Ihmettelyketju

• 6 513 055
  • 39 128

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikset itse syö lihaa vain sellaisena, kuin se eläimestä irtoaa? Mihin tarvitset lihavalmisteita? Makkaraa, leikkeleitä, suikaleita?
En mä niitä kasvisten oloiseksi ja makuiseksi tee, syön kasvikset kasviksina. Ol bse keitettyä, raakaa, soseutettua tai paistettua. Suikaletta tai kuutiota.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelen myös maksaako tuon lasin korjaaminen tosiaan tuhansia euroja?
En tiedä tuhansista euroista, mutta tästä tuli mieleen kaveri, joka joskus 90-luvulla lukitsi avaimet auton sisään. Mietti sitten, että jos joku ikkuna pitää rikkoa niin sitten tuo pieni takakulmalasi. Oli kuulemma koko auton kallein ikkuna jossa oli pyöristystä joka suuntaan.

Alejandro

Jäsen
Ihmettelen. Jos nämä vegeintoilijat niin haluaa vegeillä, miksi niiden vegeruokien pitää olla kuin lihaa? Vegekinkkua, papujauhista jne. Söis pavut papuina ja porkkanat porkkanoina. En minäkään syö pihviä porkkanan muodossa.
Mitäs ihmeteltävää tässä on. Jos joku haluaa vaikka kokeilla kasvisruokaa, niin lihaa muistuttava korvikehan toimii hyvin siltana. Ei tää oo niin vaikeeta hei, jos vähän käyttää päätänsä.

Tuli vaan ig:ssä vastaan kun oli jaettu joku "näin joulukinkkupossuja kasvatetaan, syökää vegekinkkua". Väitän että silti se on aika monta kertaa eettisempää ja puhtaampaa ravintoa kuin etelä-amerikasta rahtilavalla roudattu soija tai geenimanipuloitu liha.
Väitä vaan, mutta laivalla kuljetettavan ruoan hiilijalanjälki on ihan naurettavan pieni. Jos suomalaiset söisivät pelkästään brasialaista kasvisruokaa, niin meikäläisten hiilijalanjälki olisi huomattavasti nykyistä pienempi. Vai mitä tarkoitit eettisyydellä? Puhtaammasta ravinnosta en osaa sanoa mitään.

Itse siis kyllä syön lihaa, mutta minulla ei ole ongelmia myöntää vegaanisen ruokavalion olevan eettisempää.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
En mä niitä kasvisten oloiseksi ja makuiseksi tee, syön kasvikset kasviksina. Ol bse keitettyä, raakaa, soseutettua tai paistettua. Suikaletta tai kuutiota.
Mikä siinä ärsyttää niin kovasti, että vegevaihtoehdoista tehdään tuttujen elintarvikkeiden kaltaisia vaihtoehtoja? Miksi niin ei saisi olla? Onko se uhka lihansyöjän väräjävässä itsetunnossa?

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mikä? FITNESSVAIKUTTAJA. Mikä helvetti sellainen on? Mihin hän vaikuttaa? Tai keneen? Ei setämies tällaista ymmärrä.

Maailmassa on virhe.
Nykytrendi, nimetä suuri joukko wanna_be_julkkiksia joksikin vitun vaikuttajiksi, on kyllä vaikuttanut ainakin minuun. En halua katsoa, lukea tai ajatellakaan MITÄÄN, mikä liittyy suoranaisesti heidän toimintaansa - vaikuttamista kai sekin...
Toki, ihminen voi/saa vaikuttaa toisiin arvoillaan ja teoillaan, ei siinä sinänsä mitään, mutta minulle tuollainen typerä mutta ah, niin trendikäs alleviivaus ei toimi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onko tosiaan niin, ettei kaikkien aikojen Jouluelokuvien kuningasta tule telkkarista? Missä on Die Hard?
Maailma ihmettelee!

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katselen tässä NatGeolta dokumenttisarjaa 20 vuoden takaisen tsunamin selviytyjistä, 3 peräkkäinen jakso menossa. Jokaisella mainoskatkolla on tullut Trivagon hotellimainos ja Aurinkomatkojen lomamatkamainos. Ei nyt ehkä ihan kaikkein onnistunein ikkuna noiden mainosten tehoesitykselle...

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En ymmärrä iltapäivälehtien artikkeleja joiden (lähes) ainoa sisältö on koota ihmisten somekommentteja jostain tv-sarjasta. Mitä noista nyt kostuu...?

Tähän tapaan...
Timantteja nielevästä varkaasta Joan Hanningtonista kertova brittisarja Joan – timanttinen varas on ollut Leenalle melkein liian jännittävä. Piia taas olisi kaivannut lisää toimintaa. Samaa mieltä on Heli.
-----
Veikosta draamassa ei ole hiukkaakaan realismia – vaikka se tositarinaan perustuukin –, ja Matista meno on yksinkertaisesti tylsää. Aino ja Anne puolestaan ovat jättäneet katsomisen kesken, toisin kuin toinen Sari, kolmas Sari, Jukka, Hanski ja Tiia. Vielä mitä; he ovat ahmaisseet hela hoidon kertalaakista.

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ymmärrä iltapäivälehtien artikkeleja joiden (lähes) ainoa sisältö on koota ihmisten somekommentteja jostain tv-sarjasta. Mitä noista nyt kostuu...?

Tähän tapaan...
Nämä kommentteihin pohjautuvat "uutiset" itsessään ovat jo täysin turhia ja ärsyttäviä. Vielä enemmän noissa suorastaan vituttaa se, että tavallisia kommentoijia ei sanota nimeltä. Yksi kertoo, toinen toteaa, kolmas kuvailee. Sitten jos joku nevahuud-sometyrkky tai "vaikuttaja" on kommentoinut niin nämä sitten nimetään. Joita ei tunne kuin tämä pieni wannabe-pintaliitäjien kerho, johon toimittelija on itsensä liittänyt tilin seuraajana. Mä olen sitä mieltä että kaikki tai ei ketään. Jos nimetään näihin kommentoijat, ne laitetaan kaikki oli tuttu tai tuntematon. Tai sitten jokainen olkoon numero.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli taas "ampiainen" sisällä. Joo, eilen toin laatikollisen puita ulkovarastosta. Yritin kyllä katsoa ettei siellä olisi ylimääräisiä hyönteisiä mutta yksi kaveri pääsi kuitenkin sisälle ja pörräsi lattialla. Tapettiin se koska ulos vienti olisi ollut sillle tappavaa. Ulkona on kuitenkin pakkasta...

Eilen illalla oli jokin pörriäinen saunassa. Pörisi hetken, kävi hiuksissani ja sitten kai törmäsi seinään. Oli liian kuuma kai hälle. Saunapuut oli otettu alakerran sisävarastosta mutta kai sinnekin oli joku "amppari" päätynyt. Emme käyneet lauteiden alla katsomassa olisiko siellä joku hyönteinen.

Ei ole kyllä aiemmin näin myöhään ollut "amppareita" liikkeellä. Kyllä minä vaan ihmettelen niitä...

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tänään oli taas "ampiainen" sisällä. Joo, eilen toin laatikollisen puita ulkovarastosta. Yritin kyllä katsoa ettei siellä olisi ylimääräisiä hyönteisiä mutta yksi kaveri pääsi kuitenkin sisälle ja pörräsi lattialla. Tapettiin se koska ulos vienti olisi ollut sillle tappavaa. Ulkona on kuitenkin pakkasta...

Eilen illalla oli jokin pörriäinen saunassa. Pörisi hetken, kävi hiuksissani ja sitten kai törmäsi seinään. Oli liian kuuma kai hälle. Saunapuut oli otettu alakerran sisävarastosta mutta kai sinnekin oli joku "amppari" päätynyt. Emme käyneet lauteiden alla katsomassa olisiko siellä joku hyönteinen.

Ei ole kyllä aiemmin näin myöhään ollut "amppareita" liikkeellä. Kyllä minä vaan ihmettelen niitä...
Itsekin näin saunassa ampiaisen tuossa Joulupäivänä. Melkoinen mitä vittua reaktio kyllä tuli kun näkee elävän hyönteisen joulukuussa.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Posti toimitti pari kevyttä vaatekappaletta sisältävän paketin noutopisteeseen, josta on 6 km tilaukselle valittuun varsinaiseen noutopisteeseen. Tuossa on välissä lähempänä varmaan kaksilukuinen määrä Postin noutopisteitä…

Loistavaa…

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
"Se on minun ja lapseni välinen asia"
lataa Outi tämänpäivän Hesarissa, kun kertoo edelleen imettävänsä 3v 2kk ikäistä lastaan.
Et sellasta...

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kerrassaan omituinen tapaus. Kupari on hinnoissaan, mutta silti ns. high risk, low reward-teko ja samalla haittaa tuhansille matkustajille.

Tällaiset jutut saa kyllä ihmettelemään ihmisen tyhmyyttä. Kun priimakuparinkin kilohinta taitaa olla alle kymmenen euroa, niin aika halvalla on otettu käristymisriski, vaikka kuparia olisi saatu pöllittyä satakin kiloa.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Tällaiset jutut saa kyllä ihmettelemään ihmisen tyhmyyttä. Kun priimakuparinkin kilohinta taitaa olla alle kymmenen euroa, niin aika halvalla on otettu käristymisriski, vaikka kuparia olisi saatu pöllittyä satakin kiloa.

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.”​

― George Carlin

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tämmöiset pistää nykyään epäilyttämään ettei taustalla kuitenkin häärisi eräs Suomen rajanaapuri, joka ei ole Ruotsi eikä Norja.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Mun mielestä ei kovin erikoista touhua keravalaisilta. Ei yllättänyt.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja muut altavastaajat
Minusta melko mauton tuo vuosittain julkaistava "Death List", johon kerätään potentiaalisia ensi vuonna kuolevia julkkiksia. Samoin Futisforumilla pyörivä "kalmaveikkaus"

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy