Ihmettelyketju

  • 6 343 353
  • 38 746

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
@Moderaattorit toivat pienen jouluyllätyksen.

Hei.

Olemme päättäneet antaa kolmen kuukauden ketjunavauskiellon. Kuten ennen päivitystäkin, emme saa automaationa tätä asetettua, joten ilmoitathan meille kolmen kuukauden päästä, mikäli emme omatoimisesti ole muistaneet kieltoa poistaa.

Perustelutkin lienevät ihan paikallaan

Tulisiko hallituksen erota, ja järjestää uudet eduskuntavaalit?
Hallituskeskustelu on käynyt kuumana pitkään. Tulisiko Suomen hallituksen erota, ja järjestää uudet eduskuntavaalit?
keskustelu.jatkoaika.com

Kotiuttaminen Al-Holin leiriltä
Keskustelu Al-Holin leiriltä kotiuttamisesta käy kuumana. Mitä mieltä olet kotiuttamisesta? Kyselyssä on 3 vaihtoehtoa.
keskustelu.jatkoaika.com

Plussaa, aiheet olivat ajankohtaisia ja sinällään oikein perusteltuja. Mutta avauksien sisältö oli edelleen aika heikkoa ja tässä tuli vähän sellainen "päivän gallup"-fiilis. Siksi päätimme antaa uuden ketjunavauskiellon, mutta emme kuitenkaan tee korotusta.

Terveisin
Moderaattorit

Tässäpä näkemykseni. Eli jos tekee ketjun, jossa äänestetään, niin äänestyksen otsikossa + vaihtoehdoissa pitäisi näkyä oleellinen, kuten nyt. Yleensä jokaisella äänestäjällä on mielipide olemassa, vaikka ei lukisi ns. ketjun perusteluja. Yksinkertainen on kaunista, se on mun mielipide.

Mutta joo, mitä tästä oppia muille?
No, kirjoittakaa jotain diipadaapa/hölynpölyä kirjoitusosioon. Ja varmuudenvuoksi välttäkää hallituksen arvosteluja.

Toisaalta hyvähän se on, että ketjuja avaa ne, jotka tekee sen oikein, palstan sääntöjen mukaan. Itte ku oon tällanen tavis, hieman juntti ja tyhmäkin, niin mulle jää mahdollisuus pyytää ketjunavauksia niiltä, jotka tekee sen oikein.
Eli asia on lopulta ok, vaikka tätä ihmettelinkin.

Eihän tossa mitään hallituksen kritisoimisesta sanota, vaan että avaa parempia ketjuja ja alusta niitä paremmin.
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, syötyäni hieman keitettyä perunaa ja jauhelihakastiketta pääsen hieman samalle sivulle. Itse ostan tosiaan lippuja säännöllisesti kymmenisen kertaa kaudessa Nordikselle HIFK:n peleihin ja joka neljännesvuosisadan välein samalle areenalle, kun Deep Purple siellä musisoi. Ei ole tarvinnut somessa pilettejä vongata, joten en setämiehenä oikein kuviota oivaltanut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meiltä löytyi astiakaapista aloitettu tölkki maitoa, rasvatonta maitoa. Koska olen ainut joka sitä tänään käytti niin kai minä sen olen sen sinne tyrkännyt. Ihme homma? Paremmin se säilyisi kyllä jääkaapissa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole tarvinnut somessa pilettejä vongata, joten en setämiehenä oikein kuviota oivaltanut.

Ei kai se ole vonkaamista, jos ilmoittaa ostavansa hyödykettä x jos sitä joltain myynnistä löytyy.

Itse olen kanssa ostanut liput ihan tavanomaisia väyliä pitkin ja listahinnalla. Myynytkään en ole lippuja kuin kerran, kun oli yksi ylimääräinen. Taisi mennä ostohinnalla se.

Mutta ei nyt aukene, miksi joku joka syystä tai toisesta ei halua tai pysty sieltä virallisessa paikasta ostamaan, ei sitten voisi kysellä muiden vaihtoehtojen perään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aina välillä kuulee että joku tulee kaikkien kanssa toimeen. Onks joku sitten tavannut jonkun, jonka kanssa ei tule toimeen?
Olen. Kaksi ihmistä. Äitini ja sisareni. Kaikkien muiden kanssa tulen hyvin juttuun.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@Moderaattorit toivat pienen jouluyllätyksen.

Hei.

Olemme päättäneet antaa kolmen kuukauden ketjunavauskiellon. Kuten ennen päivitystäkin, emme saa automaationa tätä asetettua, joten ilmoitathan meille kolmen kuukauden päästä, mikäli emme omatoimisesti ole muistaneet kieltoa poistaa.

Perustelutkin lienevät ihan paikallaan

Tulisiko hallituksen erota, ja järjestää uudet eduskuntavaalit?
Hallituskeskustelu on käynyt kuumana pitkään. Tulisiko Suomen hallituksen erota, ja järjestää uudet eduskuntavaalit?
keskustelu.jatkoaika.com

Kotiuttaminen Al-Holin leiriltä
Keskustelu Al-Holin leiriltä kotiuttamisesta käy kuumana. Mitä mieltä olet kotiuttamisesta? Kyselyssä on 3 vaihtoehtoa.
keskustelu.jatkoaika.com

Plussaa, aiheet olivat ajankohtaisia ja sinällään oikein perusteltuja. Mutta avauksien sisältö oli edelleen aika heikkoa ja tässä tuli vähän sellainen "päivän gallup"-fiilis. Siksi päätimme antaa uuden ketjunavauskiellon, mutta emme kuitenkaan tee korotusta.

Terveisin
Moderaattorit

Tässäpä näkemykseni. Eli jos tekee ketjun, jossa äänestetään, niin äänestyksen otsikossa + vaihtoehdoissa pitäisi näkyä oleellinen, kuten nyt. Yleensä jokaisella äänestäjällä on mielipide olemassa, vaikka ei lukisi ns. ketjun perusteluja. Yksinkertainen on kaunista, se on mun mielipide.

Mutta joo, mitä tästä oppia muille?
No, kirjoittakaa jotain diipadaapa/hölynpölyä kirjoitusosioon. Ja varmuudenvuoksi välttäkää hallituksen arvosteluja.

Toisaalta hyvähän se on, että ketjuja avaa ne, jotka tekee sen oikein, palstan sääntöjen mukaan. Itte ku oon tällanen tavis, hieman juntti ja tyhmäkin, niin mulle jää mahdollisuus pyytää ketjunavauksia niiltä, jotka tekee sen oikein.
Eli asia on lopulta ok, vaikka tätä ihmettelinkin.

Ethän sä nyt tosissaan tulkinnut noita modejen perusteluja niin, että ketjunavauskielto tuli hallituksen arvostelusta?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miten ihmeessä voi Huaweissa hävitä näppäimistö itsekseen? Toki sen saa asetuksista takas pienellä kikkailulla, mutta silti. Ihmettelen.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät ja manailevat joulun alla ruuhkia kaupoissa. Juu, ymmärrän jos on viime tipassa pakko lähteä hakemaan jotain pientä pikaisesti ja ruuhkat vituttavat mutta luulisi olevan selvää että joulun alla nyt vaan on ruuhkaa kaupoissa.

Parhaita nämä tapaukset jotka päivittelevät facebookiin jne. kuinka menivät päivää ennen joulua tekemään lähi-Prismaan jouluostoksia ja "voi saatanan vitun kilin kyrvänsyylä kun siellä oli muita ja sai tapella rosollista ja kun oli niin tungosta!!12". Eikös nämä päivittelevät ihmiset mene silloin samaan ihmis-saasta kasaan kuin mistä itse avautuvat? Vai pitäisikö juuri HEIDÄN kohdalla olla kauppa tyhjä ja punainen matto levitettynä ettei Pirkko-Petterin kauppareissu häiriinny?

Vitun urpot.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät ja manailevat joulun alla ruuhkia kaupoissa. Juu, ymmärrän jos on viime tipassa pakko lähteä hakemaan jotain pientä pikaisesti ja ruuhkat vituttavat mutta luulisi olevan selvää että joulun alla nyt vaan on ruuhkaa kaupoissa.

Parhaita nämä tapaukset jotka päivittelevät facebookiin jne. kuinka menivät päivää ennen joulua tekemään lähi-Prismaan jouluostoksia ja "voi saatanan vitun kilin kyrvänsyylä kun siellä oli muita ja sai tapella rosollista ja kun oli niin tungosta!!12". Eikös nämä päivittelevät ihmiset mene silloin samaan ihmis-saasta kasaan kuin mistä itse avautuvat? Vai pitäisikö juuri HEIDÄN kohdalla olla kauppa tyhjä ja punainen matto levitettynä ettei Pirkko-Petterin kauppareissu häiriinny?

Vitun urpot.

Tämä on kyllä totta. Varsinkin nykyään kun kauppaan voi mennä melkein koska tahansa. Itsekin varmaan tänään lähden illan änäripelin jälkeen käväisemään kaupassa. Mutta kyllä se aikuisten ihmisten käyttäytyminen kaupassa juhlapyhien alla on myös ihmettelyketjun asiaa.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Tämä on kyllä totta. Varsinkin nykyään kun kauppaan voi mennä melkein koska tahansa. Itsekin varmaan tänään lähden illan änäripelin jälkeen käväisemään kaupassa. Mutta kyllä se aikuisten ihmisten käyttäytyminen kaupassa juhlapyhien alla on myös ihmettelyketjun asiaa.

On ja isosti onkin. Täysi helvettihän se on. Mutta silti se aina tulee päivittelijöille yllätyksenä. Niin kuin talvi autoilijoille. Kyllähän se vituttaa saa, ei siinä, mutta joko sitä menee a) pahimpaan ruuhka-aikaan tiedostaen että siellä saattaa olla joku muukin ja nielee hammasta purren vitutuksen tai b) käy kaupassa kuten mainitsit, vähemmän ruuhkaisempana ajankohtana tai c) haistattaa kulutushysterialle vitut ja menee äitimuorin valmiiseen pöytään tai d) ei mene kauppaan eikä äitimuorille.
 

Glove

Jäsen
Pitäisikö tähän sitten ihmetellä, kun tuossa lähimmässä isommassa marketissa oli niin vähän asiakkaita tuossa tunti sitten. Kassajonoon pääsi toiseksi ja ehkä kaksi minuuttia piti odottaa. Ja parkkipaikkakin löytyi heti. Elinkö minä jossain rinnakkaistodellisuudessa vai tapahtuikohan tuo ihan oikeasti?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni pitää raskaaksi tulemista yllätyksenä. Jumalauta, taulutelkkariako ne venaa kun panee?

Saahan ne julkkiksetkin yllätysvauvoja. Se se vasta yllätys onkin kun yhtäkkiä tipahtaa lapsi takapuolesta. Eiku sieltä tulikin vaan insinöörejä...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara

Ihmettelen, että ilmeisesti köyhien pitäisi saada pysäköidä minne haluavat

"Eikä rouva peittele harmistustaan.

– Köyhälläkin voi olla auto, mutta apua on haettava kävellen, tai koko köyhäinapu palaa hujauksessa pysäköintivirhemaksuun. Joten varoituksen sana köyhille: Kun haette diakonia-apua, katsokaa mihin pysäköitte, ettei teitä sakoteta."

Cant argue with that logic. Se on haettava joko kävellen tai pysäköitävä sakkopaikalle, mitään välimallin ratkaisua ei ole olemassa.

Veisin tuon varoituksen sanankin vielä asteen pidemmälle, kannattaa aina katsoa mihin pysäköi.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kissat nukkuu 2/3 päivästä ihan hyvin. Ne kuvittelee kato olevansa leijonia savannilla, ja pitää nukkua koko päivä kun on niin saatanan kuuma. Sitten voi illalla ja yöllä riehua.

Mutta joo ei ole mitenkään ihmeellistä jos kisu tykkää nukkua huikeita määriä.
 
K

Kiekkokatsoja

Kissat nukkuu 2/3 päivästä ihan hyvin. Ne kuvittelee kato olevansa leijonia savannilla, ja pitää nukkua koko päivä kun on niin saatanan kuuma. Sitten voi illalla ja yöllä riehua.

Mutta joo ei ole mitenkään ihmeellistä jos kisu tykkää nukkua huikeita määriä.
Toi katti näyttää nukkuvan yölläkin. Illasta laittaa nukkumaan ennenkuin ihmiset. Aamulla oli tunnin pari poissa lempinukkumispaikaltaan, mutta palasi siihen taas nukkumaan.
Hiljaa oli tälläkertaa nukkumapaikaltaan pois, ehkä kävi vain tuijottelemassa ikkunasta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi katti näyttää nukkuvan yölläkin. Illasta laittaa nukkumaan ennenkuin ihmiset. Aamulla oli tunnin pari poissa lempinukkumispaikaltaan, mutta palasi siihen taas nukkumaan.
Hiljaa oli tälläkertaa nukkumapaikaltaan pois, ehkä kävi vain tuijottelemassa ikkunasta.

Joo meillä kanssa pikkujätkä menee nukkumaan yleensä 17:30 aikoihin ja nukkuu aamuun asti. Yleensä seitsemän jälkeen herään itse ja päästän kisun huoneestaan. Se siis nukkuu myös omassa huoneessaan ja ihan hyvin tykkää. Viikonloppusin tuo sitten nukkuu yleensä normaalin lisäksi meikän kanssa päiväunet ja muutenkin se on aika taju pois kun ollaan molemmat kotona.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo meillä kanssa pikkujätkä menee nukkumaan yleensä 17:30 aikoihin ja nukkuu aamuun asti. Yleensä seitsemän jälkeen herään itse ja päästän kisun huoneestaan. Se siis nukkuu myös omassa huoneessaan ja ihan hyvin tykkää. Viikonloppusin tuo sitten nukkuu yleensä normaalin lisäksi meikän kanssa päiväunet ja muutenkin se on aika taju pois kun ollaan molemmat kotona.
Mitä se saa herkkuja/jouluherkkuja? Uskaltaako antaa kalaa?
Tolla on pikkuherkkuna jotain kaupasta, kissan nappuloita tai tikkuja. Nyt mouruaa ruokaa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä se saa herkkuja/jouluherkkuja? Uskaltaako antaa kalaa?
Tolla on pikkuherkkuna jotain kaupasta, kissan nappuloita tai tikkuja. Nyt mouruaa ruokaa.

Jotain lihatikkuja me sille on annettu ja ne uppoaa. Useimmat kissat on persoja keitetylle Seille, ja kai ne kalaa vetää ihan mielellään. Tää nyt menee vähän kissakeskusteluksi niin jätän tämän tähän ja siirryn katsomaan Jimmy Carrin poliittisesti korrektia huumoria.
 

Glove

Jäsen
Mulla oli joskus käärme. Kuningaspyton. Se söi pakasteruokaa. Joskus oli hiiriä, joskus rotanpoikasia ja joskus vaikka hamsterinpoikasia. Mitä nyt milloinkin sattui saamaan. Kalaa ei koskaan kokeiltu. Sitten se päätti yks kaks alkaa talvehtimaan tai jotain, vaikka lämmöt oli ihan samat kuin aikasemminkin. Oli syy mikä tahansa se oli kolme kuukautta syömättä. Sitten alkoi taas ruoka maistua.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Joulun toivotuksien erikielisyyksiä päädyin ihmettelemään. Espanjalaiset sanovat Feliz Navidad, mistä tuo navidad tulee?
Ranskalaiset toivottavat jotenkin tyyliin Joyeux Noel, mutta britit kuitenkin Merry Christmas eli sen voinee johtaa kristuksen syntymäpäivään, mutta mistä tulee ranskisten Noel?
Saksalaiset puhuvat Weichnachtenista, weich on kai pehmeä suomeksi eli en ymmärrä johdosta, Pehmoyö?
Ruotsin Jul on käytössä myös Suomessa ja Virossa, juhlapäivä kai viikingeillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös