Ihmettelyketju

  • 6 373 429
  • 38 790

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jonkunlaista suojeluakin noiden suhteen taidettiin harrastaa.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805307726130_ul.shtml
Kyllä heidän asuinalueita suojellaan ja katsellaan, ettei ulkopuolisia, ts turisteja lähde heitä etsimään.
Itse ihmettelen, että on se ihme, kun Jaguar-autoilijan ei tarvitse ryhmittyä ollenkaan. Jakulaari ilmeisesti nauttii erityisasemasta, jolloin ei tarvitse ryhmittyä ja siten saa aiheuttaa vaikka minkälaisia jonoja. Tuleehan se tietysti paremmin huomatuksi, mutta ruuhka-aikana aiheuttaa enemmänkin pahennusta. Kiitos.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Muistelisin nähneeni dokumentin noista sademetsissä elävistä heimoista. Sen mukaan niitä siellä olisi useita, ja jotkut eivät siedä nykyihmisiä lähellään ollenkaan, olivat kuulemma tappaneet useammankin kuvaajan. Sitä en muista kerrottiinko tässä dokumentissa sitä, kuinka tietoisia nämä heimot ovat nykymaailmasta. Jonkunlaista suojeluakin noiden suhteen taidettiin harrastaa.

Kyllähän näitä modernin maailman ulkopuolelle jääneitä/jättäytyneitä heimoja löytyy melko runsaastikin enimmäkseen Etelä-Amerikasta. Toiselta suunnalta mielenkiintoinen esimerkki on Intian valtameren Andamaaneilla elävä Sentinelese-heimo, joka nousi yleisempään tietoisuuteen vuoden 2004 tsunamin jälkeen, kun aluksi epäiltiin koko heimon huuhtoutuneen olemattomiin.

Tämän lisäksi itse hieman ihmettelen yksityisten pysäköinninvalvontafirmojen toiminnan logiikkaa. Usein näissä valvonnasta ilmoittavissa kylteissä todetaan, että ehtojen vastainen pysäköinti kielletty ja jatketaan, että pysäköimällä hyväksyt ehdot. Luulisi, että nämä ehdot olisi esitettävä jossakin autoilijalle mikäli ne hyväksyy ainoastaan ajamalla parkkipaikalle vai ovat ne yksinkertaisesti yhtä kuin pysäköintiajoista ja mahdollisista paikkavarauksista ilmoittavat merkit sekä maalilla merkityt paikat asfaltissa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minkä ihmeen takia saippuakuplapuhaltimissa vai mikä lieneekään virallinen nimi on yleensä aina kuulapeli korkissa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen jengiä, joka kehuskelee tuloillaan, jotka saavutetaan älyttömillä ylityömäärillä. Onhan se tietysti kova juttu, että tuntipalkka nousee yli kympin, kun seistään hihnan vierellä kolmattatoista tuntia. Ei ylitöissä mitään pahaa sinänsä ole, mutta ihmetyttää, ettei joillain ole muuta elämää duunin ja nukkumisen lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Ihmetyttää kun joka toisella pikkupojalla jonka näkee ulkona on energiajuoma kädessä.Ei kait ne varmaan kovinkaan terveellisiä ole, mikä lie buumi.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Ihmetyttää kun joka toisella pikkupojalla jonka näkee ulkona on energiajuoma kädessä.Ei kait ne varmaan kovinkaan terveellisiä ole, mikä lie buumi.

Saman olen pannut merkille. Näköjään se on kakaroilla muotia kulkea energiajuoma kädessä kiskomassa Fairyn ja Tolun sekoitusta lärviin. Itse en ole ikinä ymmärtänyt noiden energiajuomalitkujen perään. No, tykkää ken tahtoo...
 

J.Petke

Jäsen
Saman olen pannut merkille. Näköjään se on kakaroilla muotia kulkea energiajuoma kädessä kiskomassa Fairyn ja Tolun sekoitusta lärviin. Itse en ole ikinä ymmärtänyt noiden energiajuomalitkujen perään. No, tykkää ken tahtoo...

Itse tykkään energiajuomista ihan vaan niiden maun takia. Yhtä paljon se virkistää kuin kylmä colakin mutta maku on vaan jotenkin hyvä. Siitä saa myös hyvän lisän drinkkeihin niin halutessaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää kun joka toisella pikkupojalla jonka näkee ulkona on energiajuoma kädessä.Ei kait ne varmaan kovinkaan terveellisiä ole, mikä lie buumi.

Ihmetyttää mitä sellaista energiaa niistä luullaan saatavan, mitä ei limusta saa. Sokerihan niissä on ainoa energia. Kofeiini ja tauriinihan ovat piristeitä eikä mitään vitun energiaa.
 

julle-jr

Jäsen
Ihmetyttää mitä sellaista energiaa niistä luullaan saatavan, mitä ei limusta saa. Sokerihan niissä on ainoa energia. Kofeiini ja tauriinihan ovat piristeitä eikä mitään vitun energiaa.
Näin juuri, energiajuoma on järjetön nimitys kyseisille tuotteille. Rypsiöljyä voisi kutsua energiajuomaksi, siinähän taitaa olla ~700 kcal energiaa per 100g.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jostain luin joku aika sitten - siinä teille viitettä kerrakseen - että energiajuomat olisivat jonkinmoinen statusjuttu pikkupojille, kun tupakkaan ja kaljaan ei vielä viitsitä kajota. No, ehkä hiukan turhan mustavalkoinen näkemys, mutta varmasti totta toinen puoli. Tölkkikamaa jne.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Jostain luin joku aika sitten - siinä teille viitettä kerrakseen - että energiajuomat olisivat jonkinmoinen statusjuttu pikkupojille, kun tupakkaan ja kaljaan ei vielä viitsitä kajota. No, ehkä hiukan turhan mustavalkoinen näkemys, mutta varmasti totta toinen puoli. Tölkkikamaa jne.

Niinpä, eiköhän koko "energiajuoma-brändi" ole suunnattu alle 18-vuotiaisiin. Ei niistä mitään hyötyä ole mihinkään paskan vertaa mutta saadaanpahan niitäkin myytyä sillä verukkeella että niissä muka on jotain potkua.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi miesten on pudotettava wc-pöntön istumarinkula alas? Tasa-arvoako? Olen porissut monien muijien kanssa tästä asiasta. Kaikki ovat käärmeissään, jos vastakkainen sukupuoli on jättänyt rinksan ylös.

Eikö se olisi tasa-arvoa, jos naiset nostaisivat rinkulan ylös, jotta miesten ei tarvitsisi erikseen nostaa sitä muovista istumastydeemiä ylös? Mikä siinä on naisilla niin kauheaa?

Miksi teille pitää asettaa se pyörylä valmiiksi pillun alle? Ja miksi te olette niin vihaisia, jos rinksa ei ole valmiina pimperoisen alla? Onko se niin helevetin kamalaa ja vaikeaa laskea rinksa alas? Kun käyt parahin nainen seuraavan kerran kusella niin nostapa rinkula ylös, ettei miehen tarvitse vaivautua moiseen suoritukseen.

Mikä naisista tekee tässä asiassa niin tasa-arvoisemman miehiin nähden?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Energiajuomista mieleni harhautui sivupolulle kuten usein käy, eli urheilujuomiin. Urheilujuomien tarkoituksena lienee tankata elimistön energiavarastoja lisäenergialla eli kaloreilla mahdollisimman tehokkaasti. Tähän asti pysyn kärryillä.

Mitä mitä ovat nämä Light-urheilujuomat? Urheilujuomia, joissa on vähemmän kaloreita ja jotka ovat siis heikkotehoisempia kuin tavalliset urheilujuomat tässä nimenomaisessa käyttötarkoituksessa. Where´s the beef??

"Nyt saat 30% vähemmän tehoa samaan hintaan! Osta siis 72-oktaanista bensiiniä 95:n sijaan!" Olisikohan rypsiöljy hyvää urheilujuomana?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Niinpä, eiköhän koko "energiajuoma-brändi" ole suunnattu alle 18-vuotiaisiin. Ei niistä mitään hyötyä ole mihinkään paskan vertaa mutta saadaanpahan niitäkin myytyä sillä verukkeella että niissä muka on jotain potkua.
Nimenomaan. Pointti noissa energiajuomissa on se, että kun viinaa ei vielä saa niin juodaan sitten energiajuomia, että saa pää edes sekaisin jollain tavalla. Onnea vaan yrittäjille. Itse olen käyttänyt energiajuomia lähinnä siihen, että ylitöissä väsyneenä on jaksanut painaa loppuun asti. Kerran join sen verran lyhyeen aikaan niin paljon, että tärisin hyperaktiivisena koko loppuvuoron ja oli pakko tehdä koko ajan jotain. Keinotekoinen AD/HD ei ole kovin kiva juttu. Kusetusta kaikki tyynni. Itsehän juon tällä hetkellä Gambinaa ja se on oikeaa tavaraa :) En tosin suosittele kenellekään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Mikä naisista tekee tässä asiassa niin tasa-arvoisemman miehiin nähden?

Miten niin tässä asiassa? Onko sulta jäänyt huomaamatta pari muutakin asiaa?

Itselleni olen kuullut selitettävän tätä asiaa siten, että nainen ei halua juuri manikyyrista (á 200 € tai sinnepäin) tultuaan kosketella aatelisilla sormillaan tuota miesten ympäriinsä kuseskelemaa muovirinkulaa.

Miehelle taas on suotu armollinen etuoikeus koskea siihen naiselliseen valtaistuimeen sormillaan toivossa, että elämän eliksiiristä, jota monet miehet hulluuteen asti janoavat, voisi kenties häivähdys tarttua hänenkin sormiinsa tässä operaatiossa. Jotenkin näin se tasa-arvo tässä(kin) asiassa menee.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mitä mitä ovat nämä Light-urheilujuomat? Urheilujuomia, joissa on vähemmän kaloreita ja jotka ovat siis heikkotehoisempia kuin tavalliset urheilujuomat tässä nimenomaisessa käyttötarkoituksessa. Where´s the beef??

En tiedä, mutta hellepäivänä hikoillessa voi hyvinkin tulla ostetuksi tällainen light-urheilujuoma, jossa ei ime turhia kaloreita, mutta joka toisaalta sammuttaa janon tehokkaasti. Ei tässä maratonilla olla, mutta janottaa niin... Toki vesijohtovesikin sen tekee noiden superlightien kohdalla melko samalla tavalla, mutta kuitenkin.

Uleåborgir kirjoitti:
Miksi miesten on pudotettava wc-pöntön istumarinkula alas?

Mikset kuse rinkula alhaalla, mutta et rinkulalle? Tai jos motoriikka esim. aamuyöstä tökkii, niin kukaan ei näe istumistasi.
 

d2uce

Jäsen
Mikset kuse rinkula alhaalla, mutta et rinkulalle? Tai jos motoriikka esim. aamuyöstä tökkii, niin kukaan ei näe istumistasi.

Ja miksei kusisi siihen rinkulalle jos ei ole edes oma vessa? Minä kusisin vielä vessapaperirullienkin päälle jos joku valittaisi, ihan vaan kostoksi.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Nyt tulee lievä offtopic. Kun olen väsynyt, eli esimerkiksi kesken unien, kusaisen istualteen. Muuten aina suoraan posliiniin. Välirengaskiekkohässäkkä on tässä vain tiellä.
/offtopic
----
Ihmettelen suuresti kuinka kaverini voi saada viikossa niin monta rekisterinumeroa bongattua, jotka ovat vieneet itseltä 6kk.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kaikki edellämainitut ihmettelyt liittyvät siihen, kuinka voisi rationaalisesti kusta sen rinkulan läpi. Siitä ei ole naisen kanssa kyse. Kyse on vallankäytön välineestä.

Jos opettelet työn ja tuskan kautta käyttämään sitä rinkulaa naisesi toivomalla tavalla, ei se johda mihinkään. Konkreettisin seuraus on, että seuraavaksi keskustelette WC-paperirullan asennosta telineessä, hammasharjojen oikeaoppisesta mukeihin sijoitteluista sekä jos riittävän pitkälle pääsette niin saippuan värin soveltuvuudesta pyyhkeiden väreihin.

Tämän tarkoitus ei ole sanoa, että kaikki on toivotonta, vaan lähinnä ilmaista että antakaa naisellenne tilaa olla tyytymätön johonkin, joka on teille itsellenne kaikkein vaivattominta. Täydellistä maailmaa ei parísuhteessa voi saavuttaa.

EDIT: Ei sillä ettenkö itsekin painisi näiden asioiden kanssa päivittäin. Mutta viidentoista vuoden jälkeen olen (ehkä) pikkuhiljaa alkanut ymmärtää edes jotakin siitä, mistä on kysymys.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Miksi miesten on pudotettava wc-pöntön istumarinkula alas?

Paha mennä sanomaan mistä tuokin johtuu, tosin oma muija ei ole ikinä jaksanut tuostakaan turhuudesta nipottaa. Olen kuitenkin kehittänyt tähän visaiseen wc-rinkula mysteeriin semmoisen ratkaisun, että kusemisen jälkeen lasken rinkulan että kannen alas. Tällöin nainenkin saa harrastaa wc-pönttö urheilua ennen toimitustaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Paha mennä sanomaan mistä tuokin johtuu, tosin oma muija ei ole ikinä jaksanut tuostakaan turhuudesta nipottaa.

Se johtuu siitä että nainen haluaa alistaa miehen tahtoonsa. Kitinää ja vittuilua turhista asioista kunnes mies ei enää jaksa ja luovuttaa ja tekee kiltisti kaiken niinkuin nainen haluaa. Onneksi kaikki naiset eivät ole turhasta nalkuttavia ämmiä.

Itse ihmettelen sitä miksi parisuhteessa olevat ihmiset eivät kehtaa käydä veskissä ovi auki kun toinen on paikalla. Kai se nyt on sama piereekö vieressä vai paskantaako veskissä, samat aromit sieltä tulevat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi miesten on pudotettava wc-pöntön istumarinkula alas?
Onpas tässä ketjussa viime aikoina pohdittu paljon itseänikin mietityttäneitä asioita. Toi wc-pöntön rinkulajuttu on kyllä aivan uskomaton. Ei tommoisissa asioissa tietenkään missään nimessä voi kyllä antaa muijille periksi. Omalla ämmällä on pari muutakin aivan uskomatonta tapaa. Miksi ihmeessä astioita ei voi ottaa suoraan siitä kuivauskaapista, vaan ne pitää erikseen pistää siihen viereiseen kaappiin, josta ne voi sitten ottaa myöhemmin käyttöön. Enkä mä ole kenenkään muun kuullut kutsuvan sitä tiskipöydän yläpuolella olevaa kaappia kuivauskaapiksi, siis sitä kaappia johon saa lautasen pystyasentoon. Tossakaan naisen logiikassa ei ole mitää järkeä, eikä mitään jolla tota voisi edes yrittää selittää tai mitenkään puolustella. Toinen asia on pyykkien kuivausteline, jossa itse tykkään säilyttää vaatteitani. Miksi ihmeessä mä pistäisin vaatteeni siitä telineestä erillisellä työvaiheella vaatekaappiini, kun kerta siitä kuivaustelineestä ne vaatteet saisi nopeammin ja kätevämmin, ja ilman sitä suoritettua ylimääräistä työvaihetta. Toinen hyvä syy on se, että siitä telineestä näkee suoraan mitkä vaatteet ovat puhtaita ja milloin pitäisi pestä uudelleen pyykkiä. Nuo ovat ehkä kaksi suurinta syytä, ja molemmat puoltavat vaatteiden säilyttämistä suoraan siinä kuivaustelineessä. Yksi huono puoli voisi olla se, että kaikki eivät tykkää nähdä toisten alusvaatteita roikkumassa esillä, mutta tuskin toi nyt kovinkaan suuri syy voi olla. Kuten sekin, että vaatteet voivat hieman pölyyntyä, mutta toisaalta tuulettuvathan ne sitten hieman paremmin kuin tunkkaisessa kaapissa. Itse pidän tuota kuivaustelinettä nurkassa, joten tuskin se kenenkään tiellä siellä on.

Noista teinien energiajuomista olen kanssa samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa. Vaikka itsekin joskus noita ostan, niin pystyn kyllä suoraan myöntämään niiden olevan äärimmäisen teiniä. Kerran baarissakin tilasin sellaisen, häpesin kyllä silmät päästäni sen jälkeen. Tosta on kyllä jo ainakin kolme vuotta aikaa, mutta vieläkin hävettää, ja vieläkin pelkään että koska ne siellä baarissa mukana olleet serkut vittuilee tosta kerrasta. Jos joskus noita tölkkejä ostan, niin tulee se kyllä aika nopeasti juotua ja niin ettei monikaan näkisi. Battery nyt on ehkä kaikkein noloin merkki ja se joku ed tulee hyvänä kakkosena. Ja onhan nykyään niitä vaikka mitä merkkejä olemassa.

Tuota sampion ihmettelemää ylitöiden tekemisellä saadun ison palkan kehumista olen kyllä kans ihmetellyt suuresti.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ja miksei kusisi siihen rinkulalle jos ei ole edes oma vessa? Minä kusisin vielä vessapaperirullienkin päälle jos joku valittaisi, ihan vaan kostoksi.

Kostosta tulikin mieleeni..
Kävin hjalliksen areenalla katsomassa Kerho-jokerit peliä, ja juomien hinnoista suivaantuneena painoin vessassa kusella käydessäni "iso huuhtelu" nappia.
Siitäs sai, niin että kertakaikkiaan tuntui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös