Mua ihmetyttää, miks jotkut ei vastaa tuntemattomiin numeroihin. "En mä viiti vastata ku en tiiä kuka soittaa." Luuleeko ne, et se puhelin räjähtää tai taivas tippuu niskaan jos ne vastaa outoon numeroon tai tuntemattomaan puheluun? Vai kenties, että sieltä lankoja pitkin tulee joku siihen viereen? Se on niin helppoa vastata ja jos soittaja ei miellytä, niin laittaa vaan luurin kiinni. Tadaaaa.
Vihdoin asia, josta olen Sämppärin kanssa samaa mieltä. Tai siis tuosta vastaamisesta, vaikka soitto tuleekin numerosta, mitä ei ole talletettu millään nimellä omaan puhelimeen. Tai vaikka tulis tekstillä tuntematon numero.
Itse vastaan ja suljen luurin heti jos vastapuoli esittelee itsensä "vääräksi" henkilöksi. Aikaa kuluu noin 2-3 sekuntia. Monesti oon joutunut luurin lyömään, mut on myös tullut hyviäkin puheluita.
Samalla voi myös estää sen numeron kun tietää kuka siellä soittaa.
Riippuen tilanteesta, välillä kuuntelen hetken sitä puhelinmyyjää, tai jos on kiire, niin en. Kerron vaan napakasti, ettei nyt ole aikaa. Jos ei usko ja lopettele siinä kohtaa puhelua, katkaisen itse. Viimeksi hyvin nopeaan jollekin lehtimyyjälle, joka lupasi mulle tarjota jonkun lehden, etten ole kiinnostunut, jos minun pitää siitä yhtään mitään maksaa. Tarpeeksi napakasti ja selkeästi kun sen tein, niin uskoi kerralla.
Joskus myös, kun jatkaa selvästä ilmaisustani huolimatta sitä myyntipuhetta, nion hetken kuunneltuani annan varsin selväsanaisen palautteen, jossa kerron, että kannattaisi ihan oikeasti kuunnella myös sitä asiakasta, mitä se sanoo.