Ihmettelyketju

  • 6 327 394
  • 38 716

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Minä olen ihmetellyt ihmisten toimintaa tietyömailla. Tai toki vakioihmettelynä se, että miksi niin monet tuntevat pakottavaa tarvetta ajaa ylinopeutta, usein mojovaa sellaista, noilla alueilla. Mutta nyt erityisesti ihmetyttää muutamia kertoja tapahtunut. Oulun motarilla on tietöitä ja alennetut rajoitukset. Kaksi kaistaa kuitenkin käytössä. Ajan tapani mukaan nopeusrajoituksen mukaan mittarivirheen huomioiden. Nämä erikoiset kuskit ajavat koko tietyömaan kuuliaisesti perässäni rajoituksen mukaan. Sitten kun alennettu rajoitus päättyy ja satanen alkaa, niin pyyhältävätkin hirveellä kyydillä ohi ajaakseen sitten taas samaa vauhtia kuin minä. Joo, ei tuo mun kaara ihan kuuminta hottia ole kiihdytysajoissa, mutta kyllä minä ihan rivakasti kaasua painan. Oletan, että kyseiset kuskit luulevat minun jatkavan kuudenkympin jurruttamista myös satasen alueella, mitä toki ihmettelen. Luulisin loogisinta olevan, että 60 alueella rajoituksen mukaan ajava ajaa satasen alueella satasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja sitten kun kuuntelee armeijan käyneiden juttuja niin ollaan juostu täyspakkaus selässä ja telamiinat käsissä cooperissa 3500 metriä, vaikka puolessavälissä pidettiin tupakan mittainen tauko.

Kunnon romahdus tuli siinä vaiheessa, kun juoksin itse 2200 metriä, vaikka urheilijanuorukaisena olin 2850 metrin kunnossa.

Nuorena pitää protestoida kaikenlaista pakottamista vastaan enkä juossut tosissaan. Siinä oli muutama muukin alokas mukana suunnitelmassa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin että kuinka saatanan rapakuntoisia läskejä nykyaines sitten on, kun ei me silloin vajaa parikymmentä vuotta sitten kun itse kävin intin, mitenkään poikkeuksellisia supersoldateneita oltu. Jokin tässä nyt haiskahtaa.
Kyllä siinä on aika iso ero. Ei meidän nuoruudessa tuijotettu ruutuja ja juotu es:ää päiviä pitkiä, vaan oltiin ulkona, nussittiin, varasteltiin ja tehtiin ruumiillisesti jotain. Kotona käytiin vaan nukkumassa ja syömässä. Viime viikolla yks kesätyöJonne meinas kuolla sydänkohtaukseen, ku laitoin sen kantamaan 10kg säkkejä portaita pitkin. Ihan laiha se oli, mut kunto oli paska, ku ei ollu ikinä joutunu tekemään mitään ruumiillista.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulisin loogisinta olevan, että 60 alueella rajoituksen mukaan ajava ajaa satasen alueella satasta.

Voi olla loogista, mutta moni joka ajaa alemmalla rajoitusalueella rajoituksen mukaan, ei sitten kuitenkaan tee samaa satasen alueella vaan tyytyy alinopeuteen. Ohittajat lienee olettaneet, että olet yksi heistä. Ja Suomen maanteillähän yleensä kannattaa ohittaa aina kun paikka on.
 

Nick Neim

Jäsen
Kunnon romahdus tuli siinä vaiheessa, kun juoksin itse 2200 metriä, vaikka urheilijanuorukaisena olin 2850 metrin kunnossa.

Nuorena pitää protestoida kaikenlaista pakottamista vastaan enkä juossut tosissaan. Siinä oli muutama muukin alokas mukana suunnitelmassa.
Tällä tavalla osa sai myös kaksi ilmaista vapaapäivää loppuviikoille. Osa meidän saapumiserän urheilijoista tuota tajusi hyödyntää, osa ei. Jotkut painelivat sen 3000 metriä heti ensimmäisessä cooperissa saaden sen kuntsarin, mutta silloin se 10% parannus oli ihan turha toivo tuossa kotiuttavassa. Siitäkin sai siis kuntsarin, kuten siitä 3000 metrin ylityksestäkin. Cooperista oli siis mahdollista saada pari vapaapäivää meidän saapumiserässä.

Me laiskemmat tyydyttiin pelkästään yhteen kun ei 3000 metriin ollut mitään mahdollisuuksia, mutta yhdenkin futarin juoksema 2300(?) metriä ensimmäisessä ja yli 3100 metriä toisessa pisti skappareiltakin hälytyskelloja soimaan. Kuntsarit jaettiin kuitenkin normaalisti, vaikka jotain juttua tuosta kai olikin. Aika harva nimittäin ilman sitä vapaapäiväänsä lopulta jäi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Voi teitä urheilijoita. 1150m vedin coopperissa parilla rööki tauolla hengästymättä. Kuntsareita kerättiin tupakaverin kaa mm.seuraamalla ikkunoista, kuinka se miina haudataan ja kessi pelikuntoon laitetaan. Oli toki moni yllättynyt sitten kun alokaskokeet vedettiin luonnossa ja piti paikalle raahautua. No itsehhän olivat mallia näyttäneet ja kuntsarit paukku. Paino nousi 16kg ja natsat joutu kapteeni itse esitutkintansa yhteydessä kauluksiini asentamaan. Ylennys lippupäivänä, mutta sehän meni vempassa. Ois kuulemma "tornihuhuihin" ylennyksestä pitäny tarttua. Omasta mielestä oli hienompaa, kun herra itse tarttui kauluksiini asentaen ansaitsemani siivet, kun en itse kyennyt. Voi että oli hienoa ja HELPPOA aikaa. Ainakin kun siitä teki sellasta. Kertaamaan ei koskaan kutsuttu enkä ois mennykkään.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä siinä on aika iso ero. Ei meidän nuoruudessa tuijotettu ruutuja ja juotu es:ää päiviä pitkiä, vaan oltiin ulkona, nussittiin, varasteltiin ja tehtiin ruumiillisesti jotain. Kotona käytiin vaan nukkumassa ja syömässä. Viime viikolla yks kesätyöJonne meinas kuolla sydänkohtaukseen, ku laitoin sen kantamaan 10kg säkkejä portaita pitkin. Ihan laiha se oli, mut kunto oli paska, ku ei ollu ikinä joutunu tekemään mitään ruumiillista.

Joskus 40-50-luvulla maalla?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä ihmettelen, että vieläkö joku jaksaa ihmetellä varusmiesten huonoa kuntoa. Jos tässä pilliin vihellettäisiin, niin ei ne EHK - huoltokomppanian pulleat sotkuraketit ole kuitenkaan siellä meitä puolustamassa rintamalla, joten aika sama. Mutta Kollaa kestää.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä ihmettelen, että vieläkö joku jaksaa ihmetellä varusmiesten huonoa kuntoa. Jos tässä pilliin vihellettäisiin, niin ei ne EHK - huoltokomppanian pulleat sotkuraketit ole kuitenkaan siellä meitä puolustamassa rintamalla, joten aika sama. Mutta Kollaa kestää.
Niin mutta, kun vanhojen äijien pitää päästä vain toteamaan ja mouhoamaan siitä, kuinka ennnen kaikki oli paremmin. Ruisrock on pilalla. Varusmiehet pilalla. Yleisesti nykynuoret pilalla. Mutta ehkä mäkin sitten ymmärrän 20 vuoden päästä, kuinka hienoa se on.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Niin mutta, kun vanhojen äijien pitää päästä vain toteamaan ja mouhoamaan siitä, kuinka ennnen kaikki oli paremmin. Ruisrock on pilalla. Varusmiehet pilalla. Yleisesti nykynuoret pilalla. Mutta ehkä mäkin sitten ymmärrän 20 vuoden päästä, kuinka hienoa se on.

Markkaakaan ei ole enää eikä Kekkosta. Vittu puhelinkopitkin vietiin ja rehellistä lankapuhelinta tai puhelinluetteloa et löydä mistään torpasta. Lähetellään vaan nettinätteihin kuvia itsestään ja väännetään huulet asentoon kuin olisi joku wc-rulla ollut viikon suussa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Äläs nyt liioittele.

Lainaan Veikkoa ihmettelyyn yhtyen, juu ei nussittu vaan nuoruuteni kesät, ennen kesäduuniputkia olivat lämpimän aurinkoisia höystettynä kunnon ukkosilla. Ikänsä loppupuolisen eli mustavalkoisuutensa jo menettäneestä, harmaantuneesta Asan televisiosta katsoin olohuoneessa verhot kiinni Wimbledonia.
Chris Evert oli seksikäs, nippelit urheiluasuun kohoutuen, voi herran mun jokin. Nykyään lannistetun vanhan miehen mieleen jäi myös Martina Narvatilova, hän kovin urheilullinen mutta myös älykäs pelaaja. Älykkyys on seksikästä ja tähän näkemykseen lienee sukupuolittajien vaikea päästä mussuttamaan.

Wimbledonista eli kesistä on jäänyt muistiini myös Roscoe Tanner, tykkisyöttäjä. Tämä näin tasa-arvon nimeen eli en katsonut ainoastaan naisten pelejä.
Ihmettelen etteivät tenniksen pelaajat ole enää herättäneet tuollaisia tunnetiloja, Gabriela Sabatini oli viimeinen.

Muuten oli seiskytluvulla kesäisin monia tuulettomia iltoja, pelattiin sulkapalloa ulkona tosissaan.
Ei tunnu olevan enää, ihmettelen vaan tunnen ehkä väärin. Onneksi on tilastot, meteorologiaa Suomessa pitkän aikaa tehty tosissaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Niin mutta, kun vanhojen äijien pitää päästä vain toteamaan ja mouhoamaan siitä, kuinka ennnen kaikki oli paremmin. Ruisrock on pilalla. Varusmiehet pilalla. Yleisesti nykynuoret pilalla. Mutta ehkä mäkin sitten ymmärrän 20 vuoden päästä, kuinka hienoa se on.
DJ Ibusalhan tämän maailmanmenon on kappaleeseensa hienosti tiivistänyt. Se on kirjoitettu musaa tekevän milleniaalin näkökulmasta, mutta jokainen voi kotona laulaa itse keksityillä säkeistöillä. Linkistä pilalla olevaan YouTubeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ikänsä loppupuolisen eli mustavalkoisuutensa jo menettäneestä, harmaantuneesta Asan televisiosta katsoin olohuoneessa verhot kiinni Wimbledonia.

Aivan kummalliseksi on sekoilu mennyt. Katsoin juuri Wimbledonia ja naiset pelasi jossain minimekoissa.
 

Nick Neim

Jäsen
Vittu puhelinkopitkin vietiin ja rehellistä lankapuhelinta tai puhelinluetteloa et löydä mistään torpasta.
Rasti ruutuun tästä. Puhelinkoppia ei äitimuori omista, enkä luettelostakaan ole varma, mutta lankapuhelin löytyy. Joskus kysäisin joulukuussa 70 vuotta täyttävältä äiteeltä, että mihin sitä oikein enää tarvitset, kun vanhan nokialaisenkin omistat. On kuulemma mukavaa puhua puhelimeen. Kun kysyin, eikö se nokialainen sitten ole puhelin, niin vastasi hän, että juu, mutta siihen oikeaan puhelimeen.

Ei varmaan tarvitse erikseen mainita, että hän hoitaa laskunsakin maksupalvelukuorien avulla. Opetteli kyllä verkkopankin alkeellisen käytön, jotta voi maksaa hoitokodissa asuvan veljensä laskut kun siellä vierailee, mutta omaa tietokonetta ei kuulemma talouteen tule.

Joo, vähän on vanhan jäärän vikaa, mutta se hälle suotakoon.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lainaan Veikkoa ihmettelyyn yhtyen, juu ei nussittu vaan nuoruuteni kesät, ennen kesäduuniputkia olivat lämpimän aurinkoisia höystettynä kunnon ukkosilla. Ikänsä loppupuolisen eli mustavalkoisuutensa jo menettäneestä, harmaantuneesta Asan televisiosta katsoin olohuoneessa verhot kiinni Wimbledonia.
Chris Evert oli seksikäs, nippelit urheiluasuun kohoutuen, voi herran mun jokin. Nykyään lannistetun vanhan miehen mieleen jäi myös Martina Narvatilova, hän kovin urheilullinen mutta myös älykäs pelaaja. Älykkyys on seksikästä ja tähän näkemykseen lienee sukupuolittajien vaikea päästä mussuttamaan.

Wimbledonista eli kesistä on jäänyt muistiini myös Roscoe Tanner, tykkisyöttäjä. Tämä näin tasa-arvon nimeen eli en katsonut ainoastaan naisten pelejä.
Ihmettelen etteivät tenniksen pelaajat ole enää herättäneet tuollaisia tunnetiloja, Gabriela Sabatini oli viimeinen.

Muuten oli seiskytluvulla kesäisin monia tuulettomia iltoja, pelattiin sulkapalloa ulkona tosissaan.
Ei tunnu olevan enää, ihmettelen vaan tunnen ehkä väärin. Onneksi on tilastot, meteorologiaa Suomessa pitkän aikaa tehty tosissaan.

Kyllä Wimbledonin kisoja seurasivat vanhaan hyvään (ja ilmaiseen) aikaan YLE:ltä sekä nuoret että vanhat. Oli se Mäkenroi kauhea, papattivat mummotkin. Björn oli kunkku. Juha Jokinen aina kuiskasi kuinka monta murtopalloa oli tulossa ja tuomarit tutkivat kalkkiviivoista pallon jälkiä, oliko sisällä vai ulkona.
Vaan sitten tuli maksukanavat, ja suuri yleisö (=rahvas) hylkäsi tenniksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä Wimbledonin kisoja seurasivat vanhaan hyvään (ja ilmaiseen) aikaan YLE:ltä sekä nuoret että vanhat. Oli se Mäkenroi kauhea, papattivat mummotkin. Björn oli kunkku. Juha Jokinen aina kuiskasi kuinka monta murtopalloa oli tulossa ja tuomarit tutkivat kalkkiviivoista pallon jälkiä, oliko sisällä vai ulkona.
Vaan sitten tuli maksukanavat, ja suuri yleisö (=rahvas) hylkäsi tenniksen.

Ja siis kakkoskentällekin tuli kai katto. Siellä pelailevat sitten sisätiloissa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus 40-50-luvulla maalla?
80 - 90 luvulla kaupungissa. Joka päivä pelailtiin jotain pihapelejä tai muita urheilulajeja. Fillareilla mentiin joka paikkaan ja tehtiin konnuuksia. Kyllä mä vaan väitän, että nuorison liikkuminen on vähentynyt nykypäivänä. Ja tämähän ei ole nuorison vika, vaan vanhempien.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös