Ihmettelyketju

  • 6 349 443
  • 38 754

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen ennen aamua yhden ihmettyasian tässä: meille koulussa opetettiin, että ehkäisyä pitää käyttää, jotta säästyy vaikka ei-toivotuilta raskauksilta. Mmm-mjoo, tekee järkeä, kyllä.

Lisäksi sanottiin, että se suojaa sukupuolitaudeilta. Okei hei, hieno homma! Meitsi rattailla.

Sitten sanottiin, että parisuhteessakin kannattaa käyttää kondomia vaikka nainen söisi e-pillereitä, koska on näitä aidseja. Ööh, siis tota eh, vai miten?

Joskus myöhemmin epätietoisena uskaltauduin joltain kysymään, että jos harjoittaa suojaamatonta yhdyntää, voiko se AIDS siis kehittyä siinä? Vastaus oli että ei tietenkään, jos kummallakaan sitä ei ole. No mutta miksi sitä kortsua pitää käyttää jos kummallakaan ei ole adidasta? En osaa sanoa, kuului valistunut kommentti.

Näin aikuisena olen olettanut, että jos se meidän biologian tai joku muu ihme terveysyhteiskuntaoppiopettaja ei ollut ihan sekaisin, niin tässä skenessä oletetaan ihmisten käyvän oletuksena viipurin matkoillaan huorissa ja näin avioliitossakin kannattaa sitten käyttää kortsua.

Meikäläiselle, yksiavioiselle fasaanille tämä on ihan järkyttävää. Ja jos pakko käydä huorissa - eikö voisi tehdä niin päin, että kotona ei tarvii käyttää kumia mutta vieraissa olis pakko?

Ei ole mun maailma tämä.
Hieno ja hauska kirjoitus sekä samalla asiallinen ihmettely. Oma teoriani on seuraava. Siinä ei niinkään epäillä sitä etteikö mies asiallisesti käyttäisi kumia pannessaan huoria viipurin reissulla. Ja varmasti käyttää kumia myös pikkujouluissa pannessaan sihteeriä toimiston pöydällä ja vielä myöhemmin jatkopaikan vessassa. Mutta ongelma tässä on se vaimo. Se e-pillereitä syödessään ja pienillä kananavoilla ajatellessaan luulee olevansa turvassa eikä hän tajua vaatia omilta kertapanoiltaan kortsua vaan nauttii siitä, kun saa tuntea kerrankin munaa ilman kumia siinä välissä. Eli ongelma tässä on se vaimo ja siksi opettaja suositellut, että parisuhteessa hyvä käyttää kondomia. Tämä siis vain minun teoriani.

Muista pestä kädet ja pysy tterveenä!

-Hera80-
välittävä kansalainen
 

redpecka

Jäsen
Hieno ja hauska kirjoitus sekä samalla asiallinen ihmettely. Oma teoriani on seuraava. Siinä ei niinkään epäillä sitä etteikö mies asiallisesti käyttäisi kumia pannessaan huoria viipurin reissulla. Ja varmasti käyttää kumia myös pikkujouluissa pannessaan sihteeriä toimiston pöydällä ja vielä myöhemmin jatkopaikan vessassa. Mutta ongelma tässä on se vaimo. Se e-pillereitä syödessään ja pienillä kananavoilla ajatellessaan luulee olevansa turvassa eikä hän tajua vaatia omilta kertapanoiltaan kortsua vaan nauttii siitä, kun saa tuntea kerrankin munaa ilman kumia siinä välissä. Eli ongelma tässä on se vaimo ja siksi opettaja suositellut, että parisuhteessa hyvä käyttää kondomia. Tämä siis vain minun teoriani.

Muista pestä kädet ja pysy tterveenä!

-Hera80-
välittävä kansalainen
Hyvä Kansalainen Hera. Ei ehkä tullut riittävän hyvin selville, mutta ajatuksena oli toki, että ihan sama kumpi vieraissa käy.

Lisäksi mieleeni voisi tulla, että on muitakin tauteja/ongelmia kuin juuri vieraista saadut sukupuolitaudit ja kondomia joutuu käyttää kotioloissakin joko säännöllisesti tai kausiluontoisesti. Jäänyt vaan kasarilta mieleen tuo AIDS-hysteria ja kortsut ja valistus.

Nimimerkki pari kertaa elämässä kumia käyttänyt (yksi onnistunut suoritus, yhden kerran puhkes ja yhden kerran muna löystyi alta).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sitten sanottiin, että parisuhteessakin kannattaa käyttää kondomia vaikka nainen söisi e-pillereitä, koska on näitä aidseja. Ööh, siis tota eh, vai miten?
Jos se teidän maikka oli jokin kortsufirman sponsoiroima mainostaja. Että aina kannattaa käyttää kumia niin pysyy kortsufirman liikavaihto hyvänä. No joo...

Olen minäkin pari kertaa HIV-kokeissa käynyt ja negatiivisiä ne on ollut. Olen myös harrastanut seksiä HI-positiivisen miehen kanssa. Hällä oli kyllä munaa kertoa se vasta sen jälkeen kun oltiin naitu. Mutta varmaan ihan hyvä "varotoimi" kun ei se varmaan mitenkään naisten kiinnostusta lisää vaikka "positiivinen juttu" onkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä käytän aina kondomia. Paitsi naidessa ja kustessa en, silloin se olisi vaan tiellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä se hiv-testin tuloksen odottaminen on aina melko jännittävää. Siis varsinkin juuri se hetki jos vaikka soittaa sinne joka kertoo tuloksen. Sekunnit lähes pysähtyvät. Olisinko noin seitsemän kertaa käynyt testattavana. Ja ne muut mulukkutautitestit muutaman kerran useammin koettuna vielä.

Enää ei ole aikomusta käydä testeissä, koska elämäni on ohi. Ja se on metkaa!
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen käynyt testeissä myös, mutta sanoivat kyllä että soittavat vain jos on jotain. Eli pelkäsi että puhelin soi. Mutta siis olikohan se tippuritesti mikä oli pahin. Ottivat terskan päästä jonkun näytteen. Vittu että sattui.
Juu, lekuri sanoo, että huuda niin paljon kun haluat, mutta milliäkään et liiku! Siinä vilisee kaikki satanan panot silmissä kun hepatiitistä vedetään pala pois, ai ai että tekee eetvarttia. Vähän aikaa tuon jälkeen sen kondomin laittaa päälle vesisateellakin.
Vaan sitten se taas unohtuu ajan kanssa. Paljaalla mennään kuin Urkki aikoinaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä olen käynyt testeissä myös, mutta sanoivat kyllä että soittavat vain jos on jotain. Eli pelkäsi että puhelin soi. Mutta siis olikohan se tippuritesti mikä oli pahin. Ottivat terskan päästä jonkun näytteen. Vittu että sattui.
Minä muistelen että alussa ne sanoi puhelimessa ja sitten myöhemmissä testeissä luin sen jostain Omakannasta tai jostain. No sama asia, oli väylä mikä tahansa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä muistelen että alussa ne sanoi puhelimessa ja sitten myöhemmissä testeissä luin sen jostain Omakannasta tai jostain. No sama asia, oli väylä mikä tahansa.
Sellainen käänteinen homma, että meillä olis negatiivista asiaa. Sun näyte oli positiivinen. Että miten haluat, leikataanko nakki, vai elätkö selibaatissa? Minä siihen, että mikä vene se sellainen seli on? Segelbaatti?
 

redpecka

Jäsen
Jos se teidän maikka oli jokin kortsufirman sponsoiroima mainostaja. Että aina kannattaa käyttää kumia niin pysyy kortsufirman liikavaihto hyvänä. No joo...

Olen minäkin pari kertaa HIV-kokeissa käynyt ja negatiivisiä ne on ollut. Olen myös harrastanut seksiä HI-positiivisen miehen kanssa. Hällä oli kyllä munaa kertoa se vasta sen jälkeen kun oltiin naitu. Mutta varmaan ihan hyvä "varotoimi" kun ei se varmaan mitenkään naisten kiinnostusta lisää vaikka "positiivinen juttu" onkin.
Joo, ei se ope ainakaan mikään lesta ollut.

Aika hurjaa tuo paneskelu (tietämättään) hiviläisen kanssa. Kai sekin porukka jotenkin seksiä harrastaa, mutta itselläni on kumminkin aika isot ennakkoluulot, kuten luulen kaikilla tietämättömillä olevan. Ja kun tässä on näitä esimerkkejäkin kirjoiteltu kumien hajoamisista... En ehkä lähtisi ainakaan yhden illan sekoiluna säheltämään hiviläisen kanssa. Kaikkea hyvää ja tsemppiä kuitenkin niille keitä sairaus koskettaa. Olen kuullut, että sen kanssa voi myös elää (suht) normaalisti.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
En ehkä lähtisi ainakaan yhden illan sekoiluna säheltämään hiviläisen kanssa. Kaikkea hyvää ja tsemppiä kuitenkin niille keitä sairaus koskettaa. Olen kuullut, että sen kanssa voi myös elää (suht) normaalisti.
Exällä oli hiv. Kertoi sen mulle ekana iltana, kun tavattiin tai kun se bongas mut jostain röökikopista, kun näytin kuulemma erään komediasarjan päähenkilöltä. Panetti aika kovasti silloinkin, joten hommiin ryhdyttiin hivistä huolimatta. Ei paljon mietityttänyt, kun kännipäissään piparinkiilto silmissään painoi menemään. Oltiin lopulta yhdessä about vuosi, eikä tuo hiv juurikaan elämässä näkynyt. Lääkärikäyntejä siinä nyt oli, mutta ei mitään mikä olis normaalista poikennut.
 

redpecka

Jäsen
Exällä oli hiv. Kertoi sen mulle ekana iltana, kun tavattiin tai kun se bongas mut jostain röökikopista, kun näytin kuulemma erään komediasarjan päähenkilöltä. Panetti aika kovasti silloinkin, joten hommiin ryhdyttiin hivistä huolimatta. Ei paljon mietityttänyt, kun kännipäissään piparinkiilto silmissään painoi menemään. Oltiin lopulta yhdessä about vuosi, eikä tuo hiv juurikaan elämässä näkynyt. Lääkärikäyntejä siinä nyt oli, mutta ei mitään mikä olis normaalista poikennut.
Rautaisten pohkeiden lisäksi rautaiset hermot ja rautainen luonne.
 
K

Kiekkokatsoja

Koronahuippu Suomessa.
Usasta sanoivat, että huippu osuu huhtikuun loppuun. Thl höpisi joskus, että toukokuun alussa. Prohvessori sano lehessä että tuossa kesäkuun lopussa.
Erinlaisia veikkauksia pukkaa.
Olisi sekin, jos vielä muijja menis sanomaan, että huippua ei tule ollenkaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lenkkipoluilla näkyy kauheasti juoksevia ihmisiä nyt poikkeusaikaan. Vaikka onkin korona, niin eikö kannattaisi lähteä ajoissa lenkille, niin ei tarvitsisi juosta?
Joskus olin autolla ajamassa viinakauppaan kello kymmentä vaille sulkemisaika, ja siinä jalkakäytävää pitkin juoksi mies samaan suuntaan. Pysähdyin ja tarjosin kyytiä, kun ajattelin että Kolehmaiseen menossa tuokin heebo eikä jalan taida ehtiä. Mutta ei, sanoi juoksevansa ihan huvikseen. Outo tyyppi. Minä en ole huvikseni juossut 30 vuoteen. Ainoastaan rosvoa karkuun. Ja poliisia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mielenkiintoista välillä harrastaa kerrostalokyttäämistä. Joku oli päättäny pistää ison tornin pizzalaatikoita tavalliseen roskikseen, vaikka vieressä iso pahviroskispönttö. Eilen tavallisessa sekajätteessä oli iso pahvilaatikko. Ilmeisesti liian ylimaallisen vaikea tehtävä avata se toinen pönttö kun on tarvis. Uskomatonta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Joskus olin autolla ajamassa viinakauppaan kello kymmentä vaille sulkemisaika, ja siinä jalkakäytävää pitkin juoksi mies samaan suuntaan. Pysähdyin ja tarjosin kyytiä, kun ajattelin että Kolehmaiseen menossa tuokin heebo eikä jalan taida ehtiä. Mutta ei, sanoi juoksevansa ihan huvikseen. Outo tyyppi. Minä en ole huvikseni juossut 30 vuoteen. Ainoastaan rosvoa karkuun. Ja poliisia.
Rehellinen ihminen ei juokse.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi noita kerrostaloja pitäisi erikseen kytätä. Muutamia on tuossa toisella puolella tietä, oli jo silloin 2010 kun tähän rivariin muutettiin. Joskus niitä vilkaisen kun käyn postilaatikolla tai vien roskat. Ok, siinä on kerrostaloja. Edelleen. Jaksa olla kyttäämässä, kai ne siinä pysyy.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoista välillä harrastaa kerrostalokyttäämistä. Joku oli päättäny pistää ison tornin pizzalaatikoita tavalliseen roskikseen, vaikka vieressä iso pahviroskispönttö. Eilen tavallisessa sekajätteessä oli iso pahvilaatikko. Ilmeisesti liian ylimaallisen vaikea tehtävä avata se toinen pönttö kun on tarvis. Uskomatonta.
Meidän taloyhtiössä niitä pahvilaatikoita eivät jotkut osaa hajottaa, vaan joku kuution mallinen laatikko laitetaan kokonaisena, jotta sinne pahvien roskasäiliöön ei mahdu enää muuta.

Tai se on liian iso säiliöön ja jätetään siihen ulkopuolelle, jotta taloyhtiötä voidaan laskuttaa lisää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Meidän taloyhtiössä niitä pahvilaatikoita eivät jotkut osaa hajottaa, vaan joku kuution mallinen laatikko laitetaan kokonaisena, jotta sinne pahvien roskasäiliöön ei mahdu enää muuta.

Tai se on liian iso säiliöön ja jätetään siihen ulkopuolelle, jotta taloyhtiötä voidaan laskuttaa lisää.

Joo huikeeta toimintaa tuokin. Sinne mahtuu enemmän materiaalia kun uskoisikaan, jos kaikki isommat on pilkottu/taitettu. Se on testattu töissä moneen kertaan, että aika valtavatkin pahvilaatikot saatu taiteltua suht pieneen tilaan ja yhteen pahvipönttöön (siis monta samaan). Toinen vaihtoehto on koittaa tunkea se kokonaisena, jolloin se onkin sitten jo täynnä yhdestä, eikä edes kansi mahtuisi kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Välillä on vähän vaikea ymmärtää logiikkaa asioiden takana. Esimerkiksi omassa lähi-Prismassa irtokarkit, jotka ovat suojaisassa muoviboksissa ja joita otetaan kauhalla, ovat poistettu myynnistä. Sen sijaan hetelmiä ja vihanneksia saa mälvätä ja hypistellä miten tahtoo niin kuin ennenkin. No, ehkä ne rehut onkin tarpeellisempia olla kaupan kun namit, mutta eniveis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös