Ihmettelyketju

  • 6 389 514
  • 38 805

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ymmärrän kyllä mielipiteen siinä mielessä, että jos naisen elämä alkaa pyöriä pelkästään ulkonäön ympärillä, ei hän anna itsestään kovin fiksua kuvaa.

Pelkästään? Jos käyttää korkkareita ja tyylikkäitä vaatteita, sekä vielä meikkaa. Tarkoittaako se että elämä pyörii ulkonäön ympärillä? Meille suomalaisille tämä on juu uutta.

Toki nuo slobonaiset vetävät välillä överiksi, mutta Suomessa harvemmin näitä näkyy. Antaa heidän omassa maassaan tehdä mitä haluavat. Täällä en ole pitkään aikaan nähnyt mitään ylilyöntejä. Toki katukuvasta erottaa kyllä ketkä ovat ulkomaalaisia. Tosiasia kuitenkin on, että he pukeutuvat itseään varten, ei miehiä.

Niin ja olen tällaisen ulkomaalaisen naisen kanssa seurustellut ja puhunut asiasta monta kertaa. Olen myös nähnyt suomalaisten vittumaisen ja kateellisen suhtautumisen tähän asiaan.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetyttää miten voi olla alaikäinen ja 1970-luvulla syntynyt vuonna 2008?

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1536538

"Metron alle jäänyt alaikäinen henkilö..." "...1970-luvulla syntynyt..."

Moni voi ihmetellä miten tällaisesta asiasta tulee tänne kirjoittamaan.

Ja aika tapaus muutenkin, lähes nelikymppinen ja edennyt tekemällä voltteja? No joo, vähän ilkeätä menehtyneestä näin kirjoitella, mutta jos surkuhupaisuutta theZ:tan linkistä etsii.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onko joku siis ollut kateellinen sulle vai sille naiselle jonka kanssa seurustelit?

Niin, minun oli sangen kiusallista keskustella parittajan ominaisuudessa naisen hinnasta, joka selvästi oli ulkomaalaisen näköinen, mutta kuitenkin pukeutunut kuin nainen, ei huora. Tällainen käytös saattaa harmittaa myös näitä normaaleja naisia, jotka ovat laittaneet korkkarit/meikin/naiselliset vaatteet.

Samoin joihinkin baareihin oli vaikea päästä ilman tuulipukua ja kolmen promillen känniä. Tietysti suomalainen tuulipukukansa pääsi sisään ilman vittuilua/avautumista myös kolmen promillen humalassa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin, minun oli sangen kiusallista keskustella parittajan ominaisuudessa naisen hinnasta, joka selvästi oli ulkomaalaisen näköinen, mutta kuitenkin pukeutunut kuin nainen, ei huora. Tällainen käytös saattaa harmittaa myös näitä normaaleja naisia, jotka ovat laittaneet korkkarit/meikin/naiselliset vaatteet.

Niin tuoko on kateutta? Veikkaan ettei kysyjä ole ollut hirmu kateellinen sinulle tai naisellesi, jos toista piti sutenöörinä ja toista huorana.

Jos "normaali" nainen laittautuu kunnolla ja tyylikkäästi, niin ei siltä kukaan käy kysymässä hintaa. Toisin on varmasti näiden idästä tulleiden naisten kanssa, jotka vetävät överiksi tuon touhun. Tapauksessasi on varmaan käynyt juurikin näin vaikket itse sitä ole välttämättä huomannutkaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pelkästään? Jos käyttää korkkareita ja tyylikkäitä vaatteita, sekä vielä meikkaa. Tarkoittaako se että elämä pyörii ulkonäön ympärillä? Meille suomalaisille tämä on juu uutta.
Ole hyvä, äläkä kärjistä. Ei kyse ole tästä vaan siitä, että jos kasvorasvapurkin ostaakseen on valmis näkemään nälkää, ovat elämänarvon hieman vinksallaan.

Niin, minun oli sangen kiusallista keskustella parittajan ominaisuudessa naisen hinnasta, joka selvästi oli ulkomaalaisen näköinen, mutta kuitenkin pukeutunut kuin nainen, ei huora. Tällainen käytös saattaa harmittaa myös näitä normaaleja naisia, jotka ovat laittaneet korkkarit/meikin/naiselliset vaatteet.

Samoin joihinkin baareihin oli vaikea päästä ilman tuulipukua ja kolmen promillen känniä. Tietysti suomalainen tuulipukukansa pääsi sisään ilman vittuilua/avautumista myös kolmen promillen humalassa.
Kumma juttu, käytän itse korkkareita, meikkiä ja naisellisia vaatteita eikä minulta ole tultu kysymään hintaa. Pitäisikö olla pettynyt? Ai niin, en näytä venäläiseltä.

Ihmettelen myös, mikä hinku sinulla on tasokkaan daamsii kanssa ollut päästä tuulipukukansan paikkaan. Itse ei astuisi moisiin paikkoihin pikkuvarpaallakaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Toisin on varmasti näiden idästä tulleiden naisten kanssa, jotka vetävät överiksi tuon touhun. Tapauksessasi on varmaan käynyt juurikin näin vaikket itse sitä ole välttämättä huomannutkaan.

Heh, nykyään näkee enemmänkin joka toisen perheen teinityttöjä "tulossa idästä"...

*****

Täytyy muistaa että ei jokaisessa Itä-Euroopan maassa meikkaamisen taustalla ole se rikkaan miehen naiminen vaan se, että vaikeuksista huolimatta ollaan ylpeitä ja selviydytään, näyttämällä edustavalta ja hyvältä. Ei tarkoita minihametta mutta näyttävää ja naisellista pukeutumista kuitenkin, sekä reipasta meikkiä.

Toisessa kulttuurissa se sitten käännetään niin että nainen pukeutuu "halvasti". Mielenkiintoinen sana ja varsin sovinistinen. Miestä houkuttelevan pukeutumisen halveksiminen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen Finnairin asiakaspalvelua. Kysyin heiltä viime viikolla www-sivujen palautelomakkeen kautta yhtä kysymystä, johon sainkin vastauksen sähköpostilla päivää myöhemmin. Tänään sain heiltä uuden vastauksen samaan kysymykseeni. Tällä kertaa todettiin, että "voimme vastata kysymykseenne vain puhelimitse, hintaan 3€/puhelu + ppm".

Ihmettelen, että oliko kyseessä vain kömpelö rahastusyritys, vai vastasiko tuo yksi asiakaspalvelija minulle erehdyksessä sähköpostitse vastoin Finnairin politiikkaa, vai mikä lie kyseessä? Vastasin ihan piruuttani tähän uuteen sähköpostiin kuitenkin, että sain jo vastauksen sähköpostitse asiakaspalvelijaltanne, joten luotan hänen sanaansa tässä asiassa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin tuoko on kateutta? Veikkaan ettei kysyjä ole ollut hirmu kateellinen sinulle tai naisellesi, jos toista piti sutenöörinä ja toista huorana.

Jos "normaali" nainen laittautuu kunnolla ja tyylikkäästi, niin ei siltä kukaan käy kysymässä hintaa. Toisin on varmasti näiden idästä tulleiden naisten kanssa, jotka vetävät överiksi tuon touhun. Tapauksessasi on varmaan käynyt juurikin näin vaikket itse sitä ole välttämättä huomannutkaan.
Hyvä huomio. Lisäksi on huomioitava että ainakaan ne Helsingin yössä näkyvät venakkohuorat eivät pääsääntöisesti mitään kauhean nuoria ja nättejä ole.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kumma juttu, käytän itse korkkareita, meikkiä ja naisellisia vaatteita eikä minulta ole tultu kysymään hintaa. Pitäisikö olla pettynyt? Ai niin, en näytä venäläiseltä.

Ihmettelen myös, mikä hinku sinulla on tasokkaan daamsii kanssa ollut päästä tuulipukukansan paikkaan. Itse ei astuisi moisiin paikkoihin pikkuvarpaallakaan.

Minusta on melko vittumaista, että Suomessa venäläisen näköisiä naisia pidetään automaatisesti huorina. Daamini ei ollut tasokas, vaan ihan normaali nainen ja pukeutuminen ei todellakaan ollut provosoivaa(normaali hame, poolopaita, tunika, villakangastakki ja talvisaapaat)

Aina ei jaksa mennä parille kaljalle johonkin yökerhoon, vaan on pakko käydä paikallisessa. Minusta ei ole normaalia, että selvinpäin baariin mennessä pitää jännittää miellyttääkö naama vai ei. Tässä nyt puhutaan kuitenkin ihmisestä, joka tekee työtä ja maksaa veronsa ihan samalla tavalla kuin me suomalaisetkin.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minusta on melko vittumaista, että Suomessa venäläisen näköisiä naisia pidetään automaatisesti huorina. Daamini ei ollut tasokas, vaan ihan normaali nainen ja pukeutuminen ei todellakaan ollut provosoivaa(normaali hame, poolopaita, tunika, villakangastakki ja talvisaapaat)

Aina ei jaksa mennä parille kaljalle johonkin yökerhoon, vaan on pakko käydä paikallisessa. Minusta ei ole normaalia, että selvinpäin baariin mennessä pitää jännittää miellyttääkö naama vai ei. Tässä nyt puhutaan kuitenkin ihmisestä, joka tekee työtä ja maksaa veronsa ihan samalla tavalla kuin me suomalaisetkin.
Tässä olet kyllä tismalleen oikeassa.

On väärin, että ihmisen pitää kuunnella huorittelua yleensä mistään syystä. Samoin jokaisella pitäisi olla oikeus käydä missä tahansa. Näin ei kuitenkaan ole ja sen voi kertoa lähes kuka tahansa ulkomaan elävä, joka on Suomeen eksynyt asumaan ja jonka kasvot poikkeavat perussuomalaisesta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihmettelen kovasti miksi joku helvetin Finnjet halutaan pelastaa? 8,8 miljoonaa romutukseen menevästä botskista jonka nykykunnosta ei oo tarkaa tietoo. Onko järkee vai ei?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuohon naisten laittautumiseen vielä sen verran, että Hesarin jutun mukaan kemikaaleihin laitetaan eniten rahaa maissa, jossa miehet ovat vaimojaan näyttelyesineinä käyttäviä machoilevia läskejä. Ainakin Meksiko, Thaimaa, Venäjä ja Espanja oli mainittu jutussa.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Olipas äsken kummat treffit
...
Sen ämmän juttuja en kyllä ymmärtänyt yhtään. Ei ne kyllä olleet mistään kotoisin. Tai no rusketuksen perusteella se ämmä oli varmaan jostain hongkongista. Ja murteesta päätellen pohjois-navalta.

...

Noh, kyllä mä ymmärrän ettei kaikkia valitettavasti ole siunattu järjellisellä tajunnalla, mutta miksi se ei aiemmin kertonut että se on hitto soikoon sellainen trendipelle.

Kävit treffeillä sit Johanna Tukiaisen kanssa? Lainausta pätkin, mutta kyllä tuo koko juttu kuulosti Tukiaisen turhuudelta. Ihmettelen harkintakysysi puutetta treffikumppanin suhteen ja kärsivällisyyttä noinkin pitkään kanssakäymiseen hirvityksen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetellä täytyy, miten fiilikset voi heitellä nanosekunnissa laidasta laitaan, kuin jollain hormonivammaisella ämmällä. No, kaipa sitä ollaan vanhaksi tulossa jo hyvissä ajoin. Tai sitten olen sisäisesti todellisuudessa nainen, kuten eilisessä leffassa Wilkinsonin Tomppa.

Perinteinen aamuvitutus siis tänäänkin päällä, kun tarttee herätä aikaisin ja könytä töihin. Bussissa kuitenkin mieli virkistyy, kun näkee yleensä yhden jos toisenkin nätin naikkosen. Siinä samalla, kun itse hienovaraisesti katselen tyttösiä aurinkolasien takaa, huomaan joidenkin kanssamatkaajien olevan vähemmän hienovaraisia. Siitäkös pieni vitutus taas sai alkunsa, kun huomasin jopa kahden keski-ikäisen, ylipainoisen ja kaikin puolin luotaantyöntävän näköisen äijänrähjäkkeen tuijottavan kaikkia nuorehkoja naisia kuin mitkäkin kiiluvasilmäiset kiimakollit. Hyi saatana, mitä likaisia vanhoja setiä.

Bussista noustuani sain sitten jälleen omassa rauhassa tiirailla aamukiireisiä neitokaisia ja töihin tultuani piti vain huokailla, miten ihmeellisiä tuntemuksia voivatkaan herättää kauniiden naisten pakarat, rinnat ja yleensäkin kurvit. Sekä tietenkin kuvankauniit kasvot suurten silmien kera. Pimperosta nyt puhumattakaan, sehän on sen sortin keksintö, että pakko ottaa hattu päästä ja kiitellä kaikkivaltiasta maasta taivaisiin, kun on mennyt semmoisen ihmevempaimen keksimään. Siihen lähemmin tutustuminen jaksaa ihanuudellaan ihmetyttää joka kerta.

Kesä tulee, veljet. Antaa tulla vaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pimperosta nyt puhumattakaan, sehän on sen sortin keksintö, että pakko ottaa hattu päästä ja kiitellä kaikkivaltiasta maasta taivaisiin, kun on mennyt semmoisen ihmevempaimen keksimään.
Luuletko että Luoja on suunnitellut pimppua paperille?
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä saa jotkut ihmiset pyöräilemään pyörätien vasemmassa reunassa.
Luulisi että olisi rasittavaa kokoajan väistää vastaantulijoita, mutta ilmeisesti ei koska sinne vasemmalle palataan takaisin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minusta on melko vittumaista, että Suomessa venäläisen näköisiä naisia pidetään automaatisesti huorina. Daamini ei ollut tasokas, vaan ihan normaali nainen ja pukeutuminen ei todellakaan ollut provosoivaa(normaali hame, poolopaita, tunika, villakangastakki ja talvisaapaat).

Jatkan hyvin alkanutta offtopicointia. Pahoittelut jo etukäteen.

Ymmärrän Mobyn vitutuksen hyvin. Johonkin muuhun kuin tuulipukuun pukeutuviin naisiin suhtaudutaan esineinä, joille saa sanoa ja tehdä mitä vaan, ja vastuu on tällä "esineellä".

Tuossa taannoinkin neljän miehen poppoo päätti käydä sivuunkirjoittaneeseen käsiksi, kun olin tupakalla baarin ulkopuolella. Perinaiselliseen tyyliin läväytin avokkalla yhtä, joka löi takaisin, minkä jälkeen lyöntejä vaihdeltiin puolin ja toisin, kunnes sivuunkirjoittaneen avopuoliso tuli paikalle. 4 vs. 1 -tappelu johti poliisien saapumiseen jne.

Seuraavana päivänä poliisisetä soitteli ja kyseli vielä uudelleen tapahtumien kulusta. Tokaisi sitten lopuksi sivuunkirjoittaneelle, että "ehkä sun kannattaisi vähän miettiä, missä sä liikut ja miten sä pukeudut".

Kiitoksia vaan kohteliaista sanoista ja miellyttävästä asenteesta.

Jaa missäkö olin? Kampissa sijaitsevassa lähipubissani, joka on lähipubiksi ihan fiksu paikka ja jossa nainenkin saa istua rauhassa. Olin aiemmin samana iltana ollut syömässä vähän paremmassa ravintolassa, joten päällä oli liituraitaa - ei minihametta tai "tissit tiskiin" -toppia.

Jottei ihan ooteeksi menisi, niin ihmettelen vielä tänäkin päivänä tuon poliisin sanoja.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Azul: Tupakointi vaarantaa terveytesi.


Aika kusipäinen poliisisetä. Itse olen sitä mieltä että "katsoa saa, koskea ei" (kunhan ei nyt kuolaten tuijota), riippumatta siitä mitä naisella on yllään -- tai vaikkei olisi yhtään mitään, niin kädet pysyy silti kurissa. Näin se menee. Ihme moukkia tuollaiset.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jottei ihan ooteeksi menisi, niin ihmettelen vielä tänäkin päivänä tuon poliisin sanoja.

Niin, poliisithan tunnetusti harvoin ovat niitä penaalin terävimpiä kyniä – menevät siis samaan kastiin kuin vartijat, portsarit ym. ruudinkeksijät – joten ei tuosta kannata välittää. Juntti on aina juntti.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Niin, poliisithan tunnetusti harvoin ovat niitä penaalin terävimpiä kyniä – menevät siis samaan kastiin kuin vartijat, portsarit ym. ruudinkeksijät – joten ei tuosta kannata välittää. Juntti on aina juntti.

Totta turhan usein (ei sentään jokaisessa tapauksessa), mutta tässä on esim. pokeen yksi perustavaa laatua oleva ero. Poliisilla on merkittävästi enemmän valtaa ja se on yhteiskunnan toimesta legitimoitu. Entä jos kyseessä olisi ollut pahempi tapaus, vaikka jengiraiskaus? Samat loistavat argumentit ja perustelut uhrille?
Sitä luulisi, ettei tämmöisiä asenteita enää kehdata esitellä, mutta näköjään. Jos tapahtumasta ei ole tajuttomasti aikaa, itse ottaisin ko. imbesillin esimiehen selville ja laittaisin viestiä eteenpäin. Saattaisin myös sivistynein sanakääntein kysäistä, onko tämä laitoksenne yleinen linja ja jos on, oletteko valmiit perustelemaan sen myös julkisesti.
Vituttaa, vaikken edes ole asianomistaja.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Tämän viestin olisin aivan yhtä hyvin voinut kirjoittaa Vitutusketjuun, mutta laitetaan tämä nyt tänne, kun eräs asia niin suuresti ihmetyttää.

Eli asia koskee juuri kauppoihin tullutta EURO2008 -peliä. Tänään kävin sen hommaamassa, ei siinä, ihan hyvä pelihän se on ja kyllähän tuota pelailee... Mutta. Hollanin rosteri ihmetyttää allekirjoittanutta aika lailla. Tai, kertooko kenellekään mitään nimet De Baer, Peers, Van der Poel, Zeeberg, Ronhaar, De Noteboom, Montanje...? Itselleni ei todellakaan. Missä Sara, Kuyt, Robben Nissepolkka, Van Perseet, yms..?

Ihmetyttääkö asia ketään muita, jotka kyseisen pelin omistavat?!?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kuten ylempänä jo todettiinkin on Hollanti näitä kaikkein nihkeimmin lisenssejä peleihin antavia maita. Siitä kiitokset oudoille nimille, kun EA joutui sitten keksimään nimet. Peli noin muuten on varmasti aivan kelpo tekele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös