L-mies kirjoitti:
<BR>
<BR>
<BR>\"Ymmärrän hyvin ajatustasi. Selittele vain! Ei kyllä sentin vertaa harmita ettei Tepsin pelaajia epäillä tasaisin väliajoin koska raiskauksista, katsojien vahingoittamisista, huumeitten käytöstä, yleisen tuhon aiheuttamisesta tai sikamaisista otteista. Sehän vasta mielenkiintoa lisääkin!\"
<BR>
<BR>
<BR>No tuohan vaan kertoo siitä kuinka kiinnostava IFK on, niin hyvässä kuin pahassa. Sitäpaitsi raiskausepäilyt oli tuulesta temmattuja, vielä järjettömämpi oli tää tapaus \"ruutu ampui mua kiekolla tahallaan! Ihan selvästi tähtäs! Huh huh.
<BR>
<BR>Mitä tulee yleisen tuhon aiheuttamiseen...jos sulle yks saunanlaude ja pari lommoa Canada maljassa on yleistä tuhoa, niin taitaa olla railakasta sun elämäsi, ei voi muuta sanoa.
<BR>
<BR>Toi sikamaiset otteet on aika suhteellista...jos media jaksaa pauhata IFK:n muka niin sikamaisista otteista, niin se ei mua haittaa pätkääkään. Pieni machojulkisuus on tässä lajissa oikeestaan vaan hyvä asia. Tietenkin taitojen ohella. En mä mitään silkkaa tappelijaporukkaa halua katsella. Kovaa saa peli kuitenkin olla.
<BR>
<BR>Toi huumeiden käyttö onkin ainoa julkisuus, joka on minuakin harmittanut. Sitä kun ei voi mistään ajatusvinkkelistä glorifioida. En hyväksy.
<BR>
<BR>Enkä mä tällä mitään selittele. Onhan pelillinen menestys tietysti tärkeintä, sitä en ole kiistänyt. Tuntuupa vaan IFK herättävän enemmän tunteita ja intohimoja kun Tepsi. Menestyksestä riippumatta. Enkä siis tarkoita tällä Turkua enkä helsinkiä.
<BR>
<BR>
<BR>\"Säästä säälisi! En itse tosiaankaan lähde juhlistamaan yhtä yksittäistä lätkäottelua. Se ei todellakaan ole niin merkittävää elämässäni. Saatan kylläkin hyvillä mielillä jatkaa iltaa voiton jälkeen, mutta mitään erikoissyytä juhlimiseen en siitä saa. Säälittävää voi olla se, että yksittäisen lätkäottelun voittaminen on juhlimisen aihe elämässä. Iloitseminen on eri asia.\"
<BR>
<BR>
<BR>Tällä kohtaa taisivat mennä hiukan käsitteet sekaisin. En tarkoittanut juhlinnalla mitään samppanjamaljojen kohottelua, en edes ravintolaan menoa. Meilläpäin sanaa juhlia on tavattu käyttää myös arkisemmassa merkityksessä. Vrt. juhlia maalia tms. Jotenkin tosta Habbyn kirjoituksesta sain vaan sellasen mielikuvan, että ei yksittäinen voitto oo hänelle kun hymähtämisen arvoinen. Hyvä jos jaksaa ääntänsä korottaa. Ihan auton kanssa vietin tän illan.
<BR>
<BR>
<BR>\"Eiköhän sarjajohtajan kaataminen tuolla tavalla sytyttäisi minkä tahansa katsomon. Kokemuksena varmasti hienompi, mutta itse arvostan kymmentä rutiinipistettä enemmän.\"
<BR>
<BR>
<BR>Joo, eikä se kokemuksen hienous ees johtunut siitä, että Tepsi on sarjajohtaja. Se johtu siitä, että IFK löysi itsensä ja sataprosenttisen taistelun löysien jaksojen jälkeen. Näyttivät itselleen ja muille että osaavat pelata. Se oli pitkän rämpimisen jälkeen todella voimallinen tunne.
<BR>
<BR>
<BR>\"Missäköhän pelissä sinä olet mahtanut olla? Kannattaisi edes yrittää käynnistää sitä aivoiksi kutsuttua sinulle ilmeisesti tarpeetonta elintä.
<BR>Pasi Nielikäinen sai vitosen ryntäyksestä, Toni Mäkiaho sai 5+PRK selästä taklaamisesta, Kimmo Kuhta sai 2 minuuttia koukkaamisesta ja Patrik Hucko sai 2 minuuttia estämisestä. Siis kaksi kaksi-minuuttista - ei viisi, eikä kuusi. Tepsi sai kuriositeettinä neljä kakkosta. Oleko kenties sekoittanut joukkueet? IFK pelasi punaisissa ja Tepsi valkoisissa - se ei ollut IFK:n vieraspelipaita.\"
<BR>
<BR>
<BR>Noihin alatyylisiin juttuihin en viitsi edes puuttua...kai sä nyt itse ymmärrät hävetä. Mä sentään puhuin teidän rakkaasta palloseurastanne, en henkilöistä. Ymmärrän, että kirjoitukseni oli osin provosoiva ja agressiivisen sävyinen. Saisit kuitenkin sinäkin vähän miettiä, mitä kirjoitat.
<BR>
<BR>
<BR>Myönnän auliisti, että tuli täys ajatusvirhe noiden kakkosten suhteen, pahoittelut siitä. Kai ne viisminuuttiset vaan tuntu niin kiduttavan pitkiltä. IFK:n pelipaidan olen kyllä oppinut tunnistamaan niinä 15 vuotena, jotka olen pelejä seurannut. kiitos kuitenkin auliista opastuksesta.
<BR>
<BR>
<BR>\"Tuo Rintanen veto oli sitten alin suoritus koko viestissäsi. Tarkoitit ilmeisesti tapausta, jossa Rintanen liukui laitaa vasten ja olkapäähän sattuneen vamman takia oli sivussa pidemmän aikaa. Olipa tehokasta filmaamista! En tiedä mitä voisin kirjoittaa sinulle. Vaikuttaa toivottamalta.\"
<BR>
<BR>
<BR>Tämä oli tosiaan se tapaus, jossa Rintanen valitettavasti loukkaantui. Kun kirjoitin, että \"tulee se vitonen kun vähän vaikertaa\", tarkoitin sitä tuomareiden kannalta. En tosiaan tarkoittanut, että Rintanen olisi tilanteessa filmannut. Ajatus juoksi nopeammin kuin sormet, eikä jälki tässä kohtaa ollut tarkoittamaani.
<BR>
<BR>Tuon kyseisen tapauksen muistan itseäni harmittaneen paitsi siksi, että Rintanen loukkaantui, myös siksi, että tuossa tilanteessa ei todellakaan ollut tarkoituksellisuutta Zidlickyn osalta. Rintanen vaan ikäänkuin ajautui päätyyn, Zidlickyn avustamana. Rangaistus Zidlickylle tuomittiin minuuttitolkulla tapahtuneen jälkeen, juuri tällä ns.aiheuttamisperusteella. Kohtuutonta tilanteessa, josta hyvä kun kakkonen olisi ollut ilman loukkaantumista aiheellinen.
<BR>
<BR>
<BR>\"Ei sitä maalivahtia tarvitse taklata, jotta siitä jäähyn voi antaa. En tiedä millainen tilanne oli, mutta sinä kuvailit täysin jäähyn arvoisen tilanteen. Eikö Norrena sitten ehtinyt hyppäämään jään pintaan vaikeroimaan, kun sitä niin harrastettiin.\"
<BR>
<BR>
<BR>Tiedän kyllä, että estämisjäähyn voi antaa ilman taklausta. Oli virhe edes mainita sana taklaus, johon tartuit, maalivahdin yhteydessä, sillä maalivahtiahan ei pidä missään olosuhteissa taklata. Tuo kyseinen tilanne, jota siis et ole nähnyt, ei ollut edes tönäisy. Eikä tosiaan Norrena kaatunut vaikeroimaan (toisin kuin Kiprusoff toissa vuonna), koska ei itsekään edes ajatellut, että tilanteesta voisi jäähyn antaa. Muuten olisi luultavasti maannut pari minuuttia jäässä puolikuolleena. Ja mitähän siitä olisi seurannut...?
<BR>
<BR>
<BR>\"Koskas tällä kaudella vastaavasta tilanteesta ei ole annettu rangaistusta? Tai itse asiassa millä kerroilla, koska kerran oikein linjasta puhut. Montako rangaistuslaukaustuomiota olet yleensä tällä kaudella nähnyt?\"
<BR>
<BR>
<BR>Rangaistusksesta en puhunut tuossa yhteydessä käsittääkseni mitään; kakkosen olisin itsekin tilanteesta puhaltanut.
<BR>
<BR>Ainoastaan yhden rankkarivihellyksen olen tällä kaudella nähnyt, ja sekin oli tuosta samasta näkövinkkelistä aiheeton. Vaikka tuli IFK:lle.
<BR>Linjalla tarkoitan sitä, että lähes joka ottelussa on tilanne, josta sääntökirjan kirjaimellisen tulkinnan mukaan voisi rankkarin puhaltaa. Kuitenkin niitä puhalletaan melkoisen harvoin. Asiassa kismittikin eniten se, että miksi juuri nyt, tästä tilanteesta tuli rankkari, vieläpä näiden viisiminuuttisten päälle? vaikka olen nähnyt kymmeniä vastaavia, joista ei ole sitä tullut? Tämä on siis tuomarien vika, ei tietenkään Tepsin.
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>\"Nyt taidat aliarvioida muita IFK:n faneja tällä palstalla. Olet oikeastaan jopa anteeksipyynnön velkaa. Kukaan IFK-fani ei ole minun muistissani pystynyt kirjoittamaan yhtä järjetöntä viestiä., En ainakaan ole vaivautunut vastaamaan. Jokerien puolella asia on hiukkasen toisin. Tietysti sitten jos tarkoitat, että olisit itse kirjoittanut ne viestit.\"
<BR>
<BR>
<BR>Melko harvoin olen nähnyt IFK:n katsomon olevan noin vihainen tuomareille, kuin tuossa ottelussa olivat. Näin monen sellaisen katsojan, joka yleensä reagoi tapahtumiin hyvin rauhallisesti ja tyynesti, käyvän kuumana kuin hellankoukku. Että hoitele sinä vaan omat anteeksipyyntösi, jos sopii.
<BR>
<BR>
<BR>