Ihmettelyketju

  • 6 340 036
  • 38 741

Baldrick

Jäsen
Onkohan Subin mainospaikat myyty millä tapaa, kun JYP-Tappara-matsissa mainostauoilla tulee jotain emätinpuikko-, hiustenhoitoaine- ja kuukautissidemainoksia. Ei varmasti kaikista parhaimmalla konversioprosentilla rullaa nuo mainokset.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Onkohan Subin mainospaikat myyty millä tapaa, kun JYP-Tappara-matsissa mainostauoilla tulee jotain emätinpuikko-, hiustenhoitoaine- ja kuukautissidemainoksia. Ei varmasti kaikista parhaimmalla konversioprosentilla rullaa nuo mainokset.
Varmaan hyvinkin harkittua. Hiustenhoitoaineet paikallaan siinä missä emätinpuikotkin ellei sitten käytössä vielä menkoista nauttivia morsioita. Kotijoukkue edellä mennään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itsellänikin on jälkikasvua, että ihan todistetusti olen saanut.
Ei riitä todisteeksi! Yks Jahvekin pani muuan Marian paksuks vaikkei tiettävästi ees vilauttanu sille kikkeliään. Ja pisti vielä pahan yhen Joosen syyksi. Kova jätkä, joskin vähän mulkun olonen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ihmetyttää, miks jotkut ei vastaa tuntemattomiin numeroihin. "En mä viiti vastata ku en tiiä kuka soittaa." Luuleeko ne, et se puhelin räjähtää tai taivas tippuu niskaan jos ne vastaa outoon numeroon tai tuntemattomaan puheluun? Vai kenties, että sieltä lankoja pitkin tulee joku siihen viereen? Se on niin helppoa vastata ja jos soittaja ei miellytä, niin laittaa vaan luurin kiinni. Tadaaaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ihmetyttää, miks jotkut ei vastaa tuntemattomiin numeroihin. "En mä viiti vastata ku en tiiä kuka soittaa."
Minä ainakin kyllästyin kaiken maailman rekrykonsultteihin, kun puheluita alkoi tulla päivittäin. Ei auttanut kun vastasi ja kertoi ettei kiinnosta. Niinpä lakkasin vastaamasta kokonaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä ainakin kyllästyin kaiken maailman rekrykonsultteihin, kun puheluita alkoi tulla päivittäin. Ei auttanut kun vastasi ja kertoi ettei kiinnosta. Niinpä lakkasin vastaamasta kokonaan.
Itse vastaan ja suljen luurin heti jos vastapuoli esittelee itsensä "vääräksi" henkilöksi. Aikaa kuluu noin 2-3 sekuntia. Monesti oon joutunut luurin lyömään, mut on myös tullut hyviäkin puheluita.

Samalla voi myös estää sen numeron kun tietää kuka siellä soittaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse vastaan ja suljen luurin heti jos vastapuoli esittelee itsensä "vääräksi" henkilöksi. Aikaa kuluu noin 2-3 sekuntia. Monesti oon joutunut luurin lyömään, mut on myös tullut hyviäkin puheluita.

Mulle on kerrottu täällä palstalla, että tämä on väärä tapa toimia ja ilkeää tai jotain vastaavaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mua ihmetyttää, miks jotkut ei vastaa tuntemattomiin numeroihin. "En mä viiti vastata ku en tiiä kuka soittaa." Luuleeko ne, et se puhelin räjähtää tai taivas tippuu niskaan jos ne vastaa outoon numeroon tai tuntemattomaan puheluun? Vai kenties, että sieltä lankoja pitkin tulee joku siihen viereen? Se on niin helppoa vastata ja jos soittaja ei miellytä, niin laittaa vaan luurin kiinni. Tadaaaa.
Vihdoin asia, josta olen Sämppärin kanssa samaa mieltä. Tai siis tuosta vastaamisesta, vaikka soitto tuleekin numerosta, mitä ei ole talletettu millään nimellä omaan puhelimeen. Tai vaikka tulis tekstillä tuntematon numero.
Itse vastaan ja suljen luurin heti jos vastapuoli esittelee itsensä "vääräksi" henkilöksi. Aikaa kuluu noin 2-3 sekuntia. Monesti oon joutunut luurin lyömään, mut on myös tullut hyviäkin puheluita.

Samalla voi myös estää sen numeron kun tietää kuka siellä soittaa.
Riippuen tilanteesta, välillä kuuntelen hetken sitä puhelinmyyjää, tai jos on kiire, niin en. Kerron vaan napakasti, ettei nyt ole aikaa. Jos ei usko ja lopettele siinä kohtaa puhelua, katkaisen itse. Viimeksi hyvin nopeaan jollekin lehtimyyjälle, joka lupasi mulle tarjota jonkun lehden, etten ole kiinnostunut, jos minun pitää siitä yhtään mitään maksaa. Tarpeeksi napakasti ja selkeästi kun sen tein, niin uskoi kerralla.

Joskus myös, kun jatkaa selvästä ilmaisustani huolimatta sitä myyntipuhetta, nion hetken kuunneltuani annan varsin selväsanaisen palautteen, jossa kerron, että kannattaisi ihan oikeasti kuunnella myös sitä asiakasta, mitä se sanoo.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä keksi yhtään syytä, miksi vastaisin tuntemattomasta tai salattusta numerosta tulevaan puheluun, ellen juuri ole tilanteessa, jossa odotan jotain tärkeää puhelua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En kyllä keksi yhtään syytä, miksi vastaisin tuntemattomasta tai salattusta numerosta tulevaan puheluun, ellen juuri ole tilanteessa, jossa odotan jotain tärkeää puhelua.
Voiko tärkeä puhelu tulla vain jos odotat sitä?
En keksi syytä miksen vastaisi. Jos se on joku myyjä (yleensä Fonecta kertoo tämän jo etukäteen enkä vastaa) niin menee ehkä kymmenen sekuntia kun kerron ettei kiinnosta, hyvää päivänjatkoa. Tai jos menee minuutti niin mitä sitten.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En kyllä keksi yhtään syytä, miksi vastaisin tuntemattomasta tai salattusta numerosta tulevaan puheluun, ellen juuri ole tilanteessa, jossa odotan jotain tärkeää puhelua.
Miksi et vastaisi? Pelottaako sinua puhua puhelimessa sinulle ennestään tuntemattomien ihmisten kanssa vai mistä on kyse? Vai pelottaako sinua, ettet osaa mahdolliselle lehtimyyjälle tms. sanoa ei ja päädyt tahtomattasi ostamaan siltä puhelinmyyjältä jotain? Vai mistä on kyse?

Tietenkään silloin ei vastata, kun on huono tilanne puhua puhelimeen, mutta sehän taas ei liity siihen, onko soittaja entuudestaan tuntematon vai ei. Miten te ihmiset, jotka ette vasta ei-tallennetuista numeroista tuleviin puheluihin, olisitte voineet elää lankapuhelinaikana, jolloin koskaan puhelimen soidessa ei tiennyt etukäteen, kuka siellä soittaa? Piti nostaa luuri ja kuunnella, mitä se soittaja kertoo.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jossain vaiheessa iltapäivälehdissä pyöri juttu, jossa teinien vanhempia kehotettiin vastaamaan tuntemattomaan numeroon, koska poliisipartio saattaa tavoitella heitä. Mahtaakohan poliisipartio edelleen soittaa tuntemattomasta numerosta?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko tärkeä puhelu tulla vain jos odotat sitä?
Jos soittajalla on tärkeää asiaa, niin tietenkin se jättää viestin vastaajaan. Tai laittaa vaikka tekstarin. Oletko sinä niitä tyyppejä jotka vastaavat puhelimeen vaikka kesken elokuvan? Kun se voi olla tärkeää?
Miksi et vastaisi?
Juuri vastasin tähän, toistetaan, jos se menisi perille: en keksi yhtään syytä vastata.

Vai pelottaako sinua, ettet osaa mahdolliselle lehtimyyjälle tms. sanoa ei ja päädyt tahtomattasi ostamaan siltä puhelinmyyjältä jotain? Vai mistä on kyse?
Lehtimyyjät eivät mulle soittele koska Robinson rekisteri.
Miten te ihmiset, jotka ette vasta ei-tallennetuista numeroista tuleviin puheluihin, olisitte voineet elää lankapuhelinaikana, jolloin koskaan puhelimen soidessa ei tiennyt etukäteen, kuka siellä soittaa?
Olen elänyt lankapuhelinaikana aika monta vuotta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Oletko sinä niitä tyyppejä jotka vastaavat puhelimeen vaikka kesken elokuvan? Kun se voi olla tärkeää?
Tietenkään silloin ei vastata, kun on huono tilanne puhua puhelimeen, mutta sehän taas ei liity siihen, onko soittaja entuudestaan tuntematon vai ei.
Olen elänyt lankapuhelinaikana aika monta vuotta.
Myös sellaisena lankapuhelinaikana, kun puhelimissa ei ollut numeronäyttöä? Kuka kotonasi silloin vastasi puhelimeen, kun puhelin soi?

Eihän se (yleensä) minulta ole pois, jos joku ei puhelimeen vastaa, ellei ole numeroa entuudestaan puhelimeensa tallentanut. Ihmetyttää vaan, kun en pysty mitään järkisyytä keksimään, miksi noin toimitaan.

Joskus itsekin töistä yritän asiakkaita tavoitella puhelimella, kun pitäisi hänen asiaansa edistää. Silloin toki voipi asian käsittely hidastua, jos asiakas ei puhelimeen vastaa, kun ei ole numeroani tallentanut osoitekirjaansa. Ja satavarmuutta silloin ei kuitenkaan ole siitä, että numero on oikea ja käsiteltävät asiat usein sen verran sensitiivisiä, ettei niistä mitään viestejä jätetä tai lähetellä, niin sitten asian käsittely voi venyä ja kestää pidempään. Joskus nämä samat asiakkaat sitten palautteessa valittavat, kun heidän asiansa hoitaminen on kestänyt kovin pitkään. Asian käsittelyä olisi voinut nopeuttaa, jos olisit vastannut puhelimeen, tai soittanut edes takaisin, kun sinua oli tavoiteltu. (Ei siis liity suoranaisesti sinuun heavy tämä.)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös sellaisena lankapuhelinaikana, kun puhelimissa ei ollut numeronäyttöä? Kuka kotonasi silloin vastasi puhelimeen, kun puhelin soi?
Olen syntynyt 1960-luvulla. Lankapuheliaikoina ei ainakaan mulle headhuntterit päivittäin soitelleet.

Eihän se (yleensä) minulta ole pois, jos joku ei puhelimeen vastaa, ellei ole numeroa entuudestaan puhelimeensa tallentanut. Ihmetyttää vaan, kun en pysty mitään järkisyytä keksimään, miksi noin toimitaan.
Opetusmielessä vaikka: turhat soittelijat lopettavat turhat soittelunsa kun niihin ei vastaa. Jos joku jättää viestin vastaajaan, soittelen toki takaisin, mutta ainakin nämä edellä mainitsemani headhuntterit eivät sitä tee. Enkä heidän soittojaan kaipaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Opetusmielessä vaikka: turhat soittelijat lopettavat turhat soittelunsa kun niihin ei vastaa. Jos joku jättää viestin vastaajaan, soittelen toki takaisin, mutta ainakin nämä edellä mainitsemani headhuntterit eivät sitä tee. Enkä heidän soittojaan kaipaa.

Ilmeisesti olet jo pidempään kouluttanut noita turhia soittelijoita, joten heidänhän ei enää pitäisi sinulle soitella. Ja sinulle soitetaan enää vain ei-turhia puheluita? Vai missä vaiheessa olet onnistunut saavuttamaan sellaisen kyllääntymispisteen noissa puheluissa, että turhat soitot ovat karsiutuneet pois ja jäljellä on vain tärkeitä puheluita. Hymiö perään.

Et muuten vastannut, että kuka vastasi perheessänne puhelimeen lankapuhelinaikana? Etkä siihen, että miten silloin selvisit vastaamisesta, kun et voinut ennen vastaamista tietää kuka soittaa? Vai jätitkö silloinkin vastaamatta ja annoit jonkun muun huolehtia vastaamisesta?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et muuten vastannut, että kuka vastasi perheessänne puhelimeen lankapuhelinaikana? Etkä siihen, että miten silloin selvisit vastaamisesta, kun et voinut ennen vastaamista tietää kuka soittaa? Vai jätitkö silloinkin vastaamatta ja annoit jonkun muun huolehtia vastaamisesta
Jonnet ei ymmärrä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös