Ihmettelen niitä jotka tietävät millä alalla työskentelen mutta silti puhuvat sen alan asioista ihan paskaa kuulteni. Ja kun oikaisen asian niin ei uskota vaikka se on juuri minun alaani eikä sen paskan puhujan. Ja se on varmaa että jos minä oikaisen ihmisten juttuja niin olen aikalailla varma että olen oikeassa. Ihmettelen miksi ei voi vain myöntää että erehtyi eikä alkaa jankata kanssani.
Tuttu tilanne, kun paljon perusduunarien kanssa tulee juopoteltua. Se, että olen hieman kouluja käynyt ei tee minusta minkäänlaista parempaa tai hyvää ihmistä, tietenkään, mutta jotkut asiat on hankalia. Vaikka kuinka perustelisit asiasi, niin kommentti on sitten lähinnä sitä "mitä sä nyt luulet tostakin tietäväsi."
Tämä on se ihmettelyn aihe. Jos et ole ollut A-studiossa tittelillä professori tai Yle Urheilun asiantuntija, niin mikään opiskelemasi asia ei ole minkään arvoinen. Kysehän ei ole siitä, että jotenkin tietäisi kaikesta kaiken, mutta onhan se nyt kummallista kuinka mikään opittu asia ei ole mitään. Johtavia tiedemiehiä lukuunottamatta aika harvassa on mikään tieto kenellekään uutta vaan se on jostain luettu. Eikä siinä ole mitään väärää.
Pahin lähiaikoina kokemani oli viime joulupubissa, kun keskustelu jotenkin kääntyi automaatioon ja sitä seuraaviin työpaikkojen menettämisiin.
"Vittu mikään ropotti ei mun duuneja vie." Koita siinä sitten pohtia kuinka se on kuule aivan mahdollista.