Mainos

Ihmettelyketju

• 6 482 986
  • 39 081

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Joku herrasmies oli Porin keskustassa terassilla olutlasi nokan edessä. Ei siinä, mutta moottoripyöräilijän kuteet päällä ja kypärä pöydällä myös. Eikä ollut kerholainen habitukseltaan.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jotkut ostaa koko ajan vessapaperia. Ykskin frendi parin päivän välein. Se kahdeksan rullan pakkaus kestää mulla ainakin puoli vuotta.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siis jotkut ostaa koko ajan vessapaperia. Ykskin frendi parin päivän välein. Se kahdeksan rullan pakkaus kestää mulla ainakin puoli vuotta.
Kaikki eivät ripuloi housuihinsa holtittomasti.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä ihmeen Golden week of Japan? Tuli tabletin väritys-sovelluksessa useampi kuva "Golden week of Japan"- teemalla (liite) enkä todellakaan tiedä mistä on kyse. Kertokoon joku jos tietää mistä on kysymys...

Liitteet

• Screenshot_20210504-221629~2.png
    Screenshot_20210504-221629~2.png
    259,3 KB · kertaa luettu: 124
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mikä ihmeen Golden week of Japan? Tuli tabletin väritys-sovelluksessa useampi kuva "Golden week of Japan"- teemalla (liite) enkä todellakaan tiedä mistä on kyse. Kertokoon joku jos tietää mistä on kysymys...

Kansalliset vapaapäivät 29.4. ja 3., 4. ja 5.5. Japanissa. Monelle siis siellä päin lomaviikko.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku herrasmies oli Porin keskustassa terassilla olutlasi nokan edessä. Ei siinä, mutta moottoripyöräilijän kuteet päällä ja kypärä pöydällä myös. Eikä ollut kerholainen habitukseltaan.
Miksei jano voisi yllättää myös kesken moottoripyöräilyn...

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksei jano voisi yllättää myös kesken moottoripyöräilyn...
Ja onhan holittomia oluitakin. Mikäs tuossa niin ihmeellistä on, ihmettelen siis ihmettelyä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
@heavy @vetti

Niin, itse olen aina sen kannalla, että jos otat (edes yhden), et aja. Toki voihan Beer Huntersista holitontakin saada, mutta kävi vain silmään.

Mukulasta alkaen olen ihmetellyt, kun oman lähiökylän baarin edusta oli täynnä autoja, eikä silloin ollut mitään holittomia oluita...

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@heavy @vetti

Niin, itse olen aina sen kannalla, että jos otat (edes yhden), et aja. Toki voihan Beer Huntersista holitontakin saada, mutta kävi vain silmään.

Mukulasta alkaen olen ihmetellyt, kun oman lähiökylän baarin edusta oli täynnä autoja, eikä silloin ollut mitään holittomia oluita...

Ennen oli kuskikulttuuri. Ainakin Tampereella ramppasi baareissa ympäristökunnista porukkaa, joista yksi oli kuski. En tiedä onko tätä menoa vielä nykyään, koska en baareissa oikeastaan käy.

A Siente

Jäsen
Mikä siinä on että aina kun nettisivuja tai sovelluksia lähdetään päivittämään, niin niistä tulee paljon paskempia. Spotify päivittynyt tietokoneella ja on paljon hankalampi käyttää. Soittolistasta näkee kerralla vähemmän biisejä kuin ennen. Veikkauksen sivut toimivat ennen päivitystä hyvin. Nyt tulee jatkuvaa spämmiä miten mikäkin peli toimii yms. paljon sekavampi. Kelan sivut olivat ennen päivitystä selkeät ja helposti luettavissa. Nyt ovat kirkkaan valkoiset ja paljon hankalampi asioida sivustolla.

Ilmeisesti kuitenkin pakko aina päivittää toimivia sivustoja ihan vain päivittämisen ilosta.

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Mistä sä tiedät oliko sen tarkoitus ajaa?
Porissa miehet menevät baariin juomaan alkoholia ja ajavat illalla kotiin.
Ämmät ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvat juovat alkoholittomia.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kyllä vähän täytyy ihmetellä medioiden toimintaa, jos julkaisevat "näissä paikoissa olet voinut altistua koronalle" -uutisia, jotka sijoitetaan maksumuurin taakse.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Luulisi koulullakin olevan jonkinlaisen vastuun, kun joku vittumarko tekee mitä lystää. Ilmeisesti kuitenkin joutuu edes vähäksi aikaa istumaan, vaikka tuomio ei ole vielä lainvoimainen. Minun puolestani näistä voisi antaa ihan kunnon tuomioita, toki kaikenlaiset kukkahatut ovat sitä mieltä, että kun kyseessä on näinkin nuori henkilö, pitäisi vain ymmärtää ja käyttää jotain ns. pehmeitä keinoja. Tämäkin mulkku on mahdollisesti jo pilannut useamman nuoren elämän ja kyllä siitä täytyisi olla ihan oikeitakin seurauksia.

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luulisi koulullakin olevan jonkinlaisen vastuun, kun joku vittumarko tekee mitä lystää. Ilmeisesti kuitenkin joutuu edes vähäksi aikaa istumaan, vaikka tuomio ei ole vielä lainvoimainen. Minun puolestani näistä voisi antaa ihan kunnon tuomioita, toki kaikenlaiset kukkahatut ovat sitä mieltä, että kun kyseessä on näinkin nuori henkilö, pitäisi vain ymmärtää ja käyttää jotain ns. pehmeitä keinoja. Tämäkin mulkku on mahdollisesti jo pilannut useamman nuoren elämän ja kyllä siitä täytyisi olla ihan oikeitakin seurauksia.

Samaa mieltä. Kovaa tuomiota näistä pitää ruveta tekijöille jakelemaan. Ehkä se toivottavasti viimeistään pistää tekijän ajattelemaan, että on toiminut väärin. Ja varmaan on, kuten tekijä sanoi itsellä paha olla mutta ei se voi myöskään mikään vapauttava syy olla. Teoilla pitää olla seuraukset.

Mitä tulee koulun vastuuseen niin jos noinkin pitkä kiusaamis- ja piinaamisjakso on ollut ja teot tapahtuneet koulupäivän aikana ja lisäksi olleet vielä todella vakavia, useaan oppilaaseen kohdistuvia, niin koulun on aivan turha yrittää kiemurrella, etteivät tienneet mitä siellä on meneillään. Teot tapahtuneet kuolleessa kulmassa, johon ei välituntivalvojat tai kamerat näe. Osin voi pitää paikkaansakin mutta kyllä siellä pihalla aistii jos siellä jotain on meneillään. Lisäksi, kun koulujen käytävillä liikkuu niin kuulee satavarmasti sieltä täältä palasia mitä milloinkin on tapahtunut. Jos muuta väittää niin valehtelee. Pointti on, että asioihin pystyy kyllä oikeasti puuttumaan ja tilanteet lopettamaan jos vain halutaan. Tapa vain taitaa valitettavasti yleisellä tasolla olla, että suljetaan korvat ja käännetään katse pois silloin, kun pitäisi asioihin puuttua.

Kyllä tällaisissa vakavissa tapauksissa myös koulun pitäisi joutua vastuuseen. Ehkä niihin asioihin alettaisiin sen jälkeen oikeasti kiinnittää huomiota.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä internetissä moni tuntuu viettävän näitä tiettyjä päiviä. Pääsiäinen, pitkäperjantai, palmusunnuntai, laskiainen jne. Mitä Jeesus on edes tehnyt äitienpäivänä. Joskus pitää olla berliininmunkki, joskus korvapuusti.

K

Kiekkokatsoja

Täällä internetissä moni tuntuu viettävän näitä tiettyjä päiviä. Pääsiäinen, pitkäperjantai, palmusunnuntai, laskiainen jne. Mitä Jeesus on edes tehnyt äitienpäivänä. Joskus pitää olla berliininmunkki, joskus korvapuusti.
Ehkäpä me vain käymme täällä. Ja kirjoitusjälkemme jää näkyviin.
Makea pullamainen on hyvää kahvin kanssa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Paikkakunta nimeltä Sastamala pääsee todella usein ikävissä yhteyksissä uutisiin. Onnettomuuksia, väkivaltaa jne. Kummallista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy