(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 197 425
  • 7 951

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus
160 kengitetään väärinpäin keskimäärin: Forssa: Vihje viittaa numeroon 061, mikä on Forssan kuntanumero

Ei uurahainen: Keuruu : ker on jännällä tavalla ei ja uuu on uurahainen

Piitöntä uhkavaatimusta edeltää lakialoite: Uusikaarlepyy --> uhkavaatimus = ukaasi Si = Piin kemiallinen merkki ja rl= edeltää ja pyy = lakialoite
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jaa täällä on ehditty jo oikeat taas keksiä. Minulle asti ei kyllä tullut taas kumpaakaan illan ilmoitusta tägäyksistä, että tämä on joku palstanpyörittäjien salajuoni millä kampitetaan kisailumenestystä. Samperin reptiliaanit!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ihan on #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus visa. En ollut heti ysiltä paikalla ja kahteen oli jo vastattu, kun ehdin paikalle. Ja kolmatta en keksinyt, vaikka kavion kengitettäväksi löysinkin. En vaan hoksannut sitä monikossa.

1. Akaa. A on takaperin a ja keskimäärin ka. Se yksi a on vaan hämäykseksi.
2. Uurainen. Huutokauppakeisari on sieltä ja eihän se ole uurahainen vaan Uurainen. Pitäisihän tuo tietää.
3. Lapinlahti. La on se lakialoite ja lyhennetty pii on pi. Nlahti alkaa samalla kirjaimella kuin Italian mafian Ndrangheta ja onhan tuo jo selvä ukaasi kun mafialla aletaan savolaisessa kunnassa uhkailemaan.

#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Selitys tuohon mun Uuraiseen. Joissakin murteissa muurahaista kutsutaan muuraiseksi. Ja kun logiikka on ei uurahainen niin uurainen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kannattaa muuten jos tietokonetta käyttää laittaa tuolta oikeasta ylänurkasta laittaa tämä ketju seurantaan. Kun sallii push-up-ilmoitukset (köh) niin saa tiedon heti kun joku tänne kirjoittaa. Sain äsken ilmoituksen Toivakkaa sutiessani spoilerien sisään että @Patarouva on vastannut jo jotakin ja juuri Toivakan. Lisäksi jos tietokoneella kirjoittaa, niin @-merkin jälkeen kannattaa varmistaa, että tägättävä nimimerkki ilmestyy valikkoon. Silloin tägistä tulee varmio.

@Wiljami @Kauko Viisas
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miten tuon 160 selität?

Kellottiko Toivakka 160 tutkaan?
#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus jos saan selityspisteitä.

Siis Jukurien Toivakka, kyllä te kiekkopalstalla tiedätte.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pihan perälle on sekoittunut passiivinen maa.

Tällainen piilosana on ratkaisematta. Vastauksena jokin nykyinen itsenäinen valtio.

Yritän: Romania.

R on (piha)tanner-sanan viimeinen kirjain eli se on pihan perällä, Oman on vinkin maa. Passiiviseksi se muuttuu kirjainlyhenteellä i.a., joka tarkoittaa in absentia eli poissa olevana, jolloin passiivinen maa olisi Oman i.a.

R + Oman + i.a.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ei ollut hakemani valtio, mutta sangen pätevää selittämistä.
Entäpä tämä selitys, maa ei toki ole oikea, mutta yritetään:
Pihan perälle on sekoittunut passiivinen maa

Passiivinen maa on tietenkin maata, eli olla tekemättä mitään. Pihan perälle, no sinne mennään esim. Juhannuksena lankomiehen kanssa ryypylle. Hieman kirjaimia sekaisin, eli siirretään a lopusta alkuun ja saadaan Alankomaat.
 

redpecka

Jäsen
#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus

160 kengitetään väärinpäin keskimäärin - Toivakka (toivak väärinpäin kaviot eli ne kengitetään, ka=keskiarvo, 160=en tajua)
Ei uurahainen - Uurainen (ei ole uurahainen kun puuttuu keskeltä ah)
Piitöntä uhkavaatimusta edeltää lakialoite - Laukaa (la=lakialoite, uhkavaatimus=ukaasi ja ilman piitä eli si)
 

redpecka

Jäsen
Huono vaan se näissä spoilerittomissa #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus -vastauksissa, ettei sitten pysty lukemaan koko iltana ketjua jos aikoo miettiä vasta seuraavana päivänä näitä. Kisahan kestää seuraavan päivän kl. 15:een asti.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Huono vaan se näissä spoilerittomissa #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus -vastauksissa, ettei sitten pysty lukemaan koko iltana ketjua jos aikoo miettiä vasta seuraavana päivänä näitä. Kisahan kestää seuraavan päivän kl. 15:een asti.
Näin on. Itsekin olen sortunut spoilerittomuuteen, vaikka niitä olin toivomassa. Täällä on niin nopeita vastaajia, kuten @Patarouva ja @MacRef esimerkiksi, ettei spoilereihin kestä tuhlata vastausaikaa, muuten myöhästyy. Ja myöhästyin eilen nanosekunnin @Patarouva lle Laukaassa, vaikka en käyttänyt spoilereita. On kisa mennyt tiukaksi ja vakavaksi.
 

redpecka

Jäsen
Näin on. Itsekin olen sortunut spoilerittomuuteen, vaikka niitä olin toivomassa. Täällä on niin nopeita vastaajia, kuten @Patarouva ja @MacRef esimerkiksi, ettei spoilereihin kestä tuhlata vastausaikaa, muuten myöhästyy. Ja myöhästyin eilen nanosekunnin @Patarouva lle Laukaassa, vaikka en käyttänyt spoilereita. On kisa mennyt tiukaksi ja vakavaksi.
Tekee spoilitägit valmiiksi ja kopioi ne vielä jatkokäyttöä varten niin ne saa sitten ctrl+v toiminnolla tarvittaessa pikana kehiin.

No, mulle kumminkin pieni haitta. Pelatkaa te pikapelin pelaajat miten parhaaksi näette. Minä luovin ja sopeudun.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
@Kauko Viisas Ihan varmistaakseni kysyn, että oletko huomioinnut vastaukseni #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus visaan?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Kauko Viisas
Pihan perälle on sekoittunut passiivinen maa


Eritrea

Pihan perälle erite (huusi tai tunkio) sekoittuu jäljellä jäävän r ja a:n kanssa. Olkoon passiivinen vaikka resistanssi eli r ja maa a eli aari.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös