Se urheilun romantisointi, mitä nämä veljet enemmän tai vähemmän harrastavat on vain sellaista harhassa elämistä.
Minä en ole ihan varma siitä, että Mäkinen ja Seppänen syvällä sisimmässän pitäisivät amerikkalaista urheilukulttuuria ihan niin ylimaallisen fantastisena asiana kuin heidän puheistaan voisi päätellä. Amerikkalainen urheilu tuottaa noille herroille todella merkittävän osan heidän toimeentulostaan, joten sikäli on loogista hehkuttaa sitä joka käänteessä maasta taivaisiin ja pyrkiä istuttamaan ihmisten (etenkin nuorison) mieliin sellaista ajatusta, että jenkkiurheilu on melkeinpä parasta mitä maa päällään kantaa.
En minä ainakaan jaksa yhtään niitä jenkkien urheilulähetyksiä, missä kaikki asiat tykitetään hirvittävällä nopeudella ja valmiiksi pureskeltuina katsojalle.
Minun mielestäni jenkkien NFL-lähetyksistä voi todeta, että niissä asiat tykitetään "hirvittävällä nopeudella ja valmiiksi pureskeltuna". Itse diggaan siitä meiningistä. Heti kun pelitilanne on ohi, ilmestyy ruutuun hidastus, ja sitten äijät selittävät mihin kohtaan ruudulla kannattaa katsoa, mitä juuri tapahtui ja miksi tapahtui niin selkeästi, että kaltaiseni aloitteleva jefun seuraajakin yleensä tajuaa.
Tällä sivulla on paljon kehuttu Nelosen suomalaisia NFL-selostajia. En jaksanut sunnuntaina katsella Cowboysin ja Packersin välistä matsia Viaplayltä suorana, joten jouduin katselemaan sen seuraavana päivänä Ruudusta. Pettymys oli melkoinen, kun huomasin, että selostus tulee suomeksi. Kaverit kuitenkin yllättivät todella positiivisesti ja selostivat mielestäni tosi hyvin ja asiantuntevasti (järin suurta kompetenssia minulla ei toki ole sitä heidän asiantuntevuuttaan arvioida). Silti olisin mieluummin katsellut matsin jenkkiselostuksella, sillä eivät jotkut hesalaiset (?) jampat voi hyvälläkään lajituntemuksella operoivina olla yhtä syvällä sisässä NFL:n maailmassa kuin kaverit, jotka seuraavat sarjaa työkseen Amerikassa ja ovat kasvaneet sikäläiseen lajikulttuuriin kiinni kapaloikäisestä asti. Samasta syystä kuuntelen myös mieluummin amerikkalaisia NHL-selostajia kuin Antti Mäkistä, vaikka Mäkinen on mielestäni omassa hommassaan varsin pätevä,.