Ihmettelyketju

  • 6 345 711
  • 38 746

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Todennäköisesti ei, koska diabeetikkoja ei mainittu, pelkästään narkkarit.
En itseasiassa edes pidä "narkkari" sanasta. En vaan ymmärrä huumeiden käyttäjiä. Tekisi munki mieli kokeilla heroiinia, kokaiinia ja vaikka metamfetamiinia.

En tee sitä koska siitä tulee vaa ongelmia.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kyllä mä kovasti ihmettelen tota tarvetta kampittaa Laineen peliä änärissä tälläkin foorumilla. Luulisi perkele lätkäjätkiä täynnä olevan palstan olevan paitsi puolueellista omia änäripelaajia kohtaan, niin myös sen verran asiantuntevia ettei nuoren ja ensimmäistä kauttaan pohjois-amerikassa pelaavan jannun jokaista virhettä tutkittaisi suurennuslasilla. Se että takertuu jokaiseen syöttöharhaan tai kiekonmenetykseen rookien kohdalla, joka on kuitenkin buytheway tehnyt kiitettävästi maaleja, on mielestäni suorastaan naurettavaa. No maailmassa monta on ihmeellistä asia ja tämä Laineen selkään puukottaminen hämmästyttää tätä pientä kulkijaa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä mä kovasti ihmettelen tota tarvetta kampittaa Laineen peliä änärissä tälläkin foorumilla.
Minä en ko. ketjua jaksa enää lukea, mutta silloin kun jaksoin niin ei se homma ihan noin mennyt. Viesteistä jotain 80% oli sisällötöntä ylistämistä ja ne, jotka viitsivät peliä pohtia vähän muutenkin kuin tekstitv:n pohjalta saivat hirveän armeijan peräänsä. He käyttivät suurinpiirtein noita käyttämiäsi perusteluita siihen, ettei Laineen peliä saisi käsitellä kriittisesti. Kaikista naurettavinta asiasta teki se, ettei kukaan edes oikesti ollut kovin kriittinen. Toiset vaan ylistivät vähän maltillisemmin kuin muut ja siitä piti sitten tapella. Ei ole kummoinen keskustelu se, jossa saa olla vain yhtä mieltä ja siksi en enää jaksa lukea. En tiedä onko meno n. kuukaudessa muuttunut.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ihmetyttää, mihin maailma on menossa:
YleX | yle.fi
Jos pumpattava Barbara sanoo, että "Fuck off! Ei tänään" niin kyllä siinä mieli mustuu. Noin niin kuin teoriassa..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistatko Allan Measuresin? Avioeron kokenut kanadalainen palaa yllättäen Suomeen: "Kaipaan sinne joka ikinen päivä" (Iltalehti)

"Measures palaa Suomeen joulukuussa, kenties jäädäkseen.

- Kauan sitten saavuin Suomeen ja koin elämäni parhaat ajat. Nyt olen eronnut, ja lapseni ovat jo aikuisia, joten olen päättänyt, että nyt on aika palata kotiin (Suomeen), elvyttää vanhoja ystävyyssuhteita ja nauttia todellisista rakkauksistani eli jääkiekosta ja Suomesta, Measures tarinoi.

- Toivottavasti Suomi haluaa minut takaisin ja antaa minulle mahdollisuuden onnellisuuteen sekä uusiin muistoihin."

--

Minun puolestani tervetuloa, mutta tämä on aina hieman ihmeellistä, kun ihmiset vain ilmoittavat muuttavansa johonkin maahan. Millähän viisumilla herra ajatteli vain jäädä Suomeen asumaan pysyvästi?

Ei taida vanhat meriitit hirveästi painaa, mutta toisaalta, jos jotain kiekkohommia tulisi tekemään, niin eiköhän jotkut paperitkin järjestyisi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Minun puolestani tervetuloa, mutta tämä on aina hieman ihmeellistä, kun ihmiset vain ilmoittavat muuttavansa johonkin maahan. Millähän viisumilla herra ajatteli vain jäädä Suomeen asumaan pysyvästi?

Ei taida vanhat meriitit hirveästi painaa, mutta toisaalta, jos jotain kiekkohommia tulisi tekemään, niin eiköhän jotkut paperitkin järjestyisi.
Sitähän tuo haastattelussa sanoikin että toivoo Suomen haluavan hänet takaisin, joten kai suunnitelmissa on löytää hommia jääkiekon parista ja näin ollen päästä työperäiseksi maahanmuuttajaksi (ja tiedä vaikka hankkia kansalaisuus ajan myötä).
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
@Logan Aika tyypillinen todellisuudesta vieraantunut asenne päihdeongelmiin sinulla. Tuollainen "menkööt töihin" tyylinen kommentointi osoittaa mielestäni vain sen, että ei juurikaan asiasta mitään ymmärrä.

Korvaushoito muuten toimii melko hyvin yhteiskunnan kannalta haittoja vähentävänä. Parempi ottaa metskut niin ei tarvitse muuta, ainakaan niin paljoa. Tästä seuraa myös se, että ei tarvitse tehdä samaan malliin rikoksia rahan saamiseksi.
Olikohan Oulu, missä n. 60% korvaushoidon asiakkaista kävi töissä, joten jossain tuo on saatu toimimaan hyvinkin. En nyt vanno että se oli juuri Oulu, mutta jossain pohjoisessa kuitenkin.
Tiedän että korvaushoito toimii ilmeisesti aika hyvin koko valtakunnan tasolla. En muista lukeneeni negatiivisia uutisia asian tiimoilta.

Tuo ei ole silti valtion asia hoitaa. Maksakoon ite hoitonsa. Kuten totesin juon itekki paljo kaljaa, mutta sen verran pitää kattoa että siihen on rahaa. Ehkä olen negatiivinen sen takia että on ollut useampi tilanne kun on tarjottu huumeita mutta olen kieltäytynyt ja nämä ketkä on ottanu ei hallitse sitä.

Ongelma noissa päihdeohjelmissa on että kaikki laitetaan samaan kategoriaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä. Ei varmaankaa viestistäsi päätellen...

Eli jättäisit suuren joukon ihmisiä julkisen terveydenhuollon ulkopuolelle.

Ymmärrän, että tänä päivänä on muodikasta korostaa yksilön velvollisuuksia ja valintojen merkitystä, mutta todellisuudessa kyse on heikomman yksilön hylkäämisestä ja perinteisen pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan romuttamisesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä ehkä vastauksena Loganille, mutta myös yleisesti. Eli hoitaa. Ja se on aivan helvetin kallista.

Ja nyt hallitus on päättänyt pudottaa diabeteslääkkeiden (paitsi insuliini) korvausoikeuden sadasta prosentista 65:een osana lääkekorvaussäästöjä. Se käytännössä tarkoitaa (erittäin todennäköisesti) näiden diabeteksesta johtuvien sairauksien lisääntymistä, eli valtiolle koituvien kustannusten lisääntymistä.

No valtion organisaatiot seuraavat tällaisia vuoden parin viiveellä, joten se on sitten taas seuraavan hallituksen ongelma. (saa kysyä lisää jos kiinnostaa tietää, konsultoin tätä työkseni)

Kysymys koski @Logan in ajatusmaailmaa yleisesti. Hänen mielestään yksilöllä pitäisi olla suurempi vastuu elämän tavoista johtuvista sairauksista. Mielestäni hän ei ymmärrä, mihin hänen edustamansa ajatusmaailma johtaa.

Diabeteslääkkeiden korvausoikeuden alentaminen maksaa enemmän kuin sillä säästetään.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eli jättäisit suuren joukon ihmisiä julkisen terveydenhuollon ulkopuolelle.

Ymmärrän, että tänä päivänä on muodikasta korostaa yksilön velvollisuuksia ja valintojen merkitystä, mutta todellisuudessa kyse on heikomman yksilön hylkäämisestä ja perinteisen pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan romuttamisesta.

Kuten asian muotoilit niin kyse on isommasta asiasta. Hoitoa varmasti sairaat tarvitsevat, mutta toisaalta on ihme jos ei tässä maassa ole rahaa itse sitä maksaa... Edes osittain.

Henk koht. tuntuu ihmeelliseltä että joitain turvapaikanhakijoita haukkuu suomalaiset rahan keruusta. Töitä kyllä löytyy jos viittii tehä ja osaa Suomea.

Oon kyllä siitä samaa mieltä että raha ei saa olla hoidon este. Itellä oli kesällä paha palovammaonnettomuus kädessä, mutta kiltisti maksoin kulut. Ei se ole valtion tehtävä.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kysymys koski @Logan in ajatusmaailmaa yleisesti. Hänen mielestään yksilöllä pitäisi olla suurempi vastuu elämän tavoista johtuvista sairauksista. Mielestäni hän ei ymmärrä, mihin hänen edustamansa ajatusmaailma johtaa.

Diabeteslääkkeiden korvausoikeuden alentaminen maksaa enemmän kuin sillä säästetään.
Tarkennetaan, elämänTAPA sairaudet sais kaikki maksaa itse. Se on varmaan totta että korvaushoito säästää rahaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olis hienoo (no ei olis), jos vaikka vuoden tehtäis niin, että veronmaksaja sais ite päättää, mihin hänen maksamansa verot sijoitetaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tarkennetaan, elämänTAPA sairaudet sais kaikki maksaa itse. Se on varmaan totta että korvaushoito säästää rahaa.
Että kun sydäri tulisi, niin katsottaisiin ensin rasvaprosentti, sitten pankkitilin saldo ja sitten päätettäisiin, että elvytetäänkö vai ei?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itellä oli kesällä paha palovammaonnettomuus kädessä, mutta kiltisti maksoin kulut. Ei se ole valtion tehtävä.
Ja mitään Kela-korvauksia tms. et tähän hoitoon saanut? Vaikea uskoa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oon kyllä siitä samaa mieltä että raha ei saa olla hoidon este. Itellä oli kesällä paha palovammaonnettomuus kädessä, mutta kiltisti maksoin kulut. Ei se ole valtion tehtävä.

Miksi siis maksat veroja? Eipä ole vaikea arvata millainen koulutustaso jne on tälläisellä kaverilla. "Mä oon vittu duunari ja vittu mä hoidan omat asiani ja siihen ei kukaan puutu."

Vaan mikäs siinä, jos on ylpeä ja samalla aavistuksen hölmökin. Huvittavaa, mutta tokihan kaikki itselleen kuuluvat korvaukset kannattaa jättää hakematta. En itsekään jokaista senttiä jaksaisi hakea jostain Kelasta jonkun lääkkeen takia, mutta tietenkin isommat minulle lain mukaan kuuluvat summat hakisin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Että kun sydäri tulisi, niin katsottaisiin ensin rasvaprosentti, sitten pankkitilin saldo ja sitten päätettäisiin, että elvytetäänkö vai ei?

Lisäksi ympäri Suomea voitaisiin perustaa tutkimuslaitoksia, jossa erikoislääkärit tutkisivat onko mikäkin haava/sairaus tai muu vastaava potilaan itse aiheuttama. Riitojahan tästä voisi syntyä, mutta niitä voitaisiin sitten ratkoa aina korkeinta oikeutta myöten. Pääasia, että verorahoja säästyy.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä nyt vain edellisten mukaisesti epäsuorasti viittaa tänne. Poltin eräänä kauniina kesäpäivänä kiehuvalla wokkiöljyllä koko kyynärvarren sisäpuolen. Oli lysti katsella, kun ihon pintakerros muuttuu jäädyttämisestä huolimatta violetiksi ja kasvattaa poksahtelevia kuplia. Isolla laatikollisella pilaantunutta punaviiniä saattoi olla aavistuksen verran osuutta asiaan.
Tuttu lääkärihoitaja antoi pikaiset ensiavut ja hänen kauttaan tuli ohjeistus. Kävin puolitoista viikkoa Stockmannin kemikalio-osastolla, jossa pistin ilmaisesta tester-pullosta Lumenen yövoidetta helvetillisesti kutiavalle iholle. Ja… se vietävän iho parani palohaavoista todella hämmästyttävän lyhyessä ajassa!

Tästä tulee sitten ihmettelevä jatkokysymys: Mitähän mystistä kyseinen yövoide pitää sisällään? Ikiaikaisia jo lähes unohdettuja manauksia, tuubista puristettavan kertakäyttöisen suojelusenkelin, vuoden verran pakastimessa kypsyneen kanapizzanmakuisen plasebon, Tansaniassa murhatun albinoneitsyen selkäydinnestettä vai jotain muuta, mitä?
Tulisikohan jopa Hjalliksesta tai Bull Mentulasta ihmisten näköisiä ko. kaiken korjaavalla salvalla? Miten hemmetissä kukaan voi olla kokonaisen työpäivän kyseisellä infernaalisella hajustepakkelimeikkiosastolla?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tarkennetaan, elämänTAPA sairaudet sais kaikki maksaa itse. Se on varmaan totta että korvaushoito säästää rahaa.

Mihin sitten vedät viivan tuohon elämäntapasairauksiin? Tupakoitsijat maksakoon syöpähoitonsa itse? Mites sitten muista elämäntavoista johtuvat syövät? Lihaa päivittäin vetänyt 50v Pertti sairastuu mahasyöpään. Oma syy vaiko sattuma? Se huumekoukku on itsessään omanlaisensa sairaus, jossa yleensä muussa elämässä ei asiat ole mennyt putkeen, vaan katoat sinne päihteiden maailmaan arkea pakoon.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma tuossa sun mallissa vain on se, että se saattaa maksaa enemmän yhteiskunnalle kuin korvaushoidon järjestäminen. Samaa tuossa käytiin jo toki diabeteksenkin osalta läpi, ehkä korvaushoidon tapauksessa eritystä olisi lähes varmasti rikosten ja yleisen turvattomuuden lisääntyminen. Jotain hintaa sillekin on pakko laskea. Ihmiset, joilla ei ole rahaa eikä kiinnostusta eivät hoida itseään.

Edit. Lisään vielä, että vaikka en jaa arvomaailmaasi, ymmärrän mitä ajat takaa. Rajanveto vain on mielestäni erittäin vaikeaa jos aletaan laskuttaa ihmisiä hoidoista sen mukaan mikä on itse aiheutettua ja mikä ei.

Ja toinen asia on se, että monet elintasosairaudet koskevat usemmiten länsimaiden köyhempää väestöä. Hyvätuloisella hipsterillä on varaa syödä terveellisemmin kuin työttömällä yh-äidillä. Eli siis elintasosairauksien kustannusten siirtäminen potilaalle ei auttaisi, koska suurimmalla osalla ei ole muutenkaan varaa maksaa näitä kustannuksia, joilloin hoitokustannukset tai hoitamattomuudesta johtuvat kustannukset tulisivat joka tapauksessa muiden maksettaviksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi noita ohuita vessapapereita on keksitty ja kuka niitä oikein ostaa? No mä taas vahingossa kaks pakettia. Hitto pitää kaksinkerroin taittaa ja siltikin meinaa löytää sormensa syvältä rektumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös