Okei. Hyvä ku sanoit. Ei ekana tuu mieleen, että vesistön suuntaan Hesassa on vesistöluontoa. Tosin se mitä vesistöä sielläpäin oon nähnyt, niin turhan paljon sielläkin pyörii ihmisiä. Ei siksi tunnu luonnolta minulle. Luonto on mulle myös rauhallisuutta (vähän tai ei juuri ollenkaan ihmisiä), hiljaisuutta, ja ulkoista kauneutta, jossa ei ole juurikaan mitään muuta, kuin luontoa. Hesaan jos kesällä joskus meen, taikka joudun, niin ekana ihmettelen ihmisiä makaamassa yleisissä puistoissa.Se tuntuu oudolta, kun pienemmissä kaupungeissa sitä vähemmän on. Tulee mieleen, että siinäkös se on sitä city luontoa.Toki jos elämänkokemus on kovin ontto, voi kuvitella jotain tällaista. Helsinkihän on merenrantakaupunki. Esim. itse asun meren rannalla ja eli luontoon on muutaman kymmenen metrin matka...
Muutenkin suhde luontoon täällä on paljon järkevämpi kuin landella...
Okei. Hyvä ku sanoit. Ei ekana tuu mieleen, että vesistön suuntaan Hesassa on vesistöluontoa. Tosin se mitä vesistöä sielläpäin oon nähnyt, niin turhan paljon sielläkin pyörii ihmisiä. Ei siksi tunnu luonnolta minulle. Luonto on mulle myös rauhallisuutta (vähän tai ei juuri ollenkaan ihmisiä), hiljaisuutta, ja ulkoista kauneutta, jossa ei ole juurikaan mitään muuta, kuin luontoa. Hesaan jos kesällä joskus meen, taikka joudun, niin ekana ihmettelen ihmisiä makaamassa yleisissä puistoissa.Se tuntuu oudolta, kun pienemmissä kaupungeissa sitä vähemmän on. Tulee mieleen, että siinäkös se on sitä city luontoa.
Suhde luontoon lauseestasi oon toki päinvastaista mieltä. Ja luulen että niin on aikamoni muukin, joka asuu pks ulkopuolella. Siitä puolestaa mulle tulee vahvasti mieleen lauseesi, että elämänkokemus on kovin ontto. Mutta kukin omalla tavallaan tykkää olla luonnossa, osa kaupungissa, ja osa perinteisemmässä luonnossa. Hyvä että tykkääpi.
Ihmettelen ihmisiä, jotka näkevät valtavasti vaivaa kuskatakseen roskiaan metsään. Ei se nyt oikeasti niin kallista ole viedä niitä niille kuuluviin paikkoihin. Törmäsin metsässä pesukoneeseenkin ja nehän saisi ihan ilmaiseksi ja pienemmällä vaivalla vietyä kierrätykseen.
Täällä törmää televisioihin ja sohvakalustoihin. Helpompaahan se on metsään dumppaa ko viedä kierrätykseen.
No jotkut punaniskat eivät näe vaivaa. Ja jos on paljon romua, niin sen kierrätykseen vienti maksaa peräti joitakin kymppejä. Onneksi jotenkin ne lähtevät oikeaan paikkaan, jos vaan näkee ilmoittamisen vaivan.Mutta onko se helpompaa? Vein täällä Tampereella kierrätykseen kerran yhden sohvan ja astianpesukoneen. Siellä sai ajaa auton ihan siihen lavan viereen ja tiputtaa romut kyydistä ilman mitään metsässä rämpimisen vaivaa.
Luulen että vanhasta muistista ainakin maalla. Sitä on totuttu että paskan paikka on metsässä tai lammessa niin sinne se sitten viedään. Onneksi tapa toki väistyy siihen tottuneiden ikäluokkien myötä.Ihmettelen ihmisiä, jotka näkevät valtavasti vaivaa kuskatakseen roskiaan metsään. Ei se nyt oikeasti niin kallista ole viedä niitä niille kuuluviin paikkoihin. Törmäsin metsässä pesukoneeseenkin ja nehän saisi ihan ilmaiseksi ja pienemmällä vaivalla vietyä kierrätykseen.
Luulen että vanhasta muistista ainakin maalla. Sitä on totuttu että paskan paikka on metsässä tai lammessa niin sinne se sitten viedään. Onneksi tapa toki väistyy siihen tottuneiden ikäluokkien myötä.
Mutta onko se helpompaa? Vein täällä Tampereella kierrätykseen kerran yhden sohvan ja astianpesukoneen. Siellä sai ajaa auton ihan siihen lavan viereen ja tiputtaa romut kyydistä ilman mitään metsässä rämpimisen vaivaa.
En tajunnut tästä mitään, mutta kyllä tämä asia, jos joku on juuri erittäin mustavalkoista. Vanhan roinan dumppaaminen metikköön on vain ja ainoastaan ihmisten typeryyttä/saamattomuutta, eikä muuksi muutu.Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Usein ongelma on se, että ei vain voi tietää mitä tälle pitäisi tehdä. Tilanne pitää saada jotenkin ratkaistua, vaikka itsekin tietää ei tämä nyt ole aivan oikein. Sitten se on tehty.
Jos jossain paikkakunnalla on vaikka vaan yks jengi niin miksi jotkut haluaa siltikin pitä fanipaitaa tai jotain logollista kampetta päällä. Muilla paikkakunnilla ymmärtää paremmin.
Vain yksi jengi StadistaOnko semmoisia paikkakuntia? Tuntuu että vähän joka kylässä vähintään kaksi eri seuraa on.
Mua vieläkin ihmetyttää, että miksi jenkeissä geenimanipuloitu ruoka, erityisesti siis kasvien osalta, on niin iso paha? Eläinten geenimanipuloinnin ymmärrän olevan ongelmallista, mutta mitä haittaa siitä on, että kasvit tuottavat paremmin satoa, kestävät paremmin sääoloja jne.?
Siis jenkeissä, häh? 20v sitten tein (Rankassa opiskellessani) jonkun hi-tech markkinoinnin tms kurssityön liittyen gm ruokaan ja muistaakseni silloin haastattelemani tyyppi jostain firmasta sanoi, että jenkeissä 99% (tai enemmän) maissista on geenimanipuloitua, EU:ssa taas alle promille kun se oli/on käytännössä kielletty.Mua vieläkin ihmetyttää, että miksi jenkeissä geenimanipuloitu ruoka, erityisesti siis kasvien osalta, on niin iso paha? Eläinten geenimanipuloinnin ymmärrän olevan ongelmallista, mutta mitä haittaa siitä on, että kasvit tuottavat paremmin satoa, kestävät paremmin sääoloja jne.?
Siis jenkeissä, häh? 20v sitten tein (Rankassa opiskellessani) jonkun hi-tech markkinoinnin tms kurssityön liittyen gm ruokaan ja muistaakseni silloin haastattelemani tyyppi jostain firmasta sanoi, että jenkeissä 99% (tai enemmän) maissista on geenimanipuloitua, EU:ssa taas alle promille kun se oli/on käytännössä kielletty.
Sama koskee syötäviä eläimiä. Villejä lehmiä ei ole kuin mummotunnelissa.