Mainos

Ihmettelyketju

  • 6 505 162
  • 39 105

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli ihmiset tosiaan ymmärtävät, että niitä vedätetään, mutta eivät välitä siitä?
Ihmiset tietävät mitä laite maksaa ja mitä sillä saa. Fanitus on sitten se, joka pakottaa laitteen ostamaan varmasti ja ensimmäisten joukossa mutta fanitus ei ole pakollista. Moni ostaa laitteen myös aivan peruskäyttöön, tippaakaan Applesta sen enempää pitämättä. Halvempihan tuo on kuin esimerkiksi Nokia N95 vastaavalla muistimäärällä.

EDIT: Eikä tämä vain puhelinta koske. Samanlaista on joka vuosi ennen MacWorldia tammikuussa ja WWDC:tä kesäkuussa, se ei vain samalla tapaa näy suurelle yleisölle. Veikkaillaan, huhuillaan ja kirjoitetaan tuhansia viestiä jotta mitäköhän on tulossa ja kuka hommaa ja mitä maksaa ja niin edespäin. Ja tällaista se on ollut lähes keskeytyksettä 80-luvun puolivälistä lähtien.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täyttä asiaa. Mutta kyllä ihmetyttää sekin, kun teen aivan normaalia ohitusta moottoritiellä, en ole kiilannut kenenkään eteen enkä hidastele, vaan ajan selvästi nopeammin kuin ohitettava, niin eikö perkele takapuskuriin liimaudu Audi Q7 välkyttelemään valoja ja tekemään provosoivia ohitusyrityksiä oikealta ja vasemmalta kuin formuloissa ikään. Vittu, kyllä se pitää riittää, jos omassa mittarissa on 135 km/h ja palaan varmasti heti oikealle kaistalle kun se turvallisesti ja kohteliaisuus mielessä pitäen on mahdollista.

Näin on, tuo onkin toinen ääripää.

Turha on ohituskaistalla roikkua toisen perseessä kiinni, jos edellä oleva ajaa asianmukaisesti. Lukemattomia kertoja on ollut esim. sellaisia tilanteita, jossa takana oleva kuski ei tajua, että kyllä minäkin kovempaa menisin, mutta edessä oleva 5km jono ohituskaistalla "hieman" hidastaa menoa. Silti siellä ollaan naama ympäri ja manataan vain edellä olevaa kuskia, kunnes tehdään idioottimainen ohitus oikealta juuri minun eteeni, ja sama meno jatkuu sitten taas seuraavan auton kanssa.

Vituttaahan se, vaikka olisi hyvälläkin fiiliksellä liikenteessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Päivittäin saisi aikaan peltikolarin jos ei niistä välittäisi. Tosin ehkä ne sitten oppisi väistämään.

Jepjep, ei ollut tarkoitus mitenkään provoilla, vaan hah-hah-hauskuutella vaan stereotypioilla.
Kuitenkin, seuraavan kerran kun mielessä käy omavaltainen opetus bussin ratissa, muistele tieliikennelakia ja varsinkin tummennettuja osia:

Tieliikennelaki kirjoitti:
Tien antaminen pysäkiltä lähtevälle linja-autolle

Jos pysäkillä olevan linja-auton kuljettaja tiellä, jolla suurin sallittu nopeus on enintään 60 km/h, osoittaa suuntamerkillä aikovansa lähteä liikkeelle, samaa tai viereistä ajokaistaa pysäkkiä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on vähennettävä nopeutta ja tarvittaessa pysäytettävä, jotta linja-auto voi esteettä lähteä pysäkiltä. (7.5.1997/414)

Huolimatta 1 momentin säännöksestä linja-auton kuljettajan on noudatettava erityistä varovaisuutta vaaran välttämiseksi ja annettava suuntamerkki siten kuin 35 §:ssä säädetään.
------
35 § Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä.

Uskon oikeasti että tosi hyviä bussikuskeja on tosi paljon ja sinä olet yksi heistä, mutta osa porukasta ei tunnu sisäistävän etujen mukana tulevaa velvollisuutta, vaan ainoastaan tummentamattomasta kohdasta pidetään tiukasti kiinni. Varsinkin tuo "tarpeetonta estettä" on mielenkiintoinen juttu, tarkoittaako se esim. sitä, että jos takaa on tulossa vain yksi auto, on tarpeetonta tunkea sen eteen, sensijaan että odottaisi auton menevän pysäkin ohi?
Mutta ihan varmasti henkilöautoilijoista suurempi osa törttöilee liikenteessä, eikä tiedä säännöistä juuri mitään.

edit: Ihmettelen muuten, että mikä on palstan politiikka aiheen vierestä keskustelussa? Tämäkin sinänsä asiallinen, mutta täysin sivuraiteelle ajautunut bussikeskustelu sopisi ihanasti omaan, jo olemassa olevaan ketjuunsa, mutta väännetäänkö tässä ketjussa niin kauan kunnes modet päättää nämä viestit siirtää? Vai onko määrätty, että tässä täytyisi ilmoittaa että toivon vastaukset tähän viestiin bussiketjun puolelle? Vai pitäisikö vain ilmoittaa että kirjoitukseni on jo siellä, lukekaa sieltä?
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Koska se on hauskaa. Ihmiset fanittavat eri asioita; jotkut firmoja ja näiden tuotteita, jotkut laulajia ja jotkut jopa SaiPaa.
Ei sitä tarvitse erityisen vakavasti ottaa.
Kuka tässä nyt mitään vakavasti on ottanut. Ihmetyttää se silti.

Veikkaanpa kuitenkin, että suurin osa ihmisistä ymmärtää helpommin huononkin jääkiekkoseuran fanituksen, kuin puhelimen tai sen valmistajan fanituksen.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Venäjältä se Smena on aina lähes ikäluokasta riippumatta aika vakuuttava sakki. Varmaan treenimentaliteetti hieman eri kuin täkäläisillä junnujengeillä.

Mulla on vielä sellainen käsitys, että ilmoittavat joukkueensa vanhemman ikäluokan sarjaan Hesacupissa. Tuolta taitavat olla nykystaroista ainakin Kerzhakov ja Arshavin lähtöisin, kertonee jotain tasosta...
 
Vastaan nyt vielä tänne ja jos aiheesta enemmän on tarvis keskustella niin siirrytään sitten toiseen ketjuun. Tosiaankin välillä ottaa päähän nuo säännöistä piittaamattomat henkilöautoilijat, mutta ei viitsi tarkoituksella vaaraa tai vahinkoa auttaa. Olkoonkin ettei itseni tarvitsisi noita vahinkoja maksaa. Mutta kyydissä saattaa olla lastenrattaat jotka kaatuvat aika helposti, koska harvoin niitä kiinni laitetaan. Olen kyllä välillä ns. hivoitellut noita henkilöautoja sen myönnän. Jos se vaikka hieman säikäyttäisi noita idiootteja. En ihmettele yhtään jos joillain bussikuskeilla ei enää se hermo pidä ja aletaan ajaa röyhkeästi. Koska niinhän ne henkilöautotkin tekee. Itse kuitenkin koitan pitää maltin mukana, vaikka en muuten itseäni kovin erinomaisena kuskina pidä. Kun ei sitä ole kauaa edes alalla ollut. Onneksi suurin osa autoilijoista on kuitenkin fiksuja, noita vähemmän fiksuja vaan tuntuu olevan myös aika paljon. Vaikka niitä kuinka vituttaisi bussit, kannattaisi miettiä siellä olevia ihmisiä. Kovin järkevää aiheuttaa äkkijarrutus kun siellä kyydissä saattaa olla ne lastenrattaat. Ja ei niillä muillakaan matkustajilla turvavöitä ole.
 
Onpas hyvä juttu, että Jatkoajasta löyty myös bussikuski. Pieni kysmys siis pikkukatille. Itseäni on suunnattomasti ihmetyttänyt se, että kun odotan tienristeyksessä kantatielle kääntymistä, niin bussit ajavat nokkani edestä viuhahtaen risteyksen jälkeiselle pysäkille. Eihän asiassa muuta, mutta kun sillä bussilla on ollut vilkku päällä oikelle jo satoja metrejä ennen risteystä, niin aamupöppörössä tai paikkaa tuntemattomalle siinä risteyksestä voi käydä vielä hassusti(nopeusrajoitus 80 km/h), koska luulee bussin kääntyvän risteyksestä oikealla.

Mitähän bussikuskeille opetetaan vilkunkäytöstä tällaisissa paikoissa?
 
Koitan nyt jotain vastata Ohmille ja muillekin asiaa pohtiville. Meille ei oikeastaan ole opetettu mitään tuon asian suhteen esim. kurssin aikana. Itsekin olen pohtinut miten tuon asian kanssa aina tekisi. Kun se vilkku pitäisi kuitenkin ajoissa laittaa päälle kun alkaa hidastamaan vauhtia. Ettei tule takana olevalle autolle yllätyksenä. Jos paikassa on hyvä näkyvyys ja ne risteyksessä olevat autot näkee sen pysäkin ja siinä seisovat ihmiset niin oletan että ne autoilijat ymmärtää minun menevän pysäkille. Pysäkit heti jonkun risteyksen jälkeen on aika ilkeitä just tän takia. Onneksi niitä ei kovin paljon ole tässä kaupungissa. Jossain "pimeässä" paikassa taas en sitä vilkkua ihan niin ajoissa laita. Hiljennän vaan vauhtia pikkuhiljaa ettei takana tulevalle tule sitä yllätystä. Kerran henkilöautolla ajaessa laitoin vilkun oikealle koska ryhmityin oikealle kaistalle. Viereisen huoltoaseman pihasta meinasi tulla mersu päälle. Kuvitteli siis että menen huoltsikalle. En sitten tiedä kumman vika olisi ollut. Itse olin hieman ajatuksissani enkä ajatellut että se mersu saattaa niin luulla, mutta en mitenkään liian ajoissa sitä vilkkua kuitenkaan laittanut. Kun se kaista alkoi heti sen huoltsikan vierestä. Eli aika vittumainen paikka. Bussilla ajaessa taas olettaa enemmän että muut autoilijat pitävät sitä jopa todennäköisenä että se bussi siihen pysäkille menee. Tai että tässä kaupungissa kaikki täällä asuvat tietävät suunnilleen jo ne bussireitit ja sen ettei ne siihen kadulle/kujalle ole kääntymässä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kerran henkilöautolla ajaessa laitoin vilkun oikealle koska ryhmityin oikealle kaistalle. Viereisen huoltoaseman pihasta meinasi tulla mersu päälle. Kuvitteli siis että menen huoltsikalle. En sitten tiedä kumman vika olisi ollut.
Mersun vika se olisi ollut.
 

d2uce

Jäsen
Onko tuo väistämisvelvollisuus voimassa aina, kun bussilla on vilkku vasemmalle?

Oltiin tulossa kaverin autolla joskus muutamia vuosia sitten keilaamasta ja kaveri lähti sitten ohittamaan edellä ajavaa bussia. Oltiin siinä n. puolessa välissä bussia, kun se laittaa vilkun vasemmalle ja lähtee ohittamaan sen edellä ajanutta autoa.

Onneksi oli sen verran tilaa toisen kaistan pientareella, ettei tarvinut peltiä rytätä.

Onko bussikuskeille opetettu joku nyrkkisääntö, että kun vilkku on vasemmalle, ei tarvitse välittää mistään mitään. Minkälaisia mahtavat olla siviilikuskeina? Itse kun en ainuttakaan henkilökohtaisesti tunne, niin olisi mukava tietää.
 

Rocco

Jäsen
Mersun vika se olisi ollut.

En menisi takuuseen. Vilkkua ei myöskään saa käyttää siten, että se antaa virheellisen kuvan ajoneuvon aikomasta reitistä. Jos on kaksi risteystä tai vaikka kuvattu huoltoasema ja risteys lähekkäin, vilkkua on käytettävä siten ettei väärinkäsitystä voi syntyä. Eli vasta sen risteyksen kohdalla tai heti sen jälkeen vilkku vasta päälle.

"Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä." Tämä siis tieliikennelaista.

Tuo voidaan tulkita samaksi rikkeeksi kun ilman vilkkua kääntyminen. Tokikin kaikki riippuu lopulta tilanteesta itsestään, ja paikasta missä tällainen voi olla mahdollista tapahtua.

Tuo bussi + bussipysäkki heti risteyksen jälkeen on kyllä mielenkiintoinen tilanne, sillä siinähän tällaisia tilanteita tulee usein. Uskon kuitenkin ettei kukaan sivutieltä eteen tule. koska tieten tahtoen bussin eteen ajaminen johtaa aina siihen että itselle käy huonosti. Lisäksi kun bussi on niin suuri ajoneuvo ettei risteyksessä odottaessa takuulla näe tuleeko bussin takaa muita ajoneuvoja. Se on taas sitten liikenteen vaarantamista jos tielle kääntyy eikä varmista onko muita ajoneuvoja tulossa.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on vielä sellainen käsitys, että ilmoittavat joukkueensa vanhemman ikäluokan sarjaan Hesacupissa. Tuolta taitavat olla nykystaroista ainakin Kerzhakov ja Arshavin lähtöisin, kertonee jotain tasosta...

Smena ei taida tänä vuonna osallistua kuin C14-ikäluokkaan? Kävin tsiigaamassa Smena-KaPy -matsin ja olihan se venäläisten komeaa näytöstä. Muistaakseni 12-0 voitivat. Aivan älyttömän nättiä peliä pelasivat, seinäsyöttöjä käyttivät jatkuvasti ja siirtelivät palloa koko ajan pelaajalta toiselle. KaPy pääsi ainoastaan kaksi kertaa laukomaan kohti venäläisten maalia.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Onko tuo väistämisvelvollisuus voimassa aina, kun bussilla on vilkku vasemmalle?

Autokoulussa (joskus siis kymmeniä vuosia sitten) kävi sellainen tilanne, että meinasi bussi tulla kylkeen. Mutta bussi teki pysäkillä vaan stiplun, eli kävi pyörähtämässä. Ei pysähtynyt, vaan hidasti pysäkille ja päätti jatkaa vauhdista matkaa.

Tuolloin röökinhajuinen opettajani sanoi ettei bussi saa tulla eteen, ellei se ole kertaalleen pysähtynyt.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja ne ketkä kiilaa sieltä eteen on just tuollaisia hieman kusipään oloisia tyyppejä, ainakin mitä pystyy auton ja kuskin ulkonäön perusteella sanomaan.

Olen varmaan tyhmä, mutta ihmettelen, miten kuskin kusipäisyyden pystyy päättelemään auton ulkonäöstä. "Tolla on punanen auto, se on joku raivohullu"? ja "Tolla on saksalainen auto, se on varppina natsi"?

Onko aiheesta taulukkoa saatavilla, niin tietää jatkossa varoa puhumasta vääränlaista autoa ajaville, koska ne kuitenkin ovat mulkkuja? Linkkejä, kiitos.
 
Olen varmaan tyhmä, mutta ihmettelen, miten kuskin kusipäisyyden pystyy päättelemään auton ulkonäöstä. "Tolla on punanen auto, se on joku raivohullu"? ja "Tolla on saksalainen auto, se on varppina natsi"?

Yleensä kyseessä on joku saksalainen auto ja ratissa ehkä 30-45v mies. Pitää kasvattaa pippeliään ajamalla uudella mersulla/bemarilla/audilla. Ja kenties se kasvaa lisää jos kiilaa ison auton eteen. Joo, ehkä hieman yleistystä ja kyseisissä automerkeissä mitään vikaa ole, vaikka itse en niitä haluaisi. Mersu on linja-autona ainakin täysin susi. Ja eikä tietenkään kaikki kyseisten autojen kuskit sellaisia ole. Voin joku kaunis päivä vaikka laatia taulukon eteen kiilaavien autojen merkeistä. Tänään niitä ei tainnut tulla yhtään, ainakaan kovin törkeitä.
D2uce: Minä ainakin ajan samalla tavalla henkilö- ja linja-autolla. Tai tottakai siinä jotain eroa on, mutta siis liikennesääntöjä noudattaen. Väistän myös pysäkiltä lähtevää bussia. Bussilla ajaessa taas on välillä hieman pakko luopua etuajo-oikeudestaan. Esimerkki tältä päivältä: Olen kääntymässä oikealle ja siinä risteyksessä on auto, jolla on kolmio. Ei siitä kuitenkaan pysty kääntymään ennenkuin laskee sen auton pois siitä risteyksestä. Koska keulan ylitys on melkein pari metriä ja vaatii sen vastakkaisen kaistan aika usein kun kääntyy. Tämäkin olisi hyvä jos ihmiset sen tajuaisi. Tai ehkä niistä on sitten kivaa pakittaa kun se bussi ei muuten mahdu kääntymään sen takia kun se henkilöauto on ajanut liian pitkälle risteyksessä. Tämän seikan takia en myöskään suosittele sitä että "pujahtaa" siitä risteyksestä kun bussilla on vilkku oikealle. Vaikka se sitten kääntyisikin. Saattaa tulla pientä kolhua jos ei ehdi alta pois ja bussi ei ehdi reagoimaan. Sekin kannattaa muistaa ettei niissä ole ihan parhaat jarrut ja pelkästään se jarruviive on noin sekunnin. Jotta ei ihan ot:ksi mene niin ihmetellään sitten miten tuo bussiliikenne tässäkin kaupungissa kannattaa. Iltapäivän ajossa oli parin tunnin aikana ehkä 5 matkustajaa ja koko päivän käteismaksuista saadulla rahasummalla ei kata edes meikäläisen palkkaa saati sitten polttoaine ym. kuluja. Tosin iltaisin ja kesäisin on muutenkin hiljaista.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
pikkukatti kirjoitti:
Olen kyllä välillä ns. hivoitellut noita henkilöautoja sen myönnän. Jos se vaikka hieman säikäyttäisi noita idiootteja.

varmaan tahallaan etsii sen isoimman setelin taskustaan. En ihmettelisi tätä yhtään

Tuntuu joskus että tää ammatti on yhtä vihattu kuin poliisin tai vartijan ammatti. Itse annan asiakkaalle vaihtorahana yleensä pelkkiä kolikoita, en pelkästään vastavittuiluna vaan koska siihen seuraavan päivän pohjakassaankin on jätettävä niitä seteleitä.

Tuo olisikin hyvä idea. Mutta eiköhän siitä alkaisi asiakkaat narista.

Ihmettelen miten ihmeessä bussikuskit ovat varsin vittumaisessa maineessa ammattiryhmänä...
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Onko tuo väistämisvelvollisuus voimassa aina, kun bussilla on vilkku vasemmalle?

Pysäkiltä lähtevää bussia pitää väistää aina kun nopeusrajoitus on 60 km/h tai pienempi. Väistämisvelvollisuus ei siis koske mitään ohitustilanteita tms. Eikä kaistanvaihtoja, vaikka bussikuskit yleisesti ilmeisesti niin luulevat.

Tampereella on Hervannan valtaväylällä kaupunkiin päin tullessa vittumainen paikka Lukonmäen kohdalla, kun pysäkki on juuri ennen ohitustielle lähtevää liittymää. Siinä on rajoitus 70 km/h, mutta onnikat lähtevät pysäkiltä tamperelaiseen tapaan, eli ensin liikkelle ja sitten vasta vilkku. Peilitkin ovat vain koriste. Teiskontie on muuten toinen esimerkki, 70 rajoitus ei estä busseja koukkaamasta surutta eteen.

Annan toki linkkarille tilaa aina kun se on järkevää. Toivoisin toki pelisilmää dösäkuskeiltakin. Eli onko pakko pakottaa hiljentämään ja väistämään, oli siihen oikeutta tai ei, jos takanani on piiiiitkä väli ennen seuraavaa autoa.

Paunun kuskit autokouluun!

t. hanu
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pysäkiltä lähtevää bussia pitää väistää aina kun nopeusrajoitus on 60 km/h tai pienempi. Väistämisvelvollisuus ei siis koske mitään ohitustilanteita tms. Eikä kaistanvaihtoja, vaikka bussikuskit yleisesti ilmeisesti niin luulevat.

Paunun kuskit autokouluun!

Eikös tuo väistämisvelvollisuus ole voimassa taajama-alueella. Taajaman ulkopuolellakin voi olla nopeusrajoitus 60km/h tai alle.

Eikös tuo paunulainen olekin "josse tulee"?
 
Ihmettelen miten ihmeessä bussikuskit ovat varsin vittumaisessa maineessa ammattiryhmänä...

Niinpä. Jostain syystä sain kuitenkin työharjoittelusta kiitettävän asiakaspalvelusta. Eilen viimeksi tuli asiakkailta positiivista palautetta. Se on hyvä jos sinua ei koskaan vituta vittumaiset asiakkaat tai liikenne kaupungeissa. Vittumaisia asiakkaita ei onneksi kovin usein tule, mutta tuo liikenne on toisinaan aika kaameaa. Siinä kun keskimäärin 8 tuntia ajelet päivän aikana kaupungilla niin ehtii nähdä kaikkea. Entä jos sinun eteesi kiilattaisiin kolmion takaa useita kertoja päivässä? Eihän se varmaan vituttaisi ketään... Ai niin bussikuskeja ei saa vituttaa tai ne on itse vittumaisia. Outoa kyllä, kukaan työkavereista ei ole osoittautunut mitenkään ikäväksi ihmiseksi. Hiton mukavaa porukkaa. Toisin kuin edellisessä työpaikassa toisella alalla.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
onnikat lähtevät pysäkiltä tamperelaiseen tapaan, eli ensin liikkelle ja sitten vasta vilkku.

Tämä on kyllä helppo allekirjoittaa. Hämäläiset on varmaan kytkeneet vilkun jotenkin siihen rattiin. Eli kun tarpeeksi on kääntänyt ratista niin vilkku menee päälle. Missään muualla ei bussikuskit ole samanmoisia kyrpiä tuon vilkun käytön kanssa.

Niinpä. Jostain syystä sain kuitenkin työharjoittelusta kiitettävän asiakaspalvelusta.

Pakko kysyä tarkentava kysymys. Arvosteliko sinut asiakkaat, muut autoilijat vai esimies?
 
Pakko kysyä tarkentava kysymys. Arvosteliko sinut asiakkaat, muut autoilijat vai esimies?

Joku esimieshän se oli. Ja istui kyydissä pari tuntia, joten kai se nyt huomasi miten ajan ja kohtelen ihmisiä. Enkä mitenkään muuttanut tapojani tavallisesta kun hän oli kyydissä. Ei kai noita arvosteluja tee kukaan muu kuin joku esimies. Ja kuten sanoin viimeksi eilen tuli positiivista palautetta asiakkailta. Negatiivista ei ole vielä tullut. Kerran tosin eräs humalainen kävi jotain riehumaan, mutta siihen minä en vaikuttanut. Ei nuo lipun hinnat ole kuitenkaan minun vika. Muut autoilijat myös joskus kiittävät liikenteessä kun annan heidän mennä ensin tms. Tuo audi-kuskin tööttäys on ainoa "negatiivinen" palaute ja sekin oli hänen oma vikansa. Hänellä oli tarpeeksi aikaa hiljentää ja katsoin tietenkin että ehdin siitä välistä. Tää riittää nyt tästä aiheesta, miulla on vapaa päivä eikä jaksa nyt työasioita. Lähden ihmettelemään liikennettä vaihteeksi henkilöautolla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös tuo väistämisvelvollisuus ole voimassa taajama-alueella. Taajaman ulkopuolellakin voi olla nopeusrajoitus 60km/h tai alle.

Niinkuin tuossa pari viestiä aikaisemmin lainatussa lainkohdassa sanotaan, niin "Jos pysäkillä olevan linja-auton kuljettaja tiellä, jolla suurin sallittu nopeus on enintään 60 km/h, osoittaa suuntamerkillä aikovansa lähteä liikkeelle, samaa tai viereistä ajokaistaa pysäkkiä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on vähennettävä nopeutta ja tarvittaessa pysäytettävä, jotta linja-auto voi esteettä lähteä pysäkiltä." Eli myös haja-asutusalueella. Ei kai tuo "viereistä ajokaistaa" muuten tarkoita sitä, että myös se pysäkistä kauempi kaista joutuu väistämään? Mikä on pysäkin kanssa sama ajokaista? Kuinka "syvä" pitää pysäkin olla, että kaksikaistaisella tiellä pysäkki ei ole oikean kaistan kanssa "samaa kaistaa"? Niinhän bussikuskit sitä ainakin tulkitsee, että samalla vilkulla vaan pysäkiltä kauemmalle kaistalle, väistäkää saatana.

Hämäläiset on varmaan kytkeneet vilkun jotenkin siihen rattiin. Eli kun tarpeeksi on kääntänyt ratista niin vilkku menee päälle.

Vilkku, tuo kääntymisen muistomerkki.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Onko MTV3:kin nykyään joku maksukanava kun kaikki muut näkyy, mutta kolosen kohdalla pyytää korttia. Kaiken hyvän lisäksi mun plustv-kortille olisi pitänyt ladata 1kk ilmaista katseluaikaa, mutta ei sieltä mitään näy, paitsi yhdeltä kanavalta tekstit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis oikeasti kun aina välillä törmää miehiin jotka syövät jotain mansikoita. Ja se mitä olen huomannut on se, että juuri nämä samat miehet ovat lähes täysin naisen tossun alla. Tai no itse en tunne kuin kaksi mansikoita syövää miestä, sukulaisia molemmat, mutta toinen vaan vaimonsa kautta. Mutta siis kaupoissakin kun näkee välillä niiden mansikkapisteiden edessä joitakin miehiä, niin jopa niiden pukeutumistyylikin viittaa naisen tossun alla olemiseen. Tämä on ihan tosi juttu. Kattokaapa vaikka itse seuraavan kerran tätä asiaa lähimarketissa.

Itse en ole miehenä koskaan kehdannut mansikoita ostaa, joten älkää mua liittäköö mansikoihin, vaikka niistä nyt kirjoitinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös