(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

• 209 723
  • 5 936

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Vaativa ainakin on Peru (imperatiivi) ja se on nähtävissä luontokappaleessa nimeltään peruna.

Saattaa olla, etten aivan ymmärtänyt kysymystä, mutta ainakin yritin parhaani ja vastasin.

Siis, että jos sattumalta jotkut luontokappaleet, esimerkiksi juuri kasa lehtiä, muodostaisi jonkin valtion rajaviivat.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Grenadahan muistuttaa majavaa ja siitähän tulee mieleen vaimon... majava. Miellyttävä mielleyhd... yhtymä.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä huomaa, että nuorempi väki liikkeellä . majavat mielessä. Katsokaapa Suomea - ihan selvä majava - ei tosin hampaita, ei häntää, mutta majava se on.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kyllä huomaa, että nuorempi väki liikkeellä . majavat mielessä. Katsokaapa Suomea - ihan selvä majava - ei tosin hampaita, ei häntää, mutta majava se on.
Grenada aina mielessäin. Mutta kukapa nyt ei Grenadaan haluaisi matkustaa? Sehän sijaitseekin oikein mukavalla ja trooppisella paikalla.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue

Ei vaan Suomi-neito, hieman tosin riisuttu versio itänaapurin toimesta.

Asun muuten Suomi-neidon majavan tienoilla.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kukapa nyt ei Grenadaan haluaisi matkustaa?
Hieno paikka - ei tosin poikkea paljon muista saarista.
Asun muuten Suomi-neidon majavan tienoilla.
Tämä - ei siis asuinpaikkasi . vaan majavan paikka on tulkintakysymys. Saattaa mennä reisille, mutta Iisalmi- Pihtipudas -linja saattaisi osu kohdilleen.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä - ei siis asuinpaikkasi . vaan majavan paikka on tulkintakysymys. Saattaa mennä reisille, mutta Iisalmi- Pihtipudas -linja saattaisi osu kohdilleen.

Läheltä liippaa. Tarkka paikka jääköön kuitenkin salaisuudeksi - siis minun ja Suomi-neidon majavan väliseksi.

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
En tiedä kokonaisista maista, no pari lahnaa olen nähnyt, mutta noissa rajakoukeroissa näkee kyllä milloin mitäkin. Koiranpään, gorillanpään ja vittuuntuneen äijänpäänkin olen nähnyt. Sormia, neniä ja eri asteisia elimiä runsaasti. Liftarin peukkukin löytyy, norsun kärsiä ja vaikka mitä.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Niin kuin aina - melkein sain. Onnistumisen.

Oikeastihan kyse on Suomi-neidon säärten pituudesta. Sääret ovat onneksi häveliäästi piilotettu hameen alle, mikä vaikeuttaa ja toisaalta luo sitä mystisyyttä: "missä majava luuraa?"
Ja @Unkka Senegalista + Gambiasta tulee mieleen ihan oikea terävänenäinen leijonanpää suu auki.

Mutta mikä ihmeen uloke on Hanko?

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta mikä ihmeen uloke on Hanko?
Niinpä - otapa selvää.

Aikoinaan - siis kauan, kauan aikaa sitten - ikävä suomen opettajani toi esille seuraavanlaisen näkökannan (mistä olen hänen ikävyydestään huolimatta, täysin samaa mieltä): muistaakseni kyse oli Kiannon Punainen viiva teoksesta, missä kerrotaan, kuinka "neitojen nilkat vilahtivat" ja opettaja kysyi eikö olekin mieltä kiihottava ajatus, että tuona aikana pelkkä nilkan vilkahdus aiheutti sellaisen kiihkon, kun nykyään kaikki näytetään eikä mielikuvitukselle jätetä mitään tilaa.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä kokonaisista maista, no pari lahnaa olen nähnyt, mutta noissa rajakoukeroissa näkee kyllä milloin mitäkin. Koiranpään, gorillanpään ja vittuuntuneen äijänpäänkin olen nähnyt. Sormia, neniä ja eri asteisia elimiä runsaasti. Liftarin peukkukin löytyy, norsun kärsiä ja vaikka mitä.
Tässä taitaa olla sinun salainen aseesi - mielikuvitus ja mielleyhtymien kautta luodut muistikuvat. Tälle iso peukku, koska oma mielikuvitukseni ei tähän riitä.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue

Iranin rajaviivoista mulle tulee mieleen Etana tuntosarvia lukuunottamatta +Etelä-Sudanin, Kiinan, Kanadan ja Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien rajoista jonkun eläimen pää.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämän olisin tiennyt jo ensimmäisestä vihjeestä. On se vaan katsomosta helpompaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
No nyt on kunnon palapeliarvoitus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy