Ihmettelyketju

  • 6 389 658
  • 38 805

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Itse taas ihmettelen sitä, että taitoluistelun Euroopan mestari ja MM-kuutonen kuluvalta vuodelta, Laura Lepistö ei ole mahtunut kenenkään top 3 listalle!
Urheilijoita on tunnetusti vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen. Kulta-Aikkua on vaikea sivuuttaa listalta, samoin myös maailmancupin haastavan kokonaiskilpailun voittanutta Anssi Koivurantaa. Myös Tanja Poutiaisella oli hyvä kausi, eikä Jukka Keskisalokaan pöllömmin juossut. Taitoluistelun EM-kulta ei ole kuitenkaan aivan MM-tasoa, vaikka hyvinhän se Lepistö MM-kisoissakin luisteli.

Kummelille vastaisin, että salibandyn MM-kulta tuli vuonna 2008. Sen takia se on listoilta pois.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Only in Finland:
Työpaikan pikkujoulut ovat tietenkin tulossa lähiaikoina ja muutamalla työkaverilla on dilemma: Työpaikalla vierailee tärkeähkö ulkomaanelävä jonka kanssa pitää puuhastella täysiä päiviä mutta toisaalta pikkujoulut ovat keskellä viikkoa eli pikkujouluihin lähtemistä joutuu hieman miettimään, koska seuraavana päivänä pitäisi olla sitten taas töissä aikaisin eikä oksentamassa jossain pöydän alla.

Se, että osallistuisi pikkujouluihin ja nauttisi virvokkeita vain maltillisesti tuntuu olevan jotenkin kaukaahaettu vaihtoehto, vaihtoehtona on kai vain perseet tai ei osallistumista ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
...pikkujoulut ovat keskellä viikkoa...

Se, että osallistuisi pikkujouluihin ja nauttisi virvokkeita vain maltillisesti tuntuu olevan jotenkin kaukaahaettu vaihtoehto, vaihtoehtona on kai vain perseet tai ei osallistumista ollenkaan.
Vähän sama juttu meikäläisen duunipaikalla. Meillä tosin pikkujoulujuhla on ajoitettu maanantaille, mikä on aika erikoista. Tämän takia kuitenkin duunikaverit arpovat, osallistuako ollenkaan. Olen yrittänyt ehdottaa juurikin sellaista hieman iisimpää pikkujoulusettiä, eli runsaasti safkaa ja hiukan maltillisemmin puolestaan juomaa lärviin ja sitten tiistaina (suht) freesinä taas töihin, mutta kovin vieras ajatus se tuntuu parille tyypille olevan. Toisaalta väittävät meikäläisen olevan jäävi ehdottamaan tuollaista, kun en kärsi krapuloista, mutta eiköhän se ole vain yksi tekosyy muiden joukossa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Se, että osallistuisi pikkujouluihin ja nauttisi virvokkeita vain maltillisesti tuntuu olevan jotenkin kaukaahaettu vaihtoehto, vaihtoehtona on kai vain perseet tai ei osallistumista ollenkaan.
Korkeintaan puoliväliin jätetty humalahan on kuin keskeytetty yhdyntä - ei siitä tule kuin paha mieli ja parempi kuin ei olisi ryhtynyt lainkaan kyseistä toimintoa harrastamaan. Samoin pikkujoulujen järjestäminen täysi-ikäisille ihmisille maanantaina on silkkaa vittuilua. Vähän kuin työnantaja toisi jonkun hemakan julkisen naisen näytille, mutta lopulta itse kukin joutuisi vain itsekseen tumputtamaan työpöydän alla itseään.

Suosittelen haistattamaan vitut sille pomolle. Sillä tavalla kohteliaasti, mutta selkein ja suorin sanoin.

Ihmetellä täytyy, että ollaan niin vässykkää kansaa, että suostutaan kaikenmoisiin järjestelyihin ja ottamaan vittuiluja vastaan ns. hymy perseessä.

O tempora, o mores!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen myös, että kuka kaksimielinen nuo tv2:n ohjelmat nimeää. Tänään siltä kanavalta, Kakkoselta, on tullut mm. seuraavanlaista ohjelmaa: McLeodin tyttäret, Niklaksen keittiössä, Yhteinen vaimomme, Ajankohtainen Kakkonen, Unelmien puutarha ja Luonto elää. Nyt on menossa Utealias Vili, jonka jälkeen on Pikku Kakkonen.

Kakkonen on ykkönen. Niinpä niin...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills

Minulla oli joitain vuosia sitten vastaava dilemma, sillä erotuksella että kyseessä oli pikkujoulujen sijaan tärkeä jääkiekko-ottelu, johon oli onnistuttu saamaan liput kauan aikaa sitten. Nyt ajattelette, että eihän nyt kiekko-ottelussa tarvitse kumaraa ottaa. Ei tarvitsekaan, se otettiin ottelun jälkeen. Siinä ottelussa eräs sinipaitainen joukkue johti keltapaitaista 5-1. Ottelu täättyi keltaisten 5-6 voittoon. Minä kannatin sinisiä.

No, pääsin kuitenkin jotenkin järjellisiin aikoihin (ennen puoltapäivää..) töihin. Ulkomaan vieraskin ymmärsi hyvin että kiekko on kiekkoa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mikähän ihmeen perversio Radio Cityn nettiradiolla on soittaa Popedaa päivät pääksytysten? Käsittämätöntä. Yleisesti ottaen tulee ihan kohtalaisen hyvää kamaa, on uutta ja vanhaa, kotimaista ja ulkomaista, mutta Popedan eri biisien luukuttaminen on alkanut ihmetyttämään ja ärsyttämään.

Minua on ihmetyttänyt niiden mieltymys Klamydiaan. Miljoonan kilsan tennarit, sano.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Minulla oli joitain vuosia sitten vastaava dilemma, sillä erotuksella että kyseessä oli pikkujoulujen sijaan tärkeä jääkiekko-ottelu, johon oli onnistuttu saamaan liput kauan aikaa sitten. Nyt ajattelette, että eihän nyt kiekko-ottelussa tarvitse kumaraa ottaa. Ei tarvitsekaan, se otettiin ottelun jälkeen. Siinä ottelussa eräs sinipaitainen joukkue johti keltapaitaista 5-1. Ottelu täättyi keltaisten 5-6 voittoon. Minä kannatin sinisiä.

Pitää nyt kuitenkin huomauttaa, että kyseistä ottelua ei koskaan pelattu, tai siis kyseessähän ei edes ottelu, koska miksi jotain mitä ei ole tapahtunut, edes tapahtuisi noin käsitetasolla.

Ihmettelen kyllä ihmisiä, jotka puhuvat asioista joita ei ole tapahtunut.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pitää nyt kuitenkin huomauttaa, että kyseistä ottelua ei koskaan pelattu, tai siis kyseessähän ei edes ottelu, koska miksi jotain mitä ei ole tapahtunut, edes tapahtuisi noin käsitetasolla.

Ihmettelen kyllä ihmisiä, jotka puhuvat asioista joita ei ole tapahtunut.
Sitäkin voisi ihmetellä miksi tuo ottelu, jota ei siis koskaan pelattu, on ainut ottelu jonka olen koskaan katsonut pubissa Ruotsinmaalla. Tai olisin katsonut jos pelattu olisi.

Oli varsin nöyryyttävä tapahtuma. Mistähän minua rankaistiin että jouduin kokemaan tuon siellä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Niin no, mäkin vedin ne perseet vain siksi että olen juoppo. Vittuako siihen matseja tarvitaan.
 

Nenna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lopen Uupuneet Sohvaperunaurheilijat.
Pandemia on maailmanlaajuinen vitsaus ja epidemia taas rajoittuu esimerkiksi yhden valtion tai pienemmän alueen sisälle. Näitä tautijuttuja siis.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minkä takia kissojen pitää kammeta itsensä sanomalehden päälle aina kun yritän lukea? Muulloin lehtien päällä lojuminen ei noita otuksia kiinnosta laisinkaan.

Tarkoitan siis eläimiä, en kivannäköisiä tyttölapsia. Tokikin ihmettelisin vielä enemmän, jos pari beibeä tunkisi itsensä Kalevan päälle kesken aamupalan...
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minkä takia kissojen pitää kammeta itsensä sanomalehden päälle aina kun yritän lukea? Muulloin lehtien päällä lojuminen ei noita otuksia kiinnosta laisinkaan.

Eiköhän ne halua vain huomioo.

Meidänkin kissalla oli tapana tehdä tuota, mutta kaikkein ärsyttävintä oli, jos se jäi johonkin kauemmas vaanimaan ja hyppäsi käteen kiinni juuri kun kääntää sivua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä takia kissojen pitää kammeta itsensä sanomalehden päälle aina kun yritän lukea?
Uskoisin tuon touhun vaihtelevan sitä mukaa, mikä lehti sattuu olemaan kyseessä. Eli Hesarille persot kissat tahtovat lukea Fingerporin sekä IFK:n matsien raportit, paitsi jos sen on kirjoittanut Heikki Miettinen. Silloin kissa hermostuu ja repii lehden kappaleiksi. Aamulehteä hamuavat kissat sen sijaan haluavat vain kusta ja paskoa aviisin päälle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskoisin tuon touhun vaihtelevan sitä mukaa, mikä lehti sattuu olemaan kyseessä. Eli Hesarille persot kissat tahtovat lukea Fingerporin sekä IFK:n matsien raportit, paitsi jos sen on kirjoittanut Heikki Miettinen. Silloin kissa hermostuu ja repii lehden kappaleiksi. Aamulehteä hamuavat kissat sen sijaan haluavat vain kusta ja paskoa aviisin päälle.


Voi olla totta. Rauhan Tervehdys ei ole ollenkaan niin kiinnostava kuin Kaleva. Ja aamuisen todella surkealta kuulostavan mourudueton selittää luonnollisesti uutinen Viuhkolan selkäleikkauksesta. Pistää se kissankin mielen matalaksi.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmettelin äsken miksi persettä alkoi kylmäämään, sitten huomasin että sehän on kylmä rinki perseen alla. Syynä taitaa olla kun laitoin moderaattorien omaan ketjuun viestin, utelinkin jotain. Äsken ajoi mopoauto talon ohi, siinä oli tummennetut lasit ja silminnähden hidasti vauhtiaan. Olin näkevinäni ovessa Jatkoajan logon.

Nimimerkki: Onko syytä huoleen?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen usein ihmetellyt kuka nämä sakot oikein käärii taskuunsa? Ilmeisesti se kuuluisa valtio. Eikös näinkin suuret sakot vaan vaikeuta metsäteollisuuden muutenkin vaikeaa asemaa. Luulisi valtion antavan anteeksi kun alalla muutenkin menee huonosti!
51 miljoonaa euroa on paljon rahaa!

Jos nämä 51 miljoonaa euroa annettaisi anteeksi niin mitä siitä seuraisi? Kyseinen tapaus olisi selkeä ennakkotapaus (mitä ilmeisimmin), joten eiköhän sen jälkeen kerran jos toisenkin vedottaisi kyseiseen tapaukseen ja vaadittaisi sakkoja annettavaksi anteeksi. Mihin vedettäisi sen jälkeen se raja millaiset sakot voidaan antaa anteeksi, suuryritystenkö? Entäpä monet pienemmät yritykset, joille sakot voivat koitua kohtaloksi? Annetaanko näiden yritysten mennä nurin vai annetaanko sakot niillekin anteeksi. Edessä olisi loputon suo jos yhden tai kahden yrityksen kohdalla livetään linjasta - näkisin tällaisen muutoksen, jota ehdotat, kokonaisuuden kannalta varsin huonona. Yksittäistä yritystä se varmasti edesauttaisi, tässä tapauksissa näitä metsäteollisuuden yrityksiä mutta kokonaisuuden kannalta tulos olisi hyvin sekava.

vlad.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihmettelin äsken miksi persettä alkoi kylmäämään, sitten huomasin että sehän on kylmä rinki perseen alla. Syynä taitaa olla kun laitoin moderaattorien omaan ketjuun viestin, utelinkin jotain. Äsken ajoi mopoauto talon ohi, siinä oli tummennetut lasit ja silminnähden hidasti vauhtiaan. Olin näkevinäni ovessa Jatkoajan logon.

Nimimerkki: Onko syytä huoleen?

Ilmeisesti kyseessä on ollut sama auto, joka on pyörinyt Uleåborgin Oulunsuussa. Katolla on isoja lautasantenneja. Autosta kuuluu sellainen ilmahälytys-soundi ja pienet lapset juoksevat seteli kädessään sitä autoa kohti. Ja kun lapset tulevat kotiin, puhuat he siitä huulipartaisesta tyypistä... joku Isä moderatsiooni. Jakaa kuulemma varoituksia, penalttia ja pelikieltoa pienimmistäkin rikkeistä... Varsinkin jonkun "shollin" dissaaminen on suora kuolemantuomio... Varo veli sitä. Älä puhu tästä moderatsioonikomppanialle. Muuten mulla on varma penaltti, ja sehän on tässä tapauksessa sama kuin kuolemantuomio. Älä nakkaa enää yhtään 1-lineriä...



On syytä huoleen.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Avaduinkin eilen naapurimölystä tuonne vitututsketjun puolelle, jatkan nyt jo rauhoittuneena asian tiimoilta ihmettelyä.

Naapurissa asuu n. parikymppinen sälli, jolla tuntuu viimeisen puolen vuoden perusteella olevan noin 50 kaverin kaveripiiri. Näista kavereista valikoitu 3-5 hengen porukka sitten majailee tasaisesti tuolla kämpässä, pienessä yksiössä, ja esimerkiksi tänä aamuna (ja eilen myös) seisoskellaan pihalla tupakalla aamulla kymmenen maissa Koffin tölkit kourassa.

Yleisilme näillä tyypeillä on ihan siisti ja sen mitä tuon asunnossa asuvan tyypin kanssa olen jutellut, niin eipä tuo miltään narkkariltakaan vaikuta eli en jotenkin usko, että siitä on kyse. Pikemminkin vaikuttaa vaan siltä, että kundeilla on ihan helvetin tylsää ja aikaa tappaakseen lojuvat jossain ja tissuttelevat. Vähän ihmetyttää, että miten tähänkin on päästy. Vai onko nyt nuorisotyöttömyys iskenyt, odottavatko jannut ehkä inttiin lähtöä tai jotain?

Loppuun vielä perinteinen toista-se-oli-silloin-ennen: Toista se oli silloin, kun itse olin tuon ikäinen. Lukiossa meitä oli nelisenkymmentä samassa ryhmässä ja kyllä siitä porukasta lukion jälkeen suurin osa meni kesätöihin, pieni osa heti heinäkuussa inttiin ja ne jotka skarppasivat pääsykokeisiin aloittivat vielä syksyllä opinnotkin. Kaljat juotiin viikonloppusin ja ilta jatkui yleensä baarin puolella eikä jonkun pienessä luukussa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nimimerkki: Onko syytä huoleen?
Kohta tulee varmaan Molotovin erikoista ikkunan läpi arkihuoneeseesi. Myöhemmin tapahtunut kuitataan onnettomuutena. Muhammed-pilakuvat eivät ole enää mitään, kun kovien jätkien minareetista kaikaa pillastuneen mullahraattorin jodli.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kohta tulee varmaan Molotovin erikoista ikkunan läpi arkihuoneeseesi. Myöhemmin tapahtunut kuitataan onnettomuutena. Muhammed-pilakuvat eivät ole enää mitään, kun kovien jätkien minareetista kaikaa pillastuneen mullahraattorin jodli.

Välillä on hienoinen pelon ilmapiiri havaittavissa, drive-by shootingia odotellessa. Vielä kovempien poikien pelkotiloja en osaa edes kuvitella, te jotka tykitätte kovaa tekstiä, we salute you!

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
te jotka tykitätte kovaa tekstiä
Raymond Chandler tykitti kovaa tekstiä. Charles Bukowski tykitti parhaimmillaan kovaa tekstiä. James Ellroykin on tykittänyt kovaa tekstiä. Me kaikki muut ollaan nöösejä vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös