Ihmettelyketju

  • 6 389 270
  • 38 805

julle-jr

Jäsen
Tämä jo toisen kerran taposta tuomittu naishenkilö kertoi iltapäivälehtien mukaan, että hänellä oli tarkoitus lyödä vesurilla vain pöytään, mutta tappoikin sitten mukavahingossa. Siis kenen on tarkoitus lyödä vesurilla pöytään? Aivan uskomatonta. Miksi joku löisi vesurilla pöytään?
Samasta syystä kuin esimerkiksi poliisit ampuvat varoituslaukauksen ilmaan.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minähän taas ihmettelen että selvisi yhdeksällä vuodella vesurisurmasta. Veikkaan että tämä neito ehtii vielä hätyytellä tappotilastojen kärkeä, reilu kolmekymppisenä pääsee jahtaamaan kolmatta uhriaan. Oikeusketjuun oikeastaan voisi kirjoittaa ihan saman tekstin. Saa nähdä tyytyykö syyttäjä tähän.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kävin Forumin Intersportissa ja ihmettelin kovasti miksi kaikilla miespuolisilla myyjillä oli Liverpoolin paita päällä. Saattoihan niistä kavereista (n. 8 kpl) varmaan joku oli Liverpool-fani, mutta eivät takuulla kaikki. Vai onko Intersportilla työhönottöehdoissaan maininta, että on oltava Liverpool-fani?

Miten työnantaja voi vaatia pukemaan jonkun tietyn Valioliigajoukkueen paidan päälle? Ymmärtäisin vielä, että laitetaan Suomen maajoukkuepaita, mutta Liverpoolin, huhhuh.

Minulle ainakin suosikkijoukkueeni (ManCity) paita on niin pyhä, että minkään toisen englantilaisen seuran paitaa en päälleni laittaisi.

Kaikkea sitä näkee. Olin niin järkyttynyt, että piti mennä kerrosta ylemmäs Stadiumiin ostoksille.
 

scholl

Jäsen
Minulle ainakin suosikkijoukkueeni (ManCity) paita on niin pyhä, että minkään toisen englantilaisen seuran paitaa en päälleni laittaisi.

Kaikkea sitä näkee. Olin niin järkyttynyt, että piti mennä kerrosta ylemmäs Stadiumiin ostoksille.

Minulle jalkapallo on niin pyhä, että menisin muualle ostoksille jo pelkästään silloin, jos näkisin mitään englantilaisia pelipaitoja - puhumattakaan henkilöistä, jotka näyttäisivät Wayne Rooneylta (99% briteistä).

Tuo Liverpool-meininki on Suomessa toki hyvinkin normaalia. Hyypiän selkään yritetään kiivetä. Samahan tilanne oli Litmasjarin Ajax-feikkipaitojen suhteen aikoinaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minähän taas ihmettelen että selvisi yhdeksällä vuodella vesurisurmasta. Veikkaan että tämä neito ehtii vielä hätyytellä tappotilastojen kärkeä, reilu kolmekymppisenä pääsee jahtaamaan kolmatta uhriaan.

Kohta Aku Louhimies voi tehdä suomalaisen version Basic Instinct-elokuvasta. Loppukohtauksessa sängyn alla on jääpiikin sijasta vesuri. Tiedä sitten kuinka paljon tuohon elokuvaan saa eroottista latausta, mutta kaipa siihen nyt ainakin yksi pari paljaita rintoja jostain löydetään.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
En tiedä kuuluisiko tämä nyt tuonne vitutus-ketjuun, mutta aloitetaan nyt tänne. Olen nyt tässä jo jonkun aikaa ihmetellyt, että mistä ihmeestä peruspalveluministerille maksetaan? Tuleeko liksa määrästä (omasta mielestään) hyviä ideoita, vai mistä? Kun vähänväliä saa lukea lehdestä, kun perushyysääjäsättääjäministeri keksii jonkun mahtis tavan "valistaa" kansalaisia. Nyt viimeisenä esimerkkinä nämä varoitustarrat viinapulloihin. Pitäkää sitten tyhmänä, mutta en tajua mitä se auttaa ketään. Tupakkiaskien varoituslätkät ymmärrän, mutta eikö se idea ole käytetty jo? Sama kuin pankkikortissa olisi tarra: "käyttämällä tätä rahanne vähenee!!!"
Nyt on köyhän miehen Matti Näsä saanut sanoa mitä halusi. Kiitos ja anteeksi.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Oon tässä ihmetellyt tätä uutista. Linkki

Pitääkö tollasta päivänselvää asiaa ihan alkaa tutkimaan. Mun mielestä aivan selvä juttu, että noin on käynyt. Onko joku joka pitää tutkimuksen tulosta yllättävänä?
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ihmettelen

Mikä nopean rikastumisen vietti lähinnä nuoria miehiä vaivaa kun tuo pokeri tuntuu melkoisen monella olevan intohimona. Kuvitellaan että voidaan "piakkoin" jättää rehellinen työnteko hakkaamalla nettipokkaa yms...

...erityisesti ihmettelen että melkein jokainen sitä harrastava ja siitä puhuva on kuulemma voitolla pitkässä juoksussa :-))))

Suosittelisin kyllä vaihtoehtona esim. pitkäaikaista osakesäästämistä (kokemuksen syvällä rintaäänellä).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Big Brother. Mä en tajua mitä järkeä on katsella vajaita ja ikäisekseen äärimmäisen lapsellisia ihmisiä telkkarissa, ja jopa nauraa niille. Jos siellä kopissa olisi vaikkapa nyt kehitysvammaisia naurunalaisina ja ihmisten katseltavina kuin eläimet häkissään ja eristyksessä muusta maailmasta, niin varmaankin niiden höpinöitä ja mokailuja ei olisi niin hyväksyttävää katsoa, ja varmaankin silloin joku taho puuttuisi asiaan. Mä vaan en ymmärrä alkuunkaan tätä touhua nyt. Yhdessä jaksossa niiden piti järjenvastaisesti ja ilman mitään pienintäkään syytä valvoa ja vahtia ettei joku valo syty palamaan, ja yhdessä jaksossa niiden aikuisten piti vasten niiden itsensä tahtoa leikkiä lapsia ja pelleillä televisiossa ihmisten nähden. Voi elämän kevät, anna mun kaikki kestää. Sen vielä just ja just jotenkuten ymmärrän että jotkut aikuiset ihmiset joilla ei ole ainakaan todettu mitään vajavuutta katsovat näitä transformersseja ja simpsons leffoja, pelaavat aikuisina lasten pleikkaa, irkkaavat ja muutenkin omasta tahdostaan tuhlaavat elämäänsä tietokoneella olemiseen normaalin elämisen sijasta jne, mutta sitten tollainen big brother juttu menee kyllä jo täysin yli ymmärryksen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Big Brother. Mä en tajua mitä järkeä on katsella vajaita ja ikäisekseen äärimmäisen lapsellisia ihmisiä telkkarissa.
Niin, ihmiset hakevat elämänsisältöä erinlaisilla tavoilla.

Meneppä taas ottamaan viinaa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
On sekin jonkin sortin outoa touhua kun jaksaa ihmetellä Big Brotheria.
Itse ainakin tykkään kyseisestä ohjelmasta ja ei hävetä tippaakaan myöntää sitä. Katon jopa joskus kauniita ja rohkeita, salkkarit on kova sarja, emmerdale on hyvä. NAURAKAA MULLE! Ei haittaa koska ei kiinnosta.

En nyt tarkoita "PETE2004" tällä seuraavalla mutta täälläkin tuntuu olevan sellasia ihmisiä välillä että kaikki sellainen on automaattisesti paskaa mikä on suosittua. Aina pitää valittaa jostain, välillä voisi pitää turpansa kiinni ja varsinkin jättää mielipiteensä vaikkapa jonkun sarjan ketjun ulkopuolelle jos vain on sanottavana "miten vittu te voitte tätä katsoa". Kaikilla on mielipiteensä mutta välillä on vain viisasta pitää turpansa kiinni. Vähän sama on jos menee jollekkin miehelle haukkumaan hänen vaimoaan, "ei helvetti kun on ruma akka sulla". Darraa pukkaa mutta koittakaa kestää.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ei tajua....

Ensiksi Forrest vitun Griffin pieksee täydellisesti Shogun Ruan, jonka vielä lopuksi onnistuu lopettamaan maassa. Ja sitten seuraavaksi Keith Jardine vie kaksi erää Chuck Liddelliä kuin pässiä narussa. Ei tätä lajia pysty ennustamaan millään tavalla, seuraavaksi sitten vissin joku Sylvia pieksee Fedorin....
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaikilla on mielipiteensä mutta välillä on vain viisasta pitää turpansa kiinni. Vähän sama on jos menee jollekkin miehelle haukkumaan hänen vaimoaan, "ei helvetti kun on ruma akka sulla". Darraa pukkaa mutta koittakaa kestää.
Koitetaan kestää mutta itse ketjun aiheeseen. Ihmettelen Sievisen Jania, sitä en ihmettele miksi mies oli harjoitusleireillä mahdollisimman kaukana ja pitkään. Näin eilen sen rumemman Sievisen, näin heteronkin silmin. Susanna oli haastattelussa kirjansa ja koiransa kanssa. Kirjaa lukematta täytyy ihmetellä sisältöä. Haastattelun perusteella ei pitäisi olla mitään annettavaa, kenellekkään.
 

d2uce

Jäsen
Sen vielä just ja just jotenkuten ymmärrän että jotkut aikuiset ihmiset joilla ei ole ainakaan todettu mitään vajavuutta katsovat näitä transformersseja ja simpsons leffoja, pelaavat aikuisina lasten pleikkaa, irkkaavat ja muutenkin omasta tahdostaan tuhlaavat elämäänsä tietokoneella olemiseen normaalin elämisen sijasta jne, mutta sitten tollainen big brother juttu menee kyllä jo täysin yli ymmärryksen.

Kuuluuko oma harrastuksesi tuohon "normaaliin elämiseen" vai kenties tuohon "jne" kategoriaan?
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Nyt ei tajua....

Ensiksi Forrest vitun Griffin pieksee täydellisesti Shogun Ruan, jonka vielä lopuksi onnistuu lopettamaan maassa. Ja sitten seuraavaksi Keith Jardine vie kaksi erää Chuck Liddelliä kuin pässiä narussa. Ei tätä lajia pysty ennustamaan millään tavalla, seuraavaksi sitten vissin joku Sylvia pieksee Fedorin....

Ihmettelen, mistä tässä mahtaa olla kysymys.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minkä ihmeen takia Wordin pitää aina muuttaa yhdysviiva ajatusviivaksi?

Jos haluaa vaikka kirjoittaa näin: Oulun Kärpät -dynastia jatkuu, niin Word tekee siitä väkisin tällaisen: Oulun Kärpät ajatusviivadynastia jatkuu.

Vittu ihmettelen sitäkin, miten koko perkeleen ajatusviivan saa aikaan muualla kuin Wordissa yrittämällä kirjoittaa yhdysviivaa.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkä ihmeen takia Wordin pitää aina muuttaa yhdysviiva ajatusviivaksi?

Joo, mutta sepä vasta ihmettelyä aiheuttaakin, että mistä helvetistä sen ajatusviivan sitten saa tekstiin laitettua, kun ei muista mistä on tuon automaattisen muunnoksen pistänyt pois päältä eikä ole mitään hajuakaan millä yhdistelmällä näppis ajatusviivan tuottaa.

Joka tapauksessa aikani tuota räplättyä löysin. Jos haluat tuon automaattisen yhdysviivan muuttamisen ajatusviivaksi pois, niin: Format --> Autoformat --> Options --> sekä AutoFormat- että AutoFormat As You Type -välilehdiltä ruksi pois ruudusta "Replace Hyphens (--) with dash (ajatusviiva)". Ja suomenkielisellä Wordilla sitten vastaavat suomeksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Joo, mutta sepä vasta ihmettelyä aiheuttaakin, että mistä helvetistä sen ajatusviivan sitten saa tekstiin laitettua, kun ei muista mistä on tuon automaattisen muunnoksen pistänyt pois päältä eikä ole mitään hajuakaan millä yhdistelmällä näppis ajatusviivan tuottaa.

Joka tapauksessa aikani tuota räplättyä löysin. Jos haluat tuon automaattisen yhdysviivan muuttamisen ajatusviivaksi pois, niin: Format --> Autoformat --> Options --> sekä AutoFormat- että AutoFormat As You Type -välilehdiltä ruksi pois ruudusta "Replace Hyphens (--) with dash (ajatusviiva)". Ja suomenkielisellä Wordilla sitten vastaavat suomeksi.

Suomeksi tuon saa näköjään näin: Muotoilu --> Automaattinen muotoilu --> Asetukset --> Automaattinen muotoilu kirjoittaessa --> täppä pois kohdasta Yhdysmerkit (--) viivoilla (tähän ajatusviiva) ja OK.

Ei täälläkään mitään hajua, kuinka ajatusviivan saa näppiksestä.

Shift tuottaa alaviivan, Alt yhdysviivan, samoin Alt Gr, samoin AltGr-Ctrl ja Shift-Alt Gr... no, kaikki yhdistelmät. Kai se pitää leikata ja liittää jostakin.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Ei täälläkään mitään hajua, kuinka ajatusviivan saa näppiksestä.

Shift tuottaa alaviivan, Alt yhdysviivan, samoin Alt Gr, samoin AltGr-Ctrl ja Shift-Alt Gr... no, kaikki yhdistelmät. Kai se pitää leikata ja liittää jostakin.
Wordin Lisää => Merkki => Erikoismerkit tarjoaa apua: Ctrl+Num -
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ihmettelen sitä kuinka vuonna 2007 Microsoft Word voi edelleen olla niin käsi kuvien kanssa.

Jos mulla on kaksisivuinen dokumentti johon haluan lisätä toiselle sivulle kuvan, niin Word tulkitsee sen helposti niin että ahaa, ISH haluaa että luon samalla 9 tyhjää sivua ja sijoitan sen kuvan sivulle 7.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmettelen sitä kuinka vuonna 2007 Microsoft Word voi edelleen olla niin käsi kuvien kanssa.

Jos mulla on kaksisivuinen dokumentti johon haluan lisätä toiselle sivulle kuvan, niin Word tulkitsee sen helposti niin että ahaa, ISH haluaa että luon samalla 9 tyhjää sivua ja sijoitan sen kuvan sivulle 7.
Ihmettelen miksi kaikki pistetään tekstinkäsittelyohjelman piikkiin. Edelleenkään se ei ole kuvienkäsittelyä varten tehty ohjelma. Kaikkeen on syynsä, myös Wordissa. Asetuksia tutkimalla löytyy yleensä syy miksi joku hyppii "vallattomasti" pitkin dokumenttia. Painamalla sitä kappalemerkki-nappia (p-kirjaimen kaari osa tummennetuna toisella puolen pystyviivaa), saa näkyviin rivinvaihdot ym muotoiluun vaikuttavat tekijät. EDIT: 2007 ei ole kyllä kokemusta, mutta vanhempiin versioihin pohjautuen uskaltaisin veikata jotain edellä mainittua.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Miten voi viina vain maistua ja maistua vaikka tovi tullut jo kipattua..?

Miksei useammat naiset esimerkiksi goomilla ole myös koko ajan alasti..?

Mikä saa ihmisen tähän tilaan?
Miten lopetan?
Miksi minä?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Miten voi viina vain maistua ja maistua vaikka tovi tullut jo kipattua..?
- - -
Mikä saa ihmisen tähän tilaan?
Miten lopetan?
Miksi minä?

Tuota on ihmetelty mm. isobroidini kohdalla jo pitkään, itse asiassa hän taisi aloittaa säännöllisen dokaamisen n. 13-vuotiaana.

Juuri tulin sairaalasta, kun hän on reilun viikon ollut taju kankaalla ja hengityskojeessa. 52v ja arviot kuntoutumisesta on 95%:n ja vihanneksen väliltä. Jatka vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös