Ihmettelyketju

  • 6 327 715
  • 38 716

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Eikö noita tonnin läpysköjä ole Suomi täynnä ja 3000 euroa.

On, sellaisiahan tyrkytetään jo opiskelijoista lähtien kaikille. Itse sain päättää aika vapaasti luottokorttiin rajan. Jätin alle viiteen, kun ei ole vielä kertaakaan tarvinnut vinguttaa edes puolia siitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin joo, totta. Mun opiskeluaikainen 2000 ei olekaan se ainoa mahdollinen raja. Ei ole ollut tarpeen nostaa sitä tuosta, pikemminkin voisin hävittää koko kortin, eikö rehellisesti tullut mieleenkään, että joku heiluttelee jotain Amexia ilman luottorajaa, vaikka on toki tiedän olemassaolon. Kaikenlaista. Näin sitä fakkiutuu.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulle ei enää juuri ole. En vittu lähde yli 4 hengen seurueessa enää koskaan yhtään mihinkään. Se sekoilun määrä on vain niin järjetön.
Joo ei tosiaan. Koko ajan saat olla hidastelemassa tai odottelemassa kun jonkun tytyy käydä kusella, oluella jne. Lopulta se porukka hajoaa pienempiin ryhmiin ja kaikki tekevät omia juttujaan. Toiset haluavat nähdä uutta ja toiset istua juomassa samanlaista lager-olutta mitä saa Suomestakin.

Yksin tai kaksin on parasta. Molemmat toimii.
 
Lopulta se porukka hajoaa pienempiin ryhmiin ja kaikki tekevät omia juttujaan.

Minä en oikein näe, missä tässä on ongelma. Aina ovat kaikki takaisin majapaikkaan löytäneet, vaikkakin joskus mutkien kautta.

Niin joo, totta. Mun opiskeluaikainen 2000 ei olekaan se ainoa mahdollinen raja. Ei ole ollut tarpeen nostaa sitä tuosta, pikemminkin voisin hävittää koko kortin, eikö rehellisesti tullut mieleenkään, että joku heiluttelee jotain Amexia ilman luottorajaa, vaikka on toki tiedän olemassaolon. Kaikenlaista. Näin sitä fakkiutuu.

Minulle ei ole tullut mieleenkään hävittää luottokorttia, sillä netissä on myynnissä paljon asioita, joita ei pysty ostamaan ilman luottokorttia. Hotellimajoituksista lähtien. Hommasin hiljattain toisen luottokortin varalle ihan vain siksi, että multa on muutaman kerran jouduttu kortti sulkemaan väärinkäytösten vuoksi. Rahat on saanut reklamoimalla takaisin mutta uuden kortin saapumista saa aina jonkin aikaa odotella. Futiksen EM-kisojen lippujen anominen meni vähän hankalaksi, kun jouduin sulkemaan korttini juuri silloin, kun lippuarvontaan olisi pitänyt osallistua.

Luottorajaahan saa kätevästi nostettua myös siirtämällä pankkitililtä rahaa luotolle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle ei ole tullut mieleenkään hävittää luottokorttia, sillä netissä on myynnissä paljon asioita, joita ei pysty ostamaan ilman luottokorttia. Hotellimajoituksista lähtien.
Onhan siellä kaikenlaista, ja juu, jotkut hotellit haluavat korttinumeron varaukseen, totta. Lennot olen tavannut maksaa suoraan, samoin hotellitkin jos mahdollista, nettikaupoissa myös. Aika paljon kyllä pystyy hommaamaan debit-ominaisuudella juttuja, varsinkin nyt ihan matkoillakin, kun Keski- Euroopassakin on tajuttu, mikä juttu se korttien debit oikein on.
 
Miksi matkustaa isolla porukalla sitten jos ei yhdessä tee mitään?

Ehkä on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin se, että kaikki tehdään yhdessä, ja se, että mitään ei tehdä yhdessä. Minulle ei ole kisareissuilla tuottanut ongelmia se, että välillä liikutaan isommalla porukalla ja välillä pienemmällä. On kai käynyt hyvä tuuri, kun noihin matkaporukoihin ei ole sattunut mukaan mitään kitivittuja. Kieltämättä lämmitti mieltä, kun sain World Cup -reissulla kiitokset hyvin hoidetuista matkajärjestelyistä. Kaljaakin tarjosivat.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin se, että kaikki tehdään yhdessä, ja se, että mitään ei tehdä yhdessä. Minulle ei ole kisareissuilla tuottanut ongelmia se, että välillä liikutaan isommalla porukalla ja välillä pienemmällä. On kai käynyt hyvä tuuri, kun noihin matkaporukoihin ei ole sattunut mukaan mitään kitivittuja. Kieltämättä lämmitti mieltä, kun sain World Cup -reissulla kiitokset hyvin hoidetuista matkajärjestelyistä. Kaljaakin tarjosivat.
Sulla kuulostaa olevan joustavampia ja mukavampia kavereita.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Onhan siellä kaikenlaista, ja juu, jotkut hotellit haluavat korttinumeron varaukseen, totta. Lennot olen tavannut maksaa suoraan, samoin hotellitkin jos mahdollista, nettikaupoissa myös. Aika paljon kyllä pystyy hommaamaan debit-ominaisuudella juttuja, varsinkin nyt ihan matkoillakin, kun Keski- Euroopassakin on tajuttu, mikä juttu se korttien debit oikein on.

Eikö tuo nyt ole hieman hölmöläisten hommaa maksaa suoraan lennot ja hotellit sen sijaan, että maksaisi ne luotolla ja maksaisi sen luoton vaikka heti seuraavana päivänä pois? "Hyvällä" luottokortilla et maksa korkoa missään kohtaa, kun maksat luoton vaikka heti takaisin ja saat turvaa mahdollisia konkursseja ynnä muita yllättäviä tilanteita varten.
 
Sulla kuulostaa olevan joustavampia ja mukavampia kavereita.

Enimmäkseen ne ovat noilla yli kymmenen hengen reissuilla olleet kaverin kavereita mutta oikein hyvää ryyppyseuraa sieltä on löytynyt.

Siitä sain kieltämättä kuulla pitkään, kun ensimmäiselle, vähän pienemmällä porukalla tekemällemme Valioliiga-reissulle varasin hotellin Lontoon Vauxhallista. Katsoin että siellä on edulliset huoneet ja kohtuullinen matka keskustaan. Sitä en tiennyt, että Vauxhall on Englannin merkittävin homokeskittymä. Kolmelta kaverilta evättiin yöllä pääsy baariinkin, kun olivat heteroita. Portsari ilmoitti, että te aiheuttaisitte täällä pelkkiä ongelmia. Ei auttanut, vaikka kaverit yrittivät vakuutella, että he vain haluaisivat juoda viinaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei auttanut, vaikka kaverit yrittivät vakuutella, että he vain haluaisivat juoda viinaa.

Suomalainen alkoholikulttuuri oli siis tuntematonta Lontoon Vauxhallissa. Herättää kyllä ihmettelyä, millaisia ongelmia viinaa juovat heterot olisivat aiheuttaneet homobaarissa. No, ei raha aina kelpaa. Homobaarissahan voisi olla pieni tila viinaa juoville heteroille.
 
Suomalainen alkoholikulttuuri oli siis tuntematonta Lontoon Vauxhallissa. Herättää kyllä ihmettelyä, millaisia ongelmia viinaa juovat heterot olisivat aiheuttaneet homobaarissa.

En kiistä etteikö tuossa meidän matkaporukassamme olisi silloin ollut mukana ainakin yksi jamppa, joka olisi saattanut kehitellä jonkinlaisen konfliktin siitä, jos häntä olisi tullut herrashenkilö baarissa iskemään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikö tuo nyt ole hieman hölmöläisten hommaa maksaa suoraan lennot ja hotellit sen sijaan, että maksaisi ne luotolla ja maksaisi sen luoton vaikka heti seuraavana päivänä pois? "Hyvällä" luottokortilla et maksa korkoa missään kohtaa, kun maksat luoton vaikka heti takaisin ja saat turvaa mahdollisia konkursseja ynnä muita yllättäviä tilanteita varten.
Toistaiseksi ei ole ollut. Isommat ja riskaabelimmat hankinnat varmasti maksaisin edelleen luotolla - ja toki esim. AirBnB vaatii luottokortin - mutta esim. viimeaikaiset lennot ovat olleet max. 400 euroa ja tämäkin muulta kuin halpisyhtiöltä. Mä koen helpompana hallinnoida varojani, kun teen hankintani reaalitilanteeni mukaan, olinpa hölmö tahi en. Ehkä mulla on tästä liian karuja kokemuksia ja olen ylivarovainen kuin entinen alkoholisti, mutta näillä mennään.
 
Toistaiseksi ei ole ollut. Isommat ja riskaabelimmat hankinnat varmasti maksaisin edelleen luotolla - ja toki esim. AirBnB vaatii luottokortin - mutta esim. viimeaikaiset lennot ovat olleet max. 400 euroa ja tämäkin muulta kuin halpisyhtiöltä.

Halpiksista puheen ollen, ostin kesäkuussa lennot Air Berliniltä. Niitä lentoja ei koskaan lennetty, kun firma meni nurin. Tässä vaiheessa olen oikein tyytyväinen siitä, että maksoin lennot luottokortilla, sillä uskon sen helpottavan rahojen takaisin saamista kummasti. En muista olisiko niitä muulla tavalla pystynyt maksamaankaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En muista olisiko niitä muulla tavalla pystynyt maksamaankaan.
Kyllä uskaltaisin väittää, että pystyi, kun pari kertaa tuli ko. yhtiöllä lennettyä Berliiniin. Vai sekoitankohan nyt Norwegianiin, jolla reilun vuoden aikana on pääosin tullut matkustettua. Sillä ainakin on suoran maksun mahdollisuus.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Työkaveri on sitä tyyppiä joka voi pälättää yhtä soittoa vaikka 2 tuntia putkeen. Kirjaimellisesti siis putkeen että henkeä vaan vetää välissä ja "keskustelun" toisen osapuolen rooliksi jää toistella "nii" "kyllä" "joo".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yle Teemalta katselen Rollareiden konserttia, lavallinen kauniita poikia. Ihmettelen, miten tuon ikäiset vielä jaksaa riehua lavalla.
Heh. Mä taas ihmettelen miten jollain on niin monta suosikkibändiä ja ne saattaa vaihtuakin. Eikö toi rakkaus ole vähän sama asia kuin lätkäjengeissäkin. Ei ne koskaan katoa tai vaihdu. Jossain naisissa nyt se kohde vaihtuu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Heh. Mä taas ihmettelen miten jollain on niin monta suosikkibändiä ja ne saattaa vaihtuakin. Eikö toi rakkaus ole vähän sama asia kuin lätkäjengeissäkin. Ei ne koskaan katoa tai vaihdu. Jossain naisissa nyt se kohde vaihtuu.

Tämä. En varmaan osaisi edes nimetä 20 bändiä ja joillain on saman verran suosikkeja.
 

julle-jr

Jäsen
Ehkä mulla on tästä liian karuja kokemuksia ja olen ylivarovainen kuin entinen alkoholisti, mutta näillä mennään.
Ei kun sinähän olet kaikkea muuta kuin varovainen, koska otat riskejä ainakin osittain omaan piikkiisi ostamalla käteisellä. Suorastaan riskihakuinen persoona.

En ole ajatellutkaan, että vielä nykyaikana joku pärjäisi ilman luottokorttia. Tosiaan hotellit, vuokra-autot jne. Tai entä jos sattuu jotain jossain ja haluaa hoitoon johonkin mihin vain pääsee?
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Minua ihmetyttää Liiga puolen Tappara osion keskustelujen puute. Tappara on yksi isoista ja faneja riittää. Otteluketjussa ja muissa osioissa Tapparan puolesta kirjoittajia on hyvinkin, mutta heidän oma osionsa on todella hiljainen. Viimeksi eilen julkistettua Hamiltonia on kommentoinut yksi ja muutenkin taitaa olla vain 2 ketjua joissa on käyty keskustelua kuukauden sisään.

Edit. Tarkistin niin onhan siellä kolmekin ketjua. Silti, hiljaista on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ole ajatellutkaan, että vielä nykyaikana joku pärjäisi ilman luottokorttia. Tosiaan hotellit, vuokra-autot jne. Tai entä jos sattuu jotain jossain ja haluaa hoitoon johonkin mihin vain pääsee?

Oikeastihan nettivarauksissa tavallinen kortti käy, kun kaikissa niissä lukee Visa. Tietenkään se ei tuo sitä palautusturvaa, mutta varattua saa ihan mistä vaan. Klikkaa vain credit card -kohtaa ja naputtelee numerot.

Jenkeissä en tosin ole käynyt sitten Vancouverin olympialaisten enkä osta jenkkikaupoista mitään. Enkä vuokraa autoja, mutta hotelleissa ei ole mitään ongelmaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viimeksi kun tarkistin, niin Vancouver sijaitsee Kanadassa.

You've just been Kirjoittelija'd.

Osasin odottaa, mutta tuli käytyä Portland Trail Blazersin pelissä. Sieltä sai Finlandia vodkaa, niin pakkohan sitä oli kisahuumassa. Taisi olla $10. USD.

Koska muuten tarkistit viimeksi? En ole itse tainnut muutamaan toviin. Eihän Krimikään sijaitse Ukrainassa. Eikä Juba Sudanissa.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Minua ihmetyttää Liiga puolen Tappara osion keskustelujen puute. Tappara on yksi isoista ja faneja riittää. Otteluketjussa ja muissa osioissa Tapparan puolesta kirjoittajia on hyvinkin, mutta heidän oma osionsa on todella hiljainen. Viimeksi eilen julkistettua Hamiltonia on kommentoinut yksi ja muutenkin taitaa olla vain 2 ketjua joissa on käyty keskustelua kuukauden sisään.

Edit. Tarkistin niin onhan siellä kolmekin ketjua. Silti, hiljaista on.

Kerron sulle salaisuuden. Tappara.co, sinne ne porkkanapöksyt menneet on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös