Metukka kirjoitti:Ei muuten ainoastaan mun näkemys asiasta. Tässä vielä kerran kertauksena ote Sheddenin tämän päivän haastattelusta: Myös mahdollisuus voittaa mestaruus on yksi syy, Shedden selvittää päätöksensä taustoja.
Eli selvennetään se myös sulle. Myöskään Shedden ei uskonut että Hifkin hänelle antamillaan resursseillaan taisteltaisiin tosissaan mestaruudesta jatkossa. Kaikki kunnia HPK:lle, mutta viime kausi oli jo lähtökohdiltaan heikkotasoisemoi kuin muut kaudet. Myös suurseurat Jokerit ja TPS olivat poikkeuksellisen huonoja mitä ei niin kovin usein tapahdu eikä tule tapahtumaan. Luuletko että Sheddenin listalla tosiaan ensimmäisenä olivat nämä Parsonsit ja Zionit ym. superhankinnat? Sheddenkin tajusi sen että tämän kauden Hifk oli ylisuorittaja (ja liiga heikkotasoisempi) eikä jatkossa samantasoisella rosterilla keikuttaisi sarjataulukon kärkipäässä eikä uskonut siihen että jatkossa saisi yhtään sen parempaa materiaalia käyttöönsä.
Kiitos selvennyksestä, Metukka. Liiga minustakin oli menneenä kautena poikkeuksellisen heikkotasoinen tai tältä ainakin NHL-lakon jälkeen tuntui. Jokerit ja TPS tosiaan olivat huonoja - jälkimmäisen pelaajamateriaali ollut missään vaiheessa mitenkään kilpailukykyinen ja Jokerit alitti kaikki kuviteltavissa olevat rimat. Viime kauden Kärpät oli paperilla todella kova, vaikka sekin heikkeni edelliskaudestaan merkittävästi.
Mitä keväällä on tapahtunut? Jokerit vahvistuu Ridalla, teidän Kimillä, Louhella ja Riksmanilla, TPS Bergillä ja Hurmeella. Näistä Aki Berg ehdottomasti ja varauksin Jani Rita ovat pelaajia, jotka omalla panoksellaan nostavat liigan tasoa. HPK julkisti useamman vahvistuksen ja myös Ilves vaikuttaa ensi kaudella vahvalta poppoolta, Blues sainaa Viitaluoman, Kärpät Laamasen ja yhden potentiaalisen surffailijan, korkean profiilin joukkueista ei muuta mainittavaa.
Mäkin olen oppinut parissa kolmessa vuodessa vaatimaan niin paljon, että mun täytyy yskäsi ymmärtää. Mutta silti mikään markkinoilla nyt tapahtunut ei viittaa siihen, että kärkijoukkueiden taso tulevalla kaudella huitelisi niin hurjasti eri sfääreissä kuin menneellä, ettei HIFK:n tulevissa Parsonseissa ja Zioneissa riittäisi ainakin ennalta kaiken natsatessa kohdillensa resursseja vaikkapa mestaruuteen asti.
Viimeksi muokattu: