Saudi-Arabia, Iran, Brasilia, Paraguay, Moldova
Tämmöinen lukee netin Wikissä: "Saudi-Arabian lipun etu- ja takapuoli eroavat toisistaan, koska uskontunnustuksen on oltava luettavissa molemmin puolin lippua. Täten Saudi-Arabian lippu kuuluu Paraguayn ja Moldovan lippujen ohella niihin harvoihin kansallislippuihin, joiden etu- ja kääntöpuoli ovat erilaisia. Lipusta on myös erillinen versio tilanteisiin, jossa lippu ripustetaan pystyasentoon, mutta tämä käytäntö on harvinainen Saudi-Arabiassa."Nyt vaaditaan @redpecka tuomiota! Mikä oli se kolmas valtio? Filippiinit (toisella puolella lukee sanat: "Fuerzas Expeditionarias del Norte de Luzon" ja toisella puolella puolestaan sanat: "Libertad Justicia e Igualdad".
Kiitos tästä - en todellakaan ole ollut perillä tällaisesta.
Laita linkkiä. Rupes itseänikin kiinnostaa tän visan vastaukset.Wikipedian mukaan:
Argentiina
Brasilia
Filippiinit
Iran
Moldova
Paraguay
Saudi-Arabia
Flags whose reverse differs from the obverse - WikipediaLaita linkkiä. Rupes itseänikin kiinnostaa tän visan vastaukset.
Nyt vaaditaan @redpecka tuomiota! Mikä oli se kolmas valtio? Filippiinit (toisella puolella lukee sanat: "Fuerzas Expeditionarias del Norte de Luzon" ja toisella puolella puolestaan sanat: "Libertad Justicia e Igualdad".
Vaikka ei ollut minulle osoitettu niin osuu minuunkin eli tuokin on totta. Minä häpeän taas kerran kun en ollut tarkkana. Jätän nämä lippujutut teille.Jos Wikipediaa on uskominen, tuo versio Filippiinien lipusta oli käytössä 1898-1901.
Vaikka ei ollut minulle osoitettu niin osuu minuunkin eli tuokin on totta. Minä häpeän taas kerran kun en ollut tarkkana. Jätän nämä lippujutut teille.
En osannut käyttää noin hienoja hakusanoja. Backside of flag oli parasta mitä irtosi. Mutta luulisi googlen tietävän mitä minä tarkoitan.Flags whose reverse differs from the obverse - Wikipedia
Tuosta minä sen lunttasin.
Luuletko minun käyttäneen joitain hienoja hakusanoja? Luulet väärin :D Taisin käyttää "flags different sides" hakua.En osannut käyttää noin hienoja hakusanoja. Backside of flag oli parasta mitä irtosi. Mutta luulisi googlen tietävän mitä minä tarkoitan.
Minä olen oppinut, että pääkaupungin nimi on Brasil (perustettiin vartavasten pääkaupungiksi keskelle ei mitään). Näköjään Wikipediassa käytetään Brasilia-nimeä ja englanninkilelisessä myös Brasília. AIna sitä oppii kun muistaisi päivittää tietojaan.@heketsu88 pääkaupunki visaan haluan vielä sanoa kaikille visaharreille, että suomenkielisen Wikipedian mukaan Brasilian pääkaupunki on Brasília (ei Brasilía), ettei joku onneton vain tuon perusteella päivitä tietopankkiaan.
(Itsehän olen jostain syystä tottunut käyttämään muotoa Brazil, mutta nyt opin tämän ellei joku ole tehnyt preveleitä wikipediaan.)
"Ei niin mukava vaan päinvastoin" - tässä käännettiin sekä merkitys että kirjoitusasu nurinniskoin käyttämällä "päinvastoin" -sanaa.@Kauko Viisas
Mutta, prostestoin vihjettä. Jos vihje on ei niin mukava, niin tuohan tarkoittaa (ainakin minun ymmärrykselläni) mukavan vastakohtaa. Jotain, joka ei ole (niin) mukavaa. Eihän tuohon sovi vihjesanaksi kiva, vaikka se väärästä suunnasta käytetäänkin.
Ok, ostan selityksen. Tuossa on ikään kuin kaksoiskäänteisyys ja en saanut kiinni siitä. Vedän protestini pois."Ei niin mukava vaan päinvastoin" - tässä käännettiin sekä merkitys että kirjoitusasu nurinniskoin käyttämällä "päinvastoin" -sanaa.
Ymmärrän protestisi, mutta ihmisten ajatuksenjuoksu poikkeaa toisistaan ja siksi nämä piilosanat ovatkin haasteellisia, jos et tiedä/tunne laatijan ajatuskulkua ja tapaa rakentaa piilosanoja.
Kiitän sinua kommentistasi ja kiinnostuksestasi aiheeseen ja toivottavasti selitykseni selittää mistä mielestäsi vihje kiikasti.
Toisaalta, tämä päivä ei ole ollut parhaimpiani tässä ketjussa.
Vastavalittu presidentti Ishmael Toroama. Olen otettu siitä, että vanhempansa ovat nimenneet hänet jatkoajan Ishmael Suuren mukaan.
@heketsu88 pääkaupunki visaan haluan vielä sanoa kaikille visaharreille, että suomenkielisen Wikipedian mukaan Brasilian pääkaupunki on Brasília (ei Brasilía), ettei joku onneton vain tuon perusteella päivitä tietopankkiaan.
(Itsehän olen jostain syystä tottunut käyttämään muotoa Brazil, mutta nyt opin tämän ellei joku ole tehnyt preveleitä wikipediaan.)