Ihmettelyketju

  • 6 351 555
  • 38 754

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@jussi_j , tätä juuri hain, juttuja siitä miksi 11 on hyvä lounasaika vaikka itse syön mieluummin myöhemmin. Ihmiset on erilaisia ja ehkä enemmän ihmettelin itseäni kun en halua syödä (jo) yhdeltätoista kuten yleensä töissä tehdään. Kukin tavallaan...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ihmettelen, miksi kukaan myy mitään huutokauppakeisarille, kun tämä vetää huutokaupassaan tuotteista 2-4-kertaista voittoa ja joskus enemmänkin. Onko se käteisen himo niin suuri, että edes satoja euroja suuremman summan eteen ei olla valmiita myymään tavaroita jossain muualla vaikka yksitellen?

Samaa olen ihmetellyt täällä aiemminkin, mutta jokaisella kaudella se ihmetyttää enemmän ja enemmän, kun tuntuu, että voittoprosentit vaan nousevat. No maksetaanhan kuparipannustakin joskus yli tonnia.
Saa menemään kaikki rojut kerralla näkemättä mitään kummempaa vaivaa. Itse kun myy yksittäin ei tuntipalkoille pääse ja joutuu hermoromahduksen partaalle kaupoista vääntäessä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@jussi_j , tätä juuri hain, juttuja siitä miksi 11 on hyvä lounasaika vaikka itse syön mieluummin myöhemmin. Ihmiset on erilaisia ja ehkä enemmän ihmettelin itseäni kun en halua syödä (jo) yhdeltätoista kuten yleensä töissä tehdään. Kukin tavallaan...

Vuorotöissä koittanut pitää melko saman rytmin aina sen viikon ajan. Aamussa liki tyhjällä vatsalla töihin ja klo 10 lounas. Illassa sitten joko klo 15 tai klo 18 mutta valitsee sen ajan jo maanantaista eikä muuta viikon aikana kuin äärimmäisestä pakisto.

Ainakin omalla kohdalla toiminut kun kroppa tottuu tiettyyn rytmiin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@jussi_j .... Ihmiset on erilaisia ja ehkä enemmän ihmettelin itseäni kun en halua syödä (jo) yhdeltätoista kuten yleensä töissä tehdään. Kukin tavallaan...

Sehän on kuitenkin totta, että ei toi minun rytmi mikään voittajan rytmi ole, noin terveysmielessä. Kannattaisi vetää kunnon brekkari ja kevyt lounas ja jotain iltapäivällä, ettei pääse nälkä yllättämään.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ruokaluista ihmettelen ihmisiä, jotka pystyvät syömään ison aamupalan. Itsellä ei maistu yleensä mikään pariin tuntiin heräämisestä. Paitsi toki kahvi.

En tiedä oppisiko tuommoiseen sitten, jos väkisin alkaisi jotain aamuisin syömään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saa menemään kaikki rojut kerralla näkemättä mitään kummempaa vaivaa. Itse kun myy yksittäin ei tuntipalkoille pääse ja joutuu hermoromahduksen partaalle kaupoista vääntäessä.
On muuten välillä vittumaista myydä tavaraa Torissa tai jollain face-kirppiksellä. Yleensä ostajat ovat skarppeja, mutta löytyy ihmeellisiä tapauksia, jotka haluavat jonkun parin euron kipon postitettavan heille, saapuvat myöhässä sovitusta aikataulusta paikalle tai jättävät kokonaan saapumatta. Parin euron tinkaaminenkin on jo aika vittumaista. Yhdellä ostajalla ei ollut mun puhelinnumeroa, mutta osoite oli. Jäi tohon talon pihaan ja laittoi sähköpostia, että ”pihalla olen voitko tulla tänne”. Onneksi luin sähköpostia, mutta jos nyt jumalauta annan osoitteen niin voi sitä ovisummeriakin uskaltaa painaa. En minä ainakaan yleensä lue meilejä heti.

Toisaalta kun vaimon kanssa muutettiin yhteen piti omista halpishuonekaluista luopua, niin hyvin Torin kautta kyllä kaikille löytyi ostaja tai noutaja. Ei tarvinnut lähteä roudaamaan minnekään. Pientä halpiskrääsää kun myy, niin tuntuu olevan älytön säätö.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
On muuten välillä vittumaista myydä tavaraa Torissa tai jollain face-kirppiksellä. Yleensä ostajat ovat skarppeja, mutta löytyy ihmeellisiä tapauksia, jotka haluavat jonkun parin euron kipon postitettavan heille, saapuvat myöhässä sovitusta aikataulusta paikalle tai jättävät kokonaan saapumatta. Parin euron tinkaaminenkin on jo aika vittumaista.
On melkoista seurattavaa kun meidän kylän kantturat vääntävät facebookin kirppareilla. Kauheaa vääntöä parin euron kipoista ja kupeista. Kuka sen loppujen lopuksi varasi. Onko tuotteesta tehty kysely jonkin sortin varaus vai ei. Entä kahden euron tarjous tuikkulyhdystä josta pyydetty kaksi ja puoli euroa. Saako myydä kalliimalla jossain muualla jos joku haluaa ostaa. Helvetillinen määrä sääntöjä ja nillitystä niiden noudattamisessa. Kokonaan unohtunut, että kirppareiden idea on saada tavarat kiertämään sen sijaan, että roippeet menee kaatopaikalle.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmetyttää, miten monilla tuntuu olevan kovasti ongelmia Telia TV:n kanssa. Itsellä kaikki on toiminut alkuhäslinkien (päivän kestänyt vikatilanne kaikkien uusien tilauksien avaamisessa) jälkeen ihan täydellisesti. Ei pätkimisiä, kuvanlaatu hyvää eikä tuotantokaan ole mielestäni viime vuotisesta huonontunut. Olenkohan vaan sunnuntailapsi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmetyttää, miten monilla tuntuu olevan kovasti ongelmia Telia TV:n kanssa. Itsellä kaikki on toiminut alkuhäslinkien (päivän kestänyt vikatilanne kaikkien uusien tilauksien avaamisessa) jälkeen ihan täydellisesti. Ei pätkimisiä, kuvanlaatu hyvää eikä tuotantokaan ole mielestäni viime vuotisesta huonontunut. Olenkohan vaan sunnuntailapsi.

Samaa osin ihmettelen. Minullakin on toiminut ainakin alkuun ihan hyvin Telian palvelut. Tosin en ole ollut vielä palveluiden käyttäjäkään kuin viikon. Mutta tämän ensimmäisen viikon aikana palvelut on toiminut kyllä Telian puolesta ihan hyvin. Mitä nyt kuva vähän nykii koko ajan, siis sekin vain vähän eli ei mitenkään häiritsevästi. Hyvin pystyy pienestä nykimisestä huolimatta katselemaan lähetyksiä.

Ja epäilen että nykiminen johtuu minun nettiyhteydestäni. Tai minulla ei edes ole erikseen omaa nettiyhteyttä tietokoneella vaan jaan tietokoneelle iphoneni nettiyhteyden. Ja muuta nettiyhteyttä tuskin tulee talouteeni, ettei tarvitse maksaa kahdesta eri liittymästä. Tämä on oma päätös ja valinta, mutta varmaan vaikuttaa sitten tuohon ettei Telia näy parhaalla mahdollisella tavalla.

Mutta vielä niin paljoa ei ole ollut häriöitä lähetyksissäni että jaksaisin niistä antaa noin paljon negatiivista palautetta. Mutta tietenkin, ehtiihän tässä vielä. Nyt täytyi toki koputtaa puuta kolme kertaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ruokaluista ihmettelen ihmisiä, jotka pystyvät syömään ison aamupalan. Itsellä ei maistu yleensä mikään pariin tuntiin heräämisestä. Paitsi toki kahvi.
Itsellenikään ei oikein aamulla maistu mikään mutta yritän aina syödä yhden ruisleivän leikkeleellä kahvin kanssa. Lapsuudesta muistan Tukholman risteilyt kun aamupalalla piti syödä niin hyvin että jaksoi pitkälle päivään. Ja siellä aamupalalla oltiin ajoissa kun se laiva tuli vissiin maihin yhdeksältä (vai jo kahdeksalta). Muu perhe veti innoissaan leipää, leikkeleitä, jogurttia yms ja minä pupelsin suu kuivana leipää ja yritän saada sen ales tuoremehulla. Jogurtti meni ales ihan OK mutta se ei pitänyt nälkää kovin hyvin. No aina minä sain sen verran ales että jaksoin myöhäiseen lounaaseen saakka.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmetyttää, miten monilla tuntuu olevan kovasti ongelmia Telia TV:n kanssa. Itsellä kaikki on toiminut alkuhäslinkien (päivän kestänyt vikatilanne kaikkien uusien tilauksien avaamisessa) jälkeen ihan täydellisesti. Ei pätkimisiä, kuvanlaatu hyvää eikä tuotantokaan ole mielestäni viime vuotisesta huonontunut. Olenkohan vaan sunnuntailapsi.
Shhh etkö tiedä, että sitä ei saa sanoa jos palvelu toimii. Muuten olet ainakin Telialla töissä ja se ei meinaa mitään, jos sinulla se toimii, koska muilla se ei kuitenkaan toimi.

*Pitsiturnauksesta asti on täälläkin toiminut moitteetta, mutta kai se ihan paska palvelu on.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kyllä toisinaan tulee ihmeteltyä, niitä jotka nukkuvat jotain 4 tunnin yöunia ja valittavat, että aika ei riitä nukkumiseen tai sitten, että eivät tarvitse unta, mutta oikeasti ovat päivästä toiseen aivan tokkurassa. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät ihan oikeasti ehdi nukkumaan tarpeeksi, mutta normaalit ihmiset jotka tekevät 6-10 tunnin työpäivää niin ei luulisi olevan mitään ongelmaa oikeasti nukkua vaikkapa minimissään sitä kuutta tuntia.
Allekirjoittanut työpäivinä ihan poikkeuksetta saa nukuttua sen 8 tuntia (0:00-8:00). Eihän tuo toki ihanteellista ole että rytmi on tuollainen, että aamusta pitää nousta, mutta sille nyt ei voi mitään. Parasta olisi kun saisi vakituisesti tehdä esim. iltavuoroja ja voisi siten mennä nukkumaan kun väsyttää ja herätä kun herää eikä pakottaa itseään sänkyyn puoliltaöin ja sitten aamulla torkuttaa, mutta onneksi ei mitään älyttömän aikaisia herätyksiä sentään ole.
Paras rytmi olikin 2 vuotta sitten kun normiyönä sai nukkua 3:00-12:00 välisen ajan, mutta nyt siirrytty vähän aamuisempiin päiviin :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä toisinaan tulee ihmeteltyä

No todellakin tulee ihmeteltyä. Aivan järkevätkin ihmiset jotenkin arpoo sormin ja varpain milloin pitäisi nukkua. Elämä olisi melko tylsää, jos aikuisenakin joku aina komentelisi menepäs nyt siitä nukkumaan, tulen kohta peittelemään ja luetaan pari iltasatua sitten.

Silloin nukutaan, kun aika on ja nukkumatti saapuu. Muu aika ollaan hereillä. Ei voi olla niin, että keskenkaiken anteeksi roleksini näyttää unihiekkaa, pitääkin tästä nyt mennä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä toisinaan tulee ihmeteltyä, niitä jotka nukkuvat jotain 4 tunnin yöunia ja valittavat, että aika ei riitä nukkumiseen tai sitten, että eivät tarvitse unta, mutta oikeasti ovat päivästä toiseen aivan tokkurassa.
Mä taas välillä ihmettelen miten jengi ehtii käydä 8h töissä kun on niin paljon menoa. Kaikki aika töissä ja kotona kun menee hukkaan elämästä.

Noin lähtökohtaisesti mä en usko uudelleensyntymään enkä sen varaan viitsi mitään laskea.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä taas välillä ihmettelen miten jengi ehtii käydä 8h töissä kun on niin paljon menoa. Kaikki aika töissä ja kotona kun menee hukkaan elämästä.

Noin lähtökohtaisesti mä en usko uudelleensyntymään enkä sen varaan viitsi mitään laskea.

Miten töiden tekeminen on hukkaan menemistä tai kotona oleminen?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten töiden tekeminen on hukkaan menemistä tai kotona oleminen?
Kotona vaan möllöttää, ehkä jotain nettiä, telkkaria tai musiikkia koittaa keksiä ja nörtit lautapelejä että saa ajan kulumaan ja töissä yleensä palvelee muuta tahoa. Tietty joillain on erityistarpeita vaikka pätemisen saralla ja jotkut oikeasti nauttii työstä, kuten vaikkapa Teemu Selänne teki. Just mulle työ on aika pitkälti harrastus. Aina välillä sit ottaa lopputilin kun on sellainen tarve.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kotona vaan möllöttää, ehkä jotain nettiä, telkkaria tai musiikkia koittaa keksiä ja nörtit lautapelejä että saa ajan kulumaan ja töissä yleensä palvelee muuta tahoa. Tietty joillain on erityistarpeita vaikka pätemisen saralla ja jotkut oikeasti nauttii työstä, kuten vaikkapa Teemu Selänne teki. Just mulle työ on aika pitkälti harrastus. Aina välillä sit ottaa lopputilin kun on sellainen tarve.

Eli fiksumpaa on möllöttää baarissa kaljatuoppia katsellen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten töiden tekeminen on hukkaan menemistä tai kotona oleminen?

Tässä pitää nyt hieman puolustaa näkemystä. Miten et näe mitään ongelmaa raataa kasvottomalle pörssiyhtiölle.

Jossain taideprojektissa varmaan puhalletaankin siihen hiileen ja kaikkien seksisekoilujen jälkeen ollaan tyytyväisiä. Ja sitten joku toimittajatypy tulee kyselemään, niin ollan vielä onnellisempia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä pitää nyt hieman puolustaa näkemystä. Miten et näe mitään ongelmaa raataa kasvottomalle pörssiyhtiölle.

Jossain taideprojektissa varmaan puhalletaankin siihen hiileen ja kaikkien seksisekoilujen jälkeen ollaan tyytyväisiä. Ja sitten joku toimittajatypy tulee kyselemään, niin ollan vielä onnellisempia.

En puhunut pörssiyhtiöistä, enkä yleensäkään töiden laadusta mitään. Niin helppoon en mene. Puhuin yleisesti.

Better luck next time, bro!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kummallinen yleistys tuo, että työstä ei voisi nauttia. Kyllä meikäläinen ainakin nauttii ehkä noin 80% ajasta ja se loppu sitten on sitä ärsyttävää pakollistaa paskaa. Mutta joutuu kotonakin siivoamaan ja laittamaan ruokaa tai muuta sellaista vastaavaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kummallinen yleistys tuo, että työstä ei voisi nauttia. Kyllä meikäläinen ainakin nauttii ehkä noin 80% ajasta ja se loppu sitten on sitä ärsyttävää pakollistaa paskaa. Mutta joutuu kotonakin siivoamaan ja laittamaan ruokaa tai muuta sellaista vastaavaa.

Alkoholisti etsii elämälleen epätoivoisesti merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös