(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 198 225
  • 7 951

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Huoh, miksi en kattonut Pohjois-Makedonian valtion rajoja ollenkaan? Jäin suoraan sanottuna telineisiin.
Itse otin varaslähdön kuten Usain Bolt konsanaan. Junnumaista hosumista joka maksoi isompaakin isomman pisteen ja mahdollisesti koko ykköspaikan.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Itse otin varaslähdön kuten Usain Bolt konsanaan. Junnumaista hosumista joka maksoi isompaakin isomman pisteen ja mahdollisesti koko ykköspaikan.

Sentään yritit jotain, itse sorruin vaan etsimään tuota jäljellä olevaa maata.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lyhennetty itse itsensä haastattelu ottelun jälkeen:

Jinxasin (?) itseni ja oikealla taktiikalla vastoin kaikkia odotuksia tuli täyspotti. Olen niin ylpeä tästä suorituksesta - ehkä parasta Kakea koko kautena - kevättä kohti.

Tällä kertaa maltti riitti ja se kannatti. Ei nimittäin vasemmasta ollut mitään hajuakaan vaikka jälkikäteen olisi pitänyt olla - tuo etelän uloke. Oikeaan meinasin vastata jo väärin - onneksi @Steril ehti vastaamaan ensin väärin. Aikaa siis oli - vai oliko? Hämäännyin oikean, alhaalla olevasta "etanan sarvista" - kaikki muu näytti olevan oikean, mutta sitten ymmärsin, että en tiedä miten @redpecka n ohjelma näyttää tuon järviseudun - otin riskin ja millisekuntia ennen @CuJo#31 a sain lauottua maaliin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sentään yritit jotain, itse sorruin vaan etsimään tuota jäljellä olevaa maata.
Se on ollut täälläkin tapana. Tuo Jyväskylän Lucky Luke on vaan niin pirun nopea että oli pakko tehdä jotain nopeasti. Sehän tässä jurppii että aikaa olisikin ollut vielä seitsemän minuuttia.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö tuo kolmas kuva ole vähän tuhma: siinä tuommonen lyhytjalkainen (ja varmaan ärsyttävän kimeä-ääninen) kamukripaimen ruoskii tuota poloista balkanilaista Pohjoisen Makekria? Pitää hännäntupsusta kiinni. (Se musta kohta on siis ainut kohta jossa nuo valtiot menee päällekkäin.)
Hmmm... nyt jäin ihmettelemään tuhmuutta.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@Kauko Viisas
Draaman kaaren hakua vai mitä lie ollut, mutta rehellisyyden nimissä olit minua pikemminkin minuutin kuin millisekunnin nopeampi. Eli täysin ylivoimainen, kuten pistetilannekin kertoo.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
No voi v.... sentään. Sen kerran, kun en ennakkoarvannut, niin kauppareissu venähti sen verran pitkäksi, ettei ehtinyt liveen ajoissa.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Pitänee aloittaa nesteytys, että huomenna muistaisi taas osallistua.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mukavan helppo visa, loppukirillä playoffeihin. Joko laitellaan huomista varten kirjettä postiin? Montako valtiota?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hetkinen " veli" @redpecka Oon sen verran kännissä, että mikä helevetin valtio on Hollanti? ?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon sen verran kännissä, että mikä helevetin valtio on Hollanti? ?
Niin minäkin, siksi vastaan vaikka ei minulle olekaan osoitettu.
Kaksi skenaariota:
  1. kirjoitusvirhe yhdistettynä kompakysymykseen
    • kirjoitusvirhe - ei Helevetin vaan Helvetian, ja kompa on se, että ei ole kuin yksi Helvetia eli Sveitsi. Lisäksi Sveitsissä ei ole Hollannin valtiota
  2. Tämä on piilosanakysymys - siinä tapauksessa "Ensimmäinen suoveri ja Ruotsi ja Norja"
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Virallisesti se lukee tuolla jotta Alankomaat, mutta hyväksyin hollannin kun jengi tuppaa kännissä kutsuu sitä tolla nimellä.
Hitto kun ne on sitten Ylelläkin uutisissa vähän väliä kännissä... Meinasin tehdä valituksen mutta en sitten viitsinyt. Tai kyllähän mä miehelle valitin että mikä vitun Hollanti, se on ALANKOMAAT. Mutta ei se ihan niin ole kun Kotimaisten kielten keskus on todennut että sanokaa nyt sitä luvan kanssa Hollanniksi (kun te juntit taliaivoiset metsäläiset ette vaan saa kalloonne tauottua että se on Alankomaat). ;-)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kierros 79

Syyria Guyana
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kierros 79

Etelä-Sudan, Kirgisia (Kirgistan)

Huomenna (tänään) ei ole mahdollisuutta olla teknisten laitteiden ääressä live-kilpailun aikaan, niin veikataan taas.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kierros 79

Bhutan, Etelä-Afrikka
 

redpecka

Jäsen
Kierros 79
Fiji, Botswana
Kierros 79

Uusi-seelanti, Kamerun
Kierros 79

Syyria Guyana
Kierros 79

Etelä-Sudan, Kirgisia (Kirgistan)

Huomenna (tänään) ei ole mahdollisuutta olla teknisten laitteiden ääressä live-kilpailun aikaan, niin veikataan taas.
Kierros 79

Bhutan, Etelä-Afrikka
Kierros 79
Liechtenstein
Bhutan

Kirjeet pakattu ja lastattu kopteriin.

Kierros 79 - viikko 10
  • Haussa siis kaksi valtiota, kietoutumistyyppinen ja jotain tikkataulumaanjäristystä.
  • Vihjeitä 3min välein
  • Yksi arvaus per valtio (ei tarvii eritellä vasen/oikea tms...)
  • ...eli käytännössä siis kaksi arvausta kunnes toinen on tiedetty - sen jälkeen luonnollisestikin vain yksi vaikket olisi vielä arvannut kertaakaan.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kai sitä Alankomaata käytetään nykyisin enemmän ja maan nimenä kuin Hollantia. Tuosta kuvasta, jos oikein katsoin, puuttuvat Alankomaihin kuuluvat ulkopuoliset alueet.
 

redpecka

Jäsen
Kierros 79, mitkä kaksi valtiota?
 

Liitteet

  • 79a.png
    79a.png
    7,1 KB · kertaa luettu: 43
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös