Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Pesari saattaa olla kaupunki Italiassa tai olla olematta, mutta suomen kieltä se ei ainakaan ole.

"Should the aggregate score be level after 90 minutes, extra time will be played.” Fulham’s matchday programme for the second leg of the Littlewoods Cup tie in 1986-87. Liverpool were 10-0 up from the first leg

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
En hassuttelisi tässä ketjussa Suomen kielen oikeinkirjoituksesta, saati sitten suomalaisten slangisanojen tai murteellisten sanojen oikeinkirjoituksesta. Kielipoliisiketjussa voi päteä, jos kyvyt riittävät tai intoa on.

Ei muuta toivoa, kuin käydä kontillensa ja alkaa syödä ruohoa, sillä vihreä väri se kaiken ratkaisee!
Ei muuta keinoa, kuin myydä rekka-auto ja ostaa tila Kainuusta, ja toivoa, että halla kaiken viljan veis!

Reverent

Jäsen
Vielä näistä tunnistatumisjutuista. Jossain vaiheessa tuli joku uusi asetus tmv., että aiemmin lähes joka paikassa henkilöllisyyden todentamiseen käynyt ajokortti ei enää olekaan validi. Nyt sitten tietyissä paikoissa vaaditaan poliisin myöntämä henkilökortti taikka passi. Passia harvemmin tulee mukana kannettua, joten jonkin aikaa harkitsin tällaisen henkilökortin hankkimista. Sitten selvisikin, että tämä henkilökorttikin on voimassa vain viisi vuotta. Vittu, mitä touhua ja rahastamista. En hanki ko. korttia, koska toivottavasti elinikää olis jäljellä about 25 vuotta, enkä aio hankkia viittä uutta korttia itselleni vain siksi, että joku typerä laki ei kelpuuta ajokorttiani todistamaan, että olen minä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En hanki ko. korttia, koska toivottavasti elinikää olis jäljellä about 25 vuotta, enkä aio hankkia viittä uutta korttia itselleni vain siksi, että joku typerä laki ei kelpuuta ajokorttiani todistamaan, että olen minä.
Ottamatta kantaa onko laki typerä, niin esimerkiksi bangkokilaisesta basaarista saa suomalaisen ajokortin muutamalla kolikolla. Siihen voit laittaa vaikkapa oman kuvasi.

"So never mind the darkness we still can find a way"
- Axl Rose

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Se kirjoitetaan suomen kielen.

Köh.
Voiko kirjoittaa Suomen kielen, jos ei tarkoita kieltä nimeltä suomi vaan kieltä, mitä puhutaan maassa nimeltä Suomi? Huonoa suomeahan tuo olisi, mutta olisiko se oikein tuon alkukirjaimen osalta?

Kielipoliisi - prkl... päivämäärään kuuluu piste molempien numeroiden perään!

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, New Jersey Devils
Voiko kirjoittaa Suomen kielen, jos ei tarkoita kieltä nimeltä suomi vaan kieltä, mitä puhutaan maassa nimeltä Suomi? Huonoa suomeahan tuo olisi, mutta olisiko se oikein tuon alkukirjaimen osalta?
Kyllä, mutta siinä tapauksessa tuo voi tarkoittaa myös ruotsia.

Tämän allekirjoituksen saa ottaa talteen.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä, mutta siinä tapauksessa tuo voi tarkoittaa myös ruotsia.
Näin ja onhan se silti hieman typerää yleisellä tasolla, koska tarkoitus ei ollut puhua saamesta tai ruotsista.

Välillä maailmassa on vain sääntöjä missä itse tietää olevansa oikeassa, mutta on silti pakko elää vallitsevan normiston mukaan. Sillä tavalla pääsee helpommalla. Kukaan ei ole voittanut taistelua tuulimyllyjä vastaan.

- Axl Rose

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura, sympatiat: KalPa
Se kirjoitetaan: olet täysin oikeassa, ja lisäksi vartalosi on kuin antiikin veistos.
Ja tämä antiikin veistos kirjoitetaan: ei suinkaan yhtä lihaksikas, vaan seisoo päivät paikallaan toimettomana ja linnun paska roikkuu hiuksissa.

Pedon rinnassa on sydän ikiroutainen

BANZAI!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katson vain elokuvaa ja tässä on pieni etninen kriisi, kun ei saa sanoa väärää kansalaisuutta. Pätkän käsikirjoittaja ei olisi ottanut tätä mukaan ellei sitä tapahtuisi oikeastikin.

Minua ei kiinnosta vittuakaan, jos joku luulee vaikka ukrainalaiseksi tai muuksi ryssäksi. Miksi se on joillekin niin kova paikka.

- Axl Rose

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HKH & HPK
Ihmetyttää kovasti nuo ihmiset, jotka ostavat festareille 3 päivän lipun ja sitten istuvat koko festarin hirveässä muusissa anniskelupisteen välittömässä läheisyydessä. No hupinsa kullakin.

"I'll live for me and for other real people. Until some god gives me five minutes of their time... they deserve none of mine" - Matt Dillahunty

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla ei ole omaa(yllättävää) eikä ole vanhemmillanikaan. Mummilla kyllä olisi, mutta se on kaukana eikä sinne voi mennä juhlimaan.
Tästä on ollut enemmänkin puhetta viime vuosina kuinka mökit mätänee, kun jälkikasvua ei kiinnosta. Vaan kyllähän se niin on, että liian lyhyt mökkimatka ei ole kivaa, koska sinne meneminen on, mutta ei niitä kuuden tunnin automatkojakaan jaksa ja sitten takaisin.

Omalle tai siis sille äidin mökille on reilu tunnin ajomatka. Saisi olla pidempikin, mutta tuo on juuri hyvä, ei se joku kolme tuntiakaan oikein innosta.

- Axl Rose

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit himassa, CAR, IPA
Tästä on ollut enemmänkin puhetta viime vuosina kuinka mökit mätänee, kun jälkikasvua ei kiinnosta. Vaan kyllähän se niin on, että liian lyhyt mökkimatka ei ole kivaa, koska sinne meneminen on, mutta ei niitä kuuden tunnin automatkojakaan jaksa ja sitten takaisin.

Omalle tai siis sille äidin mökille on reilu tunnin ajomatka. Saisi olla pidempikin, mutta tuo on juuri hyvä, ei se joku kolme tuntiakaan oikein innosta.
Mä olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin broidini ja mun yhteisomistus on pelannut. Ostettiin mökki (silloin vielä mutsille jäi osa). Sitä nyt on rempattu, keittiö, katto, vessa, sauna, yleiset tilat. Paljunkin ne osti. Viimeisimpänä makkarit ja olkkari. Mulla on ovelta ovelle noin 2h ja sinä on jo kaupassakin käyty.

Ja ei ole vajaalla käytöllä, kun on useampi käyttäjä sekä pysyy kunnossa kun siellä aina joku tekee jotain. Tähän mennessä ei ole tullut riitaa kuka ja milloin. Vanhemmat on jo siinä kunnossa ettei niitä voi kaksisteen sinne päästää. Sitä varten meidät homot on vissiin tehty, että nekin pääsee.

I'm not arguing. I'm simply explaining why I'm right.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vanhemmat on jo siinä kunnossa ettei niitä voi kaksisteen sinne päästää. Sitä varten meidät homot on vissiin tehty, että nekin pääsee.
Tämä ei aivan vielä ole ajankohtaista, vaikka ei kovin kaukanakaan taida olla. Broidin kanssa saadaan taatusti sovittua omistajakuviot (ja ollaan saunassa moneen kertaan sovittukin) vaan yhtälössä on vielä systerikin mikä elää täysin omaa elämäänsä. Minkäänlaista lehdistä luettuja sukuriitoja ei ole, mutta elämät on vain heitelleet eri suuntiin.

Lopullisen päätöksenhän tekee tietenkin mutsi. Ei mikään laki kiellä laittamasta testamenttiin, että veikkoseni tämä ei ole sinun mökki. Sellaista riskiä ei ehkä ole, viimeksi aamulla viestittelin äidin kanssa aivan muista kesämenoista kuin perinnöstä tai kuolemasta.

- Axl Rose

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy