Ihmettelyketju

  • 6 381 914
  • 38 790

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Siis oikeasti kun aina välillä törmää miehiin jotka syövät jotain mansikoita. Ja se mitä olen huomannut on se, että juuri nämä samat miehet ovat lähes täysin naisen tossun alla. Tai no itse en tunne kuin kaksi mansikoita syövää miestä, sukulaisia molemmat, mutta toinen vaan vaimonsa kautta. Mutta siis kaupoissakin kun näkee välillä niiden mansikkapisteiden edessä joitakin miehiä, niin jopa niiden pukeutumistyylikin viittaa naisen tossun alla olemiseen. Tämä on ihan tosi juttu. Kattokaapa vaikka itse seuraavan kerran tätä asiaa lähimarketissa.

Itse en ole miehenä koskaan kehdannut mansikoita ostaa, joten älkää mua liittäköö mansikoihin, vaikka niistä nyt kirjoitinkin.
Tänään ircin ihmeellisessä maailmassa:
[20:55] <hannes_ko> huikeutta syödä mansikoita varmaan ekaa kertaa viiteen vuoteen

Irkkasin ja söin ostamiani mansikoita. Minulla ei taida olla toivoa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minäkin söin tänään mansikoita. En irkannut, mutta pesin hampaat ja munatkin. Myös sukulaistädin raparperipiirakka oli hyvää. Jätskikin maistui.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Venäjältä se Smena on aina lähes ikäluokasta riippumatta aika vakuuttava sakki. Varmaan treenimentaliteetti hieman eri kuin täkäläisillä junnujengeillä.
No juu, joskus siinä vähän viiden jälkeen aamulla alkoivat seinät kolista alakerrassa, kun joskus kaaaaauan sitten oltiin vieraina Smenan jalkapallokoulussa. Pojilla (liekö nykyään tyttöjäkin, silloin ei ainakaan ollut) oli ennen koulua yhdet treenit, kerran koulupäivän aikana ja kerran koulun jälkeen. Nuorimmat taisivat olla kuuden vanhoja.

Koulun salin puulattia oli hirveässä kunnossa, mikä varmasti pakotti hallitsemaan pallon ja kehon liikkeitä vaikeissakin tilanteissa. Pari peliä kyllä pelattiin sellaisessa hallissa, jossa oli lähes täysikokoinen tekonurmikenttä.

Vielä tuosta brassijengien surkeudesta: eikös joskus Jockeyllä ollut ihan hyviäkin joukkueita jossain ikäluokassa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en mansikoista nyt niin älyttömästi välitä, mutta olen jo vuosia katsellut että mansikoita myyvät tytöt (samoin kuin jätskinmyyjät) ovat yleensä melko hyvännäköisiä pakkauksia. Dear Doc (Pete), Olenko siis homo?
 
K

kiwipilot

Siis oikeasti kun aina välillä törmää miehiin jotka syövät jotain mansikoita. Ja se mitä olen huomannut on se, että juuri nämä samat miehet ovat lähes täysin naisen tossun alla.

No oonx mä sit tossun alla ku tykkään mansikoist mut en oo niit viel tänä vuonna ostanut saatikka syöny?

Ei whittu Pete, mistä sä keksit aiheet näihin jutuihisi? Laita kuule höpötyksesi kansiin ja tee itsestäsi rikas mies. Vapise Juha Vuorinen!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en mansikoista nyt niin älyttömästi välitä, mutta olen jo vuosia katsellut että mansikoita myyvät tytöt (samoin kuin jätskinmyyjät) ovat yleensä melko hyvännäköisiä pakkauksia. Dear Doc (Pete), Olenko siis homo?

Rajatapaus.

Mutta siis, mun mielestä tosi monet mansikoita myyvät tytöt ovat aivan teinejä. Osa sitten on ulkomaalaisia ja osa taas vanhoja mummoja, joita näkee enimmäkseen vanhoilla toreilla, mutta siis kuitenkin. Mulla on joku ihmeen kammo ostaa mitään mistään, missä myyjänä on joku mistään tietämätön teinipissis. Oikein puistattaa koko ajatus.
 

d2uce

Jäsen
Ihmettelen suuresti sanontaa "Oma maa mansikka, muu maa mustikka". Kai tällä viitataan siihen, että suomalaiset ovat punakoita läskejä ja ulkomailla sitten asuu niitä pirun neekeriä. Tosin mustikat ovat sinisiä.

Kovin isänmaata mairitteleva sanonta tuo ei ole, sillä Pete2004:n tavoin en voi ymmärtää mansikoiden hehkutusta. Mustikat sen sijaan ovat hyviä. Ei ole juuri mutsin leipoman mustikkapiirakan voittanutta!

Mielestäni tuota sanontaa voisi hieman muuttaa. Ehdotan seuraavaa:

"Mustikat on hyviä, hintit syö mansikoita"
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kummastuttaa kyllä ihan helkkaristi, kuinka pärjään neljän-viiden tunnin yöunilla. Tai no siis, enhän minä pärjääkään. Jatkuvasti pieni alavire päällä, kunnes sitten viikonloppuna vedän parit viidentoistatunnin unet putkeen. Kummastuttaa silti kovastikin, että vaikka olisin aamulla ja päivällä erittäin väsynyt, nukkumaanmenoaikana olen pirteimmilläni. Melkein kyllä vitutusketju-kamaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mutta siis, mun mielestä tosi monet mansikoita myyvät tytöt ovat aivan teinejä. Osa sitten on ulkomaalaisia ja osa taas vanhoja mummoja, joita näkee enimmäkseen vanhoilla toreilla, mutta siis kuitenkin.
Tarkennetaan vielä että hyvännäköisiä ovat siis ne teinit ja ulkomaalaiset, sekä mahdollisesti myös ulkomaalaiset teinit. Vanhat mummot eivät niinkään.
Mulla on joku ihmeen kammo ostaa mitään mistään, missä myyjänä on joku mistään tietämätön teinipissis. Oikein puistattaa koko ajatus.
Toki huipputeknisten tuotteiden kuten lcd-televisioiden tai mansikoiden myyjällä pitää olla tiedot ja osaaminen kohdallaan, eihän siitä muuten mitään tule.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Iran vs. Israel ketjusta:

Todella sääli tavallisia iranilaisia kohtaan, jotka eivät varmasti kenellekään mitään pahaa halua (varmasti omasta elämästä selviytyminen tuon elintason maassa vie kaiken energian)

Miten minulla on hieman päinvastainen kuva maan elintasosta? Onko se vain öljyn sokaisemaa vai mistä olen saanut päähäni, että sodasta on toivuttu ja siellä pärjäillään ihan mukavasti.

Tuskin ne missään savimajoissa asuvat. Näkeehän esimerkiksi EU-Puolan maaseudulla härkiä traktorien sijaan, mutta ei selviytymiseen taida kaikki energia mennä. Tuossa annetaan myös ymmärtää, että koko maa olisi jossain Keski-Afrikassa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koulun salin puulattia oli hirveässä kunnossa, mikä varmasti pakotti hallitsemaan pallon ja kehon liikkeitä vaikeissakin tilanteissa. Pari peliä kyllä pelattiin sellaisessa hallissa, jossa oli lähes täysikokoinen tekonurmikenttä.

Vielä tuosta brassijengien surkeudesta: eikös joskus Jockeyllä ollut ihan hyviäkin joukkueita jossain ikäluokassa?

Jockey on mun mielestä ollut joka vuosi mukana Hesa cupissa ja aina hyvällä jengilllä. Btw, missä päin Venäjää sijaitsee tuo Smenan jalkapallokoulu?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Siis oikeasti kun aina välillä törmää miehiin jotka syövät jotain mansikoita. Ja se mitä olen huomannut on se, että juuri nämä samat miehet ovat lähes täysin naisen tossun alla.

Tämmöinen päättelyketju on jo melkoista schollismia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän on tunnettu fakta, että vain maalaiset tai muutoin jälkeenjääneet käyttävät Helsingistä nimitystä 'Hesa'. Kuitenkin pääkaupungissa pelattavan kansainvälisen futisturnauksen aikoihin kuulee yllättävän monen puhuvan Hesa Cupista, tätä kuulee siis myös sellaisten suusta, jotka muutoin naureskelevat tälle Hesa -nimitykselle. Ihmettelen tällaista heinäkuista takinkääntöä.

Puhuttakoon siis vain Helsinki Cupista. Stadi Cup on (ainakin ollut joskus, järjestetäänkö enää?) erillinen turnaus, joten kyseistä nimeä ei voida käyttää Helsinki Cupin yhteydessä.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Sehän on tunnettu fakta, että vain maalaiset tai muutoin jälkeenjääneet käyttävät Helsingistä nimitystä 'Hesa'. Kuitenkin pääkaupungissa pelattavan kansainvälisen futisturnauksen aikoihin kuulee yllättävän monen puhuvan Hesa Cupista, tätä kuulee siis myös sellaisten suusta, jotka muutoin naureskelevat tälle Hesa -nimitykselle. Ihmettelen tällaista heinäkuista takinkääntöä.

Puhuttakoon siis vain Helsinki Cupista. Stadi Cup on (ainakin ollut joskus, järjestetäänkö enää?) erillinen turnaus, joten kyseistä nimeä ei voida käyttää Helsinki Cupin yhteydessä.

Ihmettelen sitä, että satuin juuri eilen pohtimaan samaa asiaa :D
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta


Vähän samansuuntainen ihmettely.

Onhan tunnustettu fakta, että vain jälkeenjääneet ja maalaiset käyttävät Helsingistä nimitystä "stadi". Siis mikä helvetin "stadi"? Ai vähän niin kuin kaupunki? On kai noita kaupunkeja muuallakin päin Suomea kuin "stadi"-Helsinki.

"Stadi" kuulostaa vähintään yhtä typerältä kuin "Hesa". Vähintään.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Sehän on tunnettu fakta, että vain maalaiset tai muutoin jälkeenjääneet käyttävät Helsingistä nimitystä 'Hesa'. Kuitenkin pääkaupungissa pelattavan kansainvälisen futisturnauksen aikoihin kuulee yllättävän monen puhuvan Hesa Cupista, tätä kuulee siis myös sellaisten suusta, jotka muutoin naureskelevat tälle Hesa -nimitykselle. Ihmettelen tällaista heinäkuista takinkääntöä.
Itse ihmettelin ihan samaa eilen. En missään muussa tilanteessa käyttäisi sanaa "Hesa" paitsi ehkä ilkkuessani jollekin sitä oikeasti käyttävälle, mutta Helsinki Cup on poikkeus. Hesa Cupista sitä on kuitenkin jo parikymmentä vuotta puhunut, ei osaa muutakaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän samansuuntainen ihmettely.

Onhan tunnustettu fakta, että vain jälkeenjääneet ja maalaiset käyttävät Helsingistä nimitystä "stadi". Siis mikä helvetin "stadi"? Ai vähän niin kuin kaupunki? On kai noita kaupunkeja muuallakin päin Suomea kuin "stadi"-Helsinki.

"Stadi" kuulostaa vähintään yhtä typerältä kuin "Hesa". Vähintään.
Ihmeteltäköön nyt sitten vielä, että kirjoittiko Grainger viestinsä siksi, ettei tiedä stadin slangin yhteyttä ruotsiin vai sittenkin siksi, että haluaa aina mahdollisuuden tullen tuoda valtavaa Helsinki -antipatiaansa esille. Todettakoon vielä, että aivan sama, kunhan ihmettelen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
stadin slangin yhteyttä ruotsiin

Miksi tänne pitäisi ruotsia kirjoittaa? Oulukin on kaupunki, onko Oulukin stadi, jos haluan puhua slangia/murretta, jossa on yhteyksiä ruotsin kieleen?

Ihmettelen myös sitä, että tätä slangimongerrusta puhuvat käyttävät samaa slangia usein kirjoittaessaan Jatkoaika.com -nimiselle keskustelupalstalle. Harvemmin savolaiset kirjoittavat savon murretta tai lappalaiset miesie -kielellä tänne.

Ihmetellään yhdessä, asummepa sitten Hesassa, stadissa tai vaikka Helsingissä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingin kaupungista tosiaan vain landet käyttävät nimitystä Hesa.Sanaa Hesa käytetään kuitenkin stadilaisten keskuudessa parissa yhteydessä; Hesa Cup,Hesari (lehti) ja katu Hesari.Miksi näin,sen kun tietäisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sehän on tunnettu fakta, että vain maalaiset tai muutoin jälkeenjääneet käyttävät Helsingistä nimitystä 'Hesa'.

Tunnettu fakta, mutta valitettavasti urbaanilegenda. Sana on sinänsä hieman vanhentunut, mutta se on sitä aitoa ja oikeaa slangia. Niin se vain menee, että meidän kaikkien pitäisi sanoa hesa.

Sain itsekin tietää tästä vasta ehkä pari vuotta sitten. Kieleni ei todellakaan taivu tuota sanomaan ja jatkan väärän sanan käyttöä. Järkytyshän tuo kieltämättä oli kuulla.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnettu fakta, mutta valitettavasti urbaanilegenda. Sana on sinänsä hieman vanhentunut, mutta se on sitä aitoa ja oikeaa slangia. Niin se vain menee, että meidän kaikkien pitäisi sanoa hesa.

Sain itsekin tietää tästä vasta ehkä pari vuotta sitten. Kieleni ei todellakaan taivu tuota sanomaan ja jatkan väärän sanan käyttöä. Järkytyshän tuo kieltämättä oli kuulla.

"Hieman vanhentunut" on suhteellinen käsite. 40-luvulla Hesa oli slangisana, 50-luvulla sen tilalle tuli Stadi ja nykyään ainoastaan juntit puhuvat Hesasta, kun tarkoittavat Helsingin kaupunkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös