selittämässä jotain ohjeita lapsilleen.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ihmetyttää se, että kun nykyisin muksuille ostetaan kännykät suurin piirtein heti kun oppivat puhumaan

Mäkin ihmettelin tätä aikani, kunnes avatui (voisi mennä avutumisketjuunkin), että nykyään ei kotona ole yleensä enää sitä lankapuhelinta. Kyllä mä aina soitin heti ala-asteella koulusta tultua mutsille töihin, kun niin oli sovittu. Sitten siinä tuli nuo ohjeet, kun niitä ei luonnollisesti voinut soitella enää siinä vaiheessa, kun pyöri pihalla jne.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ai niin, tarkoittaako tämä sitä että jos ei itsellä ole lapsia niin ei ole oikeutta arvostella niitä kenellä on?

Ei missään nimessä mutta ei myöskään anna realistista tilannekuvaa sellaiselle ihmiselle jolla juuri ei ole lapsia, vaimoa ja yleensäkään perhe-elämää. Asiat kun tuppaavat muuttumaan näissä tapauksissa melko suuresti. Arvostella voi mitä tahansa...totta helkkarissa. Tosin usein kun julkisesti tätä tekee niin vastapainoksi joku heittää läppää takaisin. Siis yleensä sellaiset, joilla omakohtaisia kokemuksia asioista on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, kyllä minä sen ymmärrän että kun on omia lapsia niin sitä ajattelee varmaan asioista vähän eri tavalla kuin tällainen yksin elävä hunsvotti. Mutta on se joskus niinkin että ulkopuolinen pystyy huomaamaan jotain asioita paremmin kuin itse tilannetta elävä.

Enkä minä nyt tässä ole ketään arvostellut, tuo edellisen kommenttini sanavalinta oli huono, enemmänkin vaan ihmettelen (kuten ihmettelyketjussa kuuluuki) kuinka ajat ovat muuttuneet ja tavat sen mukana. Jokainen kasvattakoon minun puolestani lapsensa kuten parhaaksi katsoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös