Viestin lähetti Sistis
Kaveri tutustutti meikäläisen varsin mielenkiintoiseen, Ismo Alankomaiseen karjalaiseen rock-yhtyeeseen, nimeltään Santtu Karhu & Talvisovat.
Yhtye on julkaissut varsin mielenkiintoisia levyjä, mutta erityisesti tuon 1991 ilmestyneen levyn nimi pisti hieman hymyilyttämään. =D
QUOTE]
Näytäähän se hassulta. Kyllä. Mut Sistis hei, mun on pakko tarttua tähän. Tunnen Santun ja sen bändin jätkät jo monen vuoden takaa. Mä seurasin niitten hommaamista jo silloin kun Venäjän-Karjalassa rokki oli kiellettyä. Tää on ehkä vähän tiukkapipoista, koska sun huuli oli ihan hyvä, mutta....
Noi oli tosi tiukoilla aikoinaan. Ainoa tapa pärjätä, oli tehdä jotain sanoituksia suomeksi, jos vaikka sais markkinoita täältä. Rockadillon Tapio Korjus lähti jopa jätkiä sponsaamaan. Onhan niillä tietty jotain suomalaisia juuriakin, mutta ei ne sen takia suomeksi laulanut. Kun ne tuli kylään tai keikalle tänne, kaikki ylimääränen liksa meni kitarankieliin, joita ei venäjältä saanut.
Siksi mua ei naurata, jos jostain on niitten bändin nimi hauska, tai jonkun levynkannen tekstit on paikallinen gubbe Petroskoissa sössiny anukseksi.
Sorry, on perjantai. Mä oon lillat jurrissa ja sun Santtu kommentti osu johonkin vanhojenmuistelugeenin selkäytimessä, tai jotain.