(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 203 732
  • 7 951

npc

Jäsen
2/4
 

Liitteet

  • 74b.png
    74b.png
    25 KB · kertaa luettu: 52

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Intia ja Turkmanistan
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Huhhuh. @CuJo#31 antoi heti kättelyssä sellaisen koukun leukaperiin, että siinä piti hetki keräillä mutta kanveesista noustiin. Ehkä se tälli vähän sai aivoja hereille.
 

npc

Jäsen
Yksi tämän kierroksen ihmeellisyyksiä: @CuJo#31 vetää Slovenian ekasta vihjeestä... Eihän toi ole mahdollista! Toinenkin vihje olisi ollut vielä vaikea. No, minähän olen vain visanvetäjä eikä minun tarvitse näistä tietää - kunhan luen papereista.
 

Liitteet

  • 72a.png
    72a.png
    12,9 KB · kertaa luettu: 55
  • 72b.png
    72b.png
    27,3 KB · kertaa luettu: 55

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Yksi tämän kierroksen ihmeellisyyksiä: @CuJo#31 vetää Slovenian ekasta vihjeestä... Eihän toi ole mahdollista! Toinenkin vihje olisi ollut vielä vaikea. No, minähän olen vain visanvetäjä eikä minun tarvitse näistä tietää - kunhan luen papereista.
Tuo oli kyllä tämän kevään kovin suoritus. Näin vastauksen ja ajattelin että ei voi olla, mutta sitten siihen ilmestyi että oikein on. Hämmästyin kauheasti.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Yksi tämän kierroksen ihmeellisyyksiä: @CuJo#31 vetää Slovenian ekasta vihjeestä... Eihän toi ole mahdollista! Toinenkin vihje olisi ollut vielä vaikea. No, minähän olen vain visanvetäjä eikä minun tarvitse näistä tietää - kunhan luen papereista.

Enemmän tai vähemmän sattumaa. Sattui vaan olemaan Eurooppa etsinnässä ja muodot täsmäsivät. Sama aina jotain heittää vihjeeseen varsinkin kun oli vain yksi maa haussa tuossa kyseisessä. Eikä tuossa pysty samalla antamaan kaverille vinkkiä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tuo oli kyllä tämän kevään kovin suoritus. Näin vastauksen ja ajattelin että ei voi olla, mutta sitten siihen ilmestyi että oikein on. Hämmästyin kauheasti.
Oli aika jäätävä kyllä.
 

npc

Jäsen
Enemmän tai vähemmän sattumaa. Sattui vaan olemaan Eurooppa etsinnässä ja muodot täsmäsivät. Sama aina jotain heittää vihjeeseen varsinkin kun oli vain yksi maa haussa tuossa kyseisessä. Eikä tuossa pysty samalla antamaan kaverille vinkkiä.
Okei sitten. Kunhan et käy lukemassa mun papereita kun olen baaritiskillä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olihan tuo kolmen maan ratkaiseminen (@Steril) kerralla kovempi suoritus. Siis ensimmäisestä vihjeestä kolme maata minuutissa, itse tosiaan kerkesin ratkaista tuossa vaiheessa vain Mauritanian.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Olihan tuo kolmen maan ratkaiseminen (@Steril) kerralla kovempi suoritus. Siis ensimmäisestä vihjeestä kolme maata minuutissa, itse tosiaan kerkesin ratkaista tuossa vaiheessa vain Mauritanian.
Joo, siinä sattui kerrankin suotuisat maat tai osasin yhdistää. Ranskan tunnistin Korsikasta, Swazimaan sekä Mauritanian noista terävistä sakaroista vasemmalla puolella. Eipä siinä kohtaa ollut enää mitään hävittävää niin annoin mennä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika nöyryyttävä kokemus - miettikääpä sanaa 'nöyryyttävä', joka koetaan sangen negatiivisena, mutta oikeastihan se on aika positiivinen: tekee nöyräksi, jollaisia meidän aika ajoin tulee ollakin (ei siis aina eikä pidä nöyristellä).
 

npc

Jäsen
Aika nöyryyttävä kokemus - miettikääpä sanaa 'nöyryyttävä', joka koetaan sangen negatiivisena, mutta oikeastihan se on aika positiivinen: tekee nöyräksi, jollaisia meidän aika ajoin tulee ollakin (ei siis aina eikä pidä nöyristellä).
Nimenomaan, nöyräksi tässä vetää itse kunkin. Mutta miten olisi @Unkka paremmin pärjännyt karhupipo päässä, sukset ja sauvat kainalossa ja parta jäässä jossain Frangenin piinapenkissä? Olisiko jäätynyt kokonaan kuten sinä sulit studiolamppujen hohteesta?

Nää visaristeilyt on pahoja. Kun koillisväylä jäätyy ja jäädään jumiin niin jotkuu vetäytyy hyttiin dokaamaan, toiset kimpoilevat flipperipalloin baareihin ja joku ottaa sukset ja lähtee ulos hiihtää. Jääkarhuja ja kaikkee kummiskin.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Aika nöyryyttävä kokemus - miettikääpä sanaa 'nöyryyttävä', joka koetaan sangen negatiivisena, mutta oikeastihan se on aika positiivinen: tekee nöyräksi, jollaisia meidän aika ajoin tulee ollakin (ei siis aina eikä pidä nöyristellä).
Voin tunnustaa, että olen treenannut pudotuspeleihin yhteensä ainakin yli 10 tuntia, ehkä huomattavasti enemmänkin. Ja nöyräksi vetää mielen itselläkin. En olisi ikinä uskonut, että menen finaalin asti. Niin kova taso täällä on ollut kisan loppua kohti.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voin tunnustaa, että olen treenannut pudotuspeleihin yhteensä ainakin yli 10 tuntia, ehkä huomattavasti enemmänkin.
Minä olen treenannut vain ja ainoastaan tätä kisaa varten 50+ vuotta lukuunottamatta joitakin harjoitustaukoja. Tauoksi laskettanee tuollainen n. 50 vuotta? Ja siitä huolimatta ei mitään saumaa - takkiin kuus nolla - tai ainakin 4-0. Tuoreilla jaloilla vaan pääsee paremmin.

Kiitos muuten ei niin tasaväkisestä kisasta. Seuraavaa kautta odotellessa.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Minä olen treenannut vain ja ainoastaan tätä kisaa varten 50+ vuotta lukuunottamatta joitakin harjoitustaukoja. Tauoksi laskettanee tuollainen n. 50 vuotta? Ja siitä huolimatta ei mitään saumaa - takkiin kuus nolla - tai ainakin 4-0. Tuoreilla jaloilla vaan pääsee paremmin.

Kiitos muuten ei niin tasaväkisestä kisasta. Seuraavaa kautta odotellessa.
Kiitos itsellesi. Marginaalit käänryivät nyt minun puolelle. Runkosarjassa vielä hävisin usein sekunnilla tai parilla. Ja nyt ymmärrän, miksi olin jo pienenä niin kiinnostunut maailmankartasta ja valtioista. Kaikki oli vain valmistautumista tähän kisaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minä olen sitä mieltä että lahjattomat treenaa (eli en ole treenannut). Ilmankos finaalipaikka näyttääkin jäävän haaveeksi. Tässä hommassa treenaus voisi nimittäin olla hyödyllistä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen sitä mieltä että lahjattomat treenaa
Aika pitkälti samaa mieltä, mutta älä vielä anna periksi, vastassa on vain viittoihinsa sekaantuva @Steril .

Toisaalta on pitkään kutkuttanut meidän keskinäinen matsi, missä katsojat pikkuhiljaa vetäytyvät baarin puolelle, kisajärjestäjä torkahtelee ja maalikin ehtii kuivua ennen oikeata vastausta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös