Ihmettelyketju

  • 6 339 849
  • 38 741

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen, miksi olen humalassa puoliltaöin, kun aamulla on työpäivä. Ja toisaalta en ihmettele.
 

444

Jäsen
Jatkan ihmettelyä Facebookin naisvaltaisista kirppareista.

Parempi puoliskoni päätti lahjoittaa jotain hyllyjä/raheja/yms pois. Siis lahjoittaa, ei myydä. Ilmoituksessa sanottiin että annetaan nopeimmalla hakijalle eikä varauksia oteta vastaan.

Ensimmäinen kommentoija teki perinteisen AV/YV kombon joissa kertoi että voisi hakea ne huomenna. Parempi puoliskoni ei edes jäänyt neuvottelemaan tämän kanssa kun ketjuun ilmestyi hakija joka hakisi sen 5 min päästä. Kun ensimmäiselle kommentoijalle kerrottiin että meni jo niin hän tokaisi "olisi hän ne tänäänkin voinut hakea".

Haluaisin lukea jonkun sosiologisen tutkielman naisten verkkokirpparien kulttuurista koska toimintamallit ovat niin eksoottisia ja arkijärjelle vieraita.
Laita joskus kokeeksi tori.fi ilmaiseksi jakoon jokin mööpeli (a.k.a mikä tahansa tavara), josta voisit saada vaikka 5-10€ pitkällä myyntiajalla. Tulet yllättymään - tai et - siitä kuinka monta viestiä ja yhteydenottoa tulee ensimmäisen vartin aikana julkaisusta. Ilmoitat viidelle ensimmäiselle, että hakevat romun 2 h sisään pois -> yksikään ei ilmesty paikalle eikä myöskään ilmoita, ettei aiokaan hakea sitä. Tai pyydä lisää aikaa.
Nämä ovat ns. hoardereita. Esineen reaali- tai käyttöarvolla ei ole mitään merkitystä, samoin tarveharkinta on luokkaa 0. Tärkeintä on kuitenkin saada se oma ääni kuuluviin välittömästi, ja vasta sen jälkeen alkaa mietintä käytäntöön liittyen. Sinänsä ymmärrettävää, koska ilmaistavara kiertää nopeasti. Mutta samalla syy sille, että en itse enää edes laita mitään ilmaiseksi jakoon. Joko niissä on marginaalinen hintapyynti tai sitten pakkaan kamat autoon ja ajan lähimmälle SPR:n Kontti-pisteelle, josta tavara siirtyy sitä enemmän tarvitsevalle. Siis enemmän kuin minä tai romujobbari.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naiset on oikeasti jotenkin mielenvikaisia ja jotenkin vieraantuneita todellisesta elämästä. Olioita. Avaruusolioita. Alieneita. Jos akka kysyy jotain mielipidettä mieheltä esimerkiksi sisustuksesta tai ruuasta, se ei kysy sitä kysymisen ilosta, eikä sillä, että mielipiteelläni olisi loppujen lopuksi väliä.

"Minkälainen susta sopis tähän ja tähän paikkaan?"
Minä: "No tuo."
"Jaa, katsellaan vielä."

"Mitä ruokaa haluut syödä tänään?"
Minä: "Maksalaatikkoa"
"Ajattelin jos tehtäis spagettia ja kastiketta"

"Mitä ostan kaupasta?"
Minä: "Ihan sama"
"Ei siellä myydä ihan samaa"
Minä: "tupakkaa ja kaljaa"
"No ostan jotain"

Hulluja kaikki tynni
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Naiset on oikeasti jotenkin mielenvikaisia ja jotenkin vieraantuneita todellisesta elämästä. Olioita. Avaruusolioita. Alieneita. Jos akka kysyy jotain mielipidettä mieheltä esimerkiksi sisustuksesta tai ruuasta, se ei kysy sitä kysymisen ilosta, eikä sillä, että mielipiteelläni olisi loppujen lopuksi väliä.

"Minkälainen susta sopis tähän ja tähän paikkaan?"
Minä: "No tuo."
"Jaa, katsellaan vielä."

"Mitä ruokaa haluut syödä tänään?"
Minä: "Maksalaatikkoa"
"Ajattelin jos tehtäis spagettia ja kastiketta"

"Mitä ostan kaupasta?"
Minä: "Ihan sama"
"Ei siellä myydä ihan samaa"
Minä: "tupakkaa ja kaljaa"
"No ostan jotain"

Hulluja kaikki tynni
No älä.

"Ihanaa! Meillä on pitkästä aikaa yhteinen vapaa viikonloppu. Mitäs tehtäs mitä ei oo tehty pitkään aikaan?
Minä: "Voisit ottaa välillä perseeseen...?"
"Mimmulla ja Jokellakin on vapis. Pyydetään ne meille ja pidetään juustokestit!"
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun lukee pari edellistä viestiä, niin vaikuttaa siltä, että oma vaimoni on ollut hyvä valinta
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Katselen tässä yösydännällä Yle Areenasta Tom Pettyn (rip) keikkataltiointia ja hogasin että tossa yhdessä biisissä lavalla oli mukana tamburiinin kanssa laulamassa toi Fleetwood Macin likka. Pienet piirit on tuollakin isoilla huudeilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joku pikkukylässä armeijateemaista baaria pitävä jamppa on iskenyt nimikyltin yläpuolelle Arbeit macht frei -kyltin. Saa kai tuolla huomiota, "enkä minä mikään natsi ole". Piruuttaan laittanut. Kaikenlaista liikkuu ihmisten mielessä. Kai tuonne joku urpo pistäytyy ihan tämän alkavan kohun vuoksi, mutta kyllä mä aika erikoisena pidän kuitenkin, että aikuinen, historiaa tunteva ihminen lähtee edes läpällä ja huomion vuoksi tekemään tuollaista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joku pikkukylässä armeijateemaista baaria pitävä jamppa on iskenyt nimikyltin yläpuolelle Arbeit macht frei -kyltin. Saa kai tuolla huomiota, "enkä minä mikään natsi ole". Piruuttaan laittanut. Kaikenlaista liikkuu ihmisten mielessä. Kai tuonne joku urpo pistäytyy ihan tämän alkavan kohun vuoksi, mutta kyllä mä aika erikoisena pidän kuitenkin, että aikuinen, historiaa tunteva ihminen lähtee edes läpällä ja huomion vuoksi tekemään tuollaista.
Aivan hulvaton läppä ainakin mielestäni. Todellakin kävisin kaljalla. Tulee aina niin hyvä mieli kun oikeamieliset mököttää. Mitä härskimpää huumoria, sen parempaa. Ei tämä varmaankaan pari kymmentä vuotta sitten olisi niin hauskalta tuntunut kuin nykyään kun nämä helvetin maailmanhalaajahipit ja muut moraalimenninkäiset valtaavat alaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aivan hulvaton läppä ainakin mielestäni. Todellakin kävisin kaljalla. Tulee aina niin hyvä mieli kun oikeamieliset mököttää. Mitä härskimpää huumoria, sen parempaa. Ei tämä varmaankaan pari kymmentä vuotta sitten olisi niin hauskalta tuntunut kuin nykyään kun nämä helvetin maailmanhalaajahipit ja muut moraalimenninkäiset valtaavat alaa.
Eli tykkäät siitä, että joku hippi pahoittaa mielesi tästä. Ok, ymmärrän kyllä pointtisi, ja joskus tykkäsin ihan vain vittuilun vuoksi vittuilusta itsekin. Nykyään vittuilen lähinnä tarkoituksella, koska olen ymmärtänyt, että omalla huvillaankin voi satuttaa toista aidosti.

Jossakin miesluolassa tuollainen kai menee, mutta julkisella paikalla moinen kyltti vain vittuilun vuoksi on aika urpoa ja kertoo kyllä siitä, ettei tuolla baarinpitäjällä aivan hirveästi leikkaa, kun alkaa kansanmurhasta julkista läppää vääntää. Lähinnä lapsellista, ja tilaa kyllä ihan itse mahdolliset anarkomarkojen kivet ikkunoihinsa. Ei sillä, että sitäkään hyväksyisin.

Kyllä mä näkisin, että edelleen tietyt alueet on hyvä pitää pyhänä julkisessa keskustelussa. Ja ihan tosissani sanon myös sen, että tällaisilla läpillä tasoitetaan tietä astetta radikaaleimmille teoille ja kannanotoille. Näin se on historian sivu ollut. Ja toisaalta, jos tämä on niin kovin hauskaa aikuisten tekemänä, miksipä näitä kauhistellaan muksujenkaan suusta. Pari päivää sitten viimeksi olin tekemisissä teinin kanssa, jonka mielestä neekerit pitäisi ampua. Läpällä kai se sen sanoi, meninkin puuttumaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Mitä härskimpää huumoria, sen parempaa.
Eikö itsellesi mene missään kohtaa rajaa? Saisiko sinut yhtä iloiseksi esim. Jammu Siltavuoren karikatyyrillä koristettu baari tms.?

Harvinaisen syvää idioottimaisuutta tässä tapauksessa, joka todellakin ihmetyttää tänä päivänä, kun maailma on kuitenkin kohtalaisen pieni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eikö itsellesi mene missään kohtaa rajaa? Saisiko sinut yhtä iloiseksi esim. Jammu Siltavuoren karikatyyrillä koristettu baari tms.?
Ei mene. En todellakaan pidä mitään pyhänä. En mä nyt usko että Jammun karikatyyrit iloseksi (mitä helvettiä...?) saisi mutta en myöskään alkaisi hyperventiloimaan. Jammu ja pedofiilit ovat perseestä. Jammusta ja pedofiileistä puolestaan saa helvetin hauskoja ja härskejä vitsejä. Ja kyllähän se nyt on fakta että mitä enemmän tämä vitunaikainen pc-vouhotus saa alaa niin sitä enemmän myös hallin toisessa päädyssä vedetään tarkoituksellisesti överiksi.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mene. En todellakaan pidä mitään pyhänä. En mä nyt usko että Jammun karikatyyrit iloseksi (mitä helvettiä...?) saisi mutta en myöskään alkaisi hyperventiloimaan. Jammu ja pedofiilit ovat perseestä. Jammusta ja pedofiileistä puolestaan saa helvetin hauskoja ja härskejä vitsejä. Ja kyllähän se nyt on fakta että mitä enemmän tämä vitunaikainen pc-vouhotus saa alaa niin sitä enemmän myös hallin toisessa päädyssä vedetään tarkoituksellisesti överiksi.

Se on just näin kuin veli Johnny toteaa. Tätä mielensäpahoittamista ja muuta lässytystä on ihan tarpeeksi, ja oikein hyvä että joku näille vittuilee välillä ihan kunnolla. Ei mua natsivitsit juuri naurata, elleivät ole sitten todella osuvia. Tykkään myös kovasti katsella Jimmy Carrin tuotantoa, ja helvetin hyvää huumoriahan se on, vaikkakin todella mautonta.

Mulla nyt on muutenkin todella musta huumorintaju, mutta tiedän kyllä mikä on huumoria ja mikää rupeaa menemään yli. Tuskinpa tuo ketään haittaa jos yksikseen hihittelen Carrin jutsku-läpille - ei musta mitään uusnatsia silti saa, eikä olis varaa olla ees rasisti koska olen itsekin ulkomaalaisena tässä maassa, ja vein muuten näiltä yhden naisen ja yhden työpaikan!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo, vitsien vääntö on kuitenkin omassa katsantokannassani eri asia kuin nyt esim. baarin tms. ja sen julkisivun koristelu pedofiili- tai kansanmurhakrääsällä.
No nämähän on nimenomaan että miten niitä asioita katsoo. @HPL76 tuossa yllä mainitsi stand-upin. Veikkaan että jonkun Jimmy Carrin, Jim Jefferiesin ja Anthony Jeselnikin vitsit alaikäisten panemisesta, vammasista ja kaasuhippasista saa vähän enemmän huomiota kun baarin julkisivu. Ja näillä jutuillaanhan he myyvät seuraavaa settiään.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No nämähän on nimenomaan että miten niitä asioita katsoo.
No ihan varmasti on. Jatketaan ajatusleikkiä niin, että kuvitellaan ARBEIT MACHT FREI -kyltti Kärkölän kyläbaarin sijasta vaikka Tampereelle jonnekin Hämeenkadun varteen. Olisiko edelleen mielestäsi kovinkin hyvä vitsi? Tai mitä sitä miettimään, kaikkea saa tehdä ja mitä sitä mistään muusta välittämään, kunhan on hyvä vitsi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Johnny B. Goode @HPL76
Natseista ja juutalaisista saa hyvää läppää kieltämättä, kuten myös vammaisista, naisista, junteista ja mistä nyt vaan. Itse pidän Bill Burrista ja Jim Jeffriesistä varsinkin siksi, ettei heille ole lavalla juuri mikään pyhää. Kuitenkin molemmat miehistä - uskaltaisin väittää tämän koskevan myös Jeselnikiä ja Carria - ovat sanoneet, ettei mikään saa enemmän pasmoja sekaisin tai miettimään, missä raja menee, kun joku ottaa heidän showssa heittämänsä vitsin pelkkänä pilkkana ymmärtämättä sarkasmia/ironiaa/satiiria taustalla. Vitsille nauramisessa on vissii ero, jos nauraa sille tekopyhyydelle tms. vitsillä esiinnostetulle epäkohdalle vrt. nauramisessa vain, koska vauva tapetaan tai nainen raiskataan. Tässä baarin tapauksessa kyse on kyllä puhtaasta mauttomuudesta ilman mitään sen kummempaa terää. Ei se, että viitataan keskitysleireihin, vaan se, mitä sillä haetaan. Vähän sama kuin jättimäinen Jammu-nukke muuten vain leijailisi pihalla, koska se on niin läppä vrt. Jammu-julisteiden teippailu vankilan oviin kannanottona jonkun pedarin liian lyhyestä tuomiosta.

Sorry vaan, mutta teemaltaan sama huumori voi sisältää vissin eron sanomaltaan. Tuo baarijamppa ei tätä tajua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
ettei mikään saa enemmän pasmoja sekaisin tai miettimään, missä raja menee, kun joku ottaa heidän showssa heittämänsä vitsin pelkkänä pilkkana ymmärtämättä sarkasmia/ironiaa/satiiria taustalla.
Tästä täysin samaa mieltä. On kyllä vaikea uskoa että näin idiootteja ihmisiä nyt kauhean montaa tuolla ilman liekaa kuleksii.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Se on just näin kuin veli Johnny toteaa. Tätä mielensäpahoittamista ja muuta lässytystä on ihan tarpeeksi, ja oikein hyvä että joku näille vittuilee välillä ihan kunnolla.
Kenelle tässä nyt tarkalleen ottaen vittuillaan? Ovatko holokaustin uhrit, heidän jälkeläisensä tai juutalaiset yleisesti sellainen ihmisryhmä joka on tästä "pc-kulttuurista" vastuussa ja siksi vittuilun kohteena? Eihän tämä keskivertoa suomalaista ihmistä loukkaa, mutta kertoo baarinpitäjän mielenmaisemasta iaika surullisia asioita. Mua ainoastaan hävettää, että esimerkiksi Auschwitz Memorial-nimisen museon twittertilillä luodaan Suomikuvaa twiittaamalla tästä ilmiöstä.

Huumorissa konteksti on kaikki kaikessa. Holokaustivitsit voivat olla tervetulleita ja jopa auttaa tabujen ja henkisten arpien käsittelemisessä esimerkiksi juuri stand-upissa, mutta et sä niitä voi kadulle tosta noin vaan läntätä ja vinkua ettei jengi tajua huumoria. Ei Arbet Macht Frei-kyltti baarin edessä ole huumoria. Se on tahallista provosointia, jota ainakin minun on hankala ymmärtää.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo no mautonhan tuo tuollainen kyltti on, ei siitä mihinkään pääse. Huumoriksi varmasti tarkoitettu, mutta kyllä tuossa nyt ois vähän voinut päätä käyttää ja funtsata toisenkin kerran onko se nyt sitten niin hyvää huumoria.

Hyvä musta huumori on just sitä - hyvää huumoria. Mutta siinä onkin sitten se tietty hienoinen raja jonka jotkut ylittävät tajuamattaan, ja vaikkapa sitten ammattikoomikot pysyvät juuri siinä rajoilla, tehden siitä huumoria. Enpä mä tätä osaa oikein paremmin selittää, joten menen kahville.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sinällään ihan sama onko hauskaa vai ei, mutta helvetin tyhmä pitää olla että nykyaikana tuommoisen pistää kapakkansa oven päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös