Ihmettelyketju

  • 6 338 588
  • 38 741

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Anttihan oli hieman pessimistinen tuossa lupauksessaan. Nythän summa on jo 193 eikä edes ole vielä vappu.

Oho, ai se lähtikin tohon suuntaan. Mä ajattelin ennemminkin, että Antti oli ajatuksissaan vielä markoissa tossa lupauksessa. Eli sehän olis sit ollu euroissa sellanen n.17€.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jukka Poika alkoi etoa, kun touhunsa meni #siideri-hommiksi. En tosin ollut aiemminkaan sinällään kuunnellut, mutta Kapteeni Ä-ni -projektissa oli hauskoja, sympaattisia biisejä, mm. Syyään eka.

"Brand new ihanuus"-biisissähän (jota en ole kuullut) pointtina on liki juicemainen sanaleikki "Brand new" -> "ihan uus(i)" -> "ihanuus". Hiffasin tämän äsken.



Soul Captain Bandilla oli myös muutama ihan "ok" biisi. Onhan esimerkiksi kappaleet Hamppukaupunki ja Hypnoosiin hieman eri asteella, kuin Siideripissis tai Älä tyri nyt.

"Ok" -termi siitä syystä, että Suomireggae on poikkeuksetta aina melko kökköä. Tämä oli silti muinoin parhaasta päästä. Nuoremmille tiedoksi, että tässä virityksessä oli mukana myös nykyään täyttä huttua tekevä Nopsajalka.

 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sopii hyvin ihmettelyketjuun, mutta uskoisitteko sielä kotona, että Johnnyn levyhyllystä löytyi, saattaa löytyä vieläkin, nuo Kapteeni Ä-ni:n Parhaat sekä Soul Captain Bandin jokaselle tulta...?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
"Ok" -termi siitä syystä, että Suomireggae on poikkeuksetta aina melko kökköä. Tämä oli silti muinoin parhaasta päästä. Nuoremmille tiedoksi, että tässä virityksessä oli mukana myös nykyään täyttä huttua tekevä Nopsajalka.
Hassua, juuri tuli taas toi Nopsajalka vastaan ja mietinkin että mitä hänkin nykyisin tekee, luulin että oli lopettanut musiikin tekemisen kokonaan. Niiden soutaahuopaa-sontien jälkeen ihan aiheestakin...
 
K

Kiekkokatsoja

Miksi niin moni rahaongelmissa oleva polttaa röökiä? Eikö sille rahalle olisi parempaa käyttöä?
Yksi tyyppi sanoi mulle, että miten mulla on varaa käydä kerran vuodessa etelänmatkalla, mutta hänellä ei. Teki mieli sanoa, että sun tupakkamaksuilla kävisin kolme kertaa vuodessa matkoilla, mutta jätin sanomatta.

Osa puolestaan valittaa, että ei ole rahaa mihinkään, mutta ovat kännissä useamman kerran viikossa.

Niin, usein rahaa on, ja itse voi päättää että mihin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

444

Jäsen
Hassua, juuri tuli taas toi Nopsajalka vastaan ja mietinkin että mitä hänkin nykyisin tekee, luulin että oli lopettanut musiikin tekemisen kokonaan. Niiden soutaahuopaa-sontien jälkeen ihan aiheestakin...
Onhan tuo kieltämättä Elokuun (jossa Nopsajalkakin oli mukana) heikoimpia tekeleitä. Harmittaa kyllä vietävästi, etten koskaan ehtinyt heitä livenä kuulemaan. Varsin menevää ja kesäistä musiikkia tekivät he.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinkakohan yksityisiä asioita tässä saa ja kannattaa avoimesti ihmetellä?

Minä ihmettelen nimittäin sitä kun kotikuntoutuksen työntekijästä ei ole kuulunut nyt kahteen viikkoon mitään? Ennen tätä korona-aikaa sama työntekijä kävi kerran viikossa luonani "kylässä". Korona-aikana on ollut sitten vaan puhelimitse yhteydessä, käyntejä ei ole ollut. No nyt kahteen viikkoon ei ole kuulunut mitään.

Yhden viikon vielä ymmärtäisin mutta että kaksi viikkoa? No juu,ei minulla hätää ole ja jos olisi niin voisin itse soitella tiettyihin apua tarjoaviin numeroihin. Mutta ihmetyttää vain, olisko joku sairastapaus? Toivottavasti ei kuitenkaan korona.

Minä voin itse soittaa viimeistään maanantaina tälle kotikuntoutuksen työntekijälle. Vastaa sitten kuka vastaa puhelimeen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kuka jaksaa aina pestä itseään, hinkata kuin mikäkin hullu. Hampaat joka päivä jne. Siisteysfriikki. Vasta alkuviikosta kävin suihkussa. Sit lähdin radalle. Nostin vähän kytkintä. Unohdin nynnyillä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis kuka jaksaa aina pestä itseään, hinkata kuin mikäkin hullu. Hampaat joka päivä jne. Siisteysfriikki. Vasta alkuviikosta kävin suihkussa. Sit lähdin radalle. Nostin vähän kytkintä. Unohdin nynnyillä.
Juu sole mies ekä mikhän joka ei vähän paskalle döyffää. Sissijuustot kun kerran kuukauteen levittää limpulle nin riittää.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mikä hitto siinä onkaan, kun aina juuri kiireessä tulee näitä tietynlaisia vanhuskohtaamisia? Ei ole ollut kerta eikä kaksi, kun olisi joku juttu pitänyt nopeasti hoitaa, niin eteen tälläytyy aikaisemman saapumiserän käyrä ihmettelemään maailmanmenoa.

Puhelin kolahti lattiaan ja näyttö sanoi itsensä irti aamulla. Noh, äkkiäkös tuon käy vaihdattamassa ennen jo aikaisemmin bookattuja renkaanvaihtoa ja parturia. Kurvasin Tapiolan Ainoaan ja aloin etsiä puhelinkorjaamoa. Löysin oikean kerroksen, mutta en sen karttaa, joten ajattelin kysäistä infopisteen neidiltä. Eteen kurvasi padre kuitenkin juuri ennen kuin ehdin avata suuni ja alkoi ihmetellä, että mikä se on tämä lentokonejuttu, kun ei voi puhelimella nyt soittaa? Onko tämä nyt rikki? Mikä tässä oikein ja mikä lentokone?

Lopulta sain tiedon korjaamon lokaatiosta ja päädyin sen tiskille. Täälläkin palveltiin vielä aikaisempaa asiakasta, sellaista +75 v. herrasmiestä. Panssarilasi olisi pitänyt iPhoneen saada, mutta oli sattunut väärän kokoinen yksilö puhelimeen nähden. Tämä ei meinannut mennä perille sitten millään.

”Tää lasi on liian suuri tähän puhelimeen, ei tätä voi asentaa.”

”Asennat nyt sen vaan, ei se ole niin tarkkaa!”

”Kun ei tätä voi kiinnittää.”

”Sen kun asennat vaan, ei se ole niin just mulle!”

”Mutta kun sä et voi käyttää tätä, jos laitan tän kiinni.”

”Ei se oo niin väliä mulle, kunhan laitat sen nyt vaan kiinni”

...

Tätä jatkui pari minuuttia ja sitten lopulta avautui, että lasi ja puhelin eivät olleet yhteensopivia. Tällöin ihmettely vaihtui siihen, että miten tämä on mahdollista? Miten voi posti tuoda väärän kokoisen lasin? Miten se voi olla edes mahdollista?

Varttihan siinä tätä melkein pähkäiltiin, mutta sainpa lopulta kuitenkin oman kapulani jätettyä korjaukseen. :D
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@cottonmouth

Heh, itellä olisi kyllä ruvennu hampaat narskuun jo jos olis kiirekin päällänsä. Olet iltakaljasi ansainnut, aurinkoinen kelikin, ainakin täälläpäin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Heh, tuohan meni helposti, kun on esim. saanut treenata hermoja neuvomalla appivanhempia pc:n käytössä puhelimen kautta.

Ajaton klassiko oli mm., kun Kuusankoskelta tuli kysymys, että mitäs nyt pitäisi tehdä, kun ”läppäristä on kadonnut Google ja Windows?”. Mitä tuohonkin sitten vastaat?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Heh, tuohan meni helposti, kun on esim. saanut treenata hermoja neuvomalla appivanhempia pc:n käytössä puhelimen kautta.

Ajaton klassiko oli mm., kun Kuusankoskelta tuli kysymys, että mitäs nyt pitäisi tehdä, kun ”läppäristä on kadonnut Google ja Windows?”. Mitä tuohonkin sitten vastaat?
Nää on näitä. "En mää intternettiyhteyttä tarvi puhelimeen. Riittää kun on juutuuppe, feispuukki ja pankki.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Uusikatu Oulussa on pitkä ja suora nelikaistainen katu keskustassa. Se muuttuu pohjoispäässä viistokaduksi, tämän viistokadun nimeksi on annettu Lävistäjä, koska Oulun ruutukaavassa se kulkee muihin katuihin ja kortteleihin nähden lävistäjän suuntaisesti.
 

Glove

Jäsen
Heh, tuohan meni helposti, kun on esim. saanut treenata hermoja neuvomalla appivanhempia pc:n käytössä puhelimen kautta.

Ajaton klassiko oli mm., kun Kuusankoskelta tuli kysymys, että mitäs nyt pitäisi tehdä, kun ”läppäristä on kadonnut Google ja Windows?”. Mitä tuohonkin sitten vastaat?
Soittelipa työkaverille yksi asiakas meille tekniseen tukeen joskus muinoin kun semmoisia hommia tein. Oli ostanut tietokoneen, mitä ilmeisimmin ensimmäisen kerran. Piuhat oli saanut paikalleen ja jopa tietokoneen käyntiin. Totesi siinä puhelimessa työkaverille Windowsin taustakuvaa ihaillessaan: ” Kaunis maisema. Mitä sitten?” En enää muista mitä työkaveri vastasi, mutta tämä kysymys on jäänyt mieleen yhtenä legendaarisimmista.
 
K

Kiekkokatsoja

Siis kuka jaksaa aina pestä itseään, hinkata kuin mikäkin hullu. Hampaat joka päivä jne. Siisteysfriikki. Vasta alkuviikosta kävin suihkussa. Sit lähdin radalle. Nostin vähän kytkintä. Unohdin nynnyillä.
Luin tänään tämän lainatun viestin. Kun olin äskettäin kaupassa, palautui tämä viesti mieleeni.
Nimittäin olin kaupan kassalla. Yhtäkkiä haisi järkyttä haju. Katsoin ympärilleni, ja kassajonoon oli ilmestynyt eräs "paikallinen mies." Olen kyllä aikaisemmin huomannut, että hän on likaisissa vaatteissa, ja kumisaappaissa ympäri vuoden. Ihmettelin että miten joku elävä ihminen, voi haista noin pahalle jopa 4-5 metrin päähän.
Oletteko joskus haistaneet ammoniakkia, tai jotain jossa sitä on? Samoin tavoin tuo järkyttävä haju tarttui nenääni, ja pysyi siinä vielä kotimatkallanikin.
Tuota tuota. Ehkei kenenkään tarvitse olla steriilipuhdas. Ja vaikkapa mökillä tai kotonaan ollessa niin mulle on ihan sama peseytyykö joku vai ei.
-Kaasunaamari päässäkö kauppaan? Koronaa välttelen juu, ei tämä ole naamari ole perverssi rooliasu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös