Onko Arenaltakin aidosti jengin edesottamuksista kiinnostuneet ajettu pois? Ovatko hekin uhriutuneet Jatkoajan kriittisestä kirjoittelusta?
Tämä on nyt niin väsynyttä mutta pistetääs muutama pointti.
-Vaikka Jokereiden koko kauden keskiarvo jämähtäisi tuohon reiluun 7000 katsojaan, olisi se silti enemmäb kuin millään muulla joukkueella Suomessa, lajista riippumatta. Ainoastaan saman markkina-alueen IFK lähentelee tätä lukua.
-Jokerit saa tämän määrän täyteen käytännössä ilman vieraskannattajia pl. SKA ja Moskovan joukkueet (jolloin määrät ovat muutenkin isompia)
-Eteläpääty, eli ne fanit joiden määrällä ja innostuksella on oikeaa relevanssia, on käymässä sukupolven vaihdosta mutta on silti voimissaan.
-Loput, eli ns. Tuuliviirifanit todennäköisesti löytävät tiensä takaisin hallille kunhan epäilykset Marjukan ammattitaidosta hälvenee ja uudet hankinnat tulevat tutummaksi. Saa toki ottaa talteen ja nauraa allekirjottaneen hyväuskosuudelle kaiden päätyttyä jos näin ei käy. Tällöin myönnän olleeni väärässä.
-Ja ennenkuin joku rupeaa jauhamaan täyttöasteesta... se on täysin epärelevanttia. Jossei täyttöaste ole 100%, ei sillä ole merkitystä, varsinkaan kun Hartwallia ei rakennettu ja mitoitettu pelkästään Jokereita tai edes pelkästään Jääkiekkoa varten.
Melko herkkänahkaista porukkaa täällä ilmeisesti. Liiga-aikoina muiden joukkueiden kannattajien kirjoittelut mm. Jokereiden faneista, ostojoukkueesta yms. olisi voinut kuvitella johtavan Jokeripuolen kirjoittelun lakkaamiseen kokonaan. Ehkä silloin kaikki ei ollutkaan ihan sama.
Ei mua ulkopuolisten huutelu hetkauta. Mutta siinäkohtaa kun ns. "Omat" alkavat huudella ja systemaattisesti hyökkäämään joukkueen ja sen fanien kimppuun, nousee mulla karvat pystyyn.
Ja ennenkuin joku brändää KHL-kannattajaksi liittymispäivän takia, olen ollut Jokerifani vuodesta 95, ja jatkoaikaa lurkkasik vuositolkulla ennenkuin uskalsin rekisteröityä.
Mulle on henk. koht se ja sama missä Jokerit pelaa. Oli se sitten KHL, Liiga tai kolmosdivari. Kunhan pelaavat jossain.