Ihmettelyketju

  • 6 342 317
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joskus ihmettelen puolueiden nimiä, ja kuinka ristiriitaisia ne ovat käytäntöön. 2 esimerkkiä. Keskusta, se nimi viittaa kaupunkiin ja sen keskustaan, mutta onkin perinteinen maaseudun/syrjäseudun puolue. Vihreät, se viittaa puolestaan luontoon, ja maaseutuun. Mutta onkin isojen kaupunkien puolue. Ovatkohan vihreät olleet luonnossa, muuta kuin hesan kaupunkipuistoissa kehä 3 sisäpuolella..?
Neuvostoliiton erinäisten satelliittivaltioiden valtiomuotohan oli sosialistinen kansandemokraattinen kansantasavalta, vaikka mikään sana ei pitänyt siinä asiayhteydessä paikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ovatkohan vihreät olleet luonnossa, muuta kuin hesan kaupunkipuistoissa kehä 3 sisäpuolella..?
Toki jos elämänkokemus on kovin ontto, voi kuvitella jotain tällaista. Helsinkihän on merenrantakaupunki. Esim. itse asun meren rannalla ja eli luontoon on muutaman kymmenen metrin matka...

Muutenkin suhde luontoon täällä on paljon järkevämpi kuin landella. Taannoin kaupungissa vieraili susi, siitä seurasi muutama lehtijuttu kun jossain Juupajoella olisi kylän miehet lähteneet "porukoissa" jahtaamaan luontokaopaletta koska se tappaa kaikki naiset ja lapset.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Muutenkin suhde luontoon täällä on paljon järkevämpi kuin landella. Taannoin kaupungissa vieraili susi, siitä seurasi muutama lehtijuttu kun jossain Juupajoella olisi kylän miehet lähteneet "porukoissa" jahtaamaan luontokaopaletta koska se tappaa kaikki naiset ja lapset.
Ei liity suoraan ko. asiaan, mutta muutamia vuosia sittenhän televisiossa pyöri valtakunnallisia hätätiedotteita, kun Rovaniemen haja-asutusalueella oli havaittu karhu.

Ko. järjestelmä (Emergency Broadcast Transmission) on suunniteltu Yhdysvalloissa kansalaisten varoittamiseksi alkaneesta ydinasehyökkäyksestä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi tv:n hätäilmoituksia ei voi laittaa paikalliseksi? Vituttaa kun Sodankylässä nähdään karhu, niin televisiot piippaa Helsingissä asti.
 
K

Kiekkokatsoja

Toki jos elämänkokemus on kovin ontto, voi kuvitella jotain tällaista. Helsinkihän on merenrantakaupunki. Esim. itse asun meren rannalla ja eli luontoon on muutaman kymmenen metrin matka...
Muutenkin suhde luontoon täällä on paljon järkevämpi kuin landella...
Okei. Hyvä ku sanoit. Ei ekana tuu mieleen, että vesistön suuntaan Hesassa on vesistöluontoa. Tosin se mitä vesistöä sielläpäin oon nähnyt, niin turhan paljon sielläkin pyörii ihmisiä. Ei siksi tunnu luonnolta minulle. Luonto on mulle myös rauhallisuutta (vähän tai ei juuri ollenkaan ihmisiä), hiljaisuutta, ja ulkoista kauneutta, jossa ei ole juurikaan mitään muuta, kuin luontoa. Hesaan jos kesällä joskus meen, taikka joudun, niin ekana ihmettelen ihmisiä makaamassa yleisissä puistoissa.Se tuntuu oudolta, kun pienemmissä kaupungeissa sitä vähemmän on. Tulee mieleen, että siinäkös se on sitä city luontoa.

Suhde luontoon lauseestasi oon toki päinvastaista mieltä. Ja luulen että niin on aikamoni muukin, joka asuu pks ulkopuolella. Siitä puolestaa mulle tulee vahvasti mieleen lauseesi, että elämänkokemus on kovin ontto. Mutta kukin omalla tavallaan tykkää olla luonnossa, osa kaupungissa, ja osa perinteisemmässä luonnossa. Hyvä että tykkääpi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Okei. Hyvä ku sanoit. Ei ekana tuu mieleen, että vesistön suuntaan Hesassa on vesistöluontoa. Tosin se mitä vesistöä sielläpäin oon nähnyt, niin turhan paljon sielläkin pyörii ihmisiä. Ei siksi tunnu luonnolta minulle. Luonto on mulle myös rauhallisuutta (vähän tai ei juuri ollenkaan ihmisiä), hiljaisuutta, ja ulkoista kauneutta, jossa ei ole juurikaan mitään muuta, kuin luontoa. Hesaan jos kesällä joskus meen, taikka joudun, niin ekana ihmettelen ihmisiä makaamassa yleisissä puistoissa.Se tuntuu oudolta, kun pienemmissä kaupungeissa sitä vähemmän on. Tulee mieleen, että siinäkös se on sitä city luontoa.

Suhde luontoon lauseestasi oon toki päinvastaista mieltä. Ja luulen että niin on aikamoni muukin, joka asuu pks ulkopuolella. Siitä puolestaa mulle tulee vahvasti mieleen lauseesi, että elämänkokemus on kovin ontto. Mutta kukin omalla tavallaan tykkää olla luonnossa, osa kaupungissa, ja osa perinteisemmässä luonnossa. Hyvä että tykkääpi.

Suhde luontoonhan on täysin kiinni ihmisestä itsestään. Suomessa jokaisesta kaupungista pääsee nopeasti ja helposti luontoon (ja on kaupunkiluontokin luontoa) jos vaan itse haluaa. Yhtä lailla sen landella olevan luontosuhde voi olla sitä, että huristellaan autolla metsäteitä kauppaan ja siinä se elämän luontokokemus olikin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelen ihmisiä, jotka näkevät valtavasti vaivaa kuskatakseen roskiaan metsään. Ei se nyt oikeasti niin kallista ole viedä niitä niille kuuluviin paikkoihin. Törmäsin metsässä pesukoneeseenkin ja nehän saisi ihan ilmaiseksi ja pienemmällä vaivalla vietyä kierrätykseen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ihmettelen ihmisiä, jotka näkevät valtavasti vaivaa kuskatakseen roskiaan metsään. Ei se nyt oikeasti niin kallista ole viedä niitä niille kuuluviin paikkoihin. Törmäsin metsässä pesukoneeseenkin ja nehän saisi ihan ilmaiseksi ja pienemmällä vaivalla vietyä kierrätykseen.

Täällä törmää televisioihin ja sohvakalustoihin. Helpompaahan se on metsään dumppaa ko viedä kierrätykseen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täällä törmää televisioihin ja sohvakalustoihin. Helpompaahan se on metsään dumppaa ko viedä kierrätykseen.

Mutta onko se helpompaa? Vein täällä Tampereella kierrätykseen kerran yhden sohvan ja astianpesukoneen. Siellä sai ajaa auton ihan siihen lavan viereen ja tiputtaa romut kyydistä ilman mitään metsässä rämpimisen vaivaa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mutta onko se helpompaa? Vein täällä Tampereella kierrätykseen kerran yhden sohvan ja astianpesukoneen. Siellä sai ajaa auton ihan siihen lavan viereen ja tiputtaa romut kyydistä ilman mitään metsässä rämpimisen vaivaa.
No jotkut punaniskat eivät näe vaivaa. Ja jos on paljon romua, niin sen kierrätykseen vienti maksaa peräti joitakin kymppejä. Onneksi jotenkin ne lähtevät oikeaan paikkaan, jos vaan näkee ilmoittamisen vaivan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen ihmisiä, jotka näkevät valtavasti vaivaa kuskatakseen roskiaan metsään. Ei se nyt oikeasti niin kallista ole viedä niitä niille kuuluviin paikkoihin. Törmäsin metsässä pesukoneeseenkin ja nehän saisi ihan ilmaiseksi ja pienemmällä vaivalla vietyä kierrätykseen.
Luulen että vanhasta muistista ainakin maalla. Sitä on totuttu että paskan paikka on metsässä tai lammessa niin sinne se sitten viedään. Onneksi tapa toki väistyy siihen tottuneiden ikäluokkien myötä.
 

A Siente

Jäsen
Jännä miten joillakin on tapana huomauttaa kirjoitusvirheistä, vaikka foorumilla melkein jokainen viesti on täynnä kielioppivirheitä. Ehkä pienki keljuilu parantaa joidenkin sen hetkistä huonoa oloa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta onko se helpompaa? Vein täällä Tampereella kierrätykseen kerran yhden sohvan ja astianpesukoneen. Siellä sai ajaa auton ihan siihen lavan viereen ja tiputtaa romut kyydistä ilman mitään metsässä rämpimisen vaivaa.

Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Usein ongelma on se, että ei vain voi tietää mitä tälle pitäisi tehdä. Tilanne pitää saada jotenkin ratkaistua, vaikka itsekin tietää ei tämä nyt ole aivan oikein. Sitten se on tehty.

Kyllä, olen itsekin jättänyt jääkaapin ulos, kun siihen oli jo joku perustanut kaatopaikan. Tapahtui tosin Lontoossa vaan sama meno.

Helsingin olympiastadion onneksi valmistuu kohta, mutta siellä perustin oman vessapaikan, kun oli pakko johonkin päästä. Vain huomatakseni, että jonoa kertyi siihen.

On niin helppo tehdä pykäliä miettimättä kuinka se sitten käytännössä voisi toimia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista. Usein ongelma on se, että ei vain voi tietää mitä tälle pitäisi tehdä. Tilanne pitää saada jotenkin ratkaistua, vaikka itsekin tietää ei tämä nyt ole aivan oikein. Sitten se on tehty.
En tajunnut tästä mitään, mutta kyllä tämä asia, jos joku on juuri erittäin mustavalkoista. Vanhan roinan dumppaaminen metikköön on vain ja ainoastaan ihmisten typeryyttä/saamattomuutta, eikä muuksi muutu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ei ole enää inhimillistä mennä ennen kymmentä töihin. Mieti jos vaikka istut kahteen tai kolmeen asti kapakassa. Jos et niin siitä pitäis saada palkkaa kun ei se vapaa-aikaa ole.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jossain paikkakunnalla on vaikka vaan yks jengi niin miksi jotkut haluaa siltikin pitä fanipaitaa tai jotain logollista kampetta päällä. Muilla paikkakunnilla ymmärtää paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös