Mainos

(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

• 207 882
  • 5 936

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus

1. Rusko (R = Rekisteröity ja Usko= luottamus
2. Naantali (Naan on nepalainen leipä ja tali on rasva)
3. .....

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hypersuosittu #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus

Kilpailupäivä 2

1. Kirjattu luottamus Rusko (R=recommandé eli kirjattu lähetys, luottamus=usko)
Vastauspiste: @Unkka
Selityspiste: @redpecka

2. Leipärasva Naantali (Leipä = naan, rasva =tali)
V: @Unkka
S: @Unkka

3. Kuusimetrinen tila Puumala (Kuusi = puu, metrinen = m, tila = ala
V: @Unkka
S: @Unkka

Lisäksi osallistuneet saivat motivaatio- ja yrityspisteitä seuraavasti:
@Virveliä kainaloon 0,6p
@Poulu Jukki 0,6p
@heketsu88 0,4p
@redpecka 0,3p

Tulokset:
  1. @Unkka 5p
  2. @redpecka 1,3p
  3. @Virveliä kainaloon 0,6p
  4. @Poulu Jukki 0,6p
  5. @heketsu88 0,4p
Yhteistulokset
  1. @Unkka 6,5p
  2. @Poulu Jukki 3,3p
  3. @MacRef 2,5p
  4. @redpecka 1,3p
  5. @Virveliä kainaloon 1,2p
  6. @heketsu88 0,65p
  7. @Wiljami 0,6p
Illalla n. klo 21 kolme uutta piilosanaa.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja näin. Heti kotiedussa kiinni! Toivottavasti pleijareihin voidaan ottaa yleisöä pubiin niin saatais kunnon tunnelma häkkiin.

Kuinka monta kierrosta runkkarissa pelataan?
Tämä #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus kestää 26.1. - 6.2.2021 (12 kierrosta)

Päivittäin noin klo 21.00 julkaistaan kolme (3) piilosanavihjettä, jotka viittaavat Suomen kunnan nimeen. Piilosanojen sekä laadullinen että vaikeustaso vaihtelevat periaattena "kaikki pelaa". Vihjeet vaihtelevat, mutta sama kunta saattaa esiintyä kahtena tai useampana iltana.

Vastausaika päättyy seuraavana päivänä klo 15.00

Poikkeuksena ovat lauantai 30.1.2021, jolloin julkaistaan viisi (5) vihjettä ja SUPERFINAALILAUANTAI 6.2.2021, jolloin julkaistaan peräti kymmenen (10) vihjettä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Vielä 10 kierrosta. En siis ala juhlia voittoa vielä, mutta jos tänä iltana tulisi maailmanloppu klo 20.59, olisin ikuinen superpaskakuntapiilosanavisakisaturnausmestari.
Eilen illalla ihmettelin, kun kukaan ei vastannut heti. Sain mellastaa kuin sika pellossa ja pukki kaalimaassa. Epäilin jo että olen painanut vahigossa jotain nappia enkä näe muiden vastauksia. Kerran painoin vahingossa tuota (perse) silmän kuvaa, ja koko ketju hävisi.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Heitetään Moldova vasemmaksi.

(1)
  • Tykkää

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis onko tuo oikeanpuoleinen valtio tuo, missä on tekstiä? Ihan vaan selväntääkseni itselleni tätä kyselen.

(1)
  • Tykkää

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
oikea Nauru

(1)
  • Tykkää

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
STERIL!:(

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paska visa, kun kärkimiehet kahmii vaan pisteitä!

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yritin taktisesti saavuttaa turvallisen 1,5p johdon @Steril iin, mutta niinpä hänkin aktivoitui ja ero säilyi pisteessä.
Paskan hyvä visa.

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kyllä. Näin mennään kun kyseessä on joku niin snadi kärpäsenpaska, että karttapalvelu antaa vain laatikkomuotoja. Tämmöinen on ollut parit kerrat aikaisemminkin, esim Vatikaanin kohdalla. Andorra taas oli tällä viikolla selvästi tunnistettavissa ja silloin mentiin tietenkin perinteisellä tyylillä.
Tuo oli hyvä tarkennus. Ei kannata siis noissa yhtään isompaa maata veikkailla.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Scoraajat scoraa! Ilmaistaankohan se näin vai onko vanhentunutta tietoa?

(No, katsoin urbaanisanakirjasta mitä siellä asiasta sanotaan, punastuin enkä tässä yhteydessä tarkoittanut Urbaanisanakirjan antamia vastauksia, joskin ei se poissuljettua ole. Älkää kuitenkaan sotkeko scooraamiseen)

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voisiko minulle laittaa sarjataulukkoon vaikka 12 pistettä? On inhottavaa, lokeroivaa ja arvottavaa, että visa pidetään aina, kun en pysty osallistumaan. En ole muutenkaan tottunut elämässäni vastoinkäymisiin, ja identifioidun transmieheksi, vaikka olen syntynyt cis-mieheksi. Kutsukaa minua he/him, myös hän ja se passaa. Äitini laittoi minulle aina eväät Tupperware-astiaan. En tykkää enää maksalaatikosta, koska kerran oli rusinoita äitin tuomassa maksalaatikossa. Siksi olen laihtunut 44 kiloa.

Mikä valtio: viiletin autosella osapuilleen länsinaapurissa alkupätkän väylää pitkin.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisiko minulle laittaa sarjataulukkoon vaikka 12 pistettä? On inhottavaa, lokeroivaa ja arvottavaa, että visa pidetään aina, kun en pysty osallistumaan. En ole muutenkaan tottunut elämässäni vastoinkäymisiin, ja identifioidun transmieheksi, vaikka olen syntynyt cis-mieheksi. Kutsukaa minua he/him, myös hän ja se passaa. Äitini laittoi minulle aina eväät Tupperware-astiaan. En tykkää enää maksalaatikosta, koska kerran oli rusinoita äitin tuomassa maksalaatikossa. Siksi olen laihtunut 44 kiloa.
Hyvä se, ymmärrän suurta tuskaasi ja vastoinkäymisiäsi. Noudatan kuitenkin tiukkaa tasa-arvoisuutta kisassa (#Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus). Voisin jakaa IS-pisteitä, mutta koska niillä ei ole tässä kisassa merkitystä, vaan oikeilla vastauksilla ja yrittämisellä, en niin tee.

Jossain toisessa ympäristössä, ehkä jopa kisassa, noilla IS-pisteillä saattaisi pärjätä melko hyvin. Minä en niihin osallistu, koska mahdollisuuteni pärjätä olisivat olemattomat.

P.S. Maksalaatikko on paskaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy