Ihan sama

  • 22 592
  • 116

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jokerit hävisi. Voi ei.

Onko kenelläkään muulla sellainen fiilis, että nämä kauden keskivaiheen kiinnostuslamat ovat syventyneet viime vuodesta ja varsinkin sitä edellisistä? Fiilis, että voitot voivat olla erittäinkin kivoja mutta häviöt ovat lähes täysin yhdentekeviä?

Yksi hyvä mittari on itselleni ollut se, että tappioista on alkanut etsiä hyviä puolia. Ja niitä on löytynytkin. Esimerkiksi, jos Jokerit nyt sössisi kotietunsa pois pleijareihin mennessä, niin saataisiin yksi lauantaimatsi ekalla kierroksella kotiin Jaffalaan. Voisi sitten kavereiden kanssa pitää riehakkaan Jokeripäivän. Kotiedulla lauantaina ei pelata ainakaan ennen kolmatta po-kierrosta.

Muutenkin, pahin fiilis tulee tällä hetkellä siitä, että HIFK-henkiset kaverit voivat keulia sarjan piikkipaikalla. Kertonee jotain. Koska Jokereiden nykyotteilla ja -ilmeellä ei paljon voi puolustautua lännen nimellisellä kakkossijalla, olen huomannut useissa yhteyksissä ottaneeni suojatoiminnokseni kehua HIFK:ta ja väittää että olisi siistiä jos voittaisivat mestaruuden.

Ei tietenkään olisi. Jos Jokerit eivät voita mestaruutta, seuraavaksi kiinnostavin asia suomalaisten jääkiekkojoukkueiden saralla on, ettei HIFK:kaan voita. Mutta sen jälkeen ei sitten kiinnosta yhtään mikään.

Kai se kaikkein ikävin juttu on tunteen palon puuttuminen. Kun se puuttuu, kaikki on vaillinaista.
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aloitukseen vahva sama.

On tullut kavereille juteltuakin, että se tunteen palo kuoli omalta osaltani KHL-siirron myötä. Vastustajat ovat suurin osa KHL:ssä täyttä hmv-osastoa, eikä tappiot hetkauta yhtään. Totta kai nautin edelleenkin lätkästä, Jokereiden maaleista ja voitoista, mutta jos fiilisten ääripäät olivat liiga-aikana 0-100, mennään tällä hetkellä varmaan 35–65-asteikolla.

Harmittaa. Futiksen puolelta onneksi vielä paikallisen jengin peleissä pystyn elämään tunteella, mutta Jokerit oli mulle joskus paljon enemmän. Osa identiteettiä. Nykyään olen enemmän viihdekäyttäjä: nappaan hyvät jutut, mutten jaksa välittää huonosta.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itellä täysin päinvastoin, mitä vanhemmaksi tässä kasvaa, sitä enemmän ja enemmän tuntuu nämä Jokereiden tappiot vituttavan. Ja upeat voitot tuntuvat entistäkin paremmilta. Ei mulla vastustaja niinkään jaksa kiinnostaa, Jokerit on se joka siellä pitäisi olla pääroolissa ja jota sinne mennään katsomaan. Joku täällä nätisti totesikin, että sitten jos logoon, nimeen tai muuhun erittäin tärkeään Jokereiden identiteettiä luovaan kosketaan, käännän kelkkani täysin. Toki Rotenberg on helvetin vastenmielinen ja oksettava äijä, mutta silti koen joukkueen edelleen yhtä omaksi kuin mitä se oli vaikkapa Erik Karlssonin tai Ville Leinon aikaan. Vitutusta ja eufooriaa ja kaikkea siltä väliltä. Ehkä sitten kun tulee vanhaksi ei varmaan jaksa niin intoilla, mutta tällä hetkellä toimin juuri niin kuin sydän sanoo. En tiedä muuttuisiko tilanne, jos Jokerit voittaisi joskus jonkun mestaruuden ja minä sitä olisin oikeasti todistamassa. Sitähän tässä olen läpi elämäni venaillutkin. Silloin se "suuri unelma" olisi täyttynyt, jonka myötä "kaikki" olisi jo koettu. Tosin, kyllä Liigan mestaruus näin järjellä ja tunteella ajateltuna tuntuisi paljon kiimaisemmalta, kuin KHL:n Gagarin Cup.

Jokainen tavallaan, enkä minä ole ketään tuomitsemaan, mutta minä seison ton jengin takana niin kauan kun mussa henki pihisee. Se on mun jengi!
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Itellä osittain sama ja osittain täysin eri.
Liiga alkoi olla aika nähty varsinkin Nordlund casen jälkeen. Fiilis alkoi katoamaan ja tärkeämpää oli oikeastaan vierasmatsit ja päädyssä pyöriminen. Peleistä sytytti vain jullit ja häviöt vitutti kans lähinnä julleille +näädät. Pelit olivat ihan toissijaista ja erittäin puuduttavia nimenomaan pelillisesti.
Khl;ssä taasen pelit ovat alkaneet kiinnostaa ja oma innostus taas nousussa, mutta kyllähän sitä koitetaan tappaa näillä ryssäkledjuilla ja rahotus vs paSKA.

Niin kauan kun Pasilassa pelataan, logo on punakeltainen narri, JOKERIT lukee pelipaidassa Suomeksi ni on vaan yks jengi loppuun asti.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai se kaikkein ikävin juttu on tunteen palon puuttuminen. Kun se puuttuu, kaikki on vaillinaista.

Aika vitun paljon tekstiä suollat kiinnostuksen puuttumisesta. Epäilen, että sua vituttaa vain venäläisyys, koska olet piilorasisti.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Mielenkiintoinen ketju. Näitä samoja ajatuksia on useasti käyty läpi myös muissa viestiketjuissa mm millä fiiliksellä.

Ehkäpä jokainen fani joutuu miettimään ja perustelemaan tselleen sitä miksi seuraa Jokereiden taivallusta KHL:ssä. Liigassa oltiin joka vuosi mestarisuosikki ja nyt ollaan "KHL:n Saipa" joka taistelee isoja jengejä vastaan altavastaajana. Tämä asetelma saa minussa pienen liekin palamaan, me voidaan yllättää ja voittaa suomalaisella tavalla pelata lätkää.
Harva vaihtaa Jokereiden seuraamista vaikka menestystä ei lähivuosina tulisikaan. Näkeehän samalla rahalla viasatilta muutakin ja mahdollinenvoitto maistuu aina. =)
Joihinkin vaikuttaa Venäjä ja sen negatiivinen kaiku. Rumaa politiikkaa ja Putinia ei kukaan halua kannattaa?
Varmaan suurimpia tekijöitä monen fanin kyllästymiseen on joukkueen omistus. Ollaan selvä kakkosjoukkue, kun Romanin sydänkäpynen on SKA...sama jengi jonka pitäisi olla meidän vihattu paikallisvastus. Toinen syy on tuntemattomat joukkueet joihin ei ole tunneperäistä suhdetta.
Myönnän, että nautin paremmasta liigasta. Taito ja tietoisuus siitä, että jokainen vastustaja on vaarallinen tekee seuraamisesta mielenkiintoisen. Ehkei samaa tunteiden kirjoa ole käytössä kuin ennen, mutta aika voi muuttaa asiaa. Ymmärrän hyvin niitä joilla fiilis tähän tilanteeseen on mennyt. Ihan sama kuinka menee, kun tunne kokonaisuudesta on hävinnyt. Mitä useammalla häviää tunne, sitä hiljaisempaa hallilla on.
Toivoa antaa oma teini-ikäinen muksu joka päivän tappion jälkeen laittoi jokeritkaulahuivin kun lähti ulos. Ehkä tulevaisuutta vielä on..
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Aika vitun paljon tekstiä suollat kiinnostuksen puuttumisesta. Epäilen, että sua vituttaa vain venäläisyys, koska olet piilorasisti.
Minä puolestani väitän, että tällaiset kommentit ovat syvällisintä mitä sinulla on jääkiekkokeskustelulle annettavana. Samaa puusilmäistä skeidaa oli kyseessä sitten jääkiekko pelinä, jääkiekkoilijat, valmentajat tai muut kirjoittajat, tässä tapauksessa minä. Ohutta näkemystä ohuen näkemyksen perään. Mitään ei ajatella kahteen kertaan ja kaikki on sitä miltä ensi katsomalla näyttää. Todistaisit minulle edes joskus osaavasi jotain vähän syvällisempää.

Ensinnäkin: Miten vitussa sä kehtaat sanoa jotain noin vitun tyhmää edes nimimerkin takaa?

Toisekseen: Jos olisit lainkaan oikeasti lukenut, mitä olen tälle palstalle kirjoittanut, olisit huomannut, että tapanani on reflektoida omaa tunnepohjaista kokemustani kulloisestakin tilanteesta ja tapahtumasta niin hetkessä kuin myöhemminkin. Näin koin tehneeni myös tämän ketjun avausviestissä. Joten kyllä, kirjoitan paljon. Koen kirjoittavani myös laajasti. En oleta että välttämättä ymmärtäisit eroa näiden kahden välillä.

Ylipäätään, kun sanon, että tunteen palo puuttuu, ja sitä myötä kokonaisuus jää vaillinaiseksi, se ei tarkoita, ettenkö edelleenkin olisi erittäin kiinnostunut aiheesta nimeltä Jokerit. Kaksi asiaa, jotka olen toistuvasti omasta itsestäni Jokereihin liittyen maininnut, ovat, etten muista aikaa ennen faniutta ja että koen joukkueen aiheuttaman tunnereaktion kaikkein tärkeimpänä. Kysynkin, millä logiikalla ihmettelet "suurta" viestimäärääni, jos premissinä on, että minua vaivaa tunteen palon puuttuminen? Totta kai se vaivaa, ja siksi siitä kirjoitan. Jokerit on minulle todella tärkeä henkireikä ja haluaisin siihen aina aiemmin liittyneen tunteen palon takaisin.

Sitten tähän minua kaikkein eniten ärsyttävään puoleen sinun kirjoituksissasi KHL:stä ja Jokereiden nykymenon kritisoinnista: Venäläisyys vituttaa = piilorasismi. Ei hyvää päivää! Ensinnä sanon, ettei minua vituta venäläisyys sinänsä, vaan tietyt venäläiset tavat ja tietyt venäläiset järjestelmät. Venäläisiä kavereita mulla on useita, he eivät vituta minua lainkaan. Toisekseen sanon, koska oletan sen tulevan joko esiin tai jonkun mieleen, että suhtautumiseni venäläisyyteen, venäläisiin taj Venäjään ei johdu jostain menneen ajan sodista, vaan nykypäivän käytänteistä.

Valtiona Venäjä on mielestäni täysin vastenmielinen ja läpimätä, make no mistake. Samoin KHL on organisaationa varsin puutteellinen ja epäreilu, hölmösti ja väärin perustein sekä väärin säännönmukaisuuksin rakennettu linnake, jonka ei todellakaan pitäisi yltää Venäjän rajojen ulkopuolelle. Sinulle tämä varmaankin näyttäytyy sitten piilorasismina, ja jos näin on, niin sille minä en edes halua voida mitään. Tulen jatkossakin ilmaisemaan mielipiteeni vapaasti silloin kun näen edessäni väärinä pitämiäni toimintatapoja.

Ja niin kauan, kuin näen venäläisen omistajan tekevän hallaa Jokereille, tulen tätä kritisoimaan, toisinaan varmasti voimakkainkin sanankääntein. Samoin KHL:ää tulen taatusti jatkossakin kritisoimaan. Ja niin kauan kuin koen, kuten nyt koen, että tunnepuolesta puuttuu jotain, keskityn enemmän pelin analysointiin, ts. korvaan tunnetta älyllisillä seikoilla.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa? En ole viitsinyt kommentoida sinun, VG, viestejäsi aikaisemmin kovinkaan syvällisesti tai usein, koska tiedäthän, mitä sanotaan tyhmien ihmisten kanssa kinastelusta? En tarkoita älyllistä tyhmyyttä, vaan lähinnä sitä, että sinun kanssasi keskustelu tulisi olemaan yhtä tyhjän kanssa. Tosin teksteistäsi ainakin minun silmiini paistaa se, että pidät itseäsi keskimääräistä fiksumpana tyyppinä. En olisi tuosta kuitenkaan ihan vielä vakuuttunut näillä näytöillä. Luottamusta heikentäviä seikkoja lienevät ainakin Hiitelän kirjoitusten analyysit ja tämän ketjun avaaminen.

Nyt kun kuitenkin ollaan avaamassasi turhanpäiväisessä ketjussa, jossa purat taas huonoa oloasi venäläisiä kohtaan, niin voisihan näitä juttujasi vähän kommentoida esim. fanikamaketjusta eilen:

Se että sä olet sielultasi venäläinen

Mun on vaikea kuvitella, että tällaista joku kykenisi sanomaan edes vahingossa negatiivisessa mielessä ilman rasistisia taipumuksia.

Venäjähän ei ole pitkälle yli sataan vuoteen ollut helsinkiläinen kieli, vaan tässä on kyse nimenomaan seuran venäläistämisestä. Vähä vähältä Jokereiden alkuperä katoaa ja jäljelle jää vain sinun kaltaisiasi mistään välittämättömiä hyödyllisiä idiootteja joille identiteetti ei ole tärkeää, vaan pelin tason ja Rotenbergin suomalaisuuden toisteleminen mantramaisina tekosyinä ovat asioita jotka merkitsevät.

En tiedä asutko Helsingissä, mutta jos esim. aamuisin matkaisit metrolla, kuulisit venäjää lähes joka aamu.

Kyllä noista sun sanomisista jää vähän sellainen kuva, että sinulla on venäläisiä vastaan vähän enemmänkin kuin pelkästään Putin, hallinto, Rotenberg ja KHL. Ja muuten, jos Jokereiden identiteetistä ja historiasta puhutaan, niin siihenhän kuuluu aika isona osana ainakin pari venäläistä, joista toinen asui aikanaan naapurissa :p
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tosin teksteistäsi ainakin minun silmiini paistaa se, että pidät itseäsi keskimääräistä fiksumpana tyyppinä.

Nyt kun kuitenkin ollaan avaamassasi turhanpäiväisessä ketjussa...

Tuohon ensimmäiseen lauseeseen täysin sama, niin on paistanut myös minun silmiini jo pitkän aikaa.

Toiseen lauseeseen myös sama. Eikös tuolla ole jo yksi "millä fiiliksillä" -viestiketju. Sen takia tämä onkin ensimmäinen ja viimeinen viesti tässä turhassa ketjussa. Ei jaksa joka puolelta lukea joka päivä tätä samaa valitusta samoilta nimimerkeiltä siitä, kuinka Jokerit ja Venäjä ja Rotenberg ja Putin ja ja ja..
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mulla ei tunne ole kadonnut Jokereita kohtaan mihinkään. Enkä haikaile paluuta Liigaan. Se, mikä mua vituttaa tällä hetkellä, minkä takia en ollut ollut paikalla Arenalla viimesimpään 6 kotipeliin ja mikä sai mut eilenkin lähtemään ekan erän jälkeen kohti kotia, on se saatanan asenne. Noiden äijien pitäisi olla ammattilaisia tossa lajissa, tossa vaiheessa pitäisi olla jo selvää, ilman että Erkan pitäisi erikseen tsempata, että helppoja pelejä ei ole! Itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että koutsia syytetään siitä, ettei pelaajat olleet valmiit pelaamaan jotain yksittäistä peliä. Kyllä jumalauta ammattilaisjääkiekkoilijan on automaattisesti oltava valmis pelaamaan vittu!

Niinpä, jos joukkuetta ei kiinnosta, ei kiinnosta muakaan.

Toinen syy tälle kiinnostuksen puuttumiselle on lätkän yliannostus. Koko laji tuntuu lähinnä vastenmieliseltä tällä hetkellä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?
On muuten tyhmin sanonta, jonka olen kuullut. Joku, enkä nyt tarkoita välttämättä sinua, voi sanoa mitä tahansa aivan helvetin tyhmää, diskriminoivaa, alentavaa, ja kun joku toinen reagoi siihen, on heti joku kalikka mukamas kalahtanut. Just joo. Tai tokihan tavallaan kalikka kalahti, eli koin tarvetta kommentoida vääränä pitämääni väittämää.
Nyt kun kuitenkin ollaan avaamassasi turhanpäiväisessä ketjussa, jossa purat taas huonoa oloasi venäläisiä kohtaan
En kyllä ole mitään oloani venäläisiä kohtaan purkanut, en ainakaan tässä ketjussa, joten sikäli olet kyllä täysin väärässä. Jos pidät ketjua turhanpäiväisenä, selvä, mutta ajattelin, että tämä olisi päivänpolttava ketju positiivisuus- ja vitutusketjujen välimaastossa, eli pelien jälkeen kommentointia varten juuri niitä tapauksia varten kun tuntuu että kaikille on ihan sama. @iibor heitti aiheesta aika oleellisen pointin.
Mun on vaikea kuvitella, että tällaista joku kykenisi sanomaan edes vahingossa negatiivisessa mielessä ilman rasistisia taipumuksia.
Miksi ihmeessä? Sun teksteistäsi huokuu jatkuvasti suoranainen kiihko puolustaa Venäjää ja haukkua niitä jotka kritisoivat epämieluisina näkemiään asioita nimenomaan Rotenbergiin, Venäjän valtioon tai KHL:ään liittyen. Nimenomaan tätä kommentoin, ja tarkoitin siis (toki provosoiden, sillä tiedän että olet taatusti oikeasti suomalainen, daa) henkistä kotimaatasi :)
En tiedä asutko Helsingissä, mutta jos esim. aamuisin matkaisit metrolla, kuulisit venäjää lähes joka aamu.
Asun. Kuulen päivittäin myös arabiaa ja viroa, toisinaan myös ranskaa, saksaa ja useinmiten myös englantia. Ts. sulta meni nyt pointti ohi. Selvennän:

- Jos muistat, niin 1900-luvun alussa Romanovien Venäjä aloitti valtakunnalliset venäläistämistoimet, jotka koskivat siis myös Suomen aluetta. Niinpä valtiollistetun Suomen pääkaupunki Helsinki päätettiin niin ikään venäläistää. Tämä tarkoitti pääkaupungille ominaisten elimien venäläistämistä myös kielellisesti, eli mm. senaatille annettiin määräys toimittaa asetuksensa myös venäjäksi kenraalikuvernöörin tai joissain tapauksissa keisarin nähtäviksi. Helsinkiläisissä kouluissa alettiin opettaa venäjää ja kadunnimikyltteihin tuli venäläiset nimet. Tätä tarkoitin, kun sanoin, että venäjä oli yli sata vuotta sitten helsinkiläinen kieli.

- Seuran venäläistämisestä et kommentoinut, mutta sanon itse, että ihmettelen miksei koskaan olet suunnattu esim. fanituotteita ruotsin- ja kaksikielisille faneille. (Ja kyllä, ymmärrän, että venäjänkielinen paita oli "vain" translitterointia, mutta yhtäkaikki targetoitu venäläisille.) Tämä johtuu siitä, että Jokereilla on ollut aikanaan voimakas identiteetti, johon on kuulunut mm. selkeä suomenkielisyys. Tämä on muotoiltu useissa lähteissä eri vuosikymmeninä: Jokerit on kaikille avoin suomenkielinen helsinkiläinen jääkiekkoseura, jonka arvot ovat.....

- Jos "hyödyllinen idiootti" särähti korvaan, niin käytin vain hieman kääntäen Leninin filosofiasta tuttua termiä. Yrittämättä kuulostaa liian paljoa muita älykkäämmältä tai mitään, niin suositan lukemaan Leniniä. Se oli aika fiksu tyyppi kaiken kaikkiaan, vaikka samaa mieltä sen kanssa en itse ollutkaan.
Kyllä noista sun sanomisista jää vähän sellainen kuva, että sinulla on venäläisiä vastaan vähän enemmänkin kuin pelkästään Putin, hallinto, Rotenberg ja KHL. Ja muuten, jos Jokereiden identiteetistä ja historiasta puhutaan, niin siihenhän kuuluu aika isona osana ainakin pari venäläistä, joista toinen asui aikanaan naapurissa :p
En voisi olla enempää eri mieltä tuosta, mitä sanot minun kirjoituksistani käyvän ilmi. Nimenomaan Jokereiden omistajaporras, Venäjän poliittinen toiminta ja hallinto sekä KHL organisaationa ovat niitä asioita, jotka minua vituttavat. Ei venäläisyys, eivät venäläiset yksilöinä, ei venäjän kieli, ei venäläinen taide tai kulttuuri. Loppuun ihan hyvä pointti, on meillä ollut Makarovia ja Kvarltanovia listoilla, ja paljon saivatkin aikaan, mutta ei se kyllä varsinaisesti identiteettiin vaikuta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nimenomaan Jokereiden omistajaporras, Venäjän poliittinen toiminta ja hallinto sekä KHL organisaationa ovat niitä asioita, jotka minua vituttavat. Ei venäläisyys, eivät venäläiset yksilöinä, ei venäjän kieli, ei venäläinen taide tai kulttuuri.

Erinomainen tiivistelmä. Olet V-G- on yksi Jatkoajan parhaista pelistä ymmärtävistä nimimerkeistä ja kun olen tekstejäsi lukenut, niistä välittyy myönteinen kuva niin Jokereihin kuin kansainvälisyyteen. Se että Jokerien omistajina on EU:n ja USA:n pakotelistalla olevia henkilöitä, on jo suuri häpeä. Muutama nimimerkki kuten @Titaani tai @blue line saattaa sen tulkita vahingossa tai tarkoituksella rasismiksi tai venäläisvastaisuudeksi. Ehkä näin kirjoittavien omista syistä Jokerien omistuspohjaan kriittisesti suhtautuvien kirjoituksiin pyritään lyömään rasismi- tai venäjänvastainen leima koska se helpottaa leimaajien omaa oloa. Mistään venäläiusvastaisuudesta tai rasismista ei kuitenkaan ole kyse jos kritisoi:

1. Jokerien omistuspohjaa jossa on EU:n ja USA:n pakotelistojen henkilö (aiemmin useita)
2. KHL:n tilaa organisaationa yleensä ja erityisesti kohta 3
3. KHL sallii ns. kaksoisomistuksen (SKA ja Jokerit)
4. Jokerien tietä kohti jotain yleistä Suomen joukkuetta KHL:ssä
5. kun ollaan luopumassa Jokerien helsinkiläisistä juurista ja identiteetistä.

Itse arvostelen mm. yllä olevia paikoin rajusti. Silti mulla ei ole mitään Venäjää vastaan. Päinvastoin, kävin Neuvostoliiton loppuaikoina hakemassa sikäläiset jääkiekkotilastot kymmenien vuosien ajalta talteen ja ne siirrettiin Suomessa osin SM-liigan myötävaikutuksella ruutuvihosta digitaalisiksi ja palautettiin Venäjälle. Toimin Tretjakin isäntänä Suomessa ja tutustutin hänet mm. suomalaiseetn jääkiekkotoimintaan ja valmennukseen. Opettelin venäjän kieltä ja osaan edelleen vähintäänkin nyt auttavasti.

Se että on huolissaan Jokereista ja Jokerien tulevaisuudesta ylipäätään nykyisellä omistuspohjalla valtavia tappioita tekevässä KHL:ssä, se on pelkästään positiivinen merkki.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Muutama nimimerkki kuten @Titaani tai @blue line saattaa sen tulkita vahingossa tai tarkoituksella rasismiksi tai venäläisvastaisuudeksi.

Lupasin äsken, että oli ensimmäinen ja viimeinen kommenttini tähän ketjuun. Mutta sen verran korjaan tätä, että en todellakaan mitään muodikasta rasismikorttia ole heilutellut, nimimerkki blue line niin taisi tehdä, älä minua siihen asiaan sotke. Ja en myöskään ole mikään venäjämielinen. Kohdallani ei todellakaan ole kyse kummastakaan näistä asiasta. Itseäni ei vaan tässä asiassa tämä Venäjä häiritse. Kaikki ei pidä KHL:stä ja sen tuomista sivuvaikutuksista, ja kaikki ei myöskään täällä pidä toisista nimimerkeistä, vai miten asian muotoilisi. Ei minulla enään muuta tähän asiaan ja ketjuun, jatkakaa. :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Lupasin äsken, että oli ensimmäinen ja viimeinen kommenttini tähän ketjuun. Mutta sen verran korjaan tätä, että en todellakaan mitään muodikasta rasismikorttia ole heilutellut, nimimerkki blue line niin taisi tehdä, älä minua siihen asiaan sotke. Ja en myöskään ole mikään venäjämielinen.

Virhe oli minun ja sori siitä. Ilman muuta debatin tuoksinnassa tekee virheitä ja tämä oli yksi niistä.
 

J82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tappiot harmittaa vähemmän, kun voi luottaa että seuraava peli on parempi. Tällä kaudella ei ole vielä hävitty kolmea peliä peräkkäin ja kahden ottelun "tappioputkia" on neljä. Vähän eri kuin vaikka viimeisellä liigakaudella.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Aika vitun paljon tekstiä suollat kiinnostuksen puuttumisesta. Epäilen, että sua vituttaa vain venäläisyys, koska olet piilorasisti.

Venäjän liigan puolustajat tuntuvat näköjään varsin usein sortuvan näihin yhden lauseen mittaisiin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin. Yleensä toi kertoo asiallisten argumenttien loppumisesta. Totta helvetissä täällä monia vituttaa meidän helsinkiläisen joukkueen muuttuminen joksikin koko Suomen b-maajoukkueen ja venäläisen viihdeohjelman yhtälöksi.

Noi rasismikortit nyt voi tunkea sinne minne ei aurinko paista. Kyse on siitä, että Jokerien identiteettiä ja perinteitä vedetään nyt oikein urakalla pöntöstä alas. Kannattakoon venäläiset Jokereita jos haluavat mutta silloin heidän tulee hyväksyä Jokerit sellaisena kuin se on. Toi kyrillisillä väännetty paita nyt on kaikkien aikojen rimanalitus ja Jokerien nimen ja logon häpäisyä. Mihin on porukalta unohtunut, että tän jengin nimi on Helsingin Jokerit ja ihan yksikielisesti suomeksi?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei muuten ole Roman EU:n pakotelistalla.

Alkujaan hallin (100%) ja Jokerit (49%) osti Gennadi Timtšenko sekä Arkadi, Boris ja Roman Rotenberg, jos olen oikein tulkinnut. Sen jälkeen alkoi osuuksien veivaus keskenään koska pakotelistat. Lopulta Jokereihin jäi vain Roman Rotenberg. Tietääkseni Gennadi Timtšenko on edelleen Arenan omistajia joten oikea muotoilu olisi ollut "jossa on ollut EU:n ja USA:n pakotelistojen henkilöitä ja on nykyään kaksi USA:n pakotelistoilla olevaa henkilöä."
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Venäjän liigan puolustajat tuntuvat näköjään varsin usein sortuvan näihin yhden lauseen mittaisiin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin. Yleensä toi kertoo asiallisten argumenttien loppumisesta. Totta helvetissä täällä monia vituttaa meidän helsinkiläisen joukkueen muuttuminen joksikin koko Suomen b-maajoukkueen ja venäläisen viihdeohjelman yhtälöksi.

Noi rasismikortit nyt voi tunkea sinne minne ei aurinko paista. Kyse on siitä, että Jokerien identiteettiä ja perinteitä vedetään nyt oikein urakalla pöntöstä alas. Kannattakoon venäläiset Jokereita jos haluavat mutta silloin heidän tulee hyväksyä Jokerit sellaisena kuin se on. Toi kyrillisillä väännetty paita nyt on kaikkien aikojen rimanalitus ja Jokerien nimen ja logon häpäisyä. Mihin on porukalta unohtunut, että tän jengin nimi on Helsingin Jokerit ja ihan yksikielisesti suomeksi?

Hyvä kirjoitus jonka voi helposti allekirjoittaa. Jokaisen olisi syytä muistaa että seura on Helsingin Jokerit ja seuran tulevaisuus ja tavoitteet tulevat myös historian kautta. Meille Jokerikannattajien veteraaneille asia on monessa suhteessa sen verran pyhä, että venkoilu nimen, logon ja värien kuten koko Suomen Jokerien kanssa on jotain sellaista, mikä ei Jokereihin istu. Yksi jos toinen on näitä yrittänyt sen jälkeen kun Aimo seuran perusti, mutta aina on todettu, että Jokerit sellaisenaan on se ainoa ja oikea.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Montako ketjua tästä samasta aiheesta tarvitaan?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Montako ketjua tästä samasta aiheesta tarvitaan?

Riippuu aivan siitä miten Jokerien nykyisen tilanteen kokee ja millaisia tavoitteita Jokerien tulevaisuudelle asettaa. Jos katsoo omaavansa aseman jossa voi määritellä sen, miten muut Jokerien kannattajat voivat avata ketjuja tarpeelliseksi kokemistaan aiheista, tuskin kovin montaa. Ehkäpä vain yksi ainoa ketju koko Jokeriosiossa riittäisi ja siinä käsiteltäisiin voittoja ja saavutuksia mitä Jokerit on työllään ansainnut Rotenbergin ja Putinin johdolla. Tämä toki on ääripää, mutta toinen ääripää on sitten se, että samaa asiaa käsitellään useissa ketjuissa niiden toimesta jotka haluavat käsitellä. Demokratiaa. Johon ei mielestäni kuulu valittaminen siitä, että asiaa käsitellään vaan joko asiasta kirjoittaminen tai vaikeneminen.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Hyvä kirjoitus jonka voi helposti allekirjoittaa. Jokaisen olisi syytä muistaa että seura on Helsingin Jokerit ja seuran tulevaisuus ja tavoitteet tulevat myös historian kautta. Meille Jokerikannattajien veteraaneille asia on monessa suhteessa sen verran pyhä, että venkoilu nimen, logon ja värien kuten koko Suomen Jokerien kanssa on jotain sellaista, mikä ei Jokereihin istu. Yksi jos toinen on näitä yrittänyt sen jälkeen kun Aimo seuran perusti, mutta aina on todettu, että Jokerit sellaisenaan on se ainoa ja oikea.

Max Power ja Cobol jo tyhjentivätkin "pajatson" aika onnistuneesti.

Nyt "huoraamisessa" on todellakin edetty, niin pitkälle, että pidemmänkin linjan kannattajienkin sietokyky alkaa olla ylitetty. Noin vuoden olen seurannut matseja ilman tunnetta yläkatsomossa, mutta ainakin toistaiseksi minä ja perheen muut katsojat jäädään himaan. Stadilaista identiteettiä viedään, niin kovaa vauhtia SKA:n farmiseuraksi, että seurasta tuskin on kohta jäljellä edes logoa.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Mä alan pikkuhiljaan toivomaan että kyrilliset kirjaimet tulee paitaan ja logo olisi sinivalkopunainen. Nimeksi voisi tulla Pasilan Ska farm.
Voitaisiin kuopata lopullisesti Jokerit ja kitisijät saisi mielenrauhan. Pitää vaikka hautajaiset Arenan edessä ja sit marssia vielä vanhalle hallille pitämään hiljaisen hetken. Vielä voitais pari ketjua avata missä näitä samoja asioita jauhetaan tappioiden jälkeen over and over again.


Me on hävitty tää peli, peace.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös