Ihmettelyketju

  • 6 374 978
  • 38 790

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
No hyvää tietää. Ei auttanut uusi kanavahaku jonka toissapäivänä tein. Täytyy varmaan tänään yrittää uudelleen.

Kanavahaku ei riitä. Pitää palauttaa tehdasasetukset ja suorittaa sen jälkeen kanavahaku.

Tai siis ainakin minulla ei riittänyt pelkkä kanavahaku. Tein sen pariinkin kertaan ilman tulosta. Sitten valitsin valikosta palauta tehdasasetukset ja sen jälkeen kanavat löytyivät.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kanavahaku ei riitä. Pitää palauttaa tehdasasetukset ja suorittaa sen jälkeen kanavahaku.

Itsellä riitti pelkkä kanavien uudestaan hakeminen, mutta tehdasasetuksien palauttaminenkin saattaa joillakin tulla kyseeseen. Palveluntarjoajan, eli Turun Kaapelitelevisio Oy: n nettisivuillahan tuo varsin selkeästi kerrotaan:

Suoritamme kanavataajuuksien muutoksia maanantaina 20.10.2008 klo 11.00-12.00 välisenä aikana.

Muutos koskee YLE:n TV-kanavia (YLE1, YLE2, YLE FST5, YLE Teema) ja digitaalisia radiokanavia, sekä Big Brother-ohjelmaa.

Muutoksen jälkeen, digisovittimesta tai digi-virittimellä varustetusta tv-vastaanottimesta riippuen, saattaa olla tarpeen suorittaa tehdasasetusten palautus ja kanavien uudelleen haku.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jep jep. Oma boksini on Topfieldin tallentava ja anopin perusmalli Topfield vaati saman käsittelyn eli tehdasasetusten palauttamisen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lippupalvelun sivut eivät taaskaan toimi. Muutenkin sivut ovat suoraan sanoen täyttä kuraa ainakin lippujen varaamisen suhteen. Silloin, kun tarvitsee, niin eivät ikinä toimi edes. Äkkiä nyt.
 
Julkkiskaunottaret "tappelivat" yökerhossa.

Minun käsitykseni mukaan tappeluun vaaditaan kaksi osapuolta. Jos taas hyökkääviä osapuolia on vain yksi, on kyse pahoinpitelystä.

"Ilta-Sanomien haastatteleman silminnäkijän mukaan Aitolehti kävi baaritiskillä olleen Bergin kimppuun ja oli muun muassa lyönyt ja repinyt tätä hiuksista. Syytä hyökkäykselle ei silminnäkijä tiennyt."

Missä kohtaa tuossa on se tappelu?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aina kun sataa ensilumen maahan - Oulussa pyryttää tällä hetkellä - mulle tulee kummallisen raukea ja uupunut olo. Siihen liittyy myös jollakin tavalla haikeutta. Ihan ihme fiilinki. Onko muilla samanlaisia ensilumikokemuksia?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
"Jatkuuko JYP:n ALAMÄKI?"

...mikä alamäki?

Vitun IL.

Lisäksi ihmetystä aiheuttaa se, että luokkakaveri ei pääse oikein hyvin autokoulun kokeista läpi. Hän epäonnistui B-teorian kahdesti eli kolmannella meni läpi ja nyt C-teorian kanssa yksi epäonnistuminen. Kaiken huipuksi hän epäonnistui myös ekassa B-inssissä... Tuleepahan kallis lasku.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Aina kun sataa ensilumen maahan - Oulussa pyryttää tällä hetkellä - mulle tulee kummallisen raukea ja uupunut olo. Siihen liittyy myös jollakin tavalla haikeutta. Ihan ihme fiilinki. Onko muilla samanlaisia ensilumikokemuksia?
Itse "heräsin" kun valkeus tänään koitti. Jopa autolleni teki mieli juosta se lyhyt 50m:n matka, kun ei malttanut kävellä, kun jotenkin vain se lumi niin nosti mielialan sata kertaa paremmaksi. Aivan täpinöissäni olen lumesta. Nyt voi hiihtää, nyt on hyvä juosta ilman kovaa asfalttialustaa, nyt on valkoista. Nyt on talvi. Nyt on lokakuu.

Ihmeellistä, että näin noin kolmikymppisenä saa vielä yhdestä sääilmiöstä näin uskomattoman hyvät fiilikset. Ihmettelen itsekin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Pasiradiossa, joku paikallinen sanoi, että Tenojoki on Euroopan paras lohijoki. Voiko tuo pitää paikkansa ja mihin tuo väite perustuu? Eikö Norja/Ruotsi-akselilta kuitenkaan löydy vastaavaa?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pasiradiossa, joku paikallinen sanoi, että Tenojoki on Euroopan paras lohijoki. Voiko tuo pitää paikkansa ja mihin tuo väite perustuu? Eikö Norja/Ruotsi-akselilta kuitenkaan löydy vastaavaa?

Ei pelkästään Euroopan vaan koko maailman tuottoisin lohijoki, arvelee väitöstutkimuksessan Eero Niemelä. Kokonaistuotto sivujokineen on vuosittain 600 tonnia ja saalismäärät keskimäärin 139 tonnia. Urheilukalastus-lehdessä oli v. 2004 artikkeli Tenon lohesta, josta voi lukea lisää, jos aihe kiinnostaa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Aina kun sataa ensilumen maahan - Oulussa pyryttää tällä hetkellä - mulle tulee kummallisen raukea ja uupunut olo. Siihen liittyy myös jollakin tavalla haikeutta. Ihan ihme fiilinki. Onko muilla samanlaisia ensilumikokemuksia?
Ensilumesta en tiedä, mutta näihin lumimyräköihin liittyy usein jotain ihmettelyn aiheita. Viime vuonna tulin kunnon myräkästä kotia (soluasunto) yltäpäältä lumessa ja keittiöstä tuli vastaan kissanpentu. Siinä sitten molemmat katsottiin toisiamme liikkumatta ja ihmeteltiin, että mikä tuo on ja mitä se täällä tekee. Muuten kämppä oli tyhjillään. Jaoin sitten asunnon muutaman tunnin tämän tuntemattoman luontokappaleen kanssa ennen kuin kämppikseni palasi ja selvitti, että oli joutunut majoittamaan kaverinsa kissan tilapäisesti.

Eilenkin tuli vähän omituinen tapaus vastaan. Samalla lailla olin pyöräillyt yliopistolta kotiin lumipyryn läpi ja tarkistin postin ennen sisälle menoa. Laatikossa ei ollut kuin yksi kirje, minun osoitteellani, mutta jonkun muun nimellä. Noh, kerrankos se sattuu, että postia menee väärään osoitteeseen, mutta sattumalta tunnen tämän henkilön opiskelujeni kautta ja tiedän hänen asuvan samassa rakennuksessa kuin minä. Melko pieni on todennäköisyys, että väärään osoitteeseen menevä lähetys menee sellaiselle ihmiselle, joka tuntee oikean vastaanottajan...
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Ihmetyttää vaan se, että olenkohan mä muka oikeasti näin monen ihmisen "ignore"-listalla, ku ei kukaan enää huomioi muaaaaaa!! Ku vaan ja ainoastaan pelkkää totuutta toitotan ja ehkä se on sitte liikaa joillekkin JyrkiKataisille!? Kertokaa mulle että mä oleeeeeen!! Olen sitte kunnon kokomuuslainen! Mä lupaaan!

Mä muuten ihmettelen, et eikö kukaan muu tajua (kuin mä) että pelkällä muukalaislegioonalla ei rumalaiset pärjää jälleen kerran edes tänä vuonna? Hyvä jos kuuden joukkoon pääsee, wink wink.. ;)

Ihmetyttää muuten tosi paljon, et miks voi gummit renkaan päälle maksaa niin maan persanasti?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen kovasti, kun YLE:n teksti-tv:n sivuilla lukee kutakuinkin seuraavasti: "Loeb voitti viidennen mestaruutensa ja suorituksen arvoa nostaa se, että mestaruudet ovat tulleet peräkkäin". Miten niin suorituksen arvoa nostaa tuollainen seikka? Kyllä minä ainakin pidän suurempana saavutuksena sellaista, että voittaa mestaruudet suuremman aikaperiodin sisällä, esimerkiksi vaikkapa vuosina 2000, 2002, 2009, 2010 ja 2017. Osoittaa tuollainen, että kyseinen urheilija on pitkään pysytellyt huipulla.

Kommentoisin tähän loppuun MusanMaken viestiä, mutta en huomannut sitä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minä ainakin pidän suurempana saavutuksena sellaista, että voittaa mestaruudet suuremman aikaperiodin sisällä, esimerkiksi vaikkapa vuosina 2000, 2002, 2009, 2010 ja 2017. Osoittaa tuollainen, että kyseinen urheilija on pitkään pysytellyt huipulla.

Toisaalta kyllä, mutta sittenhän kyseinen urheilija ei ole ollut mitenkään ylivoimainen, vaan pikemminkin monena vuonna on saattanut menettää mestaruuden jollekin damonhillille yms nobodylle.

Mihin on muuten kadonnut nimimerkki MusanMake?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toisaalta kyllä, mutta sittenhän kyseinen urheilija ei ole ollut mitenkään ylivoimainen, vaan pikemminkin monena vuonna on saattanut menettää mestaruuden jollekin damonhillille yms nobodylle.
Kolmaalta kyllä, mutta joku damonhillnobodykin on saattanut kerran voittaa mestaruutensa vain tuolloin käytössänsä olleen täysin ylivertaisen välineensä ansiosta, jolloin paremmallakaan kengänvalmistalla ei ole parempaan potkua riittänyt. Jos joku damonhillnobody voittaisi mestaruuksia 5 putkeen ylivertaisen opelinsa ansiosta tai sitten 20 vuoden aikana ne samaiset 5 mestaruuttansa - vaikka ylivertaisen kalustonsa ansiosta - niin minusta jälkimmäinen osoittaa suurempaa suuruutta. Ei se ainakaan suorituksen arvoa alenna tuo jälkimmäinen skenaario. Päinvastoin.

Ylen pitäisikin kirjoittaa: "Suorituksen arvoa laskee se, että Loeb on voittanut mestaruutensa peräkkäin, kun Citikka on hyvä ooppeli ja pahimmat kilpakumppanit ovat olleet vain, Marcus "ei hermo pidä tiukoissa paikoissa ja ajan vaikka ulos jos mestaruustaisto on tiukka" Grönholm ja Mikko "kuis mää näin hyvässä tallissa näillä taidoilla oon" Hirvonen.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Äsken tuli tv:stä telinevoimistelua. Olen aina ihmetellyt tuota naisten puomia, se taitaa olla joku 10cm leveä. Kilpailuissa nuo voltit menee lähes poikkeuksetta kohdalleen, ja pahimmat horjahdukset tapahtuu sitten vasta "turvallisella" alueella, eli loppuhypyn alastulossa permannolla.
Mutta kai tuossa nyt täytyy tulla lukemattomia epäonnistumisiakin ainakin harjoituksissa? Esimerkiksi täysvoltti taaksepäin; ei ilkeä edes miettiä miten kipeää sen täytyy ottaa, kun jalka ei osukaan puomille ja pahimmassa tapauksessa voimistelija putoaa puomi haarojen väliin. Vai ajatteleeko tuota näin miespuolisena pahemmaksi kuin se onkaan.?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
...ei ilkeä edes miettiä miten kipeää sen täytyy ottaa, kun jalka ei osukaan puomille ja pahimmassa tapauksessa voimistelija putoaa puomi haarojen väliin. Vai ajatteleeko tuota näin miespuolisena pahemmaksi kuin se onkaan.?
Eiköhän tuossa päde se wanha totuus, että miksi miesten polkupyörässä on "se" ylätanko ja naisilla ei. Kun mies putoaa tangolle, niin se sattuu niin perkeleesti, mutta vain hetken aikaa. Kun nainen putoaisi vastaavalle tangolle, niin eikös ne halkeaisi kaulaan saakka, kun alku on jo valmiina... Ehkäpä tuo puomi on juuri tuosta syystä niinkin leveä (10cm) kuin se on?

Ei vaan, kyllä sekä nais- että miesvoimistelu on kyllä jotain niin käsittämättömiä lajeja, että ei niitä vain voi käsittää. Jokainen mies voi vaikka mennä testaamaan ristiriipuntaa renkailla. Luulin aikoinaan, että mullakin olisi hartioissa jotain voimaa; kerran kokeilin ristiriipuntaa ja alas tultiin ryminällä...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Meikäläisen kämppää vastaapäätä olevassa talossa on ylimmässä kerroksessa eräässä asunnossa ikkuna auki. Kummallista, eikö totta.
Huomasin asian muistaakseni elokuussa, kun oli lämmintä, enkä kiinnittänyt asiaan sen suuremmin huomiota.
Syyskuussa hokasin, että hemmetti, taitaa kaveri olla aika kuumaverinen, kun ikkuna on aamusta iltaan auki.
Lokakuussa avautui, että tuo ikkuna on ollut auki ties kuinka monta kuukautta 24/7. Nyt ihmettelen, mistä mahtaa olla kyse.

Onko asunnon omistaja mahdollisesti kuukahtanut tuolloin elokuussa ja ikkuna on jäänyt siksi auki. Hajuhaittojahan mätänevästä ruumiista ei toimivan tuuletuksen takia varmaankaan tule, joten naapuritkaan eivät asiaa ole huomanneet.
Vai onko omistaja mahdollisesti pitemmällä reissulla, mutta on kesähelteellä unohtanut laittaa ikkunan kiinni.

Kertakaikkiaan kiehtova mysteeri. Pitäisköhän tässä selvittää kyseisen kiinteistön huoltoyhtiö ja ottaa yhteyksiä, jos vaikka mysteeri ratkeaisi.

edit: Muutama isohko erhe.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kertakaikkiaan kiehtova mysteeri. Pitäisköhän tässä selvittää kyseisen kiinteistön huoltoyhtiö ja ottaa yhteyksiä, jos vaikka mysteeri ratkeaisi.

Pitäisi. Ei ne mitenkään mahdottoman harvinaisia ole, että joku on kuollut kotiinsa, mutta kukaan ei löydä.

Siitähän se on aina kiinni, kun on laittanut vuokran suoraveloituksella ja eläke tulee tilille, niin kaikki on hoidossa.

Suomalaiset eivät halua puuttua toisen asoihin, mutta mielestäni tässä kohtaa kannattaisi. Moni muukin on varmasti huomannut tuon ikkunan, mutta ei tee asialle mitään.

Jos kaikki on kunnossa, niin hyvä sitten. Laita vaikka sähköpostia huoltoyhtiölle ja sen jälkeen olet hoitanut oman osuutesi ja voit nukkua yösi rauhassa.

Toivottavasti emme joudu lukemaan asiasta Iltalehdestä, mutta mahdollisuus lienee olemassa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kertakaikkiaan kiehtova mysteeri. Pitäisköhän tässä selvittää kyseisen kiinteistön huoltoyhtiö ja ottaa yhteyksiä, jos vaikka mysteeri ratkeaisi.

Mitenkäs tuon asunnon valot tai verhot? Näkyykö niissä mitään muutoksia, vai ovatko valot aina päällä/sammuksissa tai verhot aina kiinni/auki?
 

d2uce

Jäsen
Siellä asuu joku himokoodarinörtti jolla on se kahdeksantoista tietokonetta ynnä muuta härpäkettä siellä surraamassa ja tuottamassa lämpöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös